Miksi Tampereella

Loparex

Miksi mää en saa töitä mistään, oon ollu nyt kolme vuotta putkeen työttömänä eikä kukaan huoli töihin. Vetoovat aina siihen et oon ollu muka niin kauan työttömänä, mutta minkäs teet kun kukaan ei ota töihin niin ei voi mitään.

Tampereen työvoimatoimiston sivuillakin on koko ajan
lähemmäs tuhat avointa paikkaa rekry firmat päälle ja silti ei ihmiset saa töitä. Valitetaan vaan työvoimapulaa.

Koulutusta ja työkokemusta on kyllä monilta aloilta ennestään, mutta ei auta.

Oon kolmekymppinen normaali hyvä duunari ja raitis/savuton vieläpä. Rupee tässä oleen elämän halut aikas vähissä kaikki muutkin halut.

Yhdessä työpaikka haastattelussa sanottiin suoraan että en kelpaa kun en juo, olin et mitä vit...
Eivät kuulemma ota semmosia hommiinjotka ei juo, ei kuulemma tuu toimeen porukassa kun muut tenuttaa. Kyseessä oli rakennusalan reissu hommat.
Et semmosta.

46

3305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsevät

      työelämävalmennukseen, jotta tutustuisivat taas työelämän saloihin. Sitten voitkin hyvällä säkällä päästä työllistämistuella (johon olet kyllä oikeutettu jo nyt, pitää olla vuosi työttömänä) ja sit voitkin palata taas vuodeksi kortistoon. Itselle ne tarjoavat aina kursseja kurssien perään ja kun vihdoin sitten pääsin sellaiselle kurssille ja valmistuin ammattiin niin tarjotaan kaupan kassaa tai siivoon, jotka eivät kumpikaan vastaa koulutustani ja joihin olisin päässyt ilmankin. Voisithan tietysti perustaa oman firman, sitähän nyt tyrkytetään kovasti, ja sitten palkata muita kaltaisiasi =)

      • työkkäristä

        että josko menisin kotiin tekemään lapsia, kun alan jo oleen sen ikäinen nainen.


      • työkkäristä kirjoitti:

        että josko menisin kotiin tekemään lapsia, kun alan jo oleen sen ikäinen nainen.

        ei kukaan tommosta sano


      • Mitä työtä ja miltä alalta haette?
        Mimmosella koulutuksella ja työkokemuksella?


      • v*****aa
        Celibrye kirjoitti:

        ei kukaan tommosta sano

        ja arvaa loukkasiko


    • minulla

      Koulutusta on, kokemusta on, helvetin hyvät työtodistukset. Kohta 30 ja alkaa vituttamaan aika huolella kohta.

      • en tiedä missä mättää

        Mutta kaltaisiasi on useita. Sen tiedän että omalla alallani on vaikea työllistyä, mutta olenkin myös hakemut muita töitä, eikä mihinkään pääse. Ei huvittaisi kuitenkaan mennä millään kitupalkalla mihinkään, työttömänä paremmin asiat kuin matalapalkalla.


    • työvoimapula

      Tenuttumuutesi en usko olevan syy työttömyyteesi. Mutta tosiasia on että niin työvoimapula kuin työttömyyskin ovat työnantajien haluamia tiloja joilla saataisiin hilattua palkkkoja alas. Eli hakijalla olisi muka väärä koulutus jolloin hakian pitäisi aloittaa pienemmällä palkalla (työvoimapula)
      Tai sitten että olisi muka liikaa tarjontaa työmarkkinoille (jolloin työnantaja haluaa vain nuorempia työntekijöitä, jolloin ei myöskään tarvitsisi maksaa kuin korkeintaan minimi palkkaa).

      Olisko palkka vaatimuksesi 'liian korkeita'?

      • al tänään

        Siinä sanotaan suoraan että työnantajat nirsoilevat, heille ei kelpaa kuin täysin vaaditun homman osaavat, mistä lie sitten sellaisia löytyy kun joka paikan tehtävät yksilöllisiä. Työnantajat eivät halua kouluttaa yhtään eivätkä antaa juuri valmistuneille mahdollisuutta.


      • näitä

        "Mutta tosiasia on että niin työvoimapula kuin työttömyyskin ovat työnantajien haluamia tiloja joilla saataisiin hilattua palkkkoja alas."

        No olipas punainen puheenvuoro. Sait minut nauramaan 8D


      • Loparex

        Olen ollut valmis vaikka minimi palkalla töihin alkuun, kun vaan pääsis johonkin hommiin. Mutta ei niin ei.
        Muuten menee yleensä ihan hyvin työpaikka haastatteluissa siihen asti kun työnantaja saa tietää että olen ollut kolmisen vuotta työttömänä. Siihen loppuu kiinnostus niillä, ihan kuin työttömänä oleminen tarkoittaisi että olen huono ihminen ja kelvoton töihin.
        Ihmisten ja varsinkin TYÖNANTAJIEN ennakkoluulot työttöminä olevista ihmisistä ovat ärsyttäviä.


      • voi itku
        Loparex kirjoitti:

        Olen ollut valmis vaikka minimi palkalla töihin alkuun, kun vaan pääsis johonkin hommiin. Mutta ei niin ei.
        Muuten menee yleensä ihan hyvin työpaikka haastatteluissa siihen asti kun työnantaja saa tietää että olen ollut kolmisen vuotta työttömänä. Siihen loppuu kiinnostus niillä, ihan kuin työttömänä oleminen tarkoittaisi että olen huono ihminen ja kelvoton töihin.
        Ihmisten ja varsinkin TYÖNANTAJIEN ennakkoluulot työttöminä olevista ihmisistä ovat ärsyttäviä.

        Yksi vuokranantaja sanoi tarkastavansa mahdollisen vuokralaisen puhelinliittymän, jos on prepaid niin silloin tyyppi on epäluotettava ja se kertoo myös maksuhäiriöistä!! Voi hyvänen aika. Prepaid on monelle opiskelijalle aivan ehdoton ja siihenpä ei puhelinmyyjät soittele. Ehkä työnantajilla on samoja "kriteerejä".


      • kivaa...
        näitä kirjoitti:

        "Mutta tosiasia on että niin työvoimapula kuin työttömyyskin ovat työnantajien haluamia tiloja joilla saataisiin hilattua palkkkoja alas."

        No olipas punainen puheenvuoro. Sait minut nauramaan 8D

        No voi, hauskaa että sulla on hauskaa! Mua ei kylläkään työttömyys naurata, mut onneks sulla edes on varaa nauraa. No, pidäppä nyt hauskaa sitten kaikkien meidänkin puolesta joilla ei oo varaa edes itkuu saati nauruun!


      • Saappailla
        voi itku kirjoitti:

        Yksi vuokranantaja sanoi tarkastavansa mahdollisen vuokralaisen puhelinliittymän, jos on prepaid niin silloin tyyppi on epäluotettava ja se kertoo myös maksuhäiriöistä!! Voi hyvänen aika. Prepaid on monelle opiskelijalle aivan ehdoton ja siihenpä ei puhelinmyyjät soittele. Ehkä työnantajilla on samoja "kriteerejä".

        Joo kaikenlaisia keinojahan sitä on millä muka tarkistaa hakijan taustoja. Tosiasia on että oikee velmu osaa kyllä nämä keinot kiertää jos niikseen tulee.

        Miksei sitten kysy suoraa: Miksi luottotietos ovat tuollaiset, miksi sinulla on prepaid-liittymä, miksi asut edelleen äitis tykönä jne.? Eikö olis jopa paljon reilumpaa kysyä suoraan kuin udella ja urkkia kyseenalaisin keinoin?


      • olettamuksien varaan
        Saappailla kirjoitti:

        Joo kaikenlaisia keinojahan sitä on millä muka tarkistaa hakijan taustoja. Tosiasia on että oikee velmu osaa kyllä nämä keinot kiertää jos niikseen tulee.

        Miksei sitten kysy suoraa: Miksi luottotietos ovat tuollaiset, miksi sinulla on prepaid-liittymä, miksi asut edelleen äitis tykönä jne.? Eikö olis jopa paljon reilumpaa kysyä suoraan kuin udella ja urkkia kyseenalaisin keinoin?

        juuri näin, miksi ei voi kysyä? Jos on nuoruudessaan ollut vaikka villimpi ja luottotiedot menneet, mutta asiaa korjataan ja muuten ei ole mitään moittimista niin....
        Kuulin myös yhden yleistyksen, kaikki vuokralla asuvat ihmiset ovat menettäneet luottotietonsa, ovat sossun asiakkaita ja haluttomia luopumaan näistä etuuksista, koska muutoinhan asuisivat omistusasunnossa!!


      • ----------
        kivaa... kirjoitti:

        No voi, hauskaa että sulla on hauskaa! Mua ei kylläkään työttömyys naurata, mut onneks sulla edes on varaa nauraa. No, pidäppä nyt hauskaa sitten kaikkien meidänkin puolesta joilla ei oo varaa edes itkuu saati nauruun!

        Kyse ei tietenkään ollut kenenkään epäonnelle nauramisesta vaan sivistymättömien punikkien herra-vihalle ja salaliittoteorioille naureskelusta.

        Ovatkohan he samoja ihmisiä, jotka näkevät salaliittoteorian myös kasvihuoneilmiössä?


      • tässä oikeen nauretaan!
        ---------- kirjoitti:

        Kyse ei tietenkään ollut kenenkään epäonnelle nauramisesta vaan sivistymättömien punikkien herra-vihalle ja salaliittoteorioille naureskelusta.

        Ovatkohan he samoja ihmisiä, jotka näkevät salaliittoteorian myös kasvihuoneilmiössä?

        -No olipas punainen puheenvuoro. Sait minut nauramaan 8D-


        Kyllävaan vastus olikin näille iänikuisille punikinkyttääjille, jotka näkee sosialisminpeikon pilkahtavan joka helvetin pilkussakin minkä ne yleisiltä puheenvuoro palstoilta lukee.

        Että jos tässä joku naurattaa niin kyllä ne on noi natsinihilistit jotka luulevat että maailmaa voi hallita jollain lahkolais-lahtari opeilla!


      • ---------------------------...
        ---------- kirjoitti:

        Kyse ei tietenkään ollut kenenkään epäonnelle nauramisesta vaan sivistymättömien punikkien herra-vihalle ja salaliittoteorioille naureskelusta.

        Ovatkohan he samoja ihmisiä, jotka näkevät salaliittoteorian myös kasvihuoneilmiössä?

        -No olipas punainen puheenvuoro. Sait minut nauramaan 8D-


        Kyllävaan vastus olikin näille iänikuisille punikinkyttääjille, jotka näkee sosialisminpeikon pilkahtavan joka helvetin pilkussakin minkä ne yleisiltä puheenvuoro palstoilta lukee.

        Että jos tässä joku naurattaa niin kyllä ne on noi natsinihilistit jotka luulevat että maailmaa voi hallita jollain lahkolais-lahtari opeilla!


      • ja uskomuksia
        olettamuksien varaan kirjoitti:

        juuri näin, miksi ei voi kysyä? Jos on nuoruudessaan ollut vaikka villimpi ja luottotiedot menneet, mutta asiaa korjataan ja muuten ei ole mitään moittimista niin....
        Kuulin myös yhden yleistyksen, kaikki vuokralla asuvat ihmiset ovat menettäneet luottotietonsa, ovat sossun asiakkaita ja haluttomia luopumaan näistä etuuksista, koska muutoinhan asuisivat omistusasunnossa!!

        Kuuluu samoihin työnantaja uskomuksiin kuin sekin että jos tarvitaan uutta työvoimaa firmaan niin missään tapauksessa ei palkata sellaista joka on työttömänä vaan vain sellainen jolla on työpaikka!

        Uskomattominta koko jutussa on että myös työntekijät yhtyvät tähän työnantajan uskomusmielipiteeseen.

        Siis se vahva uskomus on että jos on työtön on sitä koska ei ole kelvannut kenellekään muullekaan työhön tai on potkittu pois kelpaamattomuuden takia.
        Mutta jos on työssä niin sitten on kelvollinen mihin vaan muuhunkin firmaan.

        Tämä on sikälikin absurdi ajatus, että tällä tavallahan juuri luodaan sitä nyt niin paljon puhuttua työvoimapulaa, koska työpaikkoja kiertävät samat tyypit.

        Jos jäi jollekin epäselväksi mitä tarkoitan, pyydän ole hyvä ja kysy, ennen kuin alat huuteleen taas asiattomia!


      • -------
        ---------------------------... kirjoitti:

        -No olipas punainen puheenvuoro. Sait minut nauramaan 8D-


        Kyllävaan vastus olikin näille iänikuisille punikinkyttääjille, jotka näkee sosialisminpeikon pilkahtavan joka helvetin pilkussakin minkä ne yleisiltä puheenvuoro palstoilta lukee.

        Että jos tässä joku naurattaa niin kyllä ne on noi natsinihilistit jotka luulevat että maailmaa voi hallita jollain lahkolais-lahtari opeilla!

        Puhuin vain sivistymättömästä osasta, joka näkee herrojen salajuonia joka puolella. Itse sijoitun melko keskelle poliittisesti. Sivistymättömät osat ääripäitä aina vain huvittavat.

        Heitit muuten natsikortin :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki


      • oli heittää
        ------- kirjoitti:

        Puhuin vain sivistymättömästä osasta, joka näkee herrojen salajuonia joka puolella. Itse sijoitun melko keskelle poliittisesti. Sivistymättömät osat ääripäitä aina vain huvittavat.

        Heitit muuten natsikortin :)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Godwinin_laki

        kun kommentit alkaa olla tota luokkaa. Huudellaan mitä sattuu mieleen juolahatamaan pätkääkään perehtymättä asioiden todelliseen laitaan!

        Jos pikkasenkaan viittisit perehtyä aiheeseen, ymmärtäisit ettei tässä luule ja kuvittele kekkään muut kun nimenomaan työnantajaosapuolet!


      • ........
        oli heittää kirjoitti:

        kun kommentit alkaa olla tota luokkaa. Huudellaan mitä sattuu mieleen juolahatamaan pätkääkään perehtymättä asioiden todelliseen laitaan!

        Jos pikkasenkaan viittisit perehtyä aiheeseen, ymmärtäisit ettei tässä luule ja kuvittele kekkään muut kun nimenomaan työnantajaosapuolet!

        "Pakkohan se oli heittää..."

        Enpä suosittelisi natsikortin käyttöä yleisesti ottaen. Se käytännössä tarkoittaa käsien pystyyn nostoa. Muutenkin aloittamalla keskustelu hurjalla väitteellä tyyliin "Mutta tosiasia on että niin työvoimapula kuin työttömyyskin ovat..." ilman faktoja ei ole kovin järkevää. Lisäksi väittämäsi "Eli hakijalla olisi muka väärä koulutus jolloin hakian pitäisi aloittaa pienemmällä palkalla (työvoimapula)" ontuu, sillä työvoimapulahan nimenomaan tarkoittaa, että työantajan on otettava sitä mitä saa ja sillä hinnalla minkä saa.

        "Huudellaan mitä sattuu mieleen juolahatamaan pätkääkään perehtymättä asioiden todelliseen laitaan!"

        "Jos pikkasenkaan viittisit perehtyä aiheeseen..."

        Sanoisinpa, että se olet sinä, joka ei ole asiaan perehtynyt. Jos olet, niin kerro ihmeessä miten.

        Työvoimapula on tosiasia ja tuttavapiirini työnantajat vahvistavat tämän. Olen itsekin havainnut asian, vaikka palkallinen olenkin. Kai ymmärrät, että työnantajalle on aina suuri riski palkata uusi työntekijä ja aloittelija tuottaa yleensä alkumetreillä tappiota? Silti esimerkiksi yksi tuttavani saa Tampereella aina heti uuden työpaikan eri työantajalta, kun riitaantuu muiden työntekijöiden kanssa. Tämä on tapahtunut muistaakseni kuusi kertaa vuoden sisällä ja alana on rakennuspuoli. Ja edelleen mies saa uusia työpaikkoja, vaikka työhistoria on melkoinen tilkkutäkki. Tällä hetkellä kaveri on keikkaduunissa pohjoisessa.

        Usko pois, nyt on työntekijöiden markkinat (ei tietty aivan kaikilla aloilla) ja "herrat" tilanteesta eniten kärsii. Turha etsiä mitään salaliittoteorioita näin yksinkertaisesta asiasta.


      • viitti
        ........ kirjoitti:

        "Pakkohan se oli heittää..."

        Enpä suosittelisi natsikortin käyttöä yleisesti ottaen. Se käytännössä tarkoittaa käsien pystyyn nostoa. Muutenkin aloittamalla keskustelu hurjalla väitteellä tyyliin "Mutta tosiasia on että niin työvoimapula kuin työttömyyskin ovat..." ilman faktoja ei ole kovin järkevää. Lisäksi väittämäsi "Eli hakijalla olisi muka väärä koulutus jolloin hakian pitäisi aloittaa pienemmällä palkalla (työvoimapula)" ontuu, sillä työvoimapulahan nimenomaan tarkoittaa, että työantajan on otettava sitä mitä saa ja sillä hinnalla minkä saa.

        "Huudellaan mitä sattuu mieleen juolahatamaan pätkääkään perehtymättä asioiden todelliseen laitaan!"

        "Jos pikkasenkaan viittisit perehtyä aiheeseen..."

        Sanoisinpa, että se olet sinä, joka ei ole asiaan perehtynyt. Jos olet, niin kerro ihmeessä miten.

        Työvoimapula on tosiasia ja tuttavapiirini työnantajat vahvistavat tämän. Olen itsekin havainnut asian, vaikka palkallinen olenkin. Kai ymmärrät, että työnantajalle on aina suuri riski palkata uusi työntekijä ja aloittelija tuottaa yleensä alkumetreillä tappiota? Silti esimerkiksi yksi tuttavani saa Tampereella aina heti uuden työpaikan eri työantajalta, kun riitaantuu muiden työntekijöiden kanssa. Tämä on tapahtunut muistaakseni kuusi kertaa vuoden sisällä ja alana on rakennuspuoli. Ja edelleen mies saa uusia työpaikkoja, vaikka työhistoria on melkoinen tilkkutäkki. Tällä hetkellä kaveri on keikkaduunissa pohjoisessa.

        Usko pois, nyt on työntekijöiden markkinat (ei tietty aivan kaikilla aloilla) ja "herrat" tilanteesta eniten kärsii. Turha etsiä mitään salaliittoteorioita näin yksinkertaisesta asiasta.

        Voih miten viisas ja hyvä opettaja sinä sitten oletkaan. Natkutuksesi minun kirjoituksista on siksikin turhaa, että en viitsi millään kiistellä sinun kanssasi asiasta tämän enempää.

        Koitappa etsiä välillä joku muu jonka kirjoituksia taas siteeraat vääristellen!

        Mä en sua jaksa, olet väsyttävä ja hankala ihminen ja senhän sinä tiedät itsekkin.

        Itse asia on kuitenkin siksi tärkeä, että siitä kyllä jatkan keskustelua, tosin vähän muilla foorumeilla.


      • .............
        viitti kirjoitti:

        Voih miten viisas ja hyvä opettaja sinä sitten oletkaan. Natkutuksesi minun kirjoituksista on siksikin turhaa, että en viitsi millään kiistellä sinun kanssasi asiasta tämän enempää.

        Koitappa etsiä välillä joku muu jonka kirjoituksia taas siteeraat vääristellen!

        Mä en sua jaksa, olet väsyttävä ja hankala ihminen ja senhän sinä tiedät itsekkin.

        Itse asia on kuitenkin siksi tärkeä, että siitä kyllä jatkan keskustelua, tosin vähän muilla foorumeilla.

        Heti, kun alkaa faktoja ja perusteluja pyytämään luikitaan häntä jalkojen välissä piiloon.

        Ja tämä mieheltä, joka kirjoitti mm.:

        "Huudellaan mitä sattuu mieleen juolahatamaan pätkääkään perehtymättä asioiden todelliseen laitaan!"

        "Jos pikkasenkaan viittisit perehtyä aiheeseen..."


        Jos menet jatkamamaan keskustelua muualla, suosittelisin faktojen käyttöä ja perusteluja oman kannan tukemiseksi pelkkien iskulauseiden sijaan.


      • Pöhpöh
        ............. kirjoitti:

        Heti, kun alkaa faktoja ja perusteluja pyytämään luikitaan häntä jalkojen välissä piiloon.

        Ja tämä mieheltä, joka kirjoitti mm.:

        "Huudellaan mitä sattuu mieleen juolahatamaan pätkääkään perehtymättä asioiden todelliseen laitaan!"

        "Jos pikkasenkaan viittisit perehtyä aiheeseen..."


        Jos menet jatkamamaan keskustelua muualla, suosittelisin faktojen käyttöä ja perusteluja oman kannan tukemiseksi pelkkien iskulauseiden sijaan.

        kuules ne faktat on esitetty ja kirjoitettu mutta kun sinun valikoiva lukutaitosi ei niitä osaa lukea niin antaa olla!


      • :-)
        Pöhpöh kirjoitti:

        kuules ne faktat on esitetty ja kirjoitettu mutta kun sinun valikoiva lukutaitosi ei niitä osaa lukea niin antaa olla!

        Pelkkä väittämä ei ole fakta.

        Et muuten kertonut miten olet aiheeseen perehtynyt. Onko sinulla jotain "sisäpiirin" tietoa? Hevosmiehet juoruilleet?


      • puuhaaa....
        :-) kirjoitti:

        Pelkkä väittämä ei ole fakta.

        Et muuten kertonut miten olet aiheeseen perehtynyt. Onko sinulla jotain "sisäpiirin" tietoa? Hevosmiehet juoruilleet?

        Kuule mä tiedän, et kaikki sun kaverit on jossain lomilla, eikä ne voi/jaksa/viitti kinata sun kanssas.

        Koita ny kestää kuitenkin kyllä ne sieltä sit palailee aikanaan.

        Mullon itellä nyt puuhastelua vähän muualla, eli mäkään en nyt ehdi jankata sun kanssas.

        Koita hei hakee joku toinen kaveri ittelles, jooko.

        Aurinkoisin terveisin.


      • heh....
        puuhaaa.... kirjoitti:

        Kuule mä tiedän, et kaikki sun kaverit on jossain lomilla, eikä ne voi/jaksa/viitti kinata sun kanssas.

        Koita ny kestää kuitenkin kyllä ne sieltä sit palailee aikanaan.

        Mullon itellä nyt puuhastelua vähän muualla, eli mäkään en nyt ehdi jankata sun kanssas.

        Koita hei hakee joku toinen kaveri ittelles, jooko.

        Aurinkoisin terveisin.

        Argumentointi huipussaan :). Taisi olla faktat vähissä.

        Viikonloppuja.


      • Mauri-Antero
        ja uskomuksia kirjoitti:

        Kuuluu samoihin työnantaja uskomuksiin kuin sekin että jos tarvitaan uutta työvoimaa firmaan niin missään tapauksessa ei palkata sellaista joka on työttömänä vaan vain sellainen jolla on työpaikka!

        Uskomattominta koko jutussa on että myös työntekijät yhtyvät tähän työnantajan uskomusmielipiteeseen.

        Siis se vahva uskomus on että jos on työtön on sitä koska ei ole kelvannut kenellekään muullekaan työhön tai on potkittu pois kelpaamattomuuden takia.
        Mutta jos on työssä niin sitten on kelvollinen mihin vaan muuhunkin firmaan.

        Tämä on sikälikin absurdi ajatus, että tällä tavallahan juuri luodaan sitä nyt niin paljon puhuttua työvoimapulaa, koska työpaikkoja kiertävät samat tyypit.

        Jos jäi jollekin epäselväksi mitä tarkoitan, pyydän ole hyvä ja kysy, ennen kuin alat huuteleen taas asiattomia!

        Kyllä työnantajien asenne on todella perseestä.
        Heti oletetaan että jos joku on työtön, niin se ei oo hyvä työntekijä ja ei saa sen takia koskaan töitä mistään.
        Itselläni on meinnan kokemusta lukemattomista työhaastatteluista joista on heti kyllä huomannut sen vittumaisen asenteen, "ai sä oot ollut jonkin aikaa jo työttömänä, no katellaan".

        Vittu saatana tätä yhteiskuntaa ja elämää.
        Pitäis lopettaa kaikki.


      • maarit-gideon
        Mauri-Antero kirjoitti:

        Kyllä työnantajien asenne on todella perseestä.
        Heti oletetaan että jos joku on työtön, niin se ei oo hyvä työntekijä ja ei saa sen takia koskaan töitä mistään.
        Itselläni on meinnan kokemusta lukemattomista työhaastatteluista joista on heti kyllä huomannut sen vittumaisen asenteen, "ai sä oot ollut jonkin aikaa jo työttömänä, no katellaan".

        Vittu saatana tätä yhteiskuntaa ja elämää.
        Pitäis lopettaa kaikki.

        Pitäis olla semmonen laki et työttämänä oleva henkilö olisi etusijalla uutta työntekijää valitessa työpaikkaan eikä jo työssäoleva paikanvaihtaja.
        Varsinkin pitkäaikais työttömät tulisi ottaa erityisesti huomioon valitessa työntekijää.


      • sanak0p
        maarit-gideon kirjoitti:

        Pitäis olla semmonen laki et työttämänä oleva henkilö olisi etusijalla uutta työntekijää valitessa työpaikkaan eikä jo työssäoleva paikanvaihtaja.
        Varsinkin pitkäaikais työttömät tulisi ottaa erityisesti huomioon valitessa työntekijää.

        Kyllähän noitten työnantajien mopo on karannu aika pahasti käsistä noissa työntekijä asioissa.
        Vittu siivoojakskaan ei pääse enää jos ei oo korkeasti koulutettu ja osaa monia kieliä.
        Puhumattakaan monista muista ammateista.


      • ja pian
        sanak0p kirjoitti:

        Kyllähän noitten työnantajien mopo on karannu aika pahasti käsistä noissa työntekijä asioissa.
        Vittu siivoojakskaan ei pääse enää jos ei oo korkeasti koulutettu ja osaa monia kieliä.
        Puhumattakaan monista muista ammateista.

        Oon kans ite yli kolmekymppinen ja ollut lähes koko aikuis ikäni työttömänä. Eipä paljoo innosta enää mikään kun töitä ei saa niin ei saa.
        Pilluakaan en oo saanut varmaan kymmeneen vuoteen.
        Ei oo rahaa ees ryypätä tai muuten paeta tästä todellisuudesta. Munaa ei oo niin paljoo et tappaisin itteni vaikka haluaisin.


      • asdak
        ja pian kirjoitti:

        Oon kans ite yli kolmekymppinen ja ollut lähes koko aikuis ikäni työttömänä. Eipä paljoo innosta enää mikään kun töitä ei saa niin ei saa.
        Pilluakaan en oo saanut varmaan kymmeneen vuoteen.
        Ei oo rahaa ees ryypätä tai muuten paeta tästä todellisuudesta. Munaa ei oo niin paljoo et tappaisin itteni vaikka haluaisin.

        Kyllä näin on.


      • yks elämä
        asdak kirjoitti:

        Kyllä näin on.

        Aattelin ryhtyä kodittomaks alkkiksesk, ei oo raha huolia eikä muitakaan huolia. Paitsi mistä sais pullon.
        Tossa on yks hyvä rinki tossa viinikanlahella, huippu jengiä. Pääsisköhän niiden oppiin.


      • pääset
        yks elämä kirjoitti:

        Aattelin ryhtyä kodittomaks alkkiksesk, ei oo raha huolia eikä muitakaan huolia. Paitsi mistä sais pullon.
        Tossa on yks hyvä rinki tossa viinikanlahella, huippu jengiä. Pääsisköhän niiden oppiin.

        Lahjot eka vaikka sorbuksella joka varmasti on juhlakamaa niiden mielestä, olipa siellä yks päivä "nuorisoa" ottamassa oppia, siis sellasia n. 25-30 v miehiä ja naisia ryyppäs sulassa sovussa niiden kanssa. Liekö työhaastattelu menossa =)


    • Mie........

      Itse yrittäisin saada vastaavassa tilanteessa jonkinlaisen yrityksen pystyyn. Eipä olisi paljoa hävittävää. Nyt olisi esimerkiksi sesonkiaika poimia marjoja ja sieniä metsästä. Ne ovat kaiken lisäksi verotonta tuloa, eli siitä voisi lähteä alkupääomaa hakemaan. Marjoille ja sienille on valmiit ostoverkostot olemassa, menevät kuin kuumille kiville. Parempi kai se on kuin ei tehdä mitään.

      Ja tiedän, että juuri aloittaminen ja "liikkeelle lähteminen" on vaikeata työttömyyden jälkeen. Olen itsekin ollut työtön.

      • olen ollut

        liikkeellä kuin pieni eläin, mutta eipä auta. Kun ei ole vaikuttavaa sukupuuta ja takana on hiukankin työttömyyttä, olet kilpailusta ulkona.


      • hävittävää

        Kuule, oletko tutustunut yrittäjyyteen ollenkaan? Ei niitä niin vaan laiteta pystyyn. Pitää tehdä liiketoimintasuunnitelmat ja kaikki ja tukirahoja ei saa ennen kuin on käynyt yrittäjyyskurssit ja pahimmassa tapauksessa yrityksesi elää alle vuoden ja saat mahtavat velat ja luottotiedot menevät jne. ja jos olet kerinnyt palkata jonkun niin siinähän otat omelle tunnollesi hänenkin tulevan työttömyyden. Suomessa ei kyllä yrittäjyys kannata, eikä se ole pitkään työttömänä olleelle mikään hyvä vaihtoehto.


      • ----------
        hävittävää kirjoitti:

        Kuule, oletko tutustunut yrittäjyyteen ollenkaan? Ei niitä niin vaan laiteta pystyyn. Pitää tehdä liiketoimintasuunnitelmat ja kaikki ja tukirahoja ei saa ennen kuin on käynyt yrittäjyyskurssit ja pahimmassa tapauksessa yrityksesi elää alle vuoden ja saat mahtavat velat ja luottotiedot menevät jne. ja jos olet kerinnyt palkata jonkun niin siinähän otat omelle tunnollesi hänenkin tulevan työttömyyden. Suomessa ei kyllä yrittäjyys kannata, eikä se ole pitkään työttömänä olleelle mikään hyvä vaihtoehto.

        Jos ei ole tuloja, veloista ei tarvitse välittää ja velatkin vanhenevat aikanaan. Jos takana on vuosien työttömyys, riski on ottamisen arvoinen. Tietysti pitää löytää oma yritysidea ensin, mutta yrittäminen kannattaa aina, jos liikeidea on hyvä. Ja vaikkei erityisen hyvä olisikaan, voi siitä saada silti elannon itselleen.

        Jos vaihtoehtona olisi kohdallani työttömyys, niin ottaisin asian vakavasti harkintaan.


      • ernu
        ---------- kirjoitti:

        Jos ei ole tuloja, veloista ei tarvitse välittää ja velatkin vanhenevat aikanaan. Jos takana on vuosien työttömyys, riski on ottamisen arvoinen. Tietysti pitää löytää oma yritysidea ensin, mutta yrittäminen kannattaa aina, jos liikeidea on hyvä. Ja vaikkei erityisen hyvä olisikaan, voi siitä saada silti elannon itselleen.

        Jos vaihtoehtona olisi kohdallani työttömyys, niin ottaisin asian vakavasti harkintaan.

        Nytkin ne rupee eduskunnassa puimaan jotain vitun työvoimapula ratkaisua. Just joo, menis kansan pariin ottaan selvää hommista ja hommais ihmisille töitä. Suomessa on kuitenkin aikas paljon ihmisiä työttömänä koko ajan. Ei tarttis tuoda tänne muualta
        ihmisiä töihin, kun oman maan kansalaiset ovat työttömänä vuodesta toiseen ja jauhetaan työvoima pulasta.


      • täältä

        Yksi varma töihin pääsemiskeino on taksiluvan hommaaminen. Alalla on jatkuva pula kuskeista, kun suurin osa tekee hommia vain sivutyönä opiskelun ohessa ja jättävät alan valmistuttuaan.


      • töetä helepolla
        täältä kirjoitti:

        Yksi varma töihin pääsemiskeino on taksiluvan hommaaminen. Alalla on jatkuva pula kuskeista, kun suurin osa tekee hommia vain sivutyönä opiskelun ohessa ja jättävät alan valmistuttuaan.

        Eipä noita hommia tosiaan löyvä helopolla.

        Työvoimatoimisto on ehkä maailman turhin laitos, ei sieltä ainakaan töitä saa.


      • alkaa elämä
        töetä helepolla kirjoitti:

        Eipä noita hommia tosiaan löyvä helopolla.

        Työvoimatoimisto on ehkä maailman turhin laitos, ei sieltä ainakaan töitä saa.

        Pääsin oppisopimuksella Viinikanlahden rinkiin hommiin.
        Tästä se elämä alkaa. Onko kukaan muu ollut ton porukan opissa, onko opetuksen taso hyvä.


      • hommissa
        alkaa elämä kirjoitti:

        Pääsin oppisopimuksella Viinikanlahden rinkiin hommiin.
        Tästä se elämä alkaa. Onko kukaan muu ollut ton porukan opissa, onko opetuksen taso hyvä.

        Oprtuksen taso on melko heikkoa, mutta kokemusta niiltä löytyy kyllä riittävästi. Olin kerran työharjoittelussa niiden ringissä.


      • ei työtä eikä töitä
        hommissa kirjoitti:

        Oprtuksen taso on melko heikkoa, mutta kokemusta niiltä löytyy kyllä riittävästi. Olin kerran työharjoittelussa niiden ringissä.

        Morje


      • Loparex
        ei työtä eikä töitä kirjoitti:

        Morje

        En oo vieläkään saanut mitään työtä mistään ja sossukin vittuilee kokoajan.
        Taitaa olla lähdön aika käsillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3363
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      209
      2779
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2495
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2015
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      17
      2009
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1662
    7. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1586
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      20
      1546
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1276
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1221
    Aihe