Polven rustovaurio

tapaturma

Olen saanut rustovaurion polveen tapaturman takia.Onko kellään kokemusta voiko sille tähystyksessä tehdä mitään korjaavaa?

10

9871

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rustoinen

Mullaon myös rusto vaurioita polvessa. Mutta ei tapaturmaisesti vaan Nivelreumasta johtuvaa. Nytkin joudun käveleen kepeillä. Perjantaina jouduin ottamaan kepit käyttöön kun en päässyt kunnolla käveleen. Nyt tänään se ei ole ollut niin kipeä kuin viikonloppuna, mut ei se edelleenkään kanna. Kipua on koko ajan eikä lääkkeet auta. Sain Flunssan oireet yhdestä lääkkesstä ja joudun huomenna vaihtaan lääkettä. Lääkäri on puhunut mulle leikkauksesta jolloin tuota rustottumaa korjattaisiin. Mutta on myös kerrottu, ettei se ole kuin muutamaman vuoden apu.
      Mutta mahdollista se on, koska lääkärit on sitä mullekin puhunut. en ole vain suostunut kun olen vielä pärjännyt ilmankin. Mutta saattaa olla että nyt tarvitsen.

• zarzza

minulla on myös tapaturmaisesti tullu polven ruston rikko siitä on n.2,5v eli nivelrikko.on tähystetty kerran ja ruston pintaa reitettiin siinä toivossa että rupeis kasvaa säierustoa=suht koht samanlaista ku alkuperänen.ei ruvennu rustoa kasvaa ja seuraava operaatio oli mosaiikki plastia=siirrettiin rustoa vaurioituneeseen kohtaan.toipuminen oli 3kk ja sen jälkeen meni n3kk hyvin rupes tulee samanlaiset oireet ja tuntuu että polvi on enemmän kipeä ku ennen leikkausta.taas odottelen tähystykseen katotaan miltä siellä näyttää.on kuulemma vaihtoehdot vähä vähissä.on kokeiluasteella oleva solurustosiirre mutta lekuri ei ollu kauhean innostunu siihen.

• Rustovaurioo

Mitenkäs se tarkastetaan että onko polveen kasvanut sitä uutta rustoa? Minulle meinaan tehtiin myös reikiä polveen siinä toivossa että sinne kasvaisi uutta rustoa?

• sama juttu

Minulla on myös polven rustovaurio tapaturman seurauksena. Tähystyksessä (reilu puoli vuotta sitten) ei voitu tehdä muuta, kuin ottaa irronnut ruston kappale pois, koska sitä ei saanut kiinnitettyä (ymmärsin, että vain luuta saa kiinnitettyä takaisin). Saa nyt nähdä milloin se alkaa vaivata, ensi vuonna vai kymmenien vuosien päästä...

• rustovaurio

vaivaa? Särkeekö kuinka paljon,myös levossa? Kun istun pitkään,vaikea lähteä liikkeelle.Kun olen paljon liikkeessä,polvi väsyy ,turpoaa.Käytättekö jotain lääkettä vaurioon?

• zarzza
        rustovaurio kirjoitti:

vaivaa? Särkeekö kuinka paljon,myös levossa? Kun istun pitkään,vaikea lähteä liikkeelle.Kun olen paljon liikkeessä,polvi väsyy ,turpoaa.Käytättekö jotain lääkettä vaurioon?

on vaikea lahteä liikkeelle jos on istunu jonkun aikaa.sellasta köpöttelyy jonkun aikaa ja sitten lähtee taas sujuu.mitään lääkettä ei ole mulla ainakaan.paitsi ny kortisonia on laitettu kun on ärtyny pahaksi.sekään ei auta ku 3 viikoa ja lekuri sano että sitäkään ei voi antaa enää koska se haurastuttaa rustoa entisestään.

• tullut?
        zarzza kirjoitti:

on vaikea lahteä liikkeelle jos on istunu jonkun aikaa.sellasta köpöttelyy jonkun aikaa ja sitten lähtee taas sujuu.mitään lääkettä ei ole mulla ainakaan.paitsi ny kortisonia on laitettu kun on ärtyny pahaksi.sekään ei auta ku 3 viikoa ja lekuri sano että sitäkään ei voi antaa enää koska se haurastuttaa rustoa entisestään.

Minkälaisen tapaturman seurauksena saitte rustovaurion polveen ja missäkohtaa polvea se vaurio on? Miten lääkärit on sen vaurion todenneet?

Itse kaatusin 2,5 kk sitten ja löin polvilumpion kiveen. Magneettikuvissa totesivat luumustelman, mutta ihmettelen edelleen, miksi polvi ei ole parantunut... Olen alkanut pelätä onko siinä rustovaurio. Polvi tuntuu siltä kuin siellä olisi jotain ylimääräistä ja vähän niinku vaikea lähteä liikkeellee... Pyöräily sattuu ja pitkästä rasituksesta polveen tulee outo olo.

Auttaisitteko...

• ahaaaaaaaaaaa

en tiedä mikä mun polvessa oikein on, mutta mulla on rustoa polvilumpion alueella ja on kamalan kipeä..

• Nivelkierukka
    • Nivelkierukka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1526
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      20
      1026
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      946
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      886
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      70
      759
    Aihe