Ariterm Biomatic 20+ ja PIV3

raksaaja

Onkos moisesta yhdistelmästä kokemuksia?

Moiset rojut oon tilannut Anopille ja tarkoitus on tästä lähteä rojuja asentamaan & rakentamaan 8m3 pellettisiilo.

Onko tuosta kokonaisuudesta siis muilla asennus ja käyttökokemuksia?
Kompastuskiviä joita voin koettaa välttää?

(ja ittellä on edelleen kalliolämpö)

15

10345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pellettikeskustel.netissä

saat vastauksia.

• Teemu-----

jos sillä anopilla sattuu oleen joku ns helppo lämmitys esim öljy tai sähkö jotka pelaan automaattisesti niin en suosittele pelletin laittamista ellet tykkää vierailla anopilla joka toinenpäivä.mut jos oot lämmittänut anopin taloo puulla niin sit se on sulle helpotus ei tarvi käydä joka päivä ,vaan jokatoinen.kun pelletti ei oo edes mikään ympäristöteko ja hinta on sama kun öljyllä mut pelaa kun 50luvun öljylaitteet.jos anoppimuorilla on öljy uusi laittee.ja oota vuosi niin saat bioöljyä säiliöön.Niin sit oot vihree ja muotitietonen ja pysyy välit anoppiin.....

• vastarannan kiiski

Teemulla tuntuu olevan omakohtaista kokemusta pellettilaitteista vuosien ajalta?

• 3 vuotta moitteetta

Minulla on Iwabo poltin toiminut ihan moitteetta ja polttoarinakin on kuin uusi.Mitä tulee lämmityshintaan niin on lähempänä kolmasosaa oljylämmityksen hinnasta.Aikaisemmin oli öljylämmitys ja vertaan siihen.Kattilakin on sama.Joten älä täällä puhu paskaa vaan ota ensin selvää.Tarvitset näköjään psykiatrisen hoitopaikan palveluja.

• Teemu-----
        vastarannan kiiski kirjoitti:

Teemulla tuntuu olevan omakohtaista kokemusta pellettilaitteista vuosien ajalta?

Huoltaa,myy ja asentaa.....

• Teemu------
        3 vuotta moitteetta kirjoitti:

Minulla on Iwabo poltin toiminut ihan moitteetta ja polttoarinakin on kuin uusi.Mitä tulee lämmityshintaan niin on lähempänä kolmasosaa oljylämmityksen hinnasta.Aikaisemmin oli öljylämmitys ja vertaan siihen.Kattilakin on sama.Joten älä täällä puhu paskaa vaan ota ensin selvää.Tarvitset näköjään psykiatrisen hoitopaikan palveluja.

onks sulla suositella jotain paikkaa?

• vastarannan kiiski
        Teemu----- kirjoitti:

Huoltaa,myy ja asentaa.....

...sinun tarvii kerran "joka toinen päivä" käydä tilkkimässä tekosiasi,niin ei todellakaan kannata mainostaa itseään asentajana.

• Teemu-------
        vastarannan kiiski kirjoitti:

...sinun tarvii kerran "joka toinen päivä" käydä tilkkimässä tekosiasi,niin ei todellakaan kannata mainostaa itseään asentajana.

Taidat olla kova PELLEttimies.mitäs teet työkses?

• vastarannan kiiski
        Teemu------- kirjoitti:

Taidat olla kova PELLEttimies.mitäs teet työkses?

En ole kova,mutta lämmitän taloamme pelletillä.Olen lämmittänyt asumuksiamme klapeilla muutaman vuoden,öljyllä viitisen vuotta ja nyt joitakin vuosia pelletillä,joten tiedän mistä kirjoitan.

"...en suosittele pelletin laittamista ellet tykkää vierailla anopilla joka toinenpäivä.mut jos oot lämmittänut anopin taloo puulla niin sit se on sulle helpotus ei tarvi käydä joka päivä ,vaan jokatoinen.kun pelletti ei oo edes mikään ympäristöteko ja hinta on sama kun öljyllä mut pelaa kun 50luvun öljylaitteet."

Teemun teksti on suoraan Lämmöllä-lehdestä kopioitua,joten Teemun ainoat kosketukset alaan taitavatkin olla kyseisen lehden hurmoshenkinen lukeminen.

Ai niin,minä teen töikseni asentajan hommia....

• eipäei

taida olla kovin terävä....

• oksa11
    • asennuksesta
    • Jaalvi

Mulla on itselläni ollut em- yhdistelmä käytössä reilun vuoden.
      Siirto 12m3 säiliöstä päiväsäiliöön(imuri) ja siitä sitten 2m ruuvilla polttimelle.

Muutama perusasia joilla hommaa saa helpotetuksi:
      -Mahd. vähän hienoainesta säiliöön.(ainakin mulla tuo puruneroittelu pelletistä ei toimi kuin nimeksi). Itse polttoa puru ei haittaa, mutta hienoaines 'holvaantuu' ajan kanssa siirtoputkistoon. Eli kuten jo joku sanoikin 'loivat kulmat'.
      - Tee säiliöön imuputkien paikat (alaosan lisäksi)
      myös noin puoleen väliin säiliötä. Mulla on ollut pelletin siirron kanssa ongelmia silloin kun säiliö on ollut täysi. 'Kantoilma' ei jaksa tietenkääm nostaa pellettiä säiliön pohjalla jos päällä on muutama kuutio tavaraa.
      Puolessavälissä olevien imutkien kautta saatte tyhjennetyksi säiliötä heti täytön jälkeen.
      - Tee imu- & puhallusilmaputkiin 'korkit/ kannet').
      - Itse imurin tulee olla eri tilassa kuin pellettisäiliön. ( itse muurasin kahitiilestä säiliöhuoneen kulmaan imurille suljetun paikan. Nää on näitä rakennusmääräys juttuja, ainakin länsi-suomessa päin!)
      - Lämpötila erot itse säiliötilan ja putkistotilan(imuri, putket jne.) välillä tarvis olla mahd. pienet. Jos säiliö on kylmä ja putket ovat lämpimän puolella tiivistyvä kosteus edesauttaa putkien tukkeentumista todella paljon.

Sun kannattaa kyllä varautua siihen, että ensialkuun saat rampata anoppilassa aika tiuhaan.
      Noiden härveleiden kanssa menee kyllä aikaa ja tupakkaa ennen kuin ne saa pelaamaan kunnolla.
      Mutta sitten kun homma alkaa toimimaan niin perushuolto...1 X 2 kk riittää.

• pel

mistä kautta hommasit ton imurin?

• pelletillä

olen rakentasnut kolmelle tuttavalle pellettilämmitykset heillä toimii hienosti itsellä on pitkä siirtomatka ja kun ostin venäläistä pellettiä niin alkoi ongelmat, mutta nehän tuli ratkaistua ja nyt pelaa taas huonommallakin tavaralla. Minullakin on aika paljon kokemusta myös muualta pellettikäytöstä joten voi kyllä kertoa kokemuksista vaikka sähköpostilla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2351
    2. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2260
    3. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      52
      2247
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1512
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      30
      1446
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      36
      1402
    8. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1161
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1136
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      26
      1126
    Aihe