Corvette vs. Porsche

radalla?

Tapastikos on moneen kertaan luvannut että 60-luvun vakio-Corvette löylyttää Ahvenistolla 2000-luvun Porscheja. Nyt olisi viimein aika lunastaa lupaukset ja lähteä kokeilemaan Ahvenistolle. Tapastikos: ilmesty ensi lauantaina Ahvenistolle niin kokeillaan miten käy. Laitan tonnin pöytään, samoin sinä. Nopeamman kierroksen ajanut nostaa molemmat tonnit pöydältä.

Vai meneekö pupu pöksyyn kun ei Corvettea löydykään?

26

7633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapakakkeli

      En viitsi tonnin takia vaivautua Ahvenistolle asti. Ei ole taskurahan puutetta.

    • lupauksista

      Jenkkifanit eivät välttämättä ole sanojensa mittaisia miehiä. Liekkö miehiä ollenkaan, vai poikia vaan.
      "Tapastikoksen" tapauksessa on jo tuttua, että totuus on toisenlainen.

      • Pecos Bill

        Oma mielipiteeni on se, että jenkkifanit ovat yhtä lailla sanojensa mittaisia miehiä/naisia, kuin mitkä tahansa muutkin autoharrastajat. Itsekkin ihailen kovasti useita eri ikäisiä ja mallisia jenkkiautoja, ja mainittakoon nyt että C2-Vette on kyllä erittäin kaunis ja muutenkin pätevä auto.

        Ei alennuta tuomitsemaan kaikkia jenkkiautofaneja sen vuoksi, että täällä Porsche-palstalla häiriköi joku itseään jenkkiharrastajaksi väittävä henkilö.


    • Tapastikoksella

      riittävän uskallus vastata. Povaan että mies "yhtäkkiä" ensi viikolla ilmestyykin taas palstoille ja valittelee ettei ole sattumalta ollut lukemassa näitä sivuja.

      Tapastikos, tiedän että olet siellä. Tapastikos, tiedän että sinua kismittää kun et uskalla vastata. Ja Tapastikos, tiedän ettei sinulla ole Corvettea.

    • tapastapsatsdoasotoa

      missä mies viipyy???????

    • p-klubin ratapäivät

      oli nimittäin ahvenisto sen verran pullollaan porschea :D

    • Corvettea

      paljoa Ahvenistolla. Tapastikos, mikä tuli?

    • Tapastikos

      sillä kuplallasi(ihan sama onko se 45 hv "isolohko" 356 50-luvulta,vai joku uudempi minimoottorirutku) Corvette kerhon ratapäiville. Ei viitsi museoautolla(v8 auto siis,aito sellainen) joka kissanristiäisiin ja tuuninkitapahtumaan tulla vaikka huudeltaisiinkin. Muista että 60-luvulla Corvettea sai vakiona 560 hv ja yli 750 Nm koneella,Porschella pystyivät edes suunnilleen samoihin tehoihin vasta 2000-luvun erikois v10 mallissa.

      Tervetuloa Corvettetapahtumaan kokeilemaan miten minimoottorirutku kestää voima V8:ien vauhdissa.Kokemus kertoo että huonosti. Tasaisempaa olisi varmaan jonkin Nissan Primera-merkkikerhon ratapäivillä...

      • Sillä nyt jälleen

        on Tapastikos mukana kehissä.

        Tuollahan lukee aiemmin että:

        "Ei näytä Tapastikoksella riittävän uskallus vastata. Povaan että mies "yhtäkkiä" ensi viikolla ilmestyykin taas palstoille ja valittelee ettei ole sattumalta ollut lukemassa näitä sivuja."

        Ja kuinka ollakaan, kävi juuri niinkuin arvelin. Ihan yhtäkkiä mies ilmestyi seuraavalla viikolla paikalle.

        Tapastikos, miksi ihmeessä se sinun 1990-luvun ZR1:sesi on nyt yhtäkkiä muuttunut "museoautoksi"? Onko museoajoneuvojen ikärajoja muutettu suopeampaan suuntaan, vai oletko viimein tajunnut lehtijousien ja työntötankokoneiden vievän ajatukset 1800-luvulle?

        Tapastikos, olet säälittävä pikkupoika. Tarjoan kaksi tonnia jos ilmestyt ZR-1:lläsi, tai sillä museo-Corvettella testaamaan 2000-luvun Porschea vastaan. Kerro vain päivä niin järjestetään!


      • Tapaska tähän?

        Mikä Corvette voittaa Carrera GT:n radalla?
        Jos et löydä vastausta, olet häviäjä.

        MOT MOT MOT GO USA GOGOGO !!!


      • teikäläisen
        Sillä nyt jälleen kirjoitti:

        on Tapastikos mukana kehissä.

        Tuollahan lukee aiemmin että:

        "Ei näytä Tapastikoksella riittävän uskallus vastata. Povaan että mies "yhtäkkiä" ensi viikolla ilmestyykin taas palstoille ja valittelee ettei ole sattumalta ollut lukemassa näitä sivuja."

        Ja kuinka ollakaan, kävi juuri niinkuin arvelin. Ihan yhtäkkiä mies ilmestyi seuraavalla viikolla paikalle.

        Tapastikos, miksi ihmeessä se sinun 1990-luvun ZR1:sesi on nyt yhtäkkiä muuttunut "museoautoksi"? Onko museoajoneuvojen ikärajoja muutettu suopeampaan suuntaan, vai oletko viimein tajunnut lehtijousien ja työntötankokoneiden vievän ajatukset 1800-luvulle?

        Tapastikos, olet säälittävä pikkupoika. Tarjoan kaksi tonnia jos ilmestyt ZR-1:lläsi, tai sillä museo-Corvettella testaamaan 2000-luvun Porschea vastaan. Kerro vain päivä niin järjestetään!

        2000-luvun Porsse pärjätä työntötanko-Saleenille(S7) missään olosuhteissa....
        Vai tiedätkö edes mitä työntötanko tarkoittaa?
        P.S. Näissäkin moottoreissa on työntötangot: http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel


      • veikkaan ettei pärjää
        teikäläisen kirjoitti:

        2000-luvun Porsse pärjätä työntötanko-Saleenille(S7) missään olosuhteissa....
        Vai tiedätkö edes mitä työntötanko tarkoittaa?
        P.S. Näissäkin moottoreissa on työntötangot: http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel

        mutta lähdetään kokeilemaan toki. Sanotaanko nyt näin että minulle se on aika paljon helpompaa, Porsche kun löytyy jo tallista. Mutta löytyykö sinulta Saleen S7, työntötangoilla tai ilman?


      • asiaa!

        Vähän sama kun Honda Monkey 50 cc-mopokerho pitäisi ratapäivät ja vaatisi suomi24-keskustelupalstalla isompiaan,vaikkapa 1300 cc Suxuki Hayabusan omistajaa ratapäiville kisaamaan,ja jos ei ilmesty paikalle niin ei uskalla tulla.

        Eikai nyt kukaan oikeasti voimakkaan pyörän omistaja jaksa edes säälistä saapua paikalle.Jos pikkumopokuskit haluavat mitellä isompiaan vastaan,niin voivat tulla niillä minimopoilla sitten Hayabusa-kerhon ratapäiville ihmettelemään.

        Eikai kukaan itseään kunnioittava V8 Corvette kuski lähde noiden 6 syl takarutku-Porssekuplien kanssa ajelemaan erikseen paikanpäälle,antaa minikoneisilla ajavien tulla Corvette-klubin päiville ihmettelemään jos uskallusta enää sittentosipaikan tullen löytyykään. Ja lyön vetoa ettei löydy.


      • Tapastikos taas
        asiaa! kirjoitti:

        Vähän sama kun Honda Monkey 50 cc-mopokerho pitäisi ratapäivät ja vaatisi suomi24-keskustelupalstalla isompiaan,vaikkapa 1300 cc Suxuki Hayabusan omistajaa ratapäiville kisaamaan,ja jos ei ilmesty paikalle niin ei uskalla tulla.

        Eikai nyt kukaan oikeasti voimakkaan pyörän omistaja jaksa edes säälistä saapua paikalle.Jos pikkumopokuskit haluavat mitellä isompiaan vastaan,niin voivat tulla niillä minimopoilla sitten Hayabusa-kerhon ratapäiville ihmettelemään.

        Eikai kukaan itseään kunnioittava V8 Corvette kuski lähde noiden 6 syl takarutku-Porssekuplien kanssa ajelemaan erikseen paikanpäälle,antaa minikoneisilla ajavien tulla Corvette-klubin päiville ihmettelemään jos uskallusta enää sittentosipaikan tullen löytyykään. Ja lyön vetoa ettei löydy.

        kirjoittelee useammalla nimimerkillä, kun ei muilta tukea unelmilleen saa. Tapastikos, olet itse heittänyt haasteen aikanaan että 60-luvun vakio-Corvettella pieksee radalla 2000-luvun Porscheja, ja tarjosin mahdollisuutta oikein rahapalkinnon kanssa. Oli kuitenkin ns. no-show -juttu sinun puoleltasi, reppana.


      • ....
        teikäläisen kirjoitti:

        2000-luvun Porsse pärjätä työntötanko-Saleenille(S7) missään olosuhteissa....
        Vai tiedätkö edes mitä työntötanko tarkoittaa?
        P.S. Näissäkin moottoreissa on työntötangot: http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel

        Ei ollut vaikea arvata, että kohta otetaan työntötangot avuksi. Lukaisepa sääntökirja, niin huomaat, että top fuel -dragstreissa ei montaa nykyaikaista palikkaa voi käyttää. Jenkit tuppaa rajaamaan noita sarjoja 60-luvun tekniikkaan.


      • Q&A
        teikäläisen kirjoitti:

        2000-luvun Porsse pärjätä työntötanko-Saleenille(S7) missään olosuhteissa....
        Vai tiedätkö edes mitä työntötanko tarkoittaa?
        P.S. Näissäkin moottoreissa on työntötangot: http://en.wikipedia.org/wiki/Top_Fuel

        Montako Saleen S7:ää on Suomessa?!?
        Aivan... :)


        Montako autoa sulla on?!?
        ...Jep jep! :)


        :D


      • mulla mutta silti
        Tapastikos taas kirjoitti:

        kirjoittelee useammalla nimimerkillä, kun ei muilta tukea unelmilleen saa. Tapastikos, olet itse heittänyt haasteen aikanaan että 60-luvun vakio-Corvettella pieksee radalla 2000-luvun Porscheja, ja tarjosin mahdollisuutta oikein rahapalkinnon kanssa. Oli kuitenkin ns. no-show -juttu sinun puoleltasi, reppana.

        Minua hämmentää miten nämä jenkkipellet jaksaa vedota noihin SAE-Brutto hevosiin? Taas toi Corvetten 500hevosvoimaa? Kertauksen vuoksi, missä mallissa? Montako myytiin, valmistettiin?
        Hirveillä litroilla saadaan hirveitä tehoja, kyllä joo, ja sitten mennään 402 metriä hirveän lujaa, kyllä joo, mutta entäs kun tulee se mutka? Ja toinen mutka? Ja mutka ja pari töyssyä? Painonhallinta on se loppupeleissä millä autoa viedään mutkaista tietä...perille. (Ja lujaa)


      • 348cid
        mulla mutta silti kirjoitti:

        Minua hämmentää miten nämä jenkkipellet jaksaa vedota noihin SAE-Brutto hevosiin? Taas toi Corvetten 500hevosvoimaa? Kertauksen vuoksi, missä mallissa? Montako myytiin, valmistettiin?
        Hirveillä litroilla saadaan hirveitä tehoja, kyllä joo, ja sitten mennään 402 metriä hirveän lujaa, kyllä joo, mutta entäs kun tulee se mutka? Ja toinen mutka? Ja mutka ja pari töyssyä? Painonhallinta on se loppupeleissä millä autoa viedään mutkaista tietä...perille. (Ja lujaa)

        Porsse, eikä Ferrarikaan. Lue tuo: http://www.caranddriver.com/comparisons/11327/2006-chevrolet-corvette-z06.html


      • Vino hymy suupuoles
        348cid kirjoitti:

        Porsse, eikä Ferrarikaan. Lue tuo: http://www.caranddriver.com/comparisons/11327/2006-chevrolet-corvette-z06.html

        Corvette oli kiertänyt testiradan 1.7sek nopeammin kuin 911 TurBo! (Tosin jäi vertailutestin kolmanneksi, eli Porchen taakse). Eli nyt on sitten todistettu että Vetet on parempia urheiluautoja kuin vaikka Porchet?


      • 348cid
        Vino hymy suupuoles kirjoitti:

        Corvette oli kiertänyt testiradan 1.7sek nopeammin kuin 911 TurBo! (Tosin jäi vertailutestin kolmanneksi, eli Porchen taakse). Eli nyt on sitten todistettu että Vetet on parempia urheiluautoja kuin vaikka Porchet?

        nopeampi se on.
        Ei kai urheiluauton hidas pidä ollakaan. Sitä paitsi 1.7 sekuntia on melkein valovuosi....


      • Monteverdi Hai
        348cid kirjoitti:

        nopeampi se on.
        Ei kai urheiluauton hidas pidä ollakaan. Sitä paitsi 1.7 sekuntia on melkein valovuosi....

        yli 120mph jälkeen, ei ennen. Elikkäs onko nyt niin että vasta viime vuoden Corvette on vasta oikea urheiluauto? Siis Porche on se joka asettaa rajat sille mikä on urheiluauto? Vasta kun pystyy hakkaamaan Porchen jollakin osa-alueella, auto on urheiluauto? Jokin tuollaisessa logiikassa mättää...


      • 348cid
        Monteverdi Hai kirjoitti:

        yli 120mph jälkeen, ei ennen. Elikkäs onko nyt niin että vasta viime vuoden Corvette on vasta oikea urheiluauto? Siis Porche on se joka asettaa rajat sille mikä on urheiluauto? Vasta kun pystyy hakkaamaan Porchen jollakin osa-alueella, auto on urheiluauto? Jokin tuollaisessa logiikassa mättää...

        logiikkasi mukaan Corvette oli oikea urheiluauto jo 50-luvulla....


      • Monteverdi Hai
        348cid kirjoitti:

        logiikkasi mukaan Corvette oli oikea urheiluauto jo 50-luvulla....

        mutta 60-luvulle tultaessa siitä tuli oikea urheiluauto. Eli täsmennän vielä, en ole kyseenalaistanut sitä onko Vette urheiluauto vai ei. Ajoin alkukesästä Triumph Spitfirellä (-65), mielestäni se on ehdottomasti urheiluauto vaikka piiitkälläkään suoralla ei nopeusmittarin neula noussut yli 95mailin. Ja kiihtyvyyskin samaa luokkaa seiskytlukuisen Hiacen kanssa. Eikä sivuttaiskiihtyvyys arvotkaan "järin" häävejä. Mutta urheiluauto, joskin hidas sellainen, ehdottomasti. Siinä missä Vetet tai Porchet. Koko tämä viestiketju vain on niin korni että tulin kommentoineeksi:)


      • Pecos Bill
        348cid kirjoitti:

        nopeampi se on.
        Ei kai urheiluauton hidas pidä ollakaan. Sitä paitsi 1.7 sekuntia on melkein valovuosi....

        Tätä samaa juttuahan on täällä jauhettu jo moneen kertaan aiemminkin. Muistutan kuitenkin taas, että Z06 on Corvette-malliston nopein radalla, kun taas 911 Turbo on 911-malliston GT-päätä edustava vehje, eikä näin ollen läheskään 911-malliston nopein ratapeli. Joten minun mielestäni Z06:den luulisi olevan jonkin verran vielä nopeampikin radalla kuin tuon 1,7 sekuntia. Erohan tietystikkin tosin riippuu myös radasta.


    • mitä lapia

      olette kaikki.

      • mutta sentään

        osataan kirjoittaa. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      126
      5656
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      97
      4857
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4824
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      394
      2408
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      131
      2340
    6. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      2
      2007
    7. Paljonko sinulla ja kaivatullasi on ikäeroa??

      Ikä on vain numeroita 😁
      Rakkaus ja rakastaminen
      112
      1913
    8. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1617
    9. 383
      1377
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      60
      1223
    Aihe