IDEAPARK-KAUPPOJA LOPETTAA

MÄÄRÄAIKAISVUOKRA

Kauppalehden talousuutisista voi lukea, että kolme kauppaa on lopettanut IP:ssä.

Eipä ihme, se on epäsiisti, liian suuri, synkkä, ruma (muistuttaa varastoa). Kerran käytyään voi vain havaita, että pieleen on menty ja pahasti:(

Kurjaa niille, joilla on määräaikainen vuokrasopimus - toivottavasti se ei aja ketään konkurssiin.

Nettikauppa on nykyaikaa tämän ilmastonmuutoksen myötä - eivät tällaiset ylisuuret varastot, joihin ajamisen jälkeen on jo niin väsynyt, että kunhan jaksaa korkeintaan syödä jotakin, vilkuilla tyhjiin kauppoihin ja häipyä.

Ei tainnut onnistaa suurvoittoa havittelevaa omistajaa???

7

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajelen nykyään työmatkani ip:n vierestä joka päivä ja viimeisen kuukauden ajan on parkkipaikat olleet ääriään myöden täynnä..ei väliä tuleeko töistä yheltä vai viideltä iltapäivällä niin jatkuva liikenneruuhka sinne ja pois niin hieman epäilen noita kommenttejasi ja itse pidän paikkaa hyvinkin siistinä ja mukavana paikkana.jos ite väsyt jo pelkästä ajomatkasta noin paljon niin ehkä kannattaa pysyä kotona.tuosta viiden vuoden? määräaikaissopimuksesta olen kyllä samaa mieltä että se on varmasti kova pala monelle yrittäjälle..

      • Vaan tuotto

        Uskon, mitä sanot, mutta katsos kun sinne pitää tulla myös rahaa. Itse siellä kerran käyneenä jätin yhteen kenkäkauppaan 70 euroa.

        Poikkesin ohikulkumatkalla mutta ei tarvi poiketa enää. Lähempää löytyy samaa kamaa vaikka kuinka paljon.

        En kai sanonut viiden vuoden määräaikaisesta - jokatapauksessa jos ei ole liikevaihoa, niin repelepä siitä vuokrarahat:( Ja tuo perii varmasti välittämättä pätkääkään tai tuntematta armoa toista yrittäjää kohtaan.

        Jossain kohtaa pitäisi tulla "suuruudenhulluudellekin" raja vastaan - vaan ei näytä tulevan.


      • Vaan tuotto kirjoitti:

        Uskon, mitä sanot, mutta katsos kun sinne pitää tulla myös rahaa. Itse siellä kerran käyneenä jätin yhteen kenkäkauppaan 70 euroa.

        Poikkesin ohikulkumatkalla mutta ei tarvi poiketa enää. Lähempää löytyy samaa kamaa vaikka kuinka paljon.

        En kai sanonut viiden vuoden määräaikaisesta - jokatapauksessa jos ei ole liikevaihoa, niin repelepä siitä vuokrarahat:( Ja tuo perii varmasti välittämättä pätkääkään tai tuntematta armoa toista yrittäjää kohtaan.

        Jossain kohtaa pitäisi tulla "suuruudenhulluudellekin" raja vastaan - vaan ei näytä tulevan.

        totta tuokin mitä sanoit tuotoista,itsekin oon yrittäjä ja tiedän että ilman rahaa yritys ei elä. mutta ideaparkin liikkeistäkin kaksi kolmasosaa on suurten maanlaajuisten ketjujen myymälöitä. eli niissä on ketju takana tukemassa jos hetkellisesti menee huonosti. jos otetaan huomioon ko paikan koko ja asiakasmäärät jotka ovat päivää kohti useita tuhansia ihmisiä niin jos edes yksi viidestä asiakkaasta ostaa jotain niin kyllä ne kaupat pärjää hyvin. tuo viiden vuoden määräaikainen vuokrasopimus on vain kuulopuheita,voin olla väärässäkin sen suhteen. jos olisin itse putiikkia perustamassa miettisin kyl moneen kertaan uskaltaisinko sitoutua viideksi vuodeksi.. tosin kyllähän ainakin noilla isojen ketjujen liikkeillä on tarkkaan lasketut riskianalyysit tehtyinä.


      • Ajoissa lopettanut
        puuhapena kirjoitti:

        totta tuokin mitä sanoit tuotoista,itsekin oon yrittäjä ja tiedän että ilman rahaa yritys ei elä. mutta ideaparkin liikkeistäkin kaksi kolmasosaa on suurten maanlaajuisten ketjujen myymälöitä. eli niissä on ketju takana tukemassa jos hetkellisesti menee huonosti. jos otetaan huomioon ko paikan koko ja asiakasmäärät jotka ovat päivää kohti useita tuhansia ihmisiä niin jos edes yksi viidestä asiakkaasta ostaa jotain niin kyllä ne kaupat pärjää hyvin. tuo viiden vuoden määräaikainen vuokrasopimus on vain kuulopuheita,voin olla väärässäkin sen suhteen. jos olisin itse putiikkia perustamassa miettisin kyl moneen kertaan uskaltaisinko sitoutua viideksi vuodeksi.. tosin kyllähän ainakin noilla isojen ketjujen liikkeillä on tarkkaan lasketut riskianalyysit tehtyinä.

        Niin, riippuu tietty, minkälaiseen tuottoon pyrkii. Omalla yrityksellä oli aikoinaan melkoinen liikevaihto ja alarivillä piti olla aina vähintään 15 %:n nettotuotto.

        Nyt se on rahastettu ja melko nuorena sain jäädä ihmettelemään, miksi joillekin ei mikään riitä. Onneksi itse osasi luopua ajoissa:)

        Onnea itsellesi.


      • se ent. yrittäjä
        puuhapena kirjoitti:

        totta tuokin mitä sanoit tuotoista,itsekin oon yrittäjä ja tiedän että ilman rahaa yritys ei elä. mutta ideaparkin liikkeistäkin kaksi kolmasosaa on suurten maanlaajuisten ketjujen myymälöitä. eli niissä on ketju takana tukemassa jos hetkellisesti menee huonosti. jos otetaan huomioon ko paikan koko ja asiakasmäärät jotka ovat päivää kohti useita tuhansia ihmisiä niin jos edes yksi viidestä asiakkaasta ostaa jotain niin kyllä ne kaupat pärjää hyvin. tuo viiden vuoden määräaikainen vuokrasopimus on vain kuulopuheita,voin olla väärässäkin sen suhteen. jos olisin itse putiikkia perustamassa miettisin kyl moneen kertaan uskaltaisinko sitoutua viideksi vuodeksi.. tosin kyllähän ainakin noilla isojen ketjujen liikkeillä on tarkkaan lasketut riskianalyysit tehtyinä.

        Mietipä esim.Marimekkoa, joka on varmasti parhaalla paikalla kaiken kaikkiaan koko putiikissa.

        Miksi ihmeessä tuotteet pitäisi hakea Lempäälästä, kun heidän kauppojaan on joka nurkassa.

        Itse en edes käytä kyseisen liikkeen tuotteita, kun minusta ne ovat ns. suomalaisen keskiluokan snobitavaraa. Varakkaammat hakevat jo jotakin parempaa ja trendikkäämpää, jota ei kyllä CATWALKILTA löydy. Ja onhan ne kivempi hakea esim. Pariisista, Tukholmasta, Köpiksestä, Lontoosta - miksi Lempäälästä. Minusta se kuullostaakin ihan pelkkänä ajatuksena vitsiltä.

        Ostin juuri n. 1500 euron laukun - sellaisia ei Ideaparkista varmaan montaa löydy - ei ainakaan tuota merkkiä.


      • yrittäjän näkökulmaa
        se ent. yrittäjä kirjoitti:

        Mietipä esim.Marimekkoa, joka on varmasti parhaalla paikalla kaiken kaikkiaan koko putiikissa.

        Miksi ihmeessä tuotteet pitäisi hakea Lempäälästä, kun heidän kauppojaan on joka nurkassa.

        Itse en edes käytä kyseisen liikkeen tuotteita, kun minusta ne ovat ns. suomalaisen keskiluokan snobitavaraa. Varakkaammat hakevat jo jotakin parempaa ja trendikkäämpää, jota ei kyllä CATWALKILTA löydy. Ja onhan ne kivempi hakea esim. Pariisista, Tukholmasta, Köpiksestä, Lontoosta - miksi Lempäälästä. Minusta se kuullostaakin ihan pelkkänä ajatuksena vitsiltä.

        Ostin juuri n. 1500 euron laukun - sellaisia ei Ideaparkista varmaan montaa löydy - ei ainakaan tuota merkkiä.

        kommentoin (en minkään ketjun) etten minä ainakaan ole sitoutunut noin pitkään aikaan. Toisaalta olen sitä mieltä, että mikä yritys se sellainen on joka perustuu vaikkapa vuoden yrittämiseen. Yrittämiseen kuuluu riskienlaskenta ja tarkat laskelmat ja sitten jonkinmoinen riskinottokyky.

        Liikkeellämme on mennyt Ideaparkissa hyvin. Paremmin kuin olin laskenut. Hiljaisia kuukausia oli esim. huhtikuu, mikä lienee luonnollista joka paikassa. Heinäkuussa taas myyntimme oli päätä huimaava. Yrittäjien keskuudessa ollaan monissa asioissa kehittämässä parkkia ja tyytyväisiä alkuun.

        Ideaparkista löytyy hyvää ja huonoa ihan samalla lailla kuin mistä muustakin kauppapaikasta. Olen todella ihmetellyt joidenkin ihmisten asennetta koko hanketta kohtaan. Kateutta vai mitä lie?

        Ei ideaparkista tosiaan löydy tuon hintaisia laukkuja, mutta henkilökohtaisesti pidän hulluna, joka sellaisen edes ostaisi, ainkain niin kauan kuin maailmassa lapsia kuolee nälkään.


      • Yrittäjänä ollut
        yrittäjän näkökulmaa kirjoitti:

        kommentoin (en minkään ketjun) etten minä ainakaan ole sitoutunut noin pitkään aikaan. Toisaalta olen sitä mieltä, että mikä yritys se sellainen on joka perustuu vaikkapa vuoden yrittämiseen. Yrittämiseen kuuluu riskienlaskenta ja tarkat laskelmat ja sitten jonkinmoinen riskinottokyky.

        Liikkeellämme on mennyt Ideaparkissa hyvin. Paremmin kuin olin laskenut. Hiljaisia kuukausia oli esim. huhtikuu, mikä lienee luonnollista joka paikassa. Heinäkuussa taas myyntimme oli päätä huimaava. Yrittäjien keskuudessa ollaan monissa asioissa kehittämässä parkkia ja tyytyväisiä alkuun.

        Ideaparkista löytyy hyvää ja huonoa ihan samalla lailla kuin mistä muustakin kauppapaikasta. Olen todella ihmetellyt joidenkin ihmisten asennetta koko hanketta kohtaan. Kateutta vai mitä lie?

        Ei ideaparkista tosiaan löydy tuon hintaisia laukkuja, mutta henkilökohtaisesti pidän hulluna, joka sellaisen edes ostaisi, ainkain niin kauan kuin maailmassa lapsia kuolee nälkään.

        Samaa mieltä kanssasi laskelmista, riskistä.

        Kuitenkin maailmassa tulee aina kuolemaan ihmisiä ja sille emme voi mitään. Minulla on yli 1000 euron laukku - hyvä ja hieno, ostettu Pariisista.
        Sinne lentelin samaan hintaan, kuin mitä olisi maksanut matka Ideaparkkiin Lempäälään.

        Uskon, että kaikki eivät ole olleet yhtä onnekkaitá sopimustensa kanssa kuin sinä. >Hyvä sinulle, jos sinulla menee siellä hyvin. Voit olla varma siitä, että en kadehdi ketään, kuka rehellisellä työllä rahansa ansaitsee ja varsinkaan niitä, jotka vielä työllistävät toisia.

        Olen minäkin ollut aikoinaan varaton, samoin kuin Ideaparkin pääomistaja - miksi en nyt saa nauttia siitä, mitä olen saanut. Työllitin yli sata henkilöä kahdenkymmenen vuoden ajan mutta en sairastanut meglomaniaa onneksi ja lopetin ajoissa. Toiset vaan eivät siihen pysty vaan lopettaminen veisi heidät perikatoon. Vahinko, syyttämättä silti ketään sairaaksi eli suuruudenhulluksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe