tekeekö ex:ät kiusaa toisilleen??

ari

niinpä tekevätkö exät kiusaa toisilleen ihan tahallaan vai kiusatakseen toista ero tilanteessa,tai muuten ???.

22

5835

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

näin on usein.

• ari

piä vaa huoli omista asioistas

• Hupittunut

Ihan päätön viestiputki.:-) Ja minä kun luulin että miehet alkaa vihdoin tilittelemään kokemuksiaan, niin paskat! Haha........ kyllä suomalainen mies on suomalainen mies vaikka voissa paistaisi!

• Kyllä tekevät

Yleisin tapa kiusata EX-puolisoa on kiusata häntä lasten kautta.Kun muut keinot eivät tehoa, tämä tehoaa. Useimmin sitä harrastavat naiset. Mielipahaa aiheutetaan perumalla sovitut lasten tapaamiset. Ehkä kaikkein räikein tapaus tapahtui yhtenä Jouluna kun oltiin menossa viemään lapselle lahjoja. Lapsi itki postiluukusta että ei saa avata ovea, vaan lahjat tulisi jättää oven ulkopuolelle. Tämä ilmoitettiin sosiaalitoimistoon jossa joku sitten päätti käydä äidin luona juomassa kahvit, ja homma sai jatkua. Selvyyden vuoksi kerron että tavatessamme lapsen isän kanssa, he olivat olleet erossa jo pari vuotta. Mitään syytä katkeruuteen ei olisi pitänyt enää olla. Eli kysymyksesi oli aika naivi. Tätä tapahtuu lähes jokaisessa eroperheessä tavalla taikka toisella. Kärsijänä on aina ensisijaisesti LAPSET ja tietenkin mies, ISÄ. Moni mies ei näitä paineita kestäkään, vaan lakkaa taistelemasta ja tyytyy kaikkeen mitä entinen vaimo haluaa, tai "unohtaa" lapset kokonaan, koska kaikki on niin vaikeaa. Turha ihmetellä että niin moni lapsi voi huonosti tässä muka hyvinvointiyhteiskunnassa. Niiltä lapsilta on hyvinvointi kaukana, koska heiltä on kielletty toinen vanhempi lähes kokonaan. Perinteisesti isä on pitänyt kurin ja antanut turvan. Niin ainakin meillä kotona.

• kasvaa

erittäin katkera ihminen joka ei kuitenkaan syytä äitiään mistään vaan isäänsä joka on "unohtanut" hänet, sellaisiakin on... vielä aikuisenakin syytellään isää ja ihmetellään miksi isä on ongelmissa

• yleistä

Kyllä miehetkin osaavat tehdä kiusaa ja nimenomaan lapsen kautta. Kesälomat sovittu huhtikuussa, lapsi molemmilla vanhemmilla neljä viikkoa. Kuinkas kävikään, kun lapsi oli ollut kaksi viikkoa isällään, alkoi tulla viestiä; miten kauan vielä, kun pitäisi saada pitää omaa lomaa jne. Tätä jatkui niin kauan, että lapsen hoito piti loppulomaksi järjestää uudestaan. Eli ei ne miehetkään aina tee erosta ja lapsen huollosta kovinkaan helppoa, kun jo sovittuja asioita perutaan ja niistä riidellään.

• kyllästynyt...
        yleistä kirjoitti:

Kyllä miehetkin osaavat tehdä kiusaa ja nimenomaan lapsen kautta. Kesälomat sovittu huhtikuussa, lapsi molemmilla vanhemmilla neljä viikkoa. Kuinkas kävikään, kun lapsi oli ollut kaksi viikkoa isällään, alkoi tulla viestiä; miten kauan vielä, kun pitäisi saada pitää omaa lomaa jne. Tätä jatkui niin kauan, että lapsen hoito piti loppulomaksi järjestää uudestaan. Eli ei ne miehetkään aina tee erosta ja lapsen huollosta kovinkaan helppoa, kun jo sovittuja asioita perutaan ja niistä riidellään.

ja meillä ainakin isän uusi puoliso määrää milloin otetaan lasta ja milloin ei vaikka on isän kanssa sovittu että joka toinen viikonloppu mutta meillä se ei päde ainakaan ja muuten kiusa se on se pienikin kiusa ja lasta käytetään mukana siinä!pitäisi saada stoppi jotenkin..8v kuitenkin oltu erossa

• tekstin tarkkaaan
        yleistä kirjoitti:

niin siinä luki aika selvästi että YLEENSÄ kiusaajina ovat naiset. Myös miehissä tietenkin on niitä jotka kiusaavat ja viettävät aikaansa mielummin uuden puolison kanssa tai muuten haluavat olla erossa lapsistaan. Siksi minun mielestä jo raskausaikana tulisi neuvoloissa painottaa molemmille osapuolille miten tärkeää on että aikuiset ymmärtävät mitä lapsi tarvitsee kehittyäkseen tasapainoiseksi ihmiseksi. Kriittiset vuodet ovat 0-3 vuotiaana. Monet luulevat että lapsi ei ymmärrä vielä mitään. Totuus on kuitenkin että koko pohja elämälle luodaan silloin. Lähtipä vähän lentoon tämä aihe, mutta tämä on tärkeä tieto pienten lasten vanhemmille. Ja kiusaamisestakin aikuinen selviää kyllä, mutta lapsi ei niitä asioita pysty käsittelemään, joten kiusaaminen kohdistuukin omaan rakkaaseen lapseen. Tätä jotkut tollot ei ymmärrä. Siis miehet mukaan lukien.

• on niin
        kasvaa kirjoitti:

erittäin katkera ihminen joka ei kuitenkaan syytä äitiään mistään vaan isäänsä joka on "unohtanut" hänet, sellaisiakin on... vielä aikuisenakin syytellään isää ja ihmetellään miksi isä on ongelmissa

TOTTA. Äiti saa vetää oman marttyyrin roolinsa lapselle. Kaikille ei totuus selviä koskaan. Ja jos se kerrotaan niin lapsi ei edes usko. Olen aina sanonut että huonoa äitiä ei ole olemassakaan. Ei myöskään huonoja isiä, kunhan saavat tilaisuuden näyttää hyvyytensä.

• Kokemusta on
        kasvaa kirjoitti:

Näillä äideillä ei ole lapsen paras mielessä, vaan kostonhalu ex-miestä kohtaan. Siinä tulee vaan tehtyä iso virhe lasta ja hänen tulevaisuuttaan kohtaan.

• Ehkä kirjoitan epäselvästi

mutta lue se koko viestiketju uudelleen ja katso mitä olen kirjoittanut. Minun ei oikeastaan tarvitse näitä www- sivuja paljon lueskella, koska olen nähnyt omin silmin niin räikeitä tapauksia ihan tutuissakin ihmisissä ja omalla kohdalla. Lyhykäisyydessään tarkoitin sitä että kyllä näitä "valopäitä" on molemmissa sukupuolissa. Tarkoitus oli herättää ajatuksia. Jos vaikka joku huomaisi itsessään tämän piirteen,ja alkaisikin miettimään että mitä minä lapselleni oikein teen sen varjolla että EX-puoliso ottaa omaan päähän. Ei aina, mutta melko usein kyseessä on nainen, koska hänellä usein on se "ase", eli lapset.TIETENKÄÄN asiasta ei voi syyttää myöskään naisia yksin, koska myös JOTKUT miehet osaavat tämän kiusaamisen taidon,kuten tuossa tuli ilmi yhdessä kirjoituksessa. OLKAAMME VIISAITA AIKUISIA,NIIN SAAMME NAUTTIA TASAPAINOISISTA LAPSISTA. Tämä on se viesti jota tässä yritän saada läpi!

• ari 1
        Ehkä kirjoitan epäselvästi kirjoitti:

mutta lue se koko viestiketju uudelleen ja katso mitä olen kirjoittanut. Minun ei oikeastaan tarvitse näitä www- sivuja paljon lueskella, koska olen nähnyt omin silmin niin räikeitä tapauksia ihan tutuissakin ihmisissä ja omalla kohdalla. Lyhykäisyydessään tarkoitin sitä että kyllä näitä "valopäitä" on molemmissa sukupuolissa. Tarkoitus oli herättää ajatuksia. Jos vaikka joku huomaisi itsessään tämän piirteen,ja alkaisikin miettimään että mitä minä lapselleni oikein teen sen varjolla että EX-puoliso ottaa omaan päähän. Ei aina, mutta melko usein kyseessä on nainen, koska hänellä usein on se "ase", eli lapset.TIETENKÄÄN asiasta ei voi syyttää myöskään naisia yksin, koska myös JOTKUT miehet osaavat tämän kiusaamisen taidon,kuten tuossa tuli ilmi yhdessä kirjoituksessa. OLKAAMME VIISAITA AIKUISIA,NIIN SAAMME NAUTTIA TASAPAINOISISTA LAPSISTA. Tämä on se viesti jota tässä yritän saada läpi!

niin puhut aivan asiaa siinä mitä kirjoitit,ja siihenhän kaikki kenties pyrkivätkin että,saisi lapselleen/lapsilleen sen tasapainoisen ja arvostetun elämän,missä ei vaikuttaisi kummankaan vanhemman riidat tai sanomiset,koska ennen kaikkea on lasta ajateltava,ja vanhempien kyettävä sopimaan sellaiset sopimukset mitkä tyydyttävät molempia,vaikka ei se aina helppoa ole niiden sopiminen molemmin puolin joutuu tekemään myönnytyksiä,mutta lapsi pelinappulana on jätettävä pois niistä asioista.

• noin
        ari 1 kirjoitti:

niin puhut aivan asiaa siinä mitä kirjoitit,ja siihenhän kaikki kenties pyrkivätkin että,saisi lapselleen/lapsilleen sen tasapainoisen ja arvostetun elämän,missä ei vaikuttaisi kummankaan vanhemman riidat tai sanomiset,koska ennen kaikkea on lasta ajateltava,ja vanhempien kyettävä sopimaan sellaiset sopimukset mitkä tyydyttävät molempia,vaikka ei se aina helppoa ole niiden sopiminen molemmin puolin joutuu tekemään myönnytyksiä,mutta lapsi pelinappulana on jätettävä pois niistä asioista.

Pitemmittä puheitta! Ei pidetä lapsia pelinappuloina!

• Anonyymi

Kyllä miehet osaa kiusata. Lapselle pukenut liian pienen vaipan ja lapsella painaumat.

• Anonyymi
        yleistä kirjoitti:

Miehet todella kiusaa!

• dothefake

Hiukan ihmettelen kyllä, jos exät tekevät kiusaa toisilleen. Voisi luulla, että exät pikemminkin kiusaavat entisiä aviopuolisoitaan.
      Voihan tietysti olla, että esim. kaksi tuttavapariskuntaa eroaa suurinpiirtein samaan aikaan, jolloin muodustuisi kaksi exää, jotka tekevävät kiusaa toisilleen. Niinpä, miksei. Kysymyksesi on kuin onkin oikeutettu, vaikka ensin se tunui vähän hassulta, että ventovieraat alkaisivat toisiaan kiusaamaan. (uusperhe)

• ari 1

asian selventämiseksi:: otetaan esimerkki,pariskunta eroaa ja heillä lapsia/lapsi jossa kumpikin haluaisi pitää lapsen luonaan asumassa,siitä tulee sanomista kumman luona,elleivät pääse ratkaisuun keskenään,vaikka kumpikin vanhempi olisi hyvä huoltaja,ja tarpeeksi pitkälle kun asiat menee,niin käyttävätkö lasta pelinappulana??niin ei kumminkaan pidä olla vaan käytetäänkö avutonta lasta hyväksi siinä asiassa.se ei ole todella mitään lapsen etua jos sitä käytetään aseena toista vanhempaa kohtaan.

• dothefake

Asian selventäminen vaatisi kyllä kirjoitustaidon hankkimista.
        Toivottavasti lapset käyvät koulua, toisin kuin vanhempansa, jos tässä nyt omakohtaisia kokemuksia on kyseessä, (epäilen, ettei).

• lasten etu
        dothefake kirjoitti:

Asian selventäminen vaatisi kyllä kirjoitustaidon hankkimista.
        Toivottavasti lapset käyvät koulua, toisin kuin vanhempansa, jos tässä nyt omakohtaisia kokemuksia on kyseessä, (epäilen, ettei).

Sitä täällä on jauhettu edes takas! Ei lapsilla ole minun mielestä tässä yhteiskunnassa mitään etuja. Enimmäkseen kurjuutta vaan. Tämän päivän vanhemmat ovat niin itsekeskeisiä, että ei heillä riitä halua miettiä lapsien etua kun ero tulee. Ona etu se ensimmäiseksi mieleen tulee, ja toiselle osapuolelle aiheuttama kaikki kiusa ja paha. Ja tietenkin sen uuden löytäminen nopeasti että ei vaan menetä kasvojaan muiden ihmisten silmissä EIKÄ TARVI OLLA YKSIN. Ollaanko sitä sillon yksin jos perheessä on lapsia? Kysyn vaan. Ja siin ei lapsilta kysytä että "käviskö tämä vai tuo"?

• minäolenellu

Mun kohdalla exä terrorisoi... Väijyy lähistöllä nähdäkseen olenko kotona tai onko täällä "muita".
      Lähettelee itsetuhoisia viestejä. On päiviä kun kaikki on taas "hyvin", pyytää unohtamaan menneet ja typerät puheet. Anelee anteeks, "ei enää koskaan rakas"!
      Erostamme kulunut jo lähes puoli vuotta, muistuttaa itsestään viestein lähes päivittäin. On todella puristava fiilis, haluan eroon vaan kun en pääsee.

• nimenionellu

Kyllä exä häiriköi, ainakin mun kohdalla. Erosta jo lähes puol vuotta, mutta muistuttaa itsestään viestein miltei päivittäin. On itsetuhoisia, anna anteeks/en enää koskaan, tai pelkkä hyvää huomenta/yötä. Sen mielestä se on maailman paras puoliso, en voi saada parempaa mistään. Hyvä tosiaan, erokin johtui aseellisesta uhkailusta. Kaitpa tuo on sairaan mustasukkainen, tai vaan sairas.

• Anonyymi

Tyttären ex mies tekee paljon kiusaa pienen lapsen varjolla:(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      65
      1423
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      109
      855
    3. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      690
    4. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      46
      689
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      53
      683
    6. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      677
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      25
      645
    8. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      66
      633
    9. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      69
      621
    10. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      40
      616
    Aihe