Helsingin kirjastot

¤¤¤

Olen jonkin aikaa sitten muuttanut Helsinkiin, ja olen hämmästyksekseni huomannut, että Pasilan kirjaston (pääkirjasto) valikoimat kaunokirjallisuuden osalta ovat aika surkeat. Siis kirjoja on yllättävän vähän. Onko niitä kirjoja mahdollisesti muualla kuin siinä "kaunokirjallisuus osaston" hyllyissä? Olen kuullut puhuttavan jostain varastosta, jossa olisi enemmän kirjoja, onko totta? Muihin kirjastoihin en ole vielä ehtinyt tutustua. Millaiset kirjavalikoimat niissä on?

Olen erittäin kiitollinen, jos joku osaa vastata!

3

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanna

      Itse käytän kirjastoja tosi paljon mutta en kyllä tiedä mistään varastosta. Nythän kirjastojen määrärahat taas vähenevät samoin kuin aukioloajat, joten ainakin jatkossa kirjastopalvelut huononevat..

      Kannattaa tehdä retkiä eri kirjastoihin. Omat suosikkini ovat Kallio ja Rikhardinkatu (nyt remontissa). Myös pikkukirjastot ovat poikkeamisen arvoisia! Usein niistä löytyy kirjoja joita isoissa ei ole.

    • Tii

      Totta, että Helsingissä yhdessä kirjastossa valikoimat eivät ole niin laajat kuin jossain pienemmässä kaupungissa, jossa ei ole niin paljon sivukirjastoja.

      Mutta luetteloissa ovat kaikki kirjat, joten voit tilata kirjan toisesta sivukirjastosta. Ja palauttaa kirjat minne tahansa. Tietenkin tämä edellyttä, että jaksat selata luetteloa tai tiedät, kenen teosta haet.

      Itse käyn useammassa kirjastossa vuorotellen, välillä Kalliossa, välillä Pasilassa tai Töölössä. Näin saan laajemman valikoiman, koska näillä kaikilla mielestäni on hieman erilainen valikoima. Rikhardinkadun avaamista odottelen innolla. Kauneimpia ovat se ja Kallio.

      Kallio on auki myös lauantaisin ja sunnuntaisin klo 10-16, Töölöstä en nyt muista kesäaikatauluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1707
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe