Rauhanturvaajien puolisot, kertokaa

lomista

Mieheni miettii rauhanturvaajaksi lähtöä. Voitteko kertoa kuinka usein on lomia? kuinka pitkiä ne lomat ovat? mitä miehenne ovat lomilla tehneet, ainako kotiin matkustaneet? voiko siellä missä he työskentelevät, käydä vierailulla?

6

8357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kertyy noin

viikko kuukaudesta. Se on sitten kaverista kiinni miten niitä pitelee pois. Balkanilta auton tuovat eivät kaikkia vapaita voi suomessa viettää, tulee liikaa suomi-päiviä.
      Tuota toimialueella vierailua kannattaa hieman pohtia tarkemmin. Vaikka Kosovo ei sotatoimialuetta olekaan, en suosittele sinne matkaamista ihan vielä. Ja toiseksi, faitteri ei toimialueella saa palvelusvapaata eli "lomaa" viettää, joten tapaaminen ei ehkä ole ihan sitä mitä ajattelet. Toki voitte matkustaa rantalomalle niin että sinä matkustat Helsingistä kohteeseen suoraan ja juippi saapuu sinne toisesta suunnasta. Mutta toimialueelle ei. Rauhanturvaaja on siellä tekemässä työtään ja tieto siitä että omainen on siinä lähellä mutta mahdollisuutta yhdessäoloon ei ole, saattaa vaikuttaa työntekoon.

• ei se mee

saahan sitä miettiä.

• vaimoke

oli vuoden palveluksessa ja kävi 2viikon lomilla noin parin kk välein koska toi verovapaan auton.mielestäni aika meni nopeasti,koska itsellä oli työ,eikä sinänsä enempää märehtiny ikävää.toki tiettyina aikoina,esim merkkipäivät oli ikävä pinnassa mutta nykypäivänä on niin helppo pitää yhteyttä,on skypet,meset eikä soittaminenkaan silloin tällöin ajanut vararikkoon.yhden loman vietimme aurinkorannoilla.Lomilla mieheni teki tavallisia asioita.kävi urheilemassa,näki ystäviään,joskus biletettiin jne.ihan tavallista elämää.Reissu ainakin osoitti sen,että suhteemme kestää pitkätkin välimatkat ja erot.tue siis miehesi päätöstä,oli se lähdön kannalta mikä tahansa.ikävintä olisi se,että hän 50v. vielä murehtii ettei lähtenyt ja nyt on liian vanha.Ja vielä lopuksi.itse sain takaisin maailmalta miellyttävän,elämää nähneen,aikuistuneen mieheni:)

• syyhy

Itse sain kupan tuliaisina. Ole siis tarkkana!
        On kuulema yleisin tuliainen mitä sieltä tuodaan. No, onhan kuppakin kokemus.

• pientä pyysinkin
        syyhy kirjoitti:

Itse sain kupan tuliaisina. Ole siis tarkkana!
        On kuulema yleisin tuliainen mitä sieltä tuodaan. No, onhan kuppakin kokemus.

sain satiaiset rauhanturvaajalta. Siis pientä vaan.

• aina mukana

rauhanturvaajan morsian on "NyrkkiKyllikki"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5911
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3426
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2749
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2634
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2299
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      31
      2218
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      1997
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1755
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1389
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      279
      1296
    Aihe