Yhdyntäkö syynä vaivoihin?

Heips!

Oon hiiva- ja tulehduskierteestä kärsinyt viime lokakuusta asti. Kaikenmaailman testeissä oon käyny ja pidättäytyny seksistäkii aina kun oirehtii. Viimeisen kerran sain lääkäriltä puhtaat paperit, mut ihmettelen vaan, että mistä johtuu alapään turpoominen, kutina ja kirvely yhdynnän jälkeen.ytkin sunnuntaina olin yhdynnässä, jonka jälkeen häpyhuulet ja klitoris on ollu turvonneita ja välillä kutiaa ja kirvelee, eikä oo vielä tähän mennessä loppunu, vaikka nyt on jo tiistai. Käytämme kondomiehkäisyä, joten voiskos olla, että oon allerginen lateksille? Aiemmin ei oo kortsujen kanssa samanlaista ollu, tosin en oo seittemään vuoteen niitä tarvinnukaan.
Vai voiko olla vaan mahdollista, että joku tulehdus aina roihahtaa yhdynnän jälkeen kaikista varotoimista (pesut ym.) huolimatta?
5641
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

että emättimesi ärtyy aina seksin jälkeen, kuivaa ja sen vuoksi kutiaa. Kokeile vaikka rasvaamista aina seksin jälkeen. Jos se ei auta, voi olla että olet myös allerginen lateksille.

Äänestä

Mulla on ollut vähän tuolta kuulostava vaiva nimeltä vulvodynia. Toki tuo voi olla muutakin, mut jos kirvelyä (tai kipua) ja turvotusta ilmenee yhdynnän jälkeen, voi se olla yksi vaihtoehto.

Kannattaa lukee vaivasta, etsi vaikka Googlesta siitä, niin tiedät voisiko se olla sitä. Tietty se voi olla ihan tulehdustakin tai sitten sitä kumiallergiaa..

Äänestä
  • ---en lukenu alottajan viestii tarpeeks tarkkaan, vulvodynia ei yleensä kutise. muuten kyllä kirvelee ikävästi.

    Äänestä

  • samanlaista vaivaa kirjoitti:

    ---en lukenu alottajan viestii tarpeeks tarkkaan, vulvodynia ei yleensä kutise. muuten kyllä kirvelee ikävästi.

    Oon jonkin verran lukenu tosta vulvodyniasta, enkä oikeen saa sen oireita sopimaan itseeni, jotkin kyllä. Itselläni suurin ongelma on nimenomaan kutina, joka ei tunnu johtuvan kuivuudesta, sillä kostun hyvin ja normaalia valkovuotoa on jonkin verran, sillon kun ei ole hiiva (sillon se on extrakokkareista). Yhdynnässä ei myöskäään esiinny kipua, joskus kylläkin hankauksesta syntyy "nirhaumia", jotka kirvelee jälkeen päin pestessä tai virtsatessa. Sinällään vulvodynia voisi olla mahdollinen, sillä olen käyttänyt paljon hiivalääkkeitä, jotka lukemani mukaan voivat altistaa sairaudelle. Mutta toivon todella, ettei kyse ole siitä, kuuleman ja lukeman mukaan pahana aika helvetillinen tauti. Pääsen ensi viikon maanantaina allergiatestiin, jossa selvitellään lateksiallergiaa.

    Unohdin myös aiemmin mainita, että minulta todettiin muutama viikko sitten kohdunsuun krooninen ektopia. Onko kellään tietoa sen yhteydestä tulehduskierteeseen ja muihin kutinoihin?

    Äänestä

  • *mie vaan kirjoitti:

    Oon jonkin verran lukenu tosta vulvodyniasta, enkä oikeen saa sen oireita sopimaan itseeni, jotkin kyllä. Itselläni suurin ongelma on nimenomaan kutina, joka ei tunnu johtuvan kuivuudesta, sillä kostun hyvin ja normaalia valkovuotoa on jonkin verran, sillon kun ei ole hiiva (sillon se on extrakokkareista). Yhdynnässä ei myöskäään esiinny kipua, joskus kylläkin hankauksesta syntyy "nirhaumia", jotka kirvelee jälkeen päin pestessä tai virtsatessa. Sinällään vulvodynia voisi olla mahdollinen, sillä olen käyttänyt paljon hiivalääkkeitä, jotka lukemani mukaan voivat altistaa sairaudelle. Mutta toivon todella, ettei kyse ole siitä, kuuleman ja lukeman mukaan pahana aika helvetillinen tauti. Pääsen ensi viikon maanantaina allergiatestiin, jossa selvitellään lateksiallergiaa.

    Unohdin myös aiemmin mainita, että minulta todettiin muutama viikko sitten kohdunsuun krooninen ektopia. Onko kellään tietoa sen yhteydestä tulehduskierteeseen ja muihin kutinoihin?

    Kuulostaa juuri samalta kuin omat vaivat! Kun aloitin pillerit n.1.5 vuotta sitten, alkoi hiivakierteet. Aluksi canesten auttoi, mutta sitten ei enää sekään. Lopetin lopuksi pillerit, n. 5kk sitten. Sen jälkeen kävin papassa, josta puhtaat tulokset, ei hiivaa eikä muutakaan. Sain silti diflucan-reseptin, koska kerroin hiivan oireistani. Oireet lakkasin joksikin aikaa, mutta tas palasi! Nykään välilä helpottaa, välillä pahentuu. Yhdyntäkin tuntuu eräällä lailla sattuvan ja jälkikäteen pahentaa oireita. En tiedä mitä tekisin..
    Jos löytyy apua, kerrothan!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


*mie vaan* kirjoitti:

Heips!

Oon hiiva- ja tulehduskierteestä kärsinyt viime lokakuusta asti. Kaikenmaailman testeissä oon käyny ja pidättäytyny seksistäkii aina kun oirehtii. Viimeisen kerran sain lääkäriltä puhtaat paperit, mut ihmettelen vaan, että mistä johtuu alapään turpoominen, kutina ja kirvely yhdynnän jälkeen.ytkin sunnuntaina olin yhdynnässä, jonka jälkeen häpyhuulet ja klitoris on ollu turvonneita ja välillä kutiaa ja kirvelee, eikä oo vielä tähän mennessä loppunu, vaikka nyt on jo tiistai. Käytämme kondomiehkäisyä, joten voiskos olla, että oon allerginen lateksille? Aiemmin ei oo kortsujen kanssa samanlaista ollu, tosin en oo seittemään vuoteen niitä tarvinnukaan.
Vai voiko olla vaan mahdollista, että joku tulehdus aina roihahtaa yhdynnän jälkeen kaikista varotoimista (pesut ym.) huolimatta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu