Niin, kyselisin mielipiteitä tuosta turbo diesel henkilövaunusta... diesel verot, kestävyys, kulutus(itseasiassa tällä kulutuksella ei niinkään väliä) jne. Tarjolla olisi tuollainen 150 tkm ajettu yksilö, niin ja toinen vaihtoehto olisi Audi A8 Quattro 4.2 -95 joka on ajettu jo 170 tkm ja on taas bensakoneella. Molemmissa vehkeissä on täydelliset merkiliikkeen huoltokirjat ja ovat ensimmäisillä omistajilla jotka molemmat tunnen (ovat tuttuja), tosin autot ovat Saksassa. Kestävämpi pitäisi valita, kiitokset mielipiteistä.
MB S 350 TD -95 mielipiteitä
14
2828
Vastaukset
- mese
Noita vanhakoppaisia ässiä on alkanut näkymään takseina nyt verouudistuksen jälkeen. Luulisi siis kestävän joskin Audi kyllä on hieno peli mikäli on sillä 4.2 V8:lla.
- Jokke
Ihan auton näköinenhän tuo -95 mallinenkin oli, mutta voisitko viellä... todennäköisesti asiaan paremmin vihkiytyneenä kertoa, koska tuon S Mesen kori vaihtui udempaan ja muitakin tietoja tuosta -95 mallista ?
Kaverini vakuutti minulle myös että tuossa Audissa olisi alumiinikori, pitäneekö tuo tieto paikkaansa, jos pitää niin silloinhan Audissa ei ainakaan ruosteongelmia olisi edessä toki maalipintahan taitaa hiukan alumiinissa ajanmyötä saada "mattapintaa". Liekö tuossa alumiinikorissa odotettavissa muita ongelmia näillä suomen myrkytetyillä tiestöillä "mitä kemikaaleja käyttänevätkään" ?
Toisaalta ei Mesessäkään ruostepilkuja ollut.
Audissa on tosiaankin 4.2 V8 ja neliveto, ja kulutus on maantiellä kuulema noin 10 l. /100km taajama-ajossa noin 14 l./100km, nämä tiedot siis pelkkiä kuulopuheita, mutta kuten edellä mainitsin tuolla kulutuksella ei juurikaan merkitystä. - mb-mies
Jokke kirjoitti:
Ihan auton näköinenhän tuo -95 mallinenkin oli, mutta voisitko viellä... todennäköisesti asiaan paremmin vihkiytyneenä kertoa, koska tuon S Mesen kori vaihtui udempaan ja muitakin tietoja tuosta -95 mallista ?
Kaverini vakuutti minulle myös että tuossa Audissa olisi alumiinikori, pitäneekö tuo tieto paikkaansa, jos pitää niin silloinhan Audissa ei ainakaan ruosteongelmia olisi edessä toki maalipintahan taitaa hiukan alumiinissa ajanmyötä saada "mattapintaa". Liekö tuossa alumiinikorissa odotettavissa muita ongelmia näillä suomen myrkytetyillä tiestöillä "mitä kemikaaleja käyttänevätkään" ?
Toisaalta ei Mesessäkään ruostepilkuja ollut.
Audissa on tosiaankin 4.2 V8 ja neliveto, ja kulutus on maantiellä kuulema noin 10 l. /100km taajama-ajossa noin 14 l./100km, nämä tiedot siis pelkkiä kuulopuheita, mutta kuten edellä mainitsin tuolla kulutuksella ei juurikaan merkitystä.kori,elikkä w220 tuli 1999!
- Jokke
Jokke kirjoitti:
Ihan auton näköinenhän tuo -95 mallinenkin oli, mutta voisitko viellä... todennäköisesti asiaan paremmin vihkiytyneenä kertoa, koska tuon S Mesen kori vaihtui udempaan ja muitakin tietoja tuosta -95 mallista ?
Kaverini vakuutti minulle myös että tuossa Audissa olisi alumiinikori, pitäneekö tuo tieto paikkaansa, jos pitää niin silloinhan Audissa ei ainakaan ruosteongelmia olisi edessä toki maalipintahan taitaa hiukan alumiinissa ajanmyötä saada "mattapintaa". Liekö tuossa alumiinikorissa odotettavissa muita ongelmia näillä suomen myrkytetyillä tiestöillä "mitä kemikaaleja käyttänevätkään" ?
Toisaalta ei Mesessäkään ruostepilkuja ollut.
Audissa on tosiaankin 4.2 V8 ja neliveto, ja kulutus on maantiellä kuulema noin 10 l. /100km taajama-ajossa noin 14 l./100km, nämä tiedot siis pelkkiä kuulopuheita, mutta kuten edellä mainitsin tuolla kulutuksella ei juurikaan merkitystä.Tuollaisenaan mitä tuo "esitys" autoveronäytelmässä sorvattiin, noine "pikkuviilauksineen" ei mene EU:sa läpi.
Jää hyvin lyhytaikaiseksi, jos edes toteutuukaan. Seuraavaksi onkin tuomioistuimen kautta luvassa pikakäsittely.
Mutta tuollahan onkin toinen palsta näiden asioiden pohdiskeluun. - hah
mb-mies kirjoitti:
kori,elikkä w220 tuli 1999!
W220 tuli vuonna 1998!
- mb-mies
älä vaan osta!moottori on erittäin heikko!
Et voi millään verrata 124 koppasten kestävyyteen!- Jokke
Nimimerkillä "Mese", kirjoitti kyllä että takseihin olisi ilmestynyt kyseisillä 350 TD:llä varustettuja autoja, tiedä sitä sitten, joka tapaukseessa noista toinen pitäisi valita, Audi tai MB, kun en tuntemattomiltakaan henno ostaa.
Kyllähän tuo Audikin autolta näyttää... pitänee viellä asioita pohdiskella, onneksi ei ole mitään kiirettä. Molemmat autot ovat suunilleen saman hintaisia, MB tosin pari tonttuu arvokkaampi mutta ajettu vähemmän. - Kallonkutistaja
Monet väittävät 350td:n olevan heikko, mutta monellako on omakohtaisia kokemuksia tai edes lähipiirin kokemuksia? Eli mikä siinä on heikkoa ja miten se menee rikki?
Itselle lähinnä tulee mieleen se, että kone on vielä herkempi ylilämpiämistapauksissa kuin muut rivikuutoset. Mutta jos kaikki puitteet on muuten priimakunnossa, niin konekin kestäisi.
- mitä_väliä
Tällä palstalla aiemmin käytyjen keskustelujen pohjalta olen ymmärtänyt, että ko Mersun kolmepuolikas turbokiisseli ei olisi kestävyydeltään aivan merkin maineen tasolla. Tokko nyt kehnokaan on, mutta mitä Audista tiedän, niin se taitaa olla likimain ikuinen oikein huollettuna. Mikäli kulutus siis ei ole este, niin itse ainakin kaatuisin tällä erää Aakkosen puoleen, enkä vähiten sen tarjoaman nelivedon takia.
Audista en ole vakuuttunut, onko alumiinikori vaiko vielä tuossa mallissa täyssinkitty, mutta sillä ei liene suurempaa merkitystä: erittäin huono ruostumaan;) Mutta kulutusosista sen verran, että huoltokustannukset noussevat Audissa korkeammiksi. Mitä olen itse noiden hiukan iäkkäämpien edustusautojen varaosahintoja joskus vilkuillut, niin kyllä Audin hinnat ovat kutakuinkin riiston tasolla. Vaan jos silläkään ei ole merkitystä, niin ota ihmeessä se, joka tuntuu paremmin itsellesi sopivan.
Onnea autokaupoille:)- Roope
Luxusluokan autoissa on ikävä kyllä myös luxusluokan ylläpitokustannukset. Muistelen esim. em. Audiin jakohihnan vaihdon (90tkm) maksavan merkkiliikkeessä noin 3teur...
Muuten noista Audin ajettavuus on parempi ja neliveto ehdottoman mukava talvella.
- Timo L.
Ks. keskustelu alla vastaavalla otsikolla. Tutustu myös sivuihin http://www.mercedesproblems.com/
...ota alasvetovalikosta "S350" tai "350 SD"; lue ja ihmety.- Jokke
Ensinnäkin, kiitoksia hyvistä vinkkisivuista ja asiallisista kommenteista. Valinta näyttää kohdistuvan tässä tapauksessa Audiin, mutta kuten edellä totesin, kiirus ei ole, joten pitänee funtsailla...
- Jari
Terve!
itse hankin 4 kk sitten Saksasta vm. 95 S 350 Turbo Dieselin. Omani pelaa ainakin kuin unelma eikä vie öljyä eikä vuoda, täysin pullo on. Auto on painava ja liikkuu rauhallisesti ja äänettömästi. Jos ajelee kevyesti, niin kulutus on pieni. Maantiellä olen päässyt 7-8 litraan. Saa menemään 10 ja enemmän, jos kaasuttelee. Tyhjäkäynti on tosi alhainen n 550 kier/min.
Jari- Tomppa
amerikkalaisten mersu harrastajien keskustelupalstoilta luin taannoin, että 94-95 vuoden vaihteessa olisi 350td koneisiin tehty parannuksia, joten jos juttuihin on luottamista 95 jälkeen koneet ois lujempaa tekoa.. kunnes uudempi ja tehokkaampi 300td tuli markkinoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129