Kertokaa nyt joku miksi kutsutaan toisella nimellä esim. kirkoissa olevia lasimaalauksia. Asia jäi häiritsemään :D Kiitos etukäteen viisaat ihmiset!
kirkon ikkunamaalauksille toinen nimi??
4
12883
Vastaukset
- skoi
ksi, luulen.
- Arkkivaari
Lasimaalaukset ovat ihan vaan lasimaalauksia.
Tekotapoja on erilaisia, joilla voi olla omia nimiään.
Fresko sen sijaan on tuoreelle vielä kostealle kalkkirappaukselle tehty seinämaalaus. - Arkkivaari
Arkkivaari kirjoitti:
Lasimaalaukset ovat ihan vaan lasimaalauksia.
Tekotapoja on erilaisia, joilla voi olla omia nimiään.
Fresko sen sijaan on tuoreelle vielä kostealle kalkkirappaukselle tehty seinämaalaus.Toki freskon voi maalata kattoonkin...
- nimiä
Arkkivaari kirjoitti:
Toki freskon voi maalata kattoonkin...
lasimaalauksia on monenlaisia:
-kirkkojen lasimaalaukset ovat yleensä järeitä lyijylasiteoksia, jossa värillisiä laseja on yhdistetty lyijykiskoilla halutun kuvion mukaiseksi
-sitten on tiffany, jossa myös yhdistetään lasinpaloja mutta toisella, kevyemmällä tekniikalla
-kolmanneksi on lasimosaiikki, jossa lasipalaset liitetään ehjään taustalasiin ja välit saumataan
-neljänneksi on sulatuslasitauluja, joissa eriväriset antiikkilasipalat sijoitetaan eheälle aluslasille ja sulatetaan yhteen
-viiidenneksi on lasivärimaalauksia, jossa eheän lasin pinta maalataan erityisillä lasiväreillä, joita niitäkin on monentasoisia alkaen ammatttitasosta harrasteväreihin
-lasivärimaalauksia tehdään myös muille materiaaleille kuten plexille
-lasimaalauksissa yhdistetään usein edellämainittuja tekniikoita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171534
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881357Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1481164- 671020
- 40990
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V113969Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.59945- 69924
- 97897
- 73881