Kun lähden matkalle, jo viikkoa ennen alan kirjoittaa listaa kaikesta mukaan otettavasta ja piirrän tyhjän neliön joka rivin alkuun. Kerään kaikki tarvittavat tavarat ja paperit eteeni niin että näen ne ja ruksaan neliöt sitä mukaa. Kun kaikki neliöt on ruksattu, pakkaan laukut. Mitään ei ole jäänyt matkasta pois tähän mennessä.
Näin ei unohdu mitään
4
2546
Vastaukset
- ylikuormaa
Omalla kohdallani olen todennut, että lista tulis pohtia uudestaan, sitten kun reissulta on kotiuduttu, ja että seuraavalla matkalla vältytään ylikuormasta.
Monilla seuramatkoilla olen merkille pannut, kuinka matkatovereilta puuttuu hyvinkin tärkeitä juttuja, kuten passi, joka on joko vanhentunut, unehtunut kotiin tai jonkin toisen perheenjäsenen passi.
Rahattomiakin on mukana ollut, kun kortit on jäänyt kotiin.
Hammasharjoja voi ostaa matkalla, se ei ole se tärkein.
Huolellinen ennakkovalmistelu varmistaa onnistuneen lomareissun..tässä olen kanssasi samaa mieltä. - versioni
Käytän samaa menetelmää. Paitsi että listani on tietsikan tekstinkäsittelyohjelmassa, josta voi tarkistaa, mitä oli reissulla edellisellä kerralla mukana. Samalla näkee aika näppärästi, pitäisikö jotain ottaa lisää tai poistaa matkalaukusta, kun muistelee, miten reissu sujui. Kun pakkaaminen on edessä, printtaan listan ja alan ruksailla.
- GOOGLE kautta
perusversio PClle ja siihen omat merkinnät
http://muistilista.googlepages.com/matkalle - salamanteri88
tuollaista listaa jo silloin kun olin 9-vuotias ja oltii menossa viikonlopuksi kylpylään:
MUISTA OTTAA MUKAAN:
2 BARBIA
LOMPAKKO
REPPU
HAMMASHARJA
PIIRRUSTUSVUHKO JNE.
:D Naurattaa vielki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812