Anihistamiineja ympäri vuoden

Voiko antihistamiineja syödä ympäri vuoden? Olen kysynyt asiaa sekä työterveys- että terveyskeskuslääkäriltä, mutta en ole saanut vastausta. Syön antihistamiineja kylmäallergiaan ympäri vuoden. Onko kenellekään määrätty siihen mitään muuta lääkitystä?

Silmäni ovat kuivat ja oireilevat nykyään etistä enemmän vaikka käytän kosteutustippoja. Oireet voivat johtua pölystä tai/ja homeestakin, mutta olen lukenut, että myös antihistamiinit kuivattavat.

5

2654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi syödä

allergialääkeitä ympäri vuoden mun mielestäni. Itse olen syönyt mm. pölyallegian vuoksi Heinix:iä jo yli vuoden ajan, ja mulle lääkärit on sanoneet että kyllä niitä pillereitä voi käyttää vaikka miten pitkään. Jos jätän pillerin ottamatta, nuha vaivaa, joten popsin kiltisti pillerin joka aamu! Silmät eivät kuivu, mutta nenän limakalvot kylläkin, ja nenästä tulee verta kun vähänkin koskee nenään.

• mikä se on?

Mille on allergisoitunut, jos on kyseessä pölyallergia? Allergiatesteissäni ei ole ollut pölyä, ainoastaan pölypunkki.

• kysyjälle
        mikä se on? kirjoitti:

Mille on allergisoitunut, jos on kyseessä pölyallergia? Allergiatesteissäni ei ole ollut pölyä, ainoastaan pölypunkki.

Pölyjä on monenlaisia - tietysti tuo mainitsemasi pölypunkki, eläinpölyt, siitepölyt... Käytin yksinkertaisuuden vuoksi ilmaisua pölyallergia!

• 365 päivää vuodessa
        kysyjälle kirjoitti:

Pölyjä on monenlaisia - tietysti tuo mainitsemasi pölypunkki, eläinpölyt, siitepölyt... Käytin yksinkertaisuuden vuoksi ilmaisua pölyallergia!

Mä syön kaiken aikaa antihistamiinia, ei tohdi olla syömättäkään, koska muuten voin saada ihan yhtäkkiä nokkosihottumaa, jota aiheuttaa ruoka-aineallergiat, kosketus jotain erityisesti karkeahkoa kangasta vasten, ja myöskin stressi. Joten ahdistaisi lähteä minnekään ilman että on ottanut antihistamiinia, naama menee sen verran pahan näköiseksi kun menee ihan paukamille :(

• antihistamiini
        365 päivää vuodessa kirjoitti:

Mä syön kaiken aikaa antihistamiinia, ei tohdi olla syömättäkään, koska muuten voin saada ihan yhtäkkiä nokkosihottumaa, jota aiheuttaa ruoka-aineallergiat, kosketus jotain erityisesti karkeahkoa kangasta vasten, ja myöskin stressi. Joten ahdistaisi lähteä minnekään ilman että on ottanut antihistamiinia, naama menee sen verran pahan näköiseksi kun menee ihan paukamille :(

Sama juttu, pakko ottaa antihistamiineja joka päivä. Olen varmaan allergisoitunut melkein kaikelle, kun ilman antihistamiineja väsynyt ja turvonnut olo. Myös silmät vuotavat. Auttaisikohan montelukasti kroonistuneeseen allergiaan, mitähän se radioaktiivisuus lääkkeessä tarkoittaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      71
      5335
    2. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      34
      2668
    3. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      114
      2250
    4. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      120
      1925
    5. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      15
      1859
    6. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1780
    7. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      270
      1273
    8. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      53
      1234
    9. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      51
      1134
    10. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      77
      1055
    Aihe