Voiskohan kuuskymppinen vielä rakastua, ihan oikeasti?
Kun muistelee menneitä aikoja ja sen mahtavan tunteen, kun oli rakastunut, tulee mieleen, että mikä olis ihanampaa kuin kokea se nyt tässä kypsässä iässä..
Voiko rakastua
66
6048
Vastaukset
- toki
Rakkaus ja sen tunne jonka tunsit ehkä 20-40 vuotiaana on kuitenkin toinen kuin nykyisin, Eli nyt osaa jo olla vaativa eikä lähde siihen mukaan siihen samalla innolla kuin joskus ennen.
Kuitenkaan ei ole sellaista ikää jolloin ei voisi rakastua kunhan se oikea kohde vain löytyy - keski-iän
jälkeen on elämä kuin punainen lanka vedettynä kireälle. Tunteen palossa ei tapahdu nousuja eikä laskuja. 'Rakastuminen' nuorena taas liittyi hormooneiden vilkkaaseen hyrräämiseen joka on tällä iällä vaihtunut etanan vauhtia etenevään vaeltamiseen. Kuohuja tosin voi nostattaa lääketieteellisin keinoin. Onneksi näin on, koska kalkkeutuneet ja haurastuneet verisuonet eivät kestä sellaista painetta kun nuorempana.
- mutta !*
sitä on paljon epäilevämpi, niin paljon on tullut elämää nähtyä, ettei kompastu jokaiseen kuoppaan.
Tai sitten antaa mennä vain, tulkoon mitä tulee, osaahan vanha katti jo surunsa niellä ilman suurempia katastroofeja.
Eikun onnea vaan ;) - Rakastunut mummo
Kyllä voi,olen itse kokenut sen,olin vuosia yksin ja sitten se oli vain yksi ilta joka kaiken muutti.Mielestäni se rakastumisen tunne on sama,ei ikä sitä muuta,vatsanpohjassa perhosia,jännittää jne..Näillä vuosilla on vain muita asioita mitä miettii,miten lapset suhtautuu,ystävät ja naapurit.Ei asia heille kellekkään kuulu,mutta hyvältä tuntuu myönteinen ilmapiiri.Onnea on kestänyt jo yli vuosi,että päivä kerrallaan mennään,ei hirmusti suunnitella tulevaa,ollaan ja eletään tätä hetkeä mikä meillä on.
- Muuan muija
Ihan varmasti voi rakastua vielä kuusikymppisenäkin ja luultavasti myös sen jälkeen. Tämä on aivan itse koettua ja aivan yhtä höperryttävän ihanaa rakastuminen on tässä iässä kuin aiemminkin - muistaakseni. ;) Varovaisuutta ja kriittisyyttä tunteeseen heittäytymiseen on tullut iän mukana, mutta kun tunteelleen ei mitään voi, niin silloin on annettava palaa.
vielä sattuneesta syystä olekaan ollut mahdollisuutta sitä itse kokea. (Ne synttärit on vielä juhlimatta.)
Tottakai voi, tiedän muutamia ikääntyneempiäkin, jotka ovat tosissaan rakastuneet ja kokeneet siihen liittyvän ihastuksen huumankin - kun ovat uskaltaneet sallia sen itselleen.
Itse toivoisin saavani kokea sen tunteen vielä muutamia kertoja elämäni aikana. Toivoisin saavani tilaisuuden rakastua joko omaan turvalliseen tuttuun ihmiseen aina välillä uudelleen ja uudelleen, tai sen puutteessa kohtaavani uuden ihmisen kanssa rakastumisen tunteen vielä elämäni viimeisellä vuosikymmenellä. Jos mahdollisuus osuu kohdalle, suorastaan yllytän itseäni ja nautin täysin siemauksin elämästä. - Toivon, etten koskaan joutuisi katumaan t e k e m ä t t ö m i ä asioita, tehtyjä kadun mieluummin, jos aihetta tulee. Eletään täydesti ja nautitaan kaikista hyvistä asioista, jotka osuvat kohdalle. ;))
Olen samaa mieltä kanssasi. Vaikka rakastuminen ei syystä tai toisesta saisi tilaisuutta kasvaa rakastamiseksi, sille kannattaa antaa mahdollisuus. Elämän tarjoamille mahdollisuuksille ei mielestäni kannattaisi sanoa "ei". ;))- 1943
iän ylittäneenä voin sanoa, että "Kyllä". Jokainen tapaus on omansa, minun kohdallani uusi kohde tuli elämääni nelisen kuukautta sitten. Toisen lähellä vaan on niin hyvä olla. Ikä on tuonut itseluottamusta, eletään tätä hetkeä. Puolison kuoleman tuottama suuri suru alkaa muuttua hiljaiseksi kaipaukseksi. Sen koettuani voin todeta, että ehken kestän muutkin luopumiset, joita varmaan vielä kohdalleni osuu. Ei ole mitään suuria suunnitelmia.
- 1945
Rakastua voi kaikeníkäiset, mikä sen ihanampaa, toisen ihmisen läheisyys. Itse olen ollut yli 4 vuotta leskenä, mieheni oli ns. "nuoruuden rakkaus". Odotan vielä aikuisen läheisyyttä ja yhdessä tulevaa "vanhuutta", kyllä se tunne rakkaudesta säilyy.
- kuuskymppinen
Oli tosi ihanaa lukea viestejänne ja positiivista suhtautumista tuohon maagiseen rakastumiseen!
Olen monesti ajatellut asiaa ja miettinyt, että uskaltaisikohan, jos kohdalle sopiva sattuu.
Tulee mieleen myös ne karvaat pettymykset, kun toinen olikin ihan muuta kuin miltä alkuun näytti. Ehkäpä sitä tosiaan osaisi suhtautua järkevämmin asioihin, kun on jo iän tuomaa elämänkokemusta.
Olisi se ihanaa,
jos olis joku jota rakastaa.
Ja yhdessä katsoa tulevaa
ja nojata toiseen
kun maailma ahdistaa.
- silviisiin
on, että paren on elell yksinäns. ko tulee kaikenlaisii pettymyksii, nii sit ottaa syvämest ja menee kovi palju nitroi. se rakastumine ko käy syvämmell, ko se on syvämme asioit.
- Pii
Haluan itse uskoa tuohon mahdollisuuteen vielä, vaikka olen pettynyt rakkauteen. Haluan kokea vielä rakastumisen ja elämäni loppuun asti kestävän rakkauden, se tunne antaa elämälle siivet. Positiivisuus valtaa silloin mielen, kokee kaiken paremmin ja ajattelee optimistisemmin. Tunne-elämän anturit herkistyvät. Näin ajattelen asiasta.
kesäterveisin
Pii- piipittäjä
henkilön, joka avioitui äkkirakastuneena yli seitsemänkymppisenä. Onnellisilta vaikuttavat eikä pahempia mutkia matkassa. ainakaan vielä. Miehen lapset vastustivat liittoa, mutta ehkä taloudellisista syistä. Nainen on ihan onnensa kukkuloilla.
- 1943
piipittäjä kirjoitti:
henkilön, joka avioitui äkkirakastuneena yli seitsemänkymppisenä. Onnellisilta vaikuttavat eikä pahempia mutkia matkassa. ainakaan vielä. Miehen lapset vastustivat liittoa, mutta ehkä taloudellisista syistä. Nainen on ihan onnensa kukkuloilla.
aio enää avioitua. Avioliitossa on niin paljon muuta kuin tunteita.
- 1945
1943 kirjoitti:
aio enää avioitua. Avioliitossa on niin paljon muuta kuin tunteita.
Olen samaa mieltä kuin 1943, avioliitossa on paljon muutakin. Miksi ei tämänikäiset voisi seurustella, olla ystäviä, vaikka sitten rakastuakin, tehdä ja mennä yhdessä harrastuksien mukana. Rakkautta voi vaalia muutenkin, kuin papin-aamenen kautta.
- helposti
1945 kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin 1943, avioliitossa on paljon muutakin. Miksi ei tämänikäiset voisi seurustella, olla ystäviä, vaikka sitten rakastuakin, tehdä ja mennä yhdessä harrastuksien mukana. Rakkautta voi vaalia muutenkin, kuin papin-aamenen kautta.
väitetään sitten, että kun ei ole sitoudutta, saapi haihatella miten sattuu
- 1943
helposti kirjoitti:
väitetään sitten, että kun ei ole sitoudutta, saapi haihatella miten sattuu
jos on uskotonta sorttia, niin lupaukset eivät pidä. Uskollinen on sitä, vaikkei mitään ole luvattu. Tähän ikään on nähnyt ja kuullut yhtä sun toista.
- elämmä
..on tylsää kuuskymppisenäkin.
- Mamma Mia
ikä ei mielestäni ole este yhtään mihinkään.
- tammikuun likka
Ainoastaan oma asenne tai estot voivat jarrutella. Tunteet ne on kuitenkin jokaisella iästä riippumatta :)
- Rakastunut myös
tammikuun likka kirjoitti:
Ainoastaan oma asenne tai estot voivat jarrutella. Tunteet ne on kuitenkin jokaisella iästä riippumatta :)
Asia on just niin,ikä ei ole mikään este,omat pinttyneet tapamme voi olla ja se mitä jotku toiset ovat mieltä asiasta.Ei se rakastumisen tunne miksikään muutu,samalta se tuntuu kuin koskus nuorena.Nautitaan hetkistä jos rakkaus saapuu annataan tulla.
- vm.
en tiedäkään mikä on rakkaus, yhdessä on eletty 35v ja niin aiotaan jatkaa.
kyllä aikoinaan oli kuin suuri lämpö, kun lähestyi,
ehkä se oli rakkautta,
tiedän,
olisihan uuden "lihan" koskettaminen ihanaa,
mutta onko se rakkautta.
On se suuri riski rakastua,
toinen voi viedä rahat ja tehdä velkaa,
toinen voi sairastua ja joutuu hoitamaan.
Kyllä minä jättäisin tässä iässä suhteen vain hyvän ystävyyden tasolle. - Aikuinen mies
Jos uskaltaa elää,uskaltaa myös rakastua ja
koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa elää!
Rakastaminen pitää kokea antamisena koko
sielullaan,ei odottamista verannan ovi raollaan!
Jos miettii uskaltaako rakastua ja kannattaako se,
on tehnyt elämästään varjoleikkiä menneisyyden
kanssa.Ei rakkaus ole onnen huumaa.nautinnon
maistelua.Se on syy,miksi elämme!
Joka kuvittelee,että rakkaudelle on jokin ikäraja,hän on tehnyt elämästään paradoksin
ja sielustaan siemenettömän maan!- kuuskymppinen
Kauniisti ja mahtavasti sanottu aikuiselta mieheltä. Kiitos!
- osasitpa
Olipa upea kommentti ja vielä miehen suusta,sanoisin kuin kirjailija Tommy Hellsten..?
Tapaisipa vielä tuommoisen,haaveitahan saa olla ja ne ei maksa mitään,,, - sensuelli...
kuuskymppinen kirjoitti:
Kauniisti ja mahtavasti sanottu aikuiselta mieheltä. Kiitos!
joku Tommy Hellsteniin vertasi. Tommy Taberman paremmin sopisi , mutta Sinä olet ihana oma itsesi. Onnellinen se nainen, ken Sinut on saanut tai saa.Suukko täältä poskellesi!
- Aikuinen mies
osasitpa kirjoitti:
Olipa upea kommentti ja vielä miehen suusta,sanoisin kuin kirjailija Tommy Hellsten..?
Tapaisipa vielä tuommoisen,haaveitahan saa olla ja ne ei maksa mitään,,,Elämä on koetellut,mutta ehkä on olluit järkeä
ottaa viisaasti ja kasvaen koettelemukset ja kokemukset.Osannut tallentaa asiat sydämeen ja
sieluun,muokata ne siellä positiiviseksi paketiksi.
Aina ei ole pakko katkeroitua.Voi myös kypsyä ja kasvaa.
Rakkaus tukahduttaa surun ja kuivaa kyyneleen.
Rakkaus paljastaa hymykuopan,sirin silmässä.Rakkaus on kaikkea sitä,mitä olet aina haaveillut!
Vapaa mies olen ja hyvin voi minuun tutustua.,,,
ja ajatuksiini! - enemmän itsestäsi
Aikuinen mies kirjoitti:
Elämä on koetellut,mutta ehkä on olluit järkeä
ottaa viisaasti ja kasvaen koettelemukset ja kokemukset.Osannut tallentaa asiat sydämeen ja
sieluun,muokata ne siellä positiiviseksi paketiksi.
Aina ei ole pakko katkeroitua.Voi myös kypsyä ja kasvaa.
Rakkaus tukahduttaa surun ja kuivaa kyyneleen.
Rakkaus paljastaa hymykuopan,sirin silmässä.Rakkaus on kaikkea sitä,mitä olet aina haaveillut!
Vapaa mies olen ja hyvin voi minuun tutustua.,,,
ja ajatuksiini!aikuinen mies. Vai oletko just niitä, jotka osaa jutuillaan hämätä
- Aikuinen mies
enemmän itsestäsi kirjoitti:
aikuinen mies. Vai oletko just niitä, jotka osaa jutuillaan hämätä
Olen tuntein ilmaiseva ja herkkä mies ja hyvin
avoin,eikä tapanani ole hämätä tai huijata.
Minjusta kun on vain oma itsensä,se on sellainen
kiva olotila.Ei tarvitse pelätä mitään
paljastumista.Eli voit uskoa että ihan aito tällainen mies olen.
Elämä on potkinut välillä,mutta olen koittanut ottaa positiivisesti opiksi.Ja tunne ihmisellähän toisaalta on aina kaikessa sydän mukana ja sielu
vartijana.Ei mene aidasta yli matalimmasta kohtaa,vaan siitä,mikä tuntuu oikealta.Se on
minusta sellainen ihmisyyden riemuvoitto.
Olisi mukava tutustua sinuunkin ja ajatuksiisi.
Oikeanlainen suhde saa kauneimmat kukat
kukkimaan! - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Olen tuntein ilmaiseva ja herkkä mies ja hyvin
avoin,eikä tapanani ole hämätä tai huijata.
Minjusta kun on vain oma itsensä,se on sellainen
kiva olotila.Ei tarvitse pelätä mitään
paljastumista.Eli voit uskoa että ihan aito tällainen mies olen.
Elämä on potkinut välillä,mutta olen koittanut ottaa positiivisesti opiksi.Ja tunne ihmisellähän toisaalta on aina kaikessa sydän mukana ja sielu
vartijana.Ei mene aidasta yli matalimmasta kohtaa,vaan siitä,mikä tuntuu oikealta.Se on
minusta sellainen ihmisyyden riemuvoitto.
Olisi mukava tutustua sinuunkin ja ajatuksiisi.
Oikeanlainen suhde saa kauneimmat kukat
kukkimaan!Ulkoisesti kaunis, sisältä vielä kauniimpi.
Elämä kolhinut kohtalaisen vähän. Kuin pumpulissa olisi pidetty.
Tärkeää hyvät ihmissuhteet, elämän tasapaino muutenkin.
Yhdellä lauseella; elämä mallillaan. Vain rakkaus puuttuu ja siihenkin on vähitellen tottunut, kun on ystäviä ympärillä.
Motto: iloinen mieli tasoittaa kuopat! - Aikuinen mies
kuuskymppinen kirjoitti:
Ulkoisesti kaunis, sisältä vielä kauniimpi.
Elämä kolhinut kohtalaisen vähän. Kuin pumpulissa olisi pidetty.
Tärkeää hyvät ihmissuhteet, elämän tasapaino muutenkin.
Yhdellä lauseella; elämä mallillaan. Vain rakkaus puuttuu ja siihenkin on vähitellen tottunut, kun on ystäviä ympärillä.
Motto: iloinen mieli tasoittaa kuopat!Minusta olisi mukavaa kun tottuisit siihen että
joku rakastaa.Sanoo aamulla miten tärkeä ja rakas olet.Näyttää että joka päivä on elämisen arviunen päivä.Osittaa illalla,miten ihana voi koko yö
olla.Rakkaus on elämän ihanin maustehyllykkö.
Hellyys osaa sekoittaa juuri oikeat mausteet,oikealla hetkellä.Lämpö osaa sivellä ne
oikeaan kohtaan.Ilo sekoittaa ne yhteiseksi nautinnoksi.Tuoksu tuo täyttymyksen ja ihanan uupumuksen.Uni kertoo sen,että taas huomenna on uusi intohimon päivä.
Emme koskaan rakasta liikaa.Emmekä koskaan ole liian vähän rakastaaksemme!
Jos tahdot vaihtaa ajatuksia kahden kesken
[email protected] - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Minusta olisi mukavaa kun tottuisit siihen että
joku rakastaa.Sanoo aamulla miten tärkeä ja rakas olet.Näyttää että joka päivä on elämisen arviunen päivä.Osittaa illalla,miten ihana voi koko yö
olla.Rakkaus on elämän ihanin maustehyllykkö.
Hellyys osaa sekoittaa juuri oikeat mausteet,oikealla hetkellä.Lämpö osaa sivellä ne
oikeaan kohtaan.Ilo sekoittaa ne yhteiseksi nautinnoksi.Tuoksu tuo täyttymyksen ja ihanan uupumuksen.Uni kertoo sen,että taas huomenna on uusi intohimon päivä.
Emme koskaan rakasta liikaa.Emmekä koskaan ole liian vähän rakastaaksemme!
Jos tahdot vaihtaa ajatuksia kahden kesken
[email protected]En usko, että täältä löytyy rakkauden kohdetta.
En aliarvioi sinua, mutta olen sen verran varovainen tyyppi, etten uskalla lähteä näin tutustelemaan.
Pitäisi ensin nähdä naamatusten ja sitten, jos sytyttää, niin sytyttää.
Täällä voidaan vaihtaa ajatuksia mielin määrin. - Aikuinen mies
kuuskymppinen kirjoitti:
En usko, että täältä löytyy rakkauden kohdetta.
En aliarvioi sinua, mutta olen sen verran varovainen tyyppi, etten uskalla lähteä näin tutustelemaan.
Pitäisi ensin nähdä naamatusten ja sitten, jos sytyttää, niin sytyttää.
Täällä voidaan vaihtaa ajatuksia mielin määrin.Varovaisuus on todella varmasti hyve.Voiko
olla liian varovainen? Senhän lopulta jokainen
itse ratkaisee.Moni pettymyt olisi varovaisuudella
jäänyt kokematta ja petetyksi tuleminen.
Ja todella teothan ratkaisee,ei suuret sanat.Nämä ovat henkilökohtaisia asioita,jotka
jokainen kohdaltaan päättää.
Rakkaus kolkuttaa,sitä ei päästetä sisään,
muuta silti rakkaus elää.Hyveellisyys ei ole
rakkauden vahvoja puolia! - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Varovaisuus on todella varmasti hyve.Voiko
olla liian varovainen? Senhän lopulta jokainen
itse ratkaisee.Moni pettymyt olisi varovaisuudella
jäänyt kokematta ja petetyksi tuleminen.
Ja todella teothan ratkaisee,ei suuret sanat.Nämä ovat henkilökohtaisia asioita,jotka
jokainen kohdaltaan päättää.
Rakkaus kolkuttaa,sitä ei päästetä sisään,
muuta silti rakkaus elää.Hyveellisyys ei ole
rakkauden vahvoja puolia!Onhan se todella monesti kolkutellutkin ja joskus sitä on tulisesti koettu.
Tässä iässä itseään suojelee ja haluaisi pelata varman päälle. Sydänsurut ovat niin tuskaisia elettäviä.
Kysyin avauksessa, voiko rakastua kuuskymppinen.
Monenlaista vastausta on tullut. Enin osa myönteistä palautetta. Mutta jotku ehdottomasti sitä mieltä, ettei enää kannata haihatella.
En tiedä. Nyt kun olo on vakaa ja tyytyväinen mieli, pelottaa se, että tulisi eloon jotain hallitsematonta. Toisaalta olisi ihanaa hengitellä toisen kanssa samaa ilmaa, jakaa kokemuksia ja suunnitella tulevia. - Aikuinen mies
kuuskymppinen kirjoitti:
Onhan se todella monesti kolkutellutkin ja joskus sitä on tulisesti koettu.
Tässä iässä itseään suojelee ja haluaisi pelata varman päälle. Sydänsurut ovat niin tuskaisia elettäviä.
Kysyin avauksessa, voiko rakastua kuuskymppinen.
Monenlaista vastausta on tullut. Enin osa myönteistä palautetta. Mutta jotku ehdottomasti sitä mieltä, ettei enää kannata haihatella.
En tiedä. Nyt kun olo on vakaa ja tyytyväinen mieli, pelottaa se, että tulisi eloon jotain hallitsematonta. Toisaalta olisi ihanaa hengitellä toisen kanssa samaa ilmaa, jakaa kokemuksia ja suunnitella tulevia.Mikään ei ole niin ihanaa kuin asettaa käsi
ojennettuu,lämpöiseen käteen.Johdata katse,
joka kertoo,olet tärkeä minulle!
Pyyhkiytyy pois pettymyksen pelko.
Huuhtoutuu aaqvalle valinnan vaikeus!
On vain elokuun kuutamo!
On hellä suudelma!
Et hengitä samaa ilmaa.
Rakastat samaa maata! Ei siksi että uskalsit.
vaan siksi että annoit itsellesi mahdollisuuden! - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Mikään ei ole niin ihanaa kuin asettaa käsi
ojennettuu,lämpöiseen käteen.Johdata katse,
joka kertoo,olet tärkeä minulle!
Pyyhkiytyy pois pettymyksen pelko.
Huuhtoutuu aaqvalle valinnan vaikeus!
On vain elokuun kuutamo!
On hellä suudelma!
Et hengitä samaa ilmaa.
Rakastat samaa maata! Ei siksi että uskalsit.
vaan siksi että annoit itsellesi mahdollisuuden!Entäs, jos olenkin mies? Taisit pitää itsestäänselvänä, jotta olisin nainen.
- Aikuinen mies
kuuskymppinen kirjoitti:
Entäs, jos olenkin mies? Taisit pitää itsestäänselvänä, jotta olisin nainen.
Entäs jos olenkin nainen? Taisit pitää itsestään
selvänä että olen mies? Mutta älä yöunia
kuitenkaan menetä. - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Entäs jos olenkin nainen? Taisit pitää itsestään
selvänä että olen mies? Mutta älä yöunia
kuitenkaan menetä.Kyllä sinä miehenä kirjoittelit ja rehellisyyttä korostaen..(jo nimimerkkisikin). Minä huvikseni heitin tuon kysymyksen sukupuolesta. Varmaan tiedät mikä olen. En menettänyt yöunia, vasta nyt heräsin ja het katsomaan, miten reagoit illalliseen "huuleen".
Katkonaisesti nukuin nuorison metelöinnin takia, pitivät tuossa kadulla meininkejään aamupuolelle asti. - Aikuinen mies
kuuskymppinen kirjoitti:
Kyllä sinä miehenä kirjoittelit ja rehellisyyttä korostaen..(jo nimimerkkisikin). Minä huvikseni heitin tuon kysymyksen sukupuolesta. Varmaan tiedät mikä olen. En menettänyt yöunia, vasta nyt heräsin ja het katsomaan, miten reagoit illalliseen "huuleen".
Katkonaisesti nukuin nuorison metelöinnin takia, pitivät tuossa kadulla meininkejään aamupuolelle asti.Oleppa jatkossa tarkkana "huulien" kanssa.
Ensinnäkin on hyvä tunnistaa asiallisen
huumorin ja asiattoman ilkeilyn raja.
Toisaalta muistaa että pääosa kirjoittajista on
liikkeellä asiallisin mielin ja ajatuksin.
Tämä on keskustelu sivu,onko sukupuolella siis
merkitystä?Tai kannattaako sillä varjolla ketään
lähteä manipuloimaan? - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Oleppa jatkossa tarkkana "huulien" kanssa.
Ensinnäkin on hyvä tunnistaa asiallisen
huumorin ja asiattoman ilkeilyn raja.
Toisaalta muistaa että pääosa kirjoittajista on
liikkeellä asiallisin mielin ja ajatuksin.
Tämä on keskustelu sivu,onko sukupuolella siis
merkitystä?Tai kannattaako sillä varjolla ketään
lähteä manipuloimaan?Ei ollut tarkoitus ilkeillä eikä loukata. En itsekään tiedä, miten tulin kirjoittaneeksi tuon illallisen.
Toisaalta vastasit itse samalla mitalla!
Ollaanko tasoissa? Joohan?
Tämä on keskustelusivu. Sukupuolella ei ole merkitystä - olet aivan oikeassa. - Aikuinen mies
kuuskymppinen kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus ilkeillä eikä loukata. En itsekään tiedä, miten tulin kirjoittaneeksi tuon illallisen.
Toisaalta vastasit itse samalla mitalla!
Ollaanko tasoissa? Joohan?
Tämä on keskustelusivu. Sukupuolella ei ole merkitystä - olet aivan oikeassa.Kyllä tämä minusta on ennen muuta keskustelu
sivu.Miten maailma kehittyy muuten kuin
mielipiteiden ja keskustelun kautta?
Jos keskustelun kautta ihmiset löytävät toisensa,
ihastuvat,eikös se ole vain merkki että ihmisyyden mekanismit toimii? Jos tapaa ihanan ihmisen,voiko
hänet torjua vain siksi,että hän löytyi keskustelu
sivulta?
Ollaan tasoissa ja ollaan kuuskymppisiä.Lasketaan
ryppyjämme ja nauretaan päälle...jatkossakin! - kuuskymppinen
Aikuinen mies kirjoitti:
Kyllä tämä minusta on ennen muuta keskustelu
sivu.Miten maailma kehittyy muuten kuin
mielipiteiden ja keskustelun kautta?
Jos keskustelun kautta ihmiset löytävät toisensa,
ihastuvat,eikös se ole vain merkki että ihmisyyden mekanismit toimii? Jos tapaa ihanan ihmisen,voiko
hänet torjua vain siksi,että hän löytyi keskustelu
sivulta?
Ollaan tasoissa ja ollaan kuuskymppisiä.Lasketaan
ryppyjämme ja nauretaan päälle...jatkossakin!Ei näillä palstoilla aina ihan rehellisin mielin olla. Muistui mieleeni täällä joitakin aikoja sitten ollut juttu.
Aloimme tälleen keskutelemaan yhden miehen kanssa. Alkuun hän kertoi olevansa ylipainoinen peräkammarin poika. Ja juttua tuli niin valtavasti. Oli oikein tarinan kertoja, suoranainen sanaseppo. Ihan kirjailija-ainesta, muistutti kerronnallaan Veikko Huovista ja jutut oli ihan maanläheisiä, marjaretkiä, koirapenikointia, metsätöitä jne.
Kirjoitteli pohjalaisella murteella ja sitä oli tosi hauska lukea. Ei hän minusta ollut kiinnostunut, ei juuri mitään kysellyt.
No, sitten hän muuttui miehen tyttäreksi ja juttu oli samanlaista, tyttö kertoi miehen olevan sutjakka maailmanmies, muka ympärimaailmaa kulkeneeksi,ökyrikkaaksi. Ja sitten kirjoittelija muutui miehen naapuriksi ja edelleen täysin samanlaista kerrontaa. Ja taas kehuttiin miehen omaisuudella ja viisaudella.
En kyllä tiennyt enää mikä oli totta ja mikä keksittyä, mutta hauskaa oli lukea. Luettiin ystävänikin kanssa niitä viestejä ja saatiin makoisat naurut.
Siis kaikki tapahtui täällä keskustelupalstalla kaikkien luettavana.
Minä aina vastailin parilla sanalla ja sitten tuli pitkät jutut toiselta suunnalta.
Monet seurasivat sitä sanavaihtoa ja välillä joku kommentoi mielenkiintoiseksi tarinaksi!
Jutun loppukin oli ihan mahdoton stoori, täysin tuulesta temmattua.
Työelämän kuvioista tuttu ystävä, vähän yli kahdeksankymppinen leskimies rakastui niin tulisesti, että sitä oli ihanaa seurata sivusta. Siinä ei ikä näyttänyt merkitsevän vähääkään. Ja tulihan siitä vielä avioliittokin aika paljon itseään nuoremman naisen kanssa, tosi sitä liittoa kesti sitten enää kymmenkunta vuotta ja käsittääkseni liitto oli alun särmien hionnan jälkeen oikein onnellinenkin. Tunteet eivät katso ikää!
- elämää nähneenä
..että, jos on nuorena vaikeaa yhteiseloon sopeutuminen.,niin kyllä se on kahta vaikeampaa vanhempana. vois olla parempi pysytellä sopivan välimatkan päässä.
- juuliska
Rakastua toki voi, jos sopiva kohde löytyy. Se, uskaltaako heittäytyä sen tunteen vietäväksi ja johtaako se mihinkään on toinen juttu.
On lapset ja lapsenlapset, eivätkä he aina hyväksy uutta suhdetta. Ja vaikka hyväksyisi, kemiat eivät aina pelaa uusien sukulaisten kanssa.
Toisella osapuolella saattaa olla omaisuutta ja toisella ei, siitäkin voi muodostua vaikea pala. Omia pinttyneitä tapoja alkaa olla itse kullakin ja miten on, riittääkö rakastuminen toisen ärsyttävien tapojen hyväksymiseen. Monta on mutkaa matkassa, helpompi oli nuorena kun asioita ei pahemmin harkinnut vaan antoi palaa.- Rahaton Ruusa
Sanoi, että kyllä se vanha harppukin alkaa soida, kun löytyy sopiva soittaja!!!!!
- kampela
Rahaton Ruusa kirjoitti:
Sanoi, että kyllä se vanha harppukin alkaa soida, kun löytyy sopiva soittaja!!!!!
Siinäpä on rakastuneelta ihmiseltä oiva lausahdus. Kunpa se harppu vielä soisi pitkään ensi-ihastumisen jälkeenkin. Sillä alku vaiheessa kaikki on niin taivaallista ennenkuin arki harmaannuttaa harpun soinnit.
- .........
Rahaton Ruusa kirjoitti:
yksi mutta?
Jos menet sukuloimaan uuden rakkautesi kanssa,niin ongelmia tulee.
Ainakin jos ei olla hienotunteisia,vaan muistellaan vaikka aiempaa puoliso tai puhutaan muusta sen uuden rakkaan kuullen.
Jos vielä rakastun elän vain hänelle enkä vie sukulaisiin,omat lapset on eri juttuu mutta muut osaa kyllä kaivella ikäviä asioita että varmasti tulee vaikeeta. - pitää olla
......... kirjoitti:
yksi mutta?
Jos menet sukuloimaan uuden rakkautesi kanssa,niin ongelmia tulee.
Ainakin jos ei olla hienotunteisia,vaan muistellaan vaikka aiempaa puoliso tai puhutaan muusta sen uuden rakkaan kuullen.
Jos vielä rakastun elän vain hänelle enkä vie sukulaisiin,omat lapset on eri juttuu mutta muut osaa kyllä kaivella ikäviä asioita että varmasti tulee vaikeeta.sen verran itsekäs, että ajattelee itseään ja kumppania. suku tulee hyuväksymään tai ei. Minäkin jäin ilman kaveria, kun liikaa otin suvun mielipiteet huomioon.Tietysti olisi ihanne, jos myös sukulaiset hyväksyisivät.
- ensimäinen kirjotettu vaimo...
kampela kirjoitti:
Siinäpä on rakastuneelta ihmiseltä oiva lausahdus. Kunpa se harppu vielä soisi pitkään ensi-ihastumisen jälkeenkin. Sillä alku vaiheessa kaikki on niin taivaallista ennenkuin arki harmaannuttaa harpun soinnit.
kun Saul ripusti harppunsa seinälle. (vanaha vitsi) Ihan höperöä höpistä rakkauven ihanuuesta. Se kaikki on suomeksi sanottuna puhdasta lihan himoa. Viakra rakkautta kaikki tyynni, kun näillä kymmenillä "rakastutaan".
- Rakastuakin
En tiedä onko se rakastumista vai mitä, kun tuttava mies kuusissakymmenissä jäi leskeksi ja jo seuraavassa kuussa oli umpirakatunut ja eikun kihloihin. Ei kai sitä ilman rakkautta niin nopsaan toimita.
- pohjois-mies
Todella voi rakstua aivan korvian myöden, mutta seksin täytyy toimia ja olla riittävästi, muuten pelkkä haliminen vetää vienoksi.
- muutakin
kuin seksiä. Rakastamiseen tarvitaan tahto rakastaa.
- 1943
muutakin kirjoitti:
kuin seksiä. Rakastamiseen tarvitaan tahto rakastaa.
kun aloittaa halimisella ja hyvänäpitämisellä kuten silloin nuorena ja tuntuu ihan samalta. En minä silloin nuorenakaan heti seksiä ajatellut, tutustuminen alkoi pikkuhiljaa. Tuntuu vain hyvältä olla toisen lähellä.
- Se Oikea
...tulisikin juuri tänään komeana hellepäivänä elämääsi.. Silloin en epäilisi, vaan antaisin palaa:)
- Ei ikä katso ei
Mökkinaapurimme 70 ja 80 tyttö ja poika flirttailevat julkisesti ja halailevat kiihkeästi. Taitaapa olla rakastuminen käynnissä. Joten kyllä kuuskymppisillä kinhormoonit hyrrää ilman muuta.
- Anonyymi
Ei voi rakastua enää vanhana koska hormonitasot ovat laskeneet. Se on pelkkää houraamista jos luulee rakastuneensa.
- Anonyymi
Mieli ei vanhene, kroppa vaan.
- Anonyymi
alotukseen :
voi tietenki rakastua,
vielä vaikka 80 -90 kymppisetki voi rakastua,
rakastuminen ON aivan HIRVEETÄ aivan KAUHEETA kun tunne poltaa ja tekismieli tutustua ja olla lähellä MUTTA
EI USKALLA,
ON elämän kammotavinta oikeesti rakastua ja tunte suurta vetoa toiseen sukupuoleen,
meikä pakenee a i n a semmosta tilannetta aina pakoon pakoon pakoon,
en uskaltais olla rakkauteni kohteen lähellä ,
apuwwaaaaaa, kuinka rakauden tunne se kammottava vetovoima saadaan tukahdetettua, se on aivan hirveetä,
siksi olenki menny naimisiin JÄRKI SYISTÄ EN ikinä tunteen perusteela,
ja seksi elämäki on eletty järkeilyn perusteela,
JÄRKI SUHTEET KESTÄÄ KESTÄÄ ja KESTÄÄ
TUNTEITTEN vuoristorata on ihmiselle maanpäällinen HELVETTI,
ihana polttava pelottava sitä pakenen aina . - Anonyymi
vanha sanonta :
rakastuminen on ohi menevä mielenhäiriö
jooo jostain syystä jos ihminen on tunteensa pohjalta oikein rakastuni
niin rakastunu ihminen ihan sekopää aikansa, oikea hörhö sekoiluineen,
onneksi se menee aina jossainvaiheessa ohi ja arki-rutiinin avaa silmät näkemään tostuus karvaasta vaativasta työteliäästä elämästä,
elämä todelllisuudessa onki maanpäällinen helvetti,
iloineen ja murheineen. - Anonyymi
Ei voi rakastua kypsässä iässä ainakaan samalla tavalla sokeesti kuin nuorena. Ainahan voi olla poikkeuksia mutta ei omalla kohdalla enää onnistuisi.
Nuorena ihmettelin miksi ihastui ja tunsi vetoa juurikin sellaisiin jotka olivat ihan vääriä tyyppejä. Onneksi ne eivät johtaneet mihinkään. Siitäköhän johtuu että harvoin nuoruuden ihastukset kestää kun ne ovat ihan sokeena huumassaan solmittuja.- Anonyymi
HEH HEH,
TÄYSIN TOISTAMIELTÄ
VANHAKI VOI RAKASTUA IHAN SOKEESTI JOS KOHDALLE SATTUU
yllättävä rakastuminen on todella sokeeraavaa,
MUTTA
vanha kokenu ihminen VOI myös hallita tunteensa,
vaikka raju rakastuminen kyllä voi olla tosi tuskallista
kun siihen ralliin ei vanha ihminen enään halua ryhtyä
mutta
se tunne polttaa ja kiusaa jopa vuosia
ennkuin se laantuu vaikka on täysin kieltäytyny suhteesta
jopa muuttanu paikkakuntaa
tunne polttaa aikansa,
jos haluaa päästä rakastumisen tunteesta eroon
pitää äkkiä etsiä UUSI rakkauden kohde,
sillä uusi rakkaus taatusti tappa entisen tunteen,
entinen kuuma tunne jäähtyy, heh heh
on kokemusta asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HEH HEH,
TÄYSIN TOISTAMIELTÄ
VANHAKI VOI RAKASTUA IHAN SOKEESTI JOS KOHDALLE SATTUU
yllättävä rakastuminen on todella sokeeraavaa,
MUTTA
vanha kokenu ihminen VOI myös hallita tunteensa,
vaikka raju rakastuminen kyllä voi olla tosi tuskallista
kun siihen ralliin ei vanha ihminen enään halua ryhtyä
mutta
se tunne polttaa ja kiusaa jopa vuosia
ennkuin se laantuu vaikka on täysin kieltäytyny suhteesta
jopa muuttanu paikkakuntaa
tunne polttaa aikansa,
jos haluaa päästä rakastumisen tunteesta eroon
pitää äkkiä etsiä UUSI rakkauden kohde,
sillä uusi rakkaus taatusti tappa entisen tunteen,
entinen kuuma tunne jäähtyy, heh heh
on kokemusta asiasta.Pääseekö rakaatumisen tunteesta eroon jos "äkkiä hakee uuden rakkauden kohteen"? Silloinhan tunne pysyy kohde vain vaihtuu. Ja ei kai niitä rakastumisen kohteita niin vain äkkiä löydä. Lienevät aika harvassa.🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääseekö rakaatumisen tunteesta eroon jos "äkkiä hakee uuden rakkauden kohteen"? Silloinhan tunne pysyy kohde vain vaihtuu. Ja ei kai niitä rakastumisen kohteita niin vain äkkiä löydä. Lienevät aika harvassa.🤔
Korj. Rakastumisen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääseekö rakaatumisen tunteesta eroon jos "äkkiä hakee uuden rakkauden kohteen"? Silloinhan tunne pysyy kohde vain vaihtuu. Ja ei kai niitä rakastumisen kohteita niin vain äkkiä löydä. Lienevät aika harvassa.🤔
EI OIKEESTAAN
se oikea rakkauden tunne polttaa aina vaikka vällin koittais uudella suhteella sen sammutta,
kaikki kestää aikansa, uusia suhteita voi olla montaki mutta ne uudet EI merkitse mitään tai ollenkaan samaa kuin sen OIKEAN RAKKAUDEN tunne herättää.
en ole uskaltanu heittäytyä oikean tunteen vietäväksi,
enemmäki olen juossu sitä pakkoon kuvaannollisesti,
aviomieheni on ja oli kunnes kuolema vei,
ainoa merkittävä tärkein ihminen mun elämässä,
kuoleman jälkeen
kaikki muut oli viihdettä sivuseikka,
ja jos joku herätti kiihkeän rakasumisen tunteen sitä pakenin / pakenen yhä.
- Anonyymi
Miksei voisi. Omalla kohdalla tuntuu, että rakastuminen näin vanhemmalla iällä on vieläkin ihanampaa kuin joskus nuorempana. 35 vuotinen avioliitto päättyi vaimon kuolemaan ja silloin tuntui, että elämä oli siinä. Vuoden suremisen jälkeen vaimon sisko järjesti sokkotreffit ystävänsä kanssa, joka oli myös jäänyt leskeksi. Se oli täysosuma ja nyt oltu vuosi yhdessä ja kiitelty kohtaloa.
- Anonyymi
Rkastuminen ja rakasutmisen kuumaan poltavaan tunteeseen on pelottavan rohkeaa heittäytyä,
EN uskaltaisi enään.
kyllä rakkaus kuuluu nuoruuteen,
vanha väistyköön ja muistelkoon menneitä tai sitten eläisi viihteellistä elämää muitten ihmisten kanssa, se ei ole enään samaa kuin aito elämän mittainen rakkaus jonka peruskallioon rakennetaan perhe ja lapset,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1414467- 932139
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152071Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi761894Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421542Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541522VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041395- 751316
- 1011297
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201109