Voiko Stadiaan ottaa vauvan mukaan luennoille? Vai miten siellä suhtaudutaan asiaan? Erään toisen AMK:n opettaja kun itse rohkaisi minua ottamaan vauvan mukaan vaan.. Opiskelen siis kätilöksi.
Vauva mukaan luennoille?
18
3635
Vastaukset
- et ole tosissasi?
Aiot raahata kirkuvan nahkapokaalisi häiritsemään muiden ihmisten opiskelua? WTF? Eikö jo oma pää sano, ettei todellakaan sovi tuoda kakaroita luennoille. AMK ei ole mikään päiväkoti. Vie penskasi hoitoon, niin kuin kaikki muutkin tekevät.
- Fran82
Minä en ainakaan tykkäisi, jos joku tulisi vauvan kanssa tunnille. Pitää miettiä myös muita ihmisiä, kaikki eivät todellakaan tykkää lapsista ja vielä vähemmän siellä missä pitäisi keskittyä.
Tuskin pystyt pitämään lapsosta hiljaa vaikkapa kahta tuntia yhtä putkea? Ja veikkaan, että vauva häiritsee sinunkin opiskelua.- che
pieni huomatus :D
"Pitää miettiä myös muita ihmisiä, kaikki eivät todellakaan tykkää lapsista ja vielä vähemmän siellä missä pitäisi keskittyä"
Huom, hän opiskelee kätilöksi..toivoisin, että lähes kaikki pitäisivät lapsista... Sikäli kun ovat alan valinneet?
- NIkström
Eräällä teekkaritytöllä oli kerran noin vuoden ikäinen vesseli mukana TKK:lla, huomasi selvästi, että ei tytön opiskelusta tullut mitään ja häiritsi vielä muitakin. EI mukaan penskaa kiitos.
- huomioon..
Kannattaa ottaa huomioon, että aloittaja opiskelee kätilöksi. Siellä (toivottavasti) opiskelijat pitävät lapsista. Ainakaan itseäni, myöskin tulevaa kätilöä, ei haittaisi välttämättä, kunhan lapsi olisi hiljaa, koska luennoilla tosiaan olisi kiva pystyä keskittymään. Tietystikään lapsien kanssa tällaista täys-hiljaisuutta ei voi luvata, joten kehottaisin viemään lapsen hoitoon. Voit sitte koulun alkaessa kysyä muilta kurssikavereilta yms. heidän mielipidettään, mutta itse en varmastikaan veisi.
- Jo21
Hei,
Itse opiskelen Stadiassa sairaanhoitajaksi. Koulussa tunnit toteutetaan paljolti luokkahuoneissa ja monet koulun luokista ovat pieniä. Massa luennot, kuten lääkärin luennot, pidetään yleensä auditorioissa ja lääkärit ovat aika ehdottomia hiljaisuuden kanssa. Kannattaa keskustella tutor opettajan/kurssi opettajan ja oman ryhmäsi kanssa asiasta.
Tsemppiä opiskeluun!- Huh huh
Mikä ihme siinä on, että AMK:ssa opiskelevat eivät osaa suomen kieltä? (massa luento ym. sanahirviöt). Tämä palsta on ihan täpösen täynnä yhdyssanataidottomia tyyppejä. Käsittämätöntä! Arvosanaksi äidinkielestä riittää varmaan keveästi A kun AMK:sta on kyse.
- ...
Huh huh kirjoitti:
Mikä ihme siinä on, että AMK:ssa opiskelevat eivät osaa suomen kieltä? (massa luento ym. sanahirviöt). Tämä palsta on ihan täpösen täynnä yhdyssanataidottomia tyyppejä. Käsittämätöntä! Arvosanaksi äidinkielestä riittää varmaan keveästi A kun AMK:sta on kyse.
tai hanki edes elämä..
- miikkeli
Huh huh kirjoitti:
:D:D mikäs pikku lukiolainen siellä kirjoittelee? Ei täällä vaadita täydellistä kirjoitusasua. Rauhoitu.
- näitä keskusteluja,
Huh huh kirjoitti:
jos olet tuollainen "pilkun viilaaja"! T. AMK-opiskelija L:n äidinkielen arvosanalla.
- Stella*
Kannattaa aivan ensimmäisenä kysyä muilta opiskelijoilta ja opettajalta, jonka luennolle aiot osallistua. Ja mieluiten ilman lastasi.
Jos muilla ei ole sitä mitään vastaan, niin voithan sitä kokeilla..
..Nopeasti vaan tulee muilta palautetta, jos muut eivät saa opiskelurauhaa lapsesi takia :)- vähän eri alalla
Kaveri valitti vähän päinvastaista ongelmasta samassa tilanteesta. Ihmiset pitivät vähän liikaakin tunneilla olevasta pienokaisesta ja tunneilla oikeasti kuului sellainen "aawww"-kuoro kun vauva tyyliin yski. Ja nämä ihmiset ovat sentään tulevia lastentarhanopettajia joista puhun..
Jos omaa luokkaani miettisin, niin sopii tulla jos istuu luokan perällä oven vieressä, josta sitten pääsee hipsaisemaan pois mikäli lapsesta alkaa lähteä ääntä.
Tuo opiskelutovereilta kysyminen on sinänsä ongelmallista, että harvapa kehtaa päin naamaa sanoa että ei sovi tuoda lasta. (Toisaalta kärsiköön nahoissaan jos eivät kehtaa kieltää.) Kehotan keskustelemaan asiasta opettaja-tutorin sekä aina kyseisen kurssin opettajan kanssa.
- yksi työtön
Ei todellakaan kannata. Pitäisihän järjen jo sanoa, että tuollainen ei käy.Ihan sama kun joku haluaisi tuoda ystävänsä luennolle.
Itse olen joutunut avoimen yliopiston sosiaalipolitiikan luennoille, jolle joku tuli joka kerta luentosarjan aikana pienen vauvan kanssa, joka itki ja oli todella levoton. Minulla meni hermot, sillä vauva häiritsi ainakin minua. Tästä on useampi vuosi aikaa, enkä muista valitinko siitä avoimeen yliopistoon. Luennoitsijallakin taisi mennä hermot. Kukaan ei kuitenkaan tainut sanoa asiasta mitään vauvan kanssa tulleelle.
Luennoillehan on tarkoitus mennä oppimaan ja kuunntelemaan, tekemään muistiinpanoa ja erityisesti olemaan mölyämättä. Jos tulee vauvan kanssa luennolle edellämainittu estyy. Kyllä tuolla maailmalla näkyy tahtomattaan paljon lapsia sellainenkin, joka niitä inhoaa. Jos tulee opiskelemaan avoimeen yliopistoon luulisi olevan senverran älliä, että ymmärtää tämän.
Muistan tosin myös tapauksen, jossa joku tuli avoimen tenttiin lapsen kanssa. Tämä oli ehkä joku 6-vuotias ja taisi osata olla hiljaa. Tentin valvoja huomautti tästä. Silti tuokin oli minusta tyhmää.
Elämässä pitää jokaisen tehdä valintoja. Ketään tuskin pakotetaan lapsia hankkimaan ja nainen on itse vastuussa omasta kehostaan. Olenkin sitä mieltä, että jos hankkii lapsia, eikä saa niille hoitoa kannattaa jättää opiskelut väliin.- kokemuksia..
Olen täysin samaa mieltä kanssasi! "Elämässä pitää jokaisen tehdä valintoja. Ketään tuskin pakotetaan lapsia hankkimaan ja nainen on itse vastuussa omasta kehostaan. Olenkin sitä mieltä, että jos hankkii lapsia, eikä saa niille hoitoa kannattaa jättää opiskelut väliin. "
Itsellänikin on kokemusta tällaisesta, myöskin avoimen yliopiston luennoilla! Ja se todellakin oli järkyttävää!
- Tuleva sh
Opiskelen itsekin Stadiassa vikaa vuotta, ja kuten joku jo sano, niin lääkärinluennoille ei kannata ottaa. Siellä nimittäin on porukkaa eri ryhmistä ja kaikki on väsyneitä pitkän päivän jälkeen...Kannattaa ihan opettajalta kysyä asiasta, luulisi onnistuvan oman ryhmän tunnille jos nyt ei joka päivä lasta tuo mukaan.. Aika rankkaa tekstiä jengi täällä kirjotellu, eipä kannata välittää! Tsemppiä opiskeluun!:)
- mukaan
Ei missään nimessä vauvaa mukaan häiritsemään muiden opiskelu-intoa ja -halua.
Itsekin äitinä en voisi kuvitellakaan moista, vaikka lapsiani paljon rakastankin.
Kuvittelepa tilanne, jossa käsitellään jotain tulevaisuudessa todella tärkeää asiaa ja joka sinun itsekin olisi pakko oppia ja lapsesi alkaa siellä huutamaan. Mitä teet? Lähdet lapsen kanssa pois etkä saanut itse tilaisuutta kuunnella ja oppia ko. asiaa vai hyssyttelet lastasi ja yrität kuunnella ja näin viet oppimisrauhan myös kaikilta muilta paikalla olijoilta:
En suosittele kenellekään - Velma
Kyllä nyt jotain yksittäisiä kertoja lapsi voi olla mukana, siis vähän vanhempikin, jos ei hoito onnistu. En mää ainakaan koko ajaksi suosittelis ottamaan mukaan, kun jos se huutaa tai on liian söpö, niin menee keskittymiset joka tapauksessa.
- nyt vähän!
Hoida ensin vauvasi ja aloita vasta sen jälkeen opiskelut! Ethän voi töihinkään mennä vauvan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197