Ohjaustehostin, BX

Jälkiasennus

Voikohan Beksiin asentaa ohjaustehostimen jälkikäteen? Ainakin eräs hieman autoja tunteva kaverini sanoi, että se on mahdollista, eikä edes hankalaakaan, kun samalla mallilla löytyy myös tehostettuja versioita. Alkoi tekemään mieli sellaista, kun ko. kaverini ajoi autoani ja haukkui ohjauksen raskaaksi, koska oli aiemmin omistanut sitikan, josta tehostin löytyi.
Onko muuten tehostamattomassa autossa mitään etuja tehostettuun? Ehkä parempi tuntuma tiehen..?

5

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tullut moinen projekti tehtyäkin. Ohjausvaihteen asennus on se työläin vaihe tuossa, on ahtaassa paikassa. Sanovat ettei sitä saa paikalleen kokonaisena konetta irroittamatta mutta kyllä se alakautta juuri ja juuri menee kun uskoa riittää.

      Pumppu on sama, mutta koneen etupuolella löytyy yksi komponentti lisää eli virranjakoventtiili. Itse nappasin tehostetusta sekä tuon että varaajan rungonn putkineen kaikkineen niin sai vaihtaa tuon yhtenä pakettina paikallaan.

      Tehostetun yksi suuri etu on ainaki nopeampi ohjausvälitys, mutkatiellä tulee paljon mukavammaksi ajella. Tehostamattoman suurin etu lienee yksi vikakohta vähemmän :)

      • vastauksesta

        Onkos muuten bensassa ja dieselissä sama ohjaustehostinjärjestelmä? Kannattaakohan ostaa varaosina, vai onko parempi ostaa kokonainen auto, josta osat irrottaisi?


      • vastauksesta kirjoitti:

        Onkos muuten bensassa ja dieselissä sama ohjaustehostinjärjestelmä? Kannattaakohan ostaa varaosina, vai onko parempi ostaa kokonainen auto, josta osat irrottaisi?

        Ei siitä ole kuin muutama viikko kun paalasin 2 bexiä, molempien mukana meni tehostettu ohjausvaihde, muut osat kyllä jäi. Olisin myynyt koko paketin, tai vaikka asenutkin :)

        Mutta suosittelen ilman muuta varaosa-auton ostoa. Varsinkin jos löydät sellaisen joka teknisesti toimii sen verran että pysyty testaamaan yhtä sun toista ... voit sitten siitä purkaa ja kunnostaa osia hyllyyn tarpeen varalle. Hintaluokka toimivassa on ilmaisesta sataseen, enempää ei kannata ihan heti maksaa jos ei ole jotain akuuttia tarvetta.


      • ------------
        shamr0ck kirjoitti:

        Ei siitä ole kuin muutama viikko kun paalasin 2 bexiä, molempien mukana meni tehostettu ohjausvaihde, muut osat kyllä jäi. Olisin myynyt koko paketin, tai vaikka asenutkin :)

        Mutta suosittelen ilman muuta varaosa-auton ostoa. Varsinkin jos löydät sellaisen joka teknisesti toimii sen verran että pysyty testaamaan yhtä sun toista ... voit sitten siitä purkaa ja kunnostaa osia hyllyyn tarpeen varalle. Hintaluokka toimivassa on ilmaisesta sataseen, enempää ei kannata ihan heti maksaa jos ei ole jotain akuuttia tarvetta.

        Tulen varmasti kyllä asian tiimoilta kyselemään lisää, koska ajattelin näissä korjaushommissa pärjätä mahdollisimman pitkälle yksin. Vaikka tästä autosta kovasti pidänkin, en millään viitsisi maksaa huippikalliita korjausmaksuja korjaamoille, kun autohan (BX) nyt on periaatteessa ilmainen kosla, varaosista puhumattakaan.
        Ja jos löytyy varaosia niin, sähköpostia vain tulemaan. Kaipailisin myös mittaristoa (-88 diesel), kun nykyisessä bensaviisari temppuilee ja valoja on himmeinä.


      • sähköpostihan
        ------------ kirjoitti:

        Tulen varmasti kyllä asian tiimoilta kyselemään lisää, koska ajattelin näissä korjaushommissa pärjätä mahdollisimman pitkälle yksin. Vaikka tästä autosta kovasti pidänkin, en millään viitsisi maksaa huippikalliita korjausmaksuja korjaamoille, kun autohan (BX) nyt on periaatteessa ilmainen kosla, varaosista puhumattakaan.
        Ja jos löytyy varaosia niin, sähköpostia vain tulemaan. Kaipailisin myös mittaristoa (-88 diesel), kun nykyisessä bensaviisari temppuilee ja valoja on himmeinä.

        on [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe