Eli minulla on laite(räkkiefekti), joka haluaisi 9V jännitteellä 1.1A AC-virtaa. Laitteen oma virtalähde on hiukan huonossa kunnossa(asento vaikuttaa kulkeeko virta vai ei) ja löysin kaapistani 12 V 1.0A AC-virtalähteen. Laite toimi kyseisellä virtalähteellä, mutta nyt kysymys kuuluukin, että voiko sen käytöstä olla jotain haittaa laitteelle vai onko käyttö turvallista?
12V Virtalähde 9V laitteeseen?
3
2428
Vastaukset
- jännitettä tuo
muuntajasi antaa kuormittamattomana? Tuleeko n. 15 volttia? Joka tapauksessa se nousee 1,4-kertaiseksi, kun se tasasuunnataan ja suodatetaan.
- Kyselijällä on asiaa
En ole mitannut. Ei ole välineistöä millä mitata. En siis ymmärrä elektroniikasta juurikaan mitään, joten siksi kyselenkin, että miten suurella todennäköisyydellä tuolta kärähtää joku komponentti? Vai kannattaisiko vaan suosiolla hankkia jostain oikeanlainen virtalähde. Ehdotuksia mistä saisi halvalla tuollaisia?
- näreet
Kyselijällä on asiaa kirjoitti:
En ole mitannut. Ei ole välineistöä millä mitata. En siis ymmärrä elektroniikasta juurikaan mitään, joten siksi kyselenkin, että miten suurella todennäköisyydellä tuolta kärähtää joku komponentti? Vai kannattaisiko vaan suosiolla hankkia jostain oikeanlainen virtalähde. Ehdotuksia mistä saisi halvalla tuollaisia?
12V jää laitteeseen enemmän hukkalämpöä. Toteutuksesta riippuu, kestääkö pidemmän päälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233