mahahaava?

stressaantunut ja kipeä

Tietääkö joku, nouseeko mahahaavassa tai mahakatarrissa aina kuume? Mulla on ollut nyt monta päivää selittämätön vatsakipu, jolle lääkärit ei osaa tehdä mitään. Närästyslääkkeet on kokeiltu, litalginit ym. Laktoosivammaa ei ole, noudatan gluteenitonta ruokavaliota. Tänään pälkähti mieleeni, että nyt mulla on alkava mahahaava, mutta toisaalta kuumetta ei taida olla. Pari viikkoa sitten oli mystinen kuume muutaman päivän ilman muita oireita.. mut ei se varmaan enää tähän liity.

Kipu on huomattavasti kovempi silloin, jos liikun, ts.kävelen, kun vatsa tuntuu tärähtelevän. Kipu on oikeastaan sekä ylä- että alavatsassa, ei oikein paikallistu mihinkään.

5

7083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole mahahaavan

oire, ei se siinä nouse yhtään. Ellei ole samanaikaisesti jokin infektio päällä. Mahahaavaan tehoaa hyvin happosalpaajat, joita käytetään närästykseen. Jos sulla on kokeiltu kaikki Litalginia myöten, luulisi että olisit saanut kokeeksi myös happosalpaajareseptin.

• ...

kyseltiin kyllä olenko koittanut ihan reseptivapaita närästyslääkkeitä, ja kokeiltu on. Toisaalta mahahaava ei varmaan mene ohi ihan yhtä äkkiä kuin närästys..

mutta eikö mahahaava tai -katarri ole tulehdus? kyllä kai siinä limakalvo tulehtuu ja tulehdusarvot nousee? tulehdusarvot kyllä otettiin, mutta tulokset eivät ole vielä tulleet.

• altistavana
        ... kirjoitti:

kyseltiin kyllä olenko koittanut ihan reseptivapaita närästyslääkkeitä, ja kokeiltu on. Toisaalta mahahaava ei varmaan mene ohi ihan yhtä äkkiä kuin närästys..

mutta eikö mahahaava tai -katarri ole tulehdus? kyllä kai siinä limakalvo tulehtuu ja tulehdusarvot nousee? tulehdusarvot kyllä otettiin, mutta tulokset eivät ole vielä tulleet.

tekijänä on tosiaan yleensä helikobakteerin aiheuttama krooninen mahalaukun limakalvon tulehdus. Mutta se on sen verran paikallinen, vain mahalaukussa, että se ei nosta tulehdusarvoja tai kuumetta.

Totta, että mahahaavaan happosalpaajalääkkeet auttaa hitaammin kuin pelkkään närästykseen. Mutta alle viikon kuuria syötyä pitäisi kyllä varmaan jotain vaikutusta huomata. Voithan kysyä reseptillisen happosalpaajan lääkäriltäsi, jos hän pitää mahahaavaa yhtään todennäköisenä, niin varmaan helposti määrää kuurin kokeiltavaksi. PPI (protonipumppuinhibiittori)-lääkkeet ovat tehokkaimpia, niitä on useita eri merkkisiä.

• j..
        altistavana kirjoitti:

tekijänä on tosiaan yleensä helikobakteerin aiheuttama krooninen mahalaukun limakalvon tulehdus. Mutta se on sen verran paikallinen, vain mahalaukussa, että se ei nosta tulehdusarvoja tai kuumetta.

Totta, että mahahaavaan happosalpaajalääkkeet auttaa hitaammin kuin pelkkään närästykseen. Mutta alle viikon kuuria syötyä pitäisi kyllä varmaan jotain vaikutusta huomata. Voithan kysyä reseptillisen happosalpaajan lääkäriltäsi, jos hän pitää mahahaavaa yhtään todennäköisenä, niin varmaan helposti määrää kuurin kokeiltavaksi. PPI (protonipumppuinhibiittori)-lääkkeet ovat tehokkaimpia, niitä on useita eri merkkisiä.

täytyy kysyä lääkäriltä sitä mahdollisuutta, kun soittaa tuloksista huomenna. Voiko ihmisellä tosiaan olla helikobakteeri, ilman että tietää sitä, koska oireet alkoi ihan yhtäkkiä?

Veljelläni on ollut helikobakteeri ja haavainen paksusuolentulehdus, ja hänen oireensa olivat ihan hirvittävät, mikään ei pysynyt sisällä, ja ulosti verta.

• ...
        j.. kirjoitti:

täytyy kysyä lääkäriltä sitä mahdollisuutta, kun soittaa tuloksista huomenna. Voiko ihmisellä tosiaan olla helikobakteeri, ilman että tietää sitä, koska oireet alkoi ihan yhtäkkiä?

Veljelläni on ollut helikobakteeri ja haavainen paksusuolentulehdus, ja hänen oireensa olivat ihan hirvittävät, mikään ei pysynyt sisällä, ja ulosti verta.

Tämä vaiva on melko yleinen ja ihmisellä voi tosiaan olla tietämättään Helikobakteeri, mutta oireeton ja silloin ei kuulema ole syytä mtn lääkkeitä tyrkyttääkään.

Tulehduskipulääkkeetä voi villiintää oireilua ja helikobakteeria kantavalle suositellaan panadolia ja miksikäs ei muillekkin? koska melko yleinen helikobakteerihan on.

Onko veljesi saanut häätökuuria? sano veljellesi, että lopettaa tulehduskipulääkkeet ja jos hän saa lisää kuuria? niin sitä ennen vois tarkistaa tämä:

http://66.102.9.104/search?q=cache:14_xiRkBXasJ:www.verkkoklinikka.fi/?page=9427347&id=8992197 helikobakteeri ab&hl=fi&ct=clnk&cd=1

ennen kuuria.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5183
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      550
      2633
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      19
      2352
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2220
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2007
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1654
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1535
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      127
      1241
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      128
      946
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      899
    Aihe