Volvo Penta MD 6 B

HJP 70

Tämmönen kone putosi käsiin. Ja nyt tarvittais ohjekirja ja varaosia. Onko kellään ajatusta mistä voisi manuaalin löytää. Ja olenko ymmärtänyt oikein että Biltemasta voisi osia saada. Kone on tosin n.1976 vuodelta. Mutta ihan soiva peli, kun saisi vielä vähän "viritystä" kohdalleen.

13

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ¤¤¤&

Googlella näkyis olevan jotain mallimerkinnän perusteella.

• R K-S

romutettuina löytyy tuollaisia koneita.

• HJP70

Tarkemman tutkiskelun jälkeen näyttää siltä että sylinterin välys ylittää kipurajan. Ja pitänee siirtyä porauskalustoon. Vai onko sinulla käsitystä millaisella välyksellä kannattaa vielä kasata ilman porausta? Jos menee poraukseen niin tarvitaan tietty mäntää, laakeria, tiivistettä yms.

• R K-S
        HJP70 kirjoitti:

Tarkemman tutkiskelun jälkeen näyttää siltä että sylinterin välys ylittää kipurajan. Ja pitänee siirtyä porauskalustoon. Vai onko sinulla käsitystä millaisella välyksellä kannattaa vielä kasata ilman porausta? Jos menee poraukseen niin tarvitaan tietty mäntää, laakeria, tiivistettä yms.

ja onko ylikokomäntiä saatavana? Tee pikatesti, jos mäntä heiluu tuntuvasti, kun sitä sormella heilutat, niin on turhan väljä. Ja kertoohan se sylinterin kynnyskin aika paljon.
        Täydellinne varmasti kunnossa oleva ja uudempaa mallia oleva MD 7 B ilman kytkintä maksaisi 500,-
        Sillä ajaa monta vuotta vielä ja ilman remonttia.

• HJP70
        R K-S kirjoitti:

ja onko ylikokomäntiä saatavana? Tee pikatesti, jos mäntä heiluu tuntuvasti, kun sitä sormella heilutat, niin on turhan väljä. Ja kertoohan se sylinterin kynnyskin aika paljon.
        Täydellinne varmasti kunnossa oleva ja uudempaa mallia oleva MD 7 B ilman kytkintä maksaisi 500,-
        Sillä ajaa monta vuotta vielä ja ilman remonttia.

Kyselin tuossa jo vähän Volvo Penta jälleenmyyjältä ja tuomio oli kyllä aika tavalla sama kuin sinunkin. Tarkastan nyt vielä saako moista korjaussarjaa. Mutta kuten sanottu niin tuskin. Miten MD 7 B eroaa tästä moottorista? Ei millään viitsisi ainakaan kiinnityspetiä ruveta muuttelemaan. Mutta toki sekin tehdään jos pakko on.

• R K-S
        HJP70 kirjoitti:

Kyselin tuossa jo vähän Volvo Penta jälleenmyyjältä ja tuomio oli kyllä aika tavalla sama kuin sinunkin. Tarkastan nyt vielä saako moista korjaussarjaa. Mutta kuten sanottu niin tuskin. Miten MD 7 B eroaa tästä moottorista? Ei millään viitsisi ainakaan kiinnityspetiä ruveta muuttelemaan. Mutta toki sekin tehdään jos pakko on.

Suurempi sylinteritilavuus 700 cm3 ja enemmän tehoa 16 hv. Kunnollinne startti ja vaihtovirtalaturi jne. Perusmitat on samat, uskoisin.

• HJP70
        R K-S kirjoitti:

Suurempi sylinteritilavuus 700 cm3 ja enemmän tehoa 16 hv. Kunnollinne startti ja vaihtovirtalaturi jne. Perusmitat on samat, uskoisin.

tuo 7. Missä päin tämä kone on? Ja oletko kiinnostunut tästä meidän 6B koneesta varaosiksi, jotain kohtuullista hyvitystä vastaan.

• R K-S
        HJP70 kirjoitti:

tuo 7. Missä päin tämä kone on? Ja oletko kiinnostunut tästä meidän 6B koneesta varaosiksi, jotain kohtuullista hyvitystä vastaan.

Voit pitää itse sen MD 6:n. Monet osat ovat samoja.
        Anna puh. numero, niin voin kertoa lisää.

• HJP70
        R K-S kirjoitti:

Voit pitää itse sen MD 6:n. Monet osat ovat samoja.
        Anna puh. numero, niin voin kertoa lisää.

Soitappa asiasta henkilölle jolle kone on tulossa. Minä olen välimiehenä. Numero 0440 494656/Ilkka.

• jope6

saisko niitä ohjekirjoja puh 0405764372

• HJP70

Hienot manuskat ja esitteet olet löytänyt. Kyllä minä koetin itsekin Googlea huudattaa, mutta lopputulos ei ollut kyllä näin hyvä. Kiitokset vielä kerran!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5106
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3636
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      35
      3026
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2995
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2916
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      139
      1698
    Aihe