Tämmönen kone putosi käsiin. Ja nyt tarvittais ohjekirja ja varaosia. Onko kellään ajatusta mistä voisi manuaalin löytää. Ja olenko ymmärtänyt oikein että Biltemasta voisi osia saada. Kone on tosin n.1976 vuodelta. Mutta ihan soiva peli, kun saisi vielä vähän "viritystä" kohdalleen.
Volvo Penta MD 6 B
13
1211
Vastaukset
- ¤¤¤&
Googlella näkyis olevan jotain mallimerkinnän perusteella.
- R K-S
romutettuina löytyy tuollaisia koneita.
- HJP70
Tarkemman tutkiskelun jälkeen näyttää siltä että sylinterin välys ylittää kipurajan. Ja pitänee siirtyä porauskalustoon. Vai onko sinulla käsitystä millaisella välyksellä kannattaa vielä kasata ilman porausta? Jos menee poraukseen niin tarvitaan tietty mäntää, laakeria, tiivistettä yms.
- R K-S
HJP70 kirjoitti:
Tarkemman tutkiskelun jälkeen näyttää siltä että sylinterin välys ylittää kipurajan. Ja pitänee siirtyä porauskalustoon. Vai onko sinulla käsitystä millaisella välyksellä kannattaa vielä kasata ilman porausta? Jos menee poraukseen niin tarvitaan tietty mäntää, laakeria, tiivistettä yms.
ja onko ylikokomäntiä saatavana? Tee pikatesti, jos mäntä heiluu tuntuvasti, kun sitä sormella heilutat, niin on turhan väljä. Ja kertoohan se sylinterin kynnyskin aika paljon.
Täydellinne varmasti kunnossa oleva ja uudempaa mallia oleva MD 7 B ilman kytkintä maksaisi 500,-
Sillä ajaa monta vuotta vielä ja ilman remonttia. - HJP70
R K-S kirjoitti:
ja onko ylikokomäntiä saatavana? Tee pikatesti, jos mäntä heiluu tuntuvasti, kun sitä sormella heilutat, niin on turhan väljä. Ja kertoohan se sylinterin kynnyskin aika paljon.
Täydellinne varmasti kunnossa oleva ja uudempaa mallia oleva MD 7 B ilman kytkintä maksaisi 500,-
Sillä ajaa monta vuotta vielä ja ilman remonttia.Kyselin tuossa jo vähän Volvo Penta jälleenmyyjältä ja tuomio oli kyllä aika tavalla sama kuin sinunkin. Tarkastan nyt vielä saako moista korjaussarjaa. Mutta kuten sanottu niin tuskin. Miten MD 7 B eroaa tästä moottorista? Ei millään viitsisi ainakaan kiinnityspetiä ruveta muuttelemaan. Mutta toki sekin tehdään jos pakko on.
- R K-S
HJP70 kirjoitti:
Kyselin tuossa jo vähän Volvo Penta jälleenmyyjältä ja tuomio oli kyllä aika tavalla sama kuin sinunkin. Tarkastan nyt vielä saako moista korjaussarjaa. Mutta kuten sanottu niin tuskin. Miten MD 7 B eroaa tästä moottorista? Ei millään viitsisi ainakaan kiinnityspetiä ruveta muuttelemaan. Mutta toki sekin tehdään jos pakko on.
Suurempi sylinteritilavuus 700 cm3 ja enemmän tehoa 16 hv. Kunnollinne startti ja vaihtovirtalaturi jne. Perusmitat on samat, uskoisin.
- HJP70
R K-S kirjoitti:
Suurempi sylinteritilavuus 700 cm3 ja enemmän tehoa 16 hv. Kunnollinne startti ja vaihtovirtalaturi jne. Perusmitat on samat, uskoisin.
tuo 7. Missä päin tämä kone on? Ja oletko kiinnostunut tästä meidän 6B koneesta varaosiksi, jotain kohtuullista hyvitystä vastaan.
- R K-S
HJP70 kirjoitti:
tuo 7. Missä päin tämä kone on? Ja oletko kiinnostunut tästä meidän 6B koneesta varaosiksi, jotain kohtuullista hyvitystä vastaan.
Voit pitää itse sen MD 6:n. Monet osat ovat samoja.
Anna puh. numero, niin voin kertoa lisää. - HJP70
R K-S kirjoitti:
Voit pitää itse sen MD 6:n. Monet osat ovat samoja.
Anna puh. numero, niin voin kertoa lisää.Soitappa asiasta henkilölle jolle kone on tulossa. Minä olen välimiehenä. Numero 0440 494656/Ilkka.
- Kapu III
http://ownersmanuals.penta.volvo.se/ViewFileFrame.aspx?n=47576&r=2003-06-04-09-49-05&t=PDF&a=7725620&p=T403&d=Owners Publication&s=4258560&lang=fi
- jope6
saisko niitä ohjekirjoja puh 0405764372
- Kapu III
MD6B
http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/52387F95-FB0F-48A7-8A2C-F528D49E8762/0/MD6B_MSB_1975_en.pdf
MD7B
Esite
http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/228C5E23-A149-4A0E-A61A-5CB6B39ED5DC/0/MD7B_MS2_120S_1981_en.pdf
Ohjekirja
http://ownersmanuals.penta.volvo.se/ViewFileFrame.aspx?n=152919&r=2006-04-10-10-51-47&t=PDF&a=7740021&p=T403&d=Owners Publication&s=15631292&lang=fi- HJP70
Hienot manuskat ja esitteet olet löytänyt. Kyllä minä koetin itsekin Googlea huudattaa, mutta lopputulos ei ollut kyllä näin hyvä. Kiitokset vielä kerran!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375106- 823636
- 353026
- 612995
- 102916
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391698