Millaisia kipuja kohdunulkoisessa raskaudessa tulee? Lähinnä hartiakipu kiinnostaa... Itselläni pistelee hartioiden välistä, selkärangan päältä. Ei mikään kivulias sinänsä, mutta niin että sen selvästi huomaa. Onko kohdunulkoiset raskauden kivut todella kovia vai aluksi tuollaisia heikkoja? Ja missä kohtaa tuo hartiakivun "kuuluisi" tuntua?
Alavatsassa nippailuja, mikä voi kai olla ihan normaaliakin? Menossa rv 5 1.
Kohdunulkoinen
7
5798
Vastaukset
- T-tytteli
Mulla oli kohdunulkoinen toukokuussa, ja kyllä ainakin omalla kohdallani kipu
(sitten, kun se tuli) oli niin kova, että sairaalaan oli lähdettävä.
Ei pystynyt seisoa, ei istua, koko ajan vain sattui.
Lisäksi ku-raskauteen liittyy usein niukkaa vuotoa.
Pääsin kuitenkin siinä mielessä vähällä, ettei mitään revennyt tai jouduttu leikkaamaan.
Kysyit nimenomaan tuosta hartiakivusta, ja siitä mulla ei valitettavasti ole kokemusta.
Mutta mitä olen lukenut ja kuullut, niin hartiapistosta esiintyy jos vatsaonteloon vuotaa verta.
Varmasti silloin on muitakin oireita, heikotusta ym.
Siinä vaiheessa on käsittääkseni jo aikas kiire lähteä sairaalaan.
Varaa ihmeessä itsellesi alkuraskauden ultra, viikolla 6 on sydänäänet todettavissa.
Saat varmuuden noihin mieltäsi painaviin asioihin.
Toivon sydämestäni, että siellä kaikki hyvin ja saat keskittyä onnelliseen odotukseen :)- kaako9
Minulla ei ollut kuin pientäjomotusta mahassa ja niukkaavuotoa, menin kuitenkin lääkäriin ja jouduin samantie leikkaukseen :-( Minulla tuli tuo hartiakipu myöhemmin, en tiedä johtuiko se sitten kohdunulkopuolisesta raskaudesta, mutta se oli semmonen todella kova pistävä kipu "läpi" olkapään.
- alkup.
kaako9 kirjoitti:
Minulla ei ollut kuin pientäjomotusta mahassa ja niukkaavuotoa, menin kuitenkin lääkäriin ja jouduin samantie leikkaukseen :-( Minulla tuli tuo hartiakipu myöhemmin, en tiedä johtuiko se sitten kohdunulkopuolisesta raskaudesta, mutta se oli semmonen todella kova pistävä kipu "läpi" olkapään.
mulla on ollut yhtenä päivänä hyvin niukkaa rusehtavaa vuotoa, 1-2 pisaraa valkovuodon seassa. Sen jälkeen ei vuotoja ainakaan vielä. Varaan aikaa ultraan varmaan, kun viikkoja 7 , eiköhän silloin pitäisi jo näkyä, jos jotain matkassa mukana?
Millaista vuotoa sulla kaako9 oli?
- Jaki karhu
oli kanssa kohdunulkoinen raskaus ja oireina oli verenvuotoa aika ajoin niukkaa ja välillä myös runsaampaa. Oikean puolen hartiian pisti monena päivänä todella kovasti ja alavatsa oli myös muutamaan otteeseen todella kipeä. Kippuraan piti mennä eikä jalkeilla kyennyt olemaan.
Verta oli vuotanut vatsaonteloon ja munanjohdin tihkutti verta,koska kasvava sikiö ei enään mahtunut kasvamaan ja niinpä johdin oli revennyt.
En kuitenkaan leikkauspäivänä tuntenut itseäni mitenkään sairaaksi,paitsi koko päivän ravinnotta olemisen vuoksi.
Ultra olisi hyvä saada ja lääkäriin kannattaa soitella jos yhtään arvelluttaa. Onnea odotukseen. - moso
hartiakipua. Vatsakipukin (toispuoleinen) tuntui vain ajoittain. Vuotoa yli välillä enemmän ja välillä vähemmän välillä ei ollenkaan. Kipu voimistui päivien myötä. Leikattiin munajohdin, vatsaonteloon oli valunut verta. Ei sairaalassa ollut niin kipeä, kuin kotona yhdessä vaiheessa. Luulisin, että kipu on aina sen verran voimakas, että tajuaa lähteä sairaalaan...
- sairaalassa
Hei
Itselläni kävi 4 vuotta sitten sillä tavalla, että jouduin yöllä lähtemään päivystykseen,kun mahaan tuli ihan hirveä tuska. Ennen lähtöä vielä mietin,etä jos ottaisin vain särkylääkkeen ja koittaisin pärjätä aamuun....
Päivystyksessä lääkäri teki rutiinitutkimukset ja lähetti osastolle odottamaan UMPISUOLEN POISTOLEIKKAUSTA. Kaikki oireet viitasivat umpisuolen tulehdukseen.
Vuorokauden pötköttelin kivuissani osastolla,jossa tosin annettiin kohtuu hyviä kipulääkkeitä.Lääkäri halusi tarkkaila tilannetta ja kun kuume alkoi nousta hän päätti siirtää leikkuulle.
Aamulla herätessäni lääkärin kierokselle JÄRKYTYS oli suunnaton. Umpisuoleni oli ollut täysin terve, muuta munatorvessa oli ollut pitkälle edennyt raskaus. Lääkäri oli joutunut tekemään radikkaaleimman toimenpiteen,eli poistamaan koko munatorven (vai johtoko se nyt on.....) Tilanne oli ollu ilmeisen hengenvaarallinen jo siinä vaiheessa.
Minulla ei ollut siis itselläni mitään avistustakaan, että olisin ollut raskaana.Menskut vähän oirehtivat, mutta niin minulla aina.
Päivystyksen lääkärille silloin tuloyönä kyllä kerroin, että olen vuotanut jo 2 viikkoa enenmän ja vähenmän, mutta jostain syystä hän ei noteerannut tätä. Hän myönsi kuitenkin, että oli tehnyt virheen. Ikäiseltäni naiselta pitää AINA tehdä raskaustesti, jos on kyse vatsakivuista.
Nyt tällä hetkellä olen ihmeekseni raskaana niin, että tiedän sen itsekkin :o). Ei ole suunniteltu raskaus, mutta minulle kuin taivaanlahja joka tapauksessa. Kohta on 6:s viikko täys. Ainut mikä pistää hieman mietityttään,niin juuri tuo aikasemmin kokemani tuulimuna.....pelkään koko ajan, että tämä raskaus tulee keskeytymään :(
Kuulostelen joka vihlaisua,möyrimistä,nipistelyä mitä tuolta alakerrasta kuuluu... - tappaus
sairaalassa kirjoitti:
Hei
Itselläni kävi 4 vuotta sitten sillä tavalla, että jouduin yöllä lähtemään päivystykseen,kun mahaan tuli ihan hirveä tuska. Ennen lähtöä vielä mietin,etä jos ottaisin vain särkylääkkeen ja koittaisin pärjätä aamuun....
Päivystyksessä lääkäri teki rutiinitutkimukset ja lähetti osastolle odottamaan UMPISUOLEN POISTOLEIKKAUSTA. Kaikki oireet viitasivat umpisuolen tulehdukseen.
Vuorokauden pötköttelin kivuissani osastolla,jossa tosin annettiin kohtuu hyviä kipulääkkeitä.Lääkäri halusi tarkkaila tilannetta ja kun kuume alkoi nousta hän päätti siirtää leikkuulle.
Aamulla herätessäni lääkärin kierokselle JÄRKYTYS oli suunnaton. Umpisuoleni oli ollut täysin terve, muuta munatorvessa oli ollut pitkälle edennyt raskaus. Lääkäri oli joutunut tekemään radikkaaleimman toimenpiteen,eli poistamaan koko munatorven (vai johtoko se nyt on.....) Tilanne oli ollu ilmeisen hengenvaarallinen jo siinä vaiheessa.
Minulla ei ollut siis itselläni mitään avistustakaan, että olisin ollut raskaana.Menskut vähän oirehtivat, mutta niin minulla aina.
Päivystyksen lääkärille silloin tuloyönä kyllä kerroin, että olen vuotanut jo 2 viikkoa enenmän ja vähenmän, mutta jostain syystä hän ei noteerannut tätä. Hän myönsi kuitenkin, että oli tehnyt virheen. Ikäiseltäni naiselta pitää AINA tehdä raskaustesti, jos on kyse vatsakivuista.
Nyt tällä hetkellä olen ihmeekseni raskaana niin, että tiedän sen itsekkin :o). Ei ole suunniteltu raskaus, mutta minulle kuin taivaanlahja joka tapauksessa. Kohta on 6:s viikko täys. Ainut mikä pistää hieman mietityttään,niin juuri tuo aikasemmin kokemani tuulimuna.....pelkään koko ajan, että tämä raskaus tulee keskeytymään :(
Kuulostelen joka vihlaisua,möyrimistä,nipistelyä mitä tuolta alakerrasta kuuluu...Mulla alkoi viime torstaina karmea alavatsakipu, se oli jatkuvaa jumputusta. Panadol auttoi alkuun, mutta sunnuntaina piti lähteä päivystykseen kun en enää kestänyt kipuja.
Ultrattiin ja todettiin heti ulkoinen, leikkaukseen ja munatorven poisto.
Hartiakipuja ei ollut ollenkaan, paitsi nyt, leikkauksen jälkeen. Samoin veristä ripulia, nyt mietityttää, että miten normaalia se on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255