KRISHNA-KALENTERI

MISTÄ OSTETTAVISSA?

Haluaisin Hare Krishna- tai muuten hindulaisuuteen liittyvän seinäkalenterin, ei niin haittaa että minkä vuoden mutta tietysti mieluiten tämän ja/tai ensi vuoden... Tiedättekö mistä saisi, netistä mielellään tilaamalla?

40

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samat viestit laitetaan eri viestiketjuihin.
      Tämä johtuu siitä, että kun kristityt alkavat tuhota viestejä ja viestiketjuja, niin ainakin ne säilyvät jossakin.

      • Anonyymi

        Ajan suhteellisuus eri planeettajärjestelmissä

        Brahman kronologian mukaan vedenpaisumuksia tapahtuu säännöllisesti joka 45 minuutin välein jokaisen Brahma-päivän aikana, mutta ihmisen kronologian mukaan se on miljoonia vuosia.

        Mitä tulee Buddhaan, Kalkiin ja Vyasadevaan, heitä tulee ja menee useita saman Brahma-päivän päivän aikana.

        Brahman yhden päivän aikana Brahma näkee heitä noin kahden minuutin välein. Maailmankaikkeutemme toissijaisen luojan, Brahman elämä on mielenkiintoista.

        Noin joka kahden minuutin välein Brahman jokaisena päivänä tulee taas uusi Vyasadeva, Krishnan kirjallisuuden avatara, joka kirjoittaa taas Vedat ylös seuraavaa aikakautta varten, eli seuraavaa Kali Yugaa varten, siis uusi Vyasadeva, ei enää entinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajan suhteellisuus eri planeettajärjestelmissä

        Brahman kronologian mukaan vedenpaisumuksia tapahtuu säännöllisesti joka 45 minuutin välein jokaisen Brahma-päivän aikana, mutta ihmisen kronologian mukaan se on miljoonia vuosia.

        Mitä tulee Buddhaan, Kalkiin ja Vyasadevaan, heitä tulee ja menee useita saman Brahma-päivän päivän aikana.

        Brahman yhden päivän aikana Brahma näkee heitä noin kahden minuutin välein. Maailmankaikkeutemme toissijaisen luojan, Brahman elämä on mielenkiintoista.

        Noin joka kahden minuutin välein Brahman jokaisena päivänä tulee taas uusi Vyasadeva, Krishnan kirjallisuuden avatara, joka kirjoittaa taas Vedat ylös seuraavaa aikakautta varten, eli seuraavaa Kali Yugaa varten, siis uusi Vyasadeva, ei enää entinen.

        Pralaya ja Mahapralaya. Eli kyse on miljardeista vuosista, ei tuhansista.

        Carl Edward Sagan (9. marraskuuta 1934 - 20. joulukuuta 1996) oli yhdysvaltalainen tähtitieteilijä, kirjailija, astrofyysikko ja kosmologi.

        Hän sanoi
        "Tietääkseni hindulaisuus on ainoa muinainen uskonnollinen perinne maapallolla, jossa puhutaan oikeasta aikaskaalasta.

        Länsimaissa ihmisillä on sellainen käsitys, että on luonnollista, että maailmankaikkeus on muutaman tuhannen vuoden ikäinen, ja se, että se on miljardeja vuosia, on järjetöntä, eikä kukaan voi ymmärtää sitä.

        Hindujen käsitys on hyvin selkeä. Tässä on suuri maailmankulttuuri, joka on aina puhunut miljardeista vuosista.

        Vuosituhatta ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista.

        ..., jonka mukaan kosmoksessa itsessään tapahtuu valtava, jopa ääretön määrä kuolemia ja jälleensyntymisiä. Se on ainoa jonka aikaskaalat vastaavat nykyaikaisen tieteellisen kosmologian aikaskaaloja. Sen syklit ulottuvat tavallisesta päivästä ja yöstä Brahman päivään ja yöhön, joka on 8,64 miljardia vuotta pitkä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pralaya ja Mahapralaya. Eli kyse on miljardeista vuosista, ei tuhansista.

        Carl Edward Sagan (9. marraskuuta 1934 - 20. joulukuuta 1996) oli yhdysvaltalainen tähtitieteilijä, kirjailija, astrofyysikko ja kosmologi.

        Hän sanoi
        "Tietääkseni hindulaisuus on ainoa muinainen uskonnollinen perinne maapallolla, jossa puhutaan oikeasta aikaskaalasta.

        Länsimaissa ihmisillä on sellainen käsitys, että on luonnollista, että maailmankaikkeus on muutaman tuhannen vuoden ikäinen, ja se, että se on miljardeja vuosia, on järjetöntä, eikä kukaan voi ymmärtää sitä.

        Hindujen käsitys on hyvin selkeä. Tässä on suuri maailmankulttuuri, joka on aina puhunut miljardeista vuosista.

        Vuosituhatta ennen kuin eurooppalaiset olivat valmiita luopumaan raamatullisesta ajatuksesta, jonka mukaan maailma oli muutaman tuhannen vuoden ikäinen, mayat ajattelivat miljoonista ja hindut miljardeista.

        ..., jonka mukaan kosmoksessa itsessään tapahtuu valtava, jopa ääretön määrä kuolemia ja jälleensyntymisiä. Se on ainoa jonka aikaskaalat vastaavat nykyaikaisen tieteellisen kosmologian aikaskaaloja. Sen syklit ulottuvat tavallisesta päivästä ja yöstä Brahman päivään ja yöhön, joka on 8,64 miljardia vuotta pitkä.

        Se on ainoa jonka aikaskaalat vastaavat nykyaikaisen tieteellisen kosmologian aikaskaaloja. Sen syklit ulottuvat tavallisesta päivästä ja yöstä Brahman päivään ja yöhön, joka on 8,64 miljardia vuotta pitkä.
        https://mallstuffs.com/Blogs/BlogImages/Hinduism-greatness-quotes-by-gamous-philosophers-and-scientists0.png


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ainoa jonka aikaskaalat vastaavat nykyaikaisen tieteellisen kosmologian aikaskaaloja. Sen syklit ulottuvat tavallisesta päivästä ja yöstä Brahman päivään ja yöhön, joka on 8,64 miljardia vuotta pitkä.
        https://mallstuffs.com/Blogs/BlogImages/Hinduism-greatness-quotes-by-gamous-philosophers-and-scientists0.png

        https://www.harekrsna.com/philosophy/incarnations/manus/manvantara.htm



        The avataras of Manu, or manvantara-avataras, are listed as follows in Srimad-Bhagavatam (8.1.5,13): (1) Yajna, (2) Vibhu, (3) Satyasena, (4) Hari, (5) Vaikuntha, (6) Ajita, (7) Vamana, (8) Sarvabhauma, (9) Rsabha, (10) Visvaksena, (11) Dharmasetu, (12) Sudhama, (13) Yogesvara and (14) Brhadbhanu. Altogether these are fourteen in number, and of these, both Yajna and Vamana are also counted among the lila-avataras. All these Manu incarnations are sometimes called vaibhava-avataras.

        Caitanya-caritamrta, Madhya Lila 20:246


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.harekrsna.com/philosophy/incarnations/manus/manvantara.htm



        The avataras of Manu, or manvantara-avataras, are listed as follows in Srimad-Bhagavatam (8.1.5,13): (1) Yajna, (2) Vibhu, (3) Satyasena, (4) Hari, (5) Vaikuntha, (6) Ajita, (7) Vamana, (8) Sarvabhauma, (9) Rsabha, (10) Visvaksena, (11) Dharmasetu, (12) Sudhama, (13) Yogesvara and (14) Brhadbhanu. Altogether these are fourteen in number, and of these, both Yajna and Vamana are also counted among the lila-avataras. All these Manu incarnations are sometimes called vaibhava-avataras.

        Caitanya-caritamrta, Madhya Lila 20:246

        Seuraavassa on kuvaus neljästätoista Manusta, jotka ovat merkittäviä nykyisessä universumissa, jonka kesto on 4 300 000 000 aurinkovuotta. Lähes kaikki Manut, jotka valittiin hallitsemaan manvantaroita, olivat peräisin Maharaja Priyavratan suvusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa on kuvaus neljästätoista Manusta, jotka ovat merkittäviä nykyisessä universumissa, jonka kesto on 4 300 000 000 aurinkovuotta. Lähes kaikki Manut, jotka valittiin hallitsemaan manvantaroita, olivat peräisin Maharaja Priyavratan suvusta.

        Seuraavaksi on katkelmia tästä, vain katkelmia, eri paikoista, ja erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.

        https://www.harekrsna.com/philosophy/incarnations/manus/manvantara.htm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi on katkelmia tästä, vain katkelmia, eri paikoista, ja erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.

        https://www.harekrsna.com/philosophy/incarnations/manus/manvantara.htm

        Seuraavassa on kuvaus neljästätoista Manusta, jotka ovat merkittäviä nykyisessä universumissa, jonka kesto on 4 300 000 000 aurinkovuotta. Lähes kaikki Manut, jotka valittiin hallitsemaan manvantaroita, olivat peräisin Maharaja Priyavratan suvusta.

        1. Svayambhuva Manu

        Yajna tuli Svayambhuva Manuna, Brahma-(puoli)jumalan poikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa on kuvaus neljästätoista Manusta, jotka ovat merkittäviä nykyisessä universumissa, jonka kesto on 4 300 000 000 aurinkovuotta. Lähes kaikki Manut, jotka valittiin hallitsemaan manvantaroita, olivat peräisin Maharaja Priyavratan suvusta.

        1. Svayambhuva Manu

        Yajna tuli Svayambhuva Manuna, Brahma-(puoli)jumalan poikana.

        Manu itse, hänen poikansa Priyavrata ja Uttanapada, Daksa luomat puolijumalat ja Maricin kaltaiset rsit olivat kaikki Herran osittaisia inkarnaatioita Svayambhuva Manun hallituskaudella. Tuona aikana Herran inkarnaatio Yajna otti vastuun taivaallisten planeettojen hallitsemisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manu itse, hänen poikansa Priyavrata ja Uttanapada, Daksa luomat puolijumalat ja Maricin kaltaiset rsit olivat kaikki Herran osittaisia inkarnaatioita Svayambhuva Manun hallituskaudella. Tuona aikana Herran inkarnaatio Yajna otti vastuun taivaallisten planeettojen hallitsemisesta.

        During the life of Svayambhuva Manu, six kinds of living entities were generated from the demigods known as the Tusitas, the sages headed by Marici, and the descendants of Yajna (king of demigods, Indra). These six kinds of living entities are manus, devas, manu-putras, amsavataras, suresvaras and rsis.

        https://www.harekrsna.com/philosophy/incarnations/manus/manvantara.htm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        During the life of Svayambhuva Manu, six kinds of living entities were generated from the demigods known as the Tusitas, the sages headed by Marici, and the descendants of Yajna (king of demigods, Indra). These six kinds of living entities are manus, devas, manu-putras, amsavataras, suresvaras and rsis.

        https://www.harekrsna.com/philosophy/incarnations/manus/manvantara.htm

        2. Svarocisa Manu

        Vibhu tuli Svarocisa Manuna, Svarocihin tai Agnin poikana. Hänen useita poikiaan johtivat Dyumat, Susena ja Rocismat. Svarocisan hallituskaudella Indran viran otti Rocana, Yajnan poika. Tusita ja muut tulivat tärkeimmiksi puolijumaliksi, ja Urja, Stambha ja muut tulivat seitsemäksi pyhimykseksi. He kaikki olivat Herran uskollisia palvojia. Vedasira oli hyvin kuuluisa rsi. Hänen vaimonsa, jonka nimi oli Tusita, kohdusta syntyi avatara nimeltä Vibhu. Vibhu pysyi brahmacarina eikä mennyt koskaan naimisiin. Häneltä kahdeksankymmentäkahdeksan tuhatta muuta pyhää henkilöä otti oppia itsehillinnästä, askeettisuudesta ja vastaavasta käyttäytymisestä.

        ...
        ...
        ...
        ...

        4. Tamasa Manu

        ...

        5. Raivata Manu
        ...

        6. Caksusa Manu

        ...

        7. Vaivasvata Manu (the current Manu)

        jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Svarocisa Manu

        Vibhu tuli Svarocisa Manuna, Svarocihin tai Agnin poikana. Hänen useita poikiaan johtivat Dyumat, Susena ja Rocismat. Svarocisan hallituskaudella Indran viran otti Rocana, Yajnan poika. Tusita ja muut tulivat tärkeimmiksi puolijumaliksi, ja Urja, Stambha ja muut tulivat seitsemäksi pyhimykseksi. He kaikki olivat Herran uskollisia palvojia. Vedasira oli hyvin kuuluisa rsi. Hänen vaimonsa, jonka nimi oli Tusita, kohdusta syntyi avatara nimeltä Vibhu. Vibhu pysyi brahmacarina eikä mennyt koskaan naimisiin. Häneltä kahdeksankymmentäkahdeksan tuhatta muuta pyhää henkilöä otti oppia itsehillinnästä, askeettisuudesta ja vastaavasta käyttäytymisestä.

        ...
        ...
        ...
        ...

        4. Tamasa Manu

        ...

        5. Raivata Manu
        ...

        6. Caksusa Manu

        ...

        7. Vaivasvata Manu (the current Manu)

        jne.

        7. Vaivasvata Manu (the current Manu) - nykyinen Manu.

        Me elämme heistä seitsemännen, Vaivasvata Manun aikakautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7. Vaivasvata Manu (the current Manu) - nykyinen Manu.

        Me elämme heistä seitsemännen, Vaivasvata Manun aikakautta.

        Seuraavaksi :

        Katkelmia A. Maharajan tekstistä , eri paikoista, ja erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.

        Sri Chaitanya Saraswat Math International
        https://scsmathinternational.com

        *************
        Ihmiskunnan suuret aikakaudet


        Ihmiskunnan alkuperä

        Monet ovat huolissaan ihmisen alkuperästä. Vedojen näkökulmasta ihminen on syntynyt korkeammilla olemassaolon tasoilla elävistä esi-isistä. Maa, maailmankaikkeuden ainutlaatuisin planeetta, annettiin ihmisolennoille. Se on valittu jumaluuksia varten, avatarien tuloa varten.

        Esi-isämme tulivat korkeammista maailmoista ja antoivat ohjeita kuninkaille ja tietäjille. Vähitellen syntyi erilaisia heimoja ja kansoja, jotka muodostavat nykyisen etnisen monimuotoisuuden. Niinpä siivekäs ilmaus "kaikki ihmiset ovat veljiä" ei ole järkevä ainoastaan henkisellä tasolla vaan myös geneettisellä tasolla.

        ...
        Brahman elämä, päivä ja yö
        Kaikki aineellisessa maailmassa käy läpi syntymän, kehityksen, kypsymisen, kuihtumisen ja sitten uuden inkarnaation vaiheet. Myös maailmankaikkeudella on elinkaarensa samoin kuin sen asukkailla. Aineellisen maailmankaikkeutemme elinkaari kestää sata vuotta sen luojan, Brahman, elämässä, mikä on 311 040 000 000 000 maanpäällistä vuotta. Nykyinen Brahma elää 51. elinvuottaan.

        Brahman yksi päivä (kalpa) kestää 4 320 000 000 vuotta ja yhtä kauan kestää hänen yönsä. Brahman yön aikana tuntevat olennot siirtyvät kehittymättömään (ilmentymättömään) tilaan, ja sitten uuden päivän koittaessa ne heräävät ja jatkavat vaeltamistaan maailmankaikkeudessa karman lakia noudattaen. Sitä voidaan verrata siihen, miten laitamme tietokoneen horrostilaan. Sitä ei voi sanoa sammutetuksi, vaan se on osittain keskeytetty ja valmis palaamaan työhön milloin tahansa.
        ...
        ...
        Maailmankaikkeuden elämän loppuvaiheessa korkeampien planeettojen tietäjät astuvat meditoiden Brahman kehoon, jota käytetään metafyysisenä avaruusaluksena. He siirtyvät henkimaailmaan ja saavat siellä ikuisen elämän. Niinpä muut tuntevat olennot, vaikka ne ovatkin inkarnoituneet muihin aineellisiin universumeihin, pysyvät edelleen syntymän ja kuoleman maailmassa.
        Maailman osittainen ja täydellinen tuhoutuminen

        Tarkastellaanpa tarkemmin Brahman päivää, joka koostuu neljästätoista Manvantarasta - valtakausista. Tämä tarkoittaa, että tämän päivän, kalpan, aikana neljätoista manua - ihmiskunnan kantaisät - ottavat vallan. Me elämme heistä seitsemännen, Vaivasvata Manun aikakautta.

        Manvantaroiden välissä maailmankaikkeus tuhoutuu osittain vedenpaisumusten muodossa. Mainintoja vedenpaisumuksesta on monissa uskonnoissa ja muinaisissa tarinoissa.
        ...
        Kun Brahman elämä päättyy, maailmankaikkeus tuhoutuu kokonaan. Tätä kuvataan Srimad Bhagavatamissa (11.3.9-15). Aurinko muuttuu vähitellen yhä aktiivisemmaksi. Tätä jatkuu useita vuosituhansia, mutta viimeisten sadan vuoden ajan aurinko on tuhonnut kaiken elävän. Sitten sata vuotta liekit raivoavat ja muuttavat maan tuhkaksi. Valtavat jäätiköt ja meret haihtuvat ja luovat mustia pilviä, jotka peittävät koko planeetan. Sitten sata vuotta loputtomia sateita, ja universaali tulva syöksyy poltetun Maan mustaan valtamereen, jonka yli ei näy auringonvaloa.
        ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavaksi :

        Katkelmia A. Maharajan tekstistä , eri paikoista, ja erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.

        Sri Chaitanya Saraswat Math International
        https://scsmathinternational.com

        *************
        Ihmiskunnan suuret aikakaudet


        Ihmiskunnan alkuperä

        Monet ovat huolissaan ihmisen alkuperästä. Vedojen näkökulmasta ihminen on syntynyt korkeammilla olemassaolon tasoilla elävistä esi-isistä. Maa, maailmankaikkeuden ainutlaatuisin planeetta, annettiin ihmisolennoille. Se on valittu jumaluuksia varten, avatarien tuloa varten.

        Esi-isämme tulivat korkeammista maailmoista ja antoivat ohjeita kuninkaille ja tietäjille. Vähitellen syntyi erilaisia heimoja ja kansoja, jotka muodostavat nykyisen etnisen monimuotoisuuden. Niinpä siivekäs ilmaus "kaikki ihmiset ovat veljiä" ei ole järkevä ainoastaan henkisellä tasolla vaan myös geneettisellä tasolla.

        ...
        Brahman elämä, päivä ja yö
        Kaikki aineellisessa maailmassa käy läpi syntymän, kehityksen, kypsymisen, kuihtumisen ja sitten uuden inkarnaation vaiheet. Myös maailmankaikkeudella on elinkaarensa samoin kuin sen asukkailla. Aineellisen maailmankaikkeutemme elinkaari kestää sata vuotta sen luojan, Brahman, elämässä, mikä on 311 040 000 000 000 maanpäällistä vuotta. Nykyinen Brahma elää 51. elinvuottaan.

        Brahman yksi päivä (kalpa) kestää 4 320 000 000 vuotta ja yhtä kauan kestää hänen yönsä. Brahman yön aikana tuntevat olennot siirtyvät kehittymättömään (ilmentymättömään) tilaan, ja sitten uuden päivän koittaessa ne heräävät ja jatkavat vaeltamistaan maailmankaikkeudessa karman lakia noudattaen. Sitä voidaan verrata siihen, miten laitamme tietokoneen horrostilaan. Sitä ei voi sanoa sammutetuksi, vaan se on osittain keskeytetty ja valmis palaamaan työhön milloin tahansa.
        ...
        ...
        Maailmankaikkeuden elämän loppuvaiheessa korkeampien planeettojen tietäjät astuvat meditoiden Brahman kehoon, jota käytetään metafyysisenä avaruusaluksena. He siirtyvät henkimaailmaan ja saavat siellä ikuisen elämän. Niinpä muut tuntevat olennot, vaikka ne ovatkin inkarnoituneet muihin aineellisiin universumeihin, pysyvät edelleen syntymän ja kuoleman maailmassa.
        Maailman osittainen ja täydellinen tuhoutuminen

        Tarkastellaanpa tarkemmin Brahman päivää, joka koostuu neljästätoista Manvantarasta - valtakausista. Tämä tarkoittaa, että tämän päivän, kalpan, aikana neljätoista manua - ihmiskunnan kantaisät - ottavat vallan. Me elämme heistä seitsemännen, Vaivasvata Manun aikakautta.

        Manvantaroiden välissä maailmankaikkeus tuhoutuu osittain vedenpaisumusten muodossa. Mainintoja vedenpaisumuksesta on monissa uskonnoissa ja muinaisissa tarinoissa.
        ...
        Kun Brahman elämä päättyy, maailmankaikkeus tuhoutuu kokonaan. Tätä kuvataan Srimad Bhagavatamissa (11.3.9-15). Aurinko muuttuu vähitellen yhä aktiivisemmaksi. Tätä jatkuu useita vuosituhansia, mutta viimeisten sadan vuoden ajan aurinko on tuhonnut kaiken elävän. Sitten sata vuotta liekit raivoavat ja muuttavat maan tuhkaksi. Valtavat jäätiköt ja meret haihtuvat ja luovat mustia pilviä, jotka peittävät koko planeetan. Sitten sata vuotta loputtomia sateita, ja universaali tulva syöksyy poltetun Maan mustaan valtamereen, jonka yli ei näy auringonvaloa.
        ...

        Katkelmia A. Maharajan tekstistä ja erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.

        Sri Chaitanya Saraswat Math International
        https://scsmathinternational.com

        Manvantaroiden välissä maailmankaikkeus tuhoutuu osittain vedenpaisumusten muodossa. Mainint


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkelmia A. Maharajan tekstistä ja erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielellä.

        Sri Chaitanya Saraswat Math International
        https://scsmathinternational.com

        Manvantaroiden välissä maailmankaikkeus tuhoutuu osittain vedenpaisumusten muodossa. Mainint

        Lisäksi Manuilla on korkeampi asema kuin puolijumalilla, koska he ovat myös puolijumalien isiä.

        Manu on nimitys, joka annetaan Veda-teksteissä ihmiskunnan kantaisälle. Manu on myös ensimmäinen maan päällä hallitseva hallitsija ja ainoa henkilö, jonka Herra Vishnu pelasti vedenpaisumuksen aikana. Eri Manut tulevat eri aikoina. Kaikki he ovat hyvin hurskaita ja viisaita. Kukin Maahan saapuvista Manuista hallitsee tietyn ajanjakson, jota kutsutaan manvantaraksi. Neljätoista manvantaraa muodostavat yhden kalpan eli yhden päivän aineellisen maailmankaikkeuden luoneen Brahman elämässä. Yhden päivän aikana Brahman elämässä VAIHTUU siis neljätoista manaa. Puranojen mukaan me elämme tällä hetkellä Shraddhadevan eli Vaivasvata Manun seitsemännessä manvantarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäksi Manuilla on korkeampi asema kuin puolijumalilla, koska he ovat myös puolijumalien isiä.

        Manu on nimitys, joka annetaan Veda-teksteissä ihmiskunnan kantaisälle. Manu on myös ensimmäinen maan päällä hallitseva hallitsija ja ainoa henkilö, jonka Herra Vishnu pelasti vedenpaisumuksen aikana. Eri Manut tulevat eri aikoina. Kaikki he ovat hyvin hurskaita ja viisaita. Kukin Maahan saapuvista Manuista hallitsee tietyn ajanjakson, jota kutsutaan manvantaraksi. Neljätoista manvantaraa muodostavat yhden kalpan eli yhden päivän aineellisen maailmankaikkeuden luoneen Brahman elämässä. Yhden päivän aikana Brahman elämässä VAIHTUU siis neljätoista manaa. Puranojen mukaan me elämme tällä hetkellä Shraddhadevan eli Vaivasvata Manun seitsemännessä manvantarassa.

        Manu on Brahman poika. Brahma on maailmankaikkeutemme toissijainen luoja, joten hän on puolijumala, ei jumala.

        Brahma on toissijainen luoja. Brahma on eräänlainen arkkitehti tai konstruktori, joka luo kaiken jo olemassa olevista malleista.

        Brahmasta voisi sanoa - Demiurgi.

        Nykyinen Brahma elää 51. elinvuottaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manu on Brahman poika. Brahma on maailmankaikkeutemme toissijainen luoja, joten hän on puolijumala, ei jumala.

        Brahma on toissijainen luoja. Brahma on eräänlainen arkkitehti tai konstruktori, joka luo kaiken jo olemassa olevista malleista.

        Brahmasta voisi sanoa - Demiurgi.

        Nykyinen Brahma elää 51. elinvuottaan.

        Library » Śrīmad-Bhāgavatam (Bhāgavata Purāṇa) » Canto 4: The Creation of the Fourth Order
        CHAPTER ONE
        Genealogical Table of the Daughters of Manu
        https://vedabase.io/en/library/sb/4/1/

        Manun tyttärien genealoginen taulukko
        (sukupuu).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Library » Śrīmad-Bhāgavatam (Bhāgavata Purāṇa) » Canto 4: The Creation of the Fourth Order
        CHAPTER ONE
        Genealogical Table of the Daughters of Manu
        https://vedabase.io/en/library/sb/4/1/

        Manun tyttärien genealoginen taulukko
        (sukupuu).

        Manu ei ole vain joku käsittämätön henkilö, vaan voimakas Jumalan ruumiillistuma

        Olemme Manun jälkeläisiä, syntyperämme on korkea, mutta se on vajonnut niin alas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manu ei ole vain joku käsittämätön henkilö, vaan voimakas Jumalan ruumiillistuma

        Olemme Manun jälkeläisiä, syntyperämme on korkea, mutta se on vajonnut niin alas.

        Brahman päivässä on 14 Manua, jotka toistuvat jokaisena hänen päivänä. Jokaisen manvantaran lopussa tapahtuu suuri tuho, jossa edellinen Manu ja kaikki puolijumalat jättävät tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Brahman päivässä on 14 Manua, jotka toistuvat jokaisena hänen päivänä. Jokaisen manvantaran lopussa tapahtuu suuri tuho, jossa edellinen Manu ja kaikki puolijumalat jättävät tehtävänsä.

        Kun yksi puolijumalten ryhmä lähtee, seuraava Manu ottaa vastuun kosmoksen hallinnasta yhdessä uuden puolijumalten ryhmän kanss


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun yksi puolijumalten ryhmä lähtee, seuraava Manu ottaa vastuun kosmoksen hallinnasta yhdessä uuden puolijumalten ryhmän kanss

        Kahden Manvantaran välillä on 1,728 miljoonan vuoden jakso, jota kutsutaan Sandhyaksi (liitoskohta), jolloin asiat palautuvat vähitellen edellisen tuhon jälkeen. Siitä lähtien universumin väestö palautuu ennalleen, ja erilaiset elävät olennot voivat jälleen jatkaa toimintaansa. Universumin hallinnan lisäksi Manut ovat vastuussa uskonnollisten periaatteiden levittämisestä ja ylläpitämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden Manvantaran välillä on 1,728 miljoonan vuoden jakso, jota kutsutaan Sandhyaksi (liitoskohta), jolloin asiat palautuvat vähitellen edellisen tuhon jälkeen. Siitä lähtien universumin väestö palautuu ennalleen, ja erilaiset elävät olennot voivat jälleen jatkaa toimintaansa. Universumin hallinnan lisäksi Manut ovat vastuussa uskonnollisten periaatteiden levittämisestä ja ylläpitämisestä.

        Manu-syklien ymmärtäminen on avain Srimad Bhagavatamin kronologian ymmärtämiseen. Aluksi Srimad Bhagavatam saattaa vaikuttaa kirjalta, joka sisältää erilaisia tapahtumia, joilla ei ole syvällistä hengellistä merkitystä eikä keskinäistä yhteyttä.


        Kun kuitenkin ymmärrämme Srimad Bhagavatamin kronologian oikein, voimme nähdä, että transsendenttisen tiedon lisäksi Srimad Bhagavatam antaa historiallisen kuvauksen maailmankaikkeuden historiasta, jossa on tarkat päivämäärät monille universaaleille tapahtumille, jotka modernit tutkimukset ovat vähitellen vahvistaneet.


        Tämä on sinänsä todiste Srimad Bhagavatamin jumalallisuudesta ja todiste siitä, mitä Vedat sanovat ihmiskunnan alkuperästä ja luomisen prosessista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manu-syklien ymmärtäminen on avain Srimad Bhagavatamin kronologian ymmärtämiseen. Aluksi Srimad Bhagavatam saattaa vaikuttaa kirjalta, joka sisältää erilaisia tapahtumia, joilla ei ole syvällistä hengellistä merkitystä eikä keskinäistä yhteyttä.


        Kun kuitenkin ymmärrämme Srimad Bhagavatamin kronologian oikein, voimme nähdä, että transsendenttisen tiedon lisäksi Srimad Bhagavatam antaa historiallisen kuvauksen maailmankaikkeuden historiasta, jossa on tarkat päivämäärät monille universaaleille tapahtumille, jotka modernit tutkimukset ovat vähitellen vahvistaneet.


        Tämä on sinänsä todiste Srimad Bhagavatamin jumalallisuudesta ja todiste siitä, mitä Vedat sanovat ihmiskunnan alkuperästä ja luomisen prosessista.

        Jos tuhansia vuosia sitten kaikki ihmiset olivat luolissa asuvia ja eläimiä metsästäviä aboriginaaleja, kuten moderni paleontologia uskoo, kuinka on mahdollista, että Srimad Bhagavatamin kirjoittajat tiesivät maailmankaikkeuden luomisen ja muiden kosmisten tapahtumien ajankohdat tarkemmin kuin modernit tutkimukset, sekä yksityiskohdat maailmankaikkeuden rakenteesta, jotka ovat edelleen modernin tieteen tuntemusta edellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuhansia vuosia sitten kaikki ihmiset olivat luolissa asuvia ja eläimiä metsästäviä aboriginaaleja, kuten moderni paleontologia uskoo, kuinka on mahdollista, että Srimad Bhagavatamin kirjoittajat tiesivät maailmankaikkeuden luomisen ja muiden kosmisten tapahtumien ajankohdat tarkemmin kuin modernit tutkimukset, sekä yksityiskohdat maailmankaikkeuden rakenteesta, jotka ovat edelleen modernin tieteen tuntemusta edellä?

        Seuraamalla tarkasti Brahmassa nykyisin elävien eri Manujen kertomuksia, voimme yhdistää eri tapahtumat tiettyjen Manujen hallituskauteen ja tällä tavalla ymmärtää niiden kronologian. Hieman monimutkaisempien laskelmien avulla voimme jopa yhdistää Srimad Bhagavatamissa kuvatut kosmiset tapahtumat modernin tieteen tutkimuksiin planeettojen tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraamalla tarkasti Brahmassa nykyisin elävien eri Manujen kertomuksia, voimme yhdistää eri tapahtumat tiettyjen Manujen hallituskauteen ja tällä tavalla ymmärtää niiden kronologian. Hieman monimutkaisempien laskelmien avulla voimme jopa yhdistää Srimad Bhagavatamissa kuvatut kosmiset tapahtumat modernin tieteen tutkimuksiin planeettojen tapahtumista.

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus
        By attentively following the narration of the different Manus in the current day of Brahma, we can connect the different pastimes to the reign of the particular Manus and in this way understand their chronology. Using a little more complicated calculations, we can even connect these cosmic events described in the Srimad Bhagavatam to planetary events that are studied in modern science.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus
        By attentively following the narration of the different Manus in the current day of Brahma, we can connect the different pastimes to the reign of the particular Manus and in this way understand their chronology. Using a little more complicated calculations, we can even connect these cosmic events described in the Srimad Bhagavatam to planetary events that are studied in modern science.

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        Teoksessaan Teachings of Lord Caitanya, luvussa 8, Srila Prabhupada kuvailee:

        "Kuvattuaan Līlā- ja guṇa-avatārat, Lord Caitanya selittää manvantara-avatārat Sanātana Gosvāmīlle. Hän toteaa ensin, että manvantara-avatāroja on mahdotonta laskea. Yhdessä kalpassa, eli yhdessä Brahmā-päivässä, ilmestyy neljätoista Manua. Yksi Brahmā-päivä on 4 miljardia 320 miljoonaa vuotta, ja Brahmā elää tällä asteikolla sata vuotta. Jos siis neljätoista Manua ilmestyy yhden Brahmā-päivän aikana, yhden Brahmā-kuukauden aikana on 420 Manua ja yhden Brahmā-vuoden aikana 5040 Manua. Koska Brahmā elää sata vuotta, lasketaan, että yhden Brahmā-elinaikana ilmestyy 504 000 Manua. Koska universumeja on lukemattomia, kukaan ei voi kuvitella manvantara-inkarnaatioiden kokonaismäärää. Koska kaikki universumit syntyvät samanaikaisesti Mahā-Viṣṇun uloshengityksestä, kukaan ei voi edes alkaa laskea, kuinka monta Manua ilmestyy kerralla. Jokainen Manu on kuitenkin nimetty eri nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        Teoksessaan Teachings of Lord Caitanya, luvussa 8, Srila Prabhupada kuvailee:

        "Kuvattuaan Līlā- ja guṇa-avatārat, Lord Caitanya selittää manvantara-avatārat Sanātana Gosvāmīlle. Hän toteaa ensin, että manvantara-avatāroja on mahdotonta laskea. Yhdessä kalpassa, eli yhdessä Brahmā-päivässä, ilmestyy neljätoista Manua. Yksi Brahmā-päivä on 4 miljardia 320 miljoonaa vuotta, ja Brahmā elää tällä asteikolla sata vuotta. Jos siis neljätoista Manua ilmestyy yhden Brahmā-päivän aikana, yhden Brahmā-kuukauden aikana on 420 Manua ja yhden Brahmā-vuoden aikana 5040 Manua. Koska Brahmā elää sata vuotta, lasketaan, että yhden Brahmā-elinaikana ilmestyy 504 000 Manua. Koska universumeja on lukemattomia, kukaan ei voi kuvitella manvantara-inkarnaatioiden kokonaismäärää. Koska kaikki universumit syntyvät samanaikaisesti Mahā-Viṣṇun uloshengityksestä, kukaan ei voi edes alkaa laskea, kuinka monta Manua ilmestyy kerralla. Jokainen Manu on kuitenkin nimetty eri nimellä.

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        manifest at one time. Each Manu, however, is called by a different name.

        The first Manu is called Svāyambhuva, and he is the son of Brahmā;

        The second Manu, Svārociṣa, is the son of the predominating deity of fire;

        The third Manu is Uttama, and he is the son of King Priyavrata;

        The fourth Manu, Tāmasa, is the brother of Uttama;

        The fifth Manu, called Raivata, and

        The sixth Manu, Cākṣuṣa, is both brother of Tāmasa, but Cākṣuṣa is the son of Cākṣu;

        The seventh Manu is called Vaivasvata, and he is the son of the sun-god.

        The eighth Manu is called Sāvarṇi, and he is also a son of the sun-god, born of a wife named Chāyā;

        The ninth Manu, Dakṣasāvarṇi, is the son of Varuna;

        The tenth Manu, Brahmasāvarṇi, is the son of Upaśloka;


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        manifest at one time. Each Manu, however, is called by a different name.

        The first Manu is called Svāyambhuva, and he is the son of Brahmā;

        The second Manu, Svārociṣa, is the son of the predominating deity of fire;

        The third Manu is Uttama, and he is the son of King Priyavrata;

        The fourth Manu, Tāmasa, is the brother of Uttama;

        The fifth Manu, called Raivata, and

        The sixth Manu, Cākṣuṣa, is both brother of Tāmasa, but Cākṣuṣa is the son of Cākṣu;

        The seventh Manu is called Vaivasvata, and he is the son of the sun-god.

        The eighth Manu is called Sāvarṇi, and he is also a son of the sun-god, born of a wife named Chāyā;

        The ninth Manu, Dakṣasāvarṇi, is the son of Varuna;

        The tenth Manu, Brahmasāvarṇi, is the son of Upaśloka;

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus
        Four other Manus are known as Rudrasāvarṇi, Dharmasāvarṇi, Devasāvarṇi, and Indrasāvarṇi."

        There are 14 Manus in a day of Brahma, 420 Manus in one month of Brahmā, 5,040 Manus in a year of Brahmā, and a total of 504,000 during the 100 years that constitute his life. Just like the names of demigods, the names of Manus are titles....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus
        Four other Manus are known as Rudrasāvarṇi, Dharmasāvarṇi, Devasāvarṇi, and Indrasāvarṇi."

        There are 14 Manus in a day of Brahma, 420 Manus in one month of Brahmā, 5,040 Manus in a year of Brahmā, and a total of 504,000 during the 100 years that constitute his life. Just like the names of demigods, the names of Manus are titles....

        ...
        Tämä vahvistetaan Caitanya Caritamrtassa (20:246):

        "Manun avatarit, eli manvantara-avatarat, on lueteltu seuraavasti Srimad-Bhagavatamissa (8.1.5,13):

        This is corroborated in the Caitanya Caritamrta (20:246):

        "The avataras of Manu, or manvantara-avataras, are listed as follows in Srimad-Bhagavatam (8.1.5,13): (1) Yajna, (2) Vibhu, (3) Satyasena, (4) Hari, (5) Vaikuntha, (6) Ajita, (7) Vamana, (8) Sarvabhauma, (9) Rsabha, (10) Visvaksena, (11) Dharmasetu, (12) Sudhama, (13) Yogesvara and (14) Brhadbhanu. Altogether these are fourteen in number, and of these, both Yajna and Vamana are also counted among the lila-avataras. All these Manu incarnations are sometimes called vaibhava-avataras."

        We thus have a list of the names of the 14 Manus and the corresponding incarnations of the Lord that appear in each:

        1- Svāyambhuva Manu (Yajña)

        2- Svārociṣa Manu (Vibhu)

        3- Uttama Manu (Satyasena)

        4- Tāmasa Manu (Hari)

        5- Raivata Manu (Vaikuṇṭha)

        6- Cākṣuṣa Manu (Ajita)

        7- Vaivasvata Manu (Vāmana) - We are here!

        8- Sāvarṇi Manu (Sārvabhauma)

        9- Dakṣasāvarṇi Manu (Ṛṣabha)

        10- Brahma-sāvarṇi Manu (Viṣvaksena)

        11- Dharma-sāvarṇi Manu (Dharmasetu)

        12- Rudra-sāvarṇi Manu (Sudhāmā)

        13- Deva-sāvarṇi Manu (Yogeśvara)

        14- Indra-sāvarṇi Manu (Bṛhadbhānu)

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Tämä vahvistetaan Caitanya Caritamrtassa (20:246):

        "Manun avatarit, eli manvantara-avatarat, on lueteltu seuraavasti Srimad-Bhagavatamissa (8.1.5,13):

        This is corroborated in the Caitanya Caritamrta (20:246):

        "The avataras of Manu, or manvantara-avataras, are listed as follows in Srimad-Bhagavatam (8.1.5,13): (1) Yajna, (2) Vibhu, (3) Satyasena, (4) Hari, (5) Vaikuntha, (6) Ajita, (7) Vamana, (8) Sarvabhauma, (9) Rsabha, (10) Visvaksena, (11) Dharmasetu, (12) Sudhama, (13) Yogesvara and (14) Brhadbhanu. Altogether these are fourteen in number, and of these, both Yajna and Vamana are also counted among the lila-avataras. All these Manu incarnations are sometimes called vaibhava-avataras."

        We thus have a list of the names of the 14 Manus and the corresponding incarnations of the Lord that appear in each:

        1- Svāyambhuva Manu (Yajña)

        2- Svārociṣa Manu (Vibhu)

        3- Uttama Manu (Satyasena)

        4- Tāmasa Manu (Hari)

        5- Raivata Manu (Vaikuṇṭha)

        6- Cākṣuṣa Manu (Ajita)

        7- Vaivasvata Manu (Vāmana) - We are here!

        8- Sāvarṇi Manu (Sārvabhauma)

        9- Dakṣasāvarṇi Manu (Ṛṣabha)

        10- Brahma-sāvarṇi Manu (Viṣvaksena)

        11- Dharma-sāvarṇi Manu (Dharmasetu)

        12- Rudra-sāvarṇi Manu (Sudhāmā)

        13- Deva-sāvarṇi Manu (Yogeśvara)

        14- Indra-sāvarṇi Manu (Bṛhadbhānu)

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        Aivan kuten Herra muuttuu toisinaan Brahmaksi, kun ei ole pätevää elävää olentoa ottamaan tehtävää vastaan, Herra ottaa toisinaan Manun, Indran tai muiden tärkeiden puolijumalien tehtävän, kun ei ole pätevää elävää olentoa tekemään työtä, kuten Prabhupada mainitsee SB 1.3.12:ssa:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan kuten Herra muuttuu toisinaan Brahmaksi, kun ei ole pätevää elävää olentoa ottamaan tehtävää vastaan, Herra ottaa toisinaan Manun, Indran tai muiden tärkeiden puolijumalien tehtävän, kun ei ole pätevää elävää olentoa tekemään työtä, kuten Prabhupada mainitsee SB 1.3.12:ssa:

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus


        ...
        ...kuten Prabhupada mainitsee SB 1.3.12:ssa:

        "Kun tällaisia hurskaita olentoja on niukasti, Herra inkarnoituu Brahmāksi, Prajāpatiksi, Indraksi jne. ja ottaa vastuun. Svāyambhuva Manun aikana (nykyinen aika on Vaivasvata Manun aikaa) ei ollut sopivaa olentoa, joka olisi voinut ottaa Indran, Indralokan (taivaan) planeetan kuninkaan, tehtävän. Herra itse tuli tuolloin Indraksi. Omien poikiensa, kuten Yāman ja muiden puolijumalien avustuksella, Herra Yajña hallitsi universumin asioita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus


        ...
        ...kuten Prabhupada mainitsee SB 1.3.12:ssa:

        "Kun tällaisia hurskaita olentoja on niukasti, Herra inkarnoituu Brahmāksi, Prajāpatiksi, Indraksi jne. ja ottaa vastuun. Svāyambhuva Manun aikana (nykyinen aika on Vaivasvata Manun aikaa) ei ollut sopivaa olentoa, joka olisi voinut ottaa Indran, Indralokan (taivaan) planeetan kuninkaan, tehtävän. Herra itse tuli tuolloin Indraksi. Omien poikiensa, kuten Yāman ja muiden puolijumalien avustuksella, Herra Yajña hallitsi universumin asioita."

        Manuja kutsutaan ihmiskunnan isiksi, koska he (muiden Prajapatien avustamina) hallitsevat koko Bhu-Mandalan planeettakuntaa ja ovat vastuussa uskonnollisten periaatteiden levittämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manuja kutsutaan ihmiskunnan isiksi, koska he (muiden Prajapatien avustamina) hallitsevat koko Bhu-Mandalan planeettakuntaa ja ovat vastuussa uskonnollisten periaatteiden levittämisestä.

        Eri Manujen hallituskausia kutsutaan Manvantaroiksi. Ensimmäinen Manvantara osuu yhteen Svāyambhuva Manun saapumisen kanssa, jota seuraa Svārociṣa Manu ja niin edelleen. Jokaisen Manvantaran lopussa tapahtuu osittainen tuho, jossa kaikki puolijumalat sekä suuret viisaat korvataan uudella ryhmällä seuraavan Manun hallituskauden alussa. Samoin Manut ovat vastuussa uskonnollisten periaatteiden palauttamisesta jokaisen Kali-yugan lopussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri Manujen hallituskausia kutsutaan Manvantaroiksi. Ensimmäinen Manvantara osuu yhteen Svāyambhuva Manun saapumisen kanssa, jota seuraa Svārociṣa Manu ja niin edelleen. Jokaisen Manvantaran lopussa tapahtuu osittainen tuho, jossa kaikki puolijumalat sekä suuret viisaat korvataan uudella ryhmällä seuraavan Manun hallituskauden alussa. Samoin Manut ovat vastuussa uskonnollisten periaatteiden palauttamisesta jokaisen Kali-yugan lopussa.

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        VAIN KATKELMIA, ERI PAIKOISTA.


        Kuten Srila Prabhupada selittää (SB 8.14-intro): "Manun velvollisuus on palauttaa uskonnon järjestelmä. Manun pojat toteuttavat Manun käskyt, ja näin koko universumi ylläpidetään Manun ja hänen jälkeläistensä toimesta. Indrat ovat taivaallisten planeettojen erilaisia hallitsijoita. Puolijumalten avustamina he hallitsevat kolmea maailmaa. Jumaluuden korkein persoonallisuus ilmestyy myös inkarnaatioina eri yugoissa. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        VAIN KATKELMIA, ERI PAIKOISTA.


        Kuten Srila Prabhupada selittää (SB 8.14-intro): "Manun velvollisuus on palauttaa uskonnon järjestelmä. Manun pojat toteuttavat Manun käskyt, ja näin koko universumi ylläpidetään Manun ja hänen jälkeläistensä toimesta. Indrat ovat taivaallisten planeettojen erilaisia hallitsijoita. Puolijumalten avustamina he hallitsevat kolmea maailmaa. Jumaluuden korkein persoonallisuus ilmestyy myös inkarnaatioina eri yugoissa. ...

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        VAIN KATKELMIA, ERI PAIKOISTA.


        Jokainen Manvantara kestää 71 Divya-yugaa (neljän aikakauden täydellinen sykli), yhteensä 306,72 miljoonaa vuotta.

        Brahman päivässä on 1000 Divya-Yugaa; siksi, jos teemme laskelman, se ei aluksi näytä täsmäävän, koska 71 Divya-Yugaa kerrottuna 14 manulla on vain 994 sykliä 1000:n sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraavassa erittäin paljon käännösvirheitä suomen kielessä:

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        VAIN KATKELMIA, ERI PAIKOISTA.


        Jokainen Manvantara kestää 71 Divya-yugaa (neljän aikakauden täydellinen sykli), yhteensä 306,72 miljoonaa vuotta.

        Brahman päivässä on 1000 Divya-Yugaa; siksi, jos teemme laskelman, se ei aluksi näytä täsmäävän, koska 71 Divya-Yugaa kerrottuna 14 manulla on vain 994 sykliä 1000:n sijaan.

        Tämä selittyy muutamilla aukkoilla eri Manujen hallituskausien välillä, mukaan lukien tämä pitkä luomiskierros Brahma-päivän alussa, ennen ensimmäisen Manun tuloa, sekä muilla aukkoilla kronologiassa, kuten Manvantaroiden välisillä Sandhyoilla. Aivan kuten hallituksen vaihdos, Manujen väliset siirtymät eivät ole välittömiä eivätkä vaivattomia. Kun laskemme kaikki nämä jaksot yhteen, tulokseksi saadaan 1000 sykliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä selittyy muutamilla aukkoilla eri Manujen hallituskausien välillä, mukaan lukien tämä pitkä luomiskierros Brahma-päivän alussa, ennen ensimmäisen Manun tuloa, sekä muilla aukkoilla kronologiassa, kuten Manvantaroiden välisillä Sandhyoilla. Aivan kuten hallituksen vaihdos, Manujen väliset siirtymät eivät ole välittömiä eivätkä vaivattomia. Kun laskemme kaikki nämä jaksot yhteen, tulokseksi saadaan 1000 sykliä.

        Each Manvantara lasts for 71 Divya-yugas (a complete cycle of four ages), in a total of 306.72 million years.

        There are 1000 Divya-Yugas in a day of Brahma; therefore, if we make the calculation, it appears not to add up at first, since 71 Divya-Yugas multiplied by 14 manus are just 994 cycles instead of 1000.

        This is explained by the existence of a few gaps between the reigns of the different Manus, including this long cycle of creation at the beginning of the day of Brahma, before the advent of the first Manu, as well as other gaps in the chronology, such as the Sandhyas between the Manvantaras. Just like a change of government, the transitions between Manus are not instantaneous, nor effortless. When we add all these periods, the total comes to 1000 cycles.

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Each Manvantara lasts for 71 Divya-yugas (a complete cycle of four ages), in a total of 306.72 million years.

        There are 1000 Divya-Yugas in a day of Brahma; therefore, if we make the calculation, it appears not to add up at first, since 71 Divya-Yugas multiplied by 14 manus are just 994 cycles instead of 1000.

        This is explained by the existence of a few gaps between the reigns of the different Manus, including this long cycle of creation at the beginning of the day of Brahma, before the advent of the first Manu, as well as other gaps in the chronology, such as the Sandhyas between the Manvantaras. Just like a change of government, the transitions between Manus are not instantaneous, nor effortless. When we add all these periods, the total comes to 1000 cycles.

        https://www.ccdas.net/p/the-cycles-of-the-manus

        Manu-syklien ymmärtäminen on avain Srimad Bhagavatamin kronologian ymmärtämiseen. Aluksi Srimad Bhagavatam saattaa vaikuttaa kirjalta, joka sisältää erilaisia tapahtumia, joilla ei ole syvällistä hengellistä merkitystä eikä keskinäistä yhteyttä.


        Kun kuitenkin ymmärrämme Srimad Bhagavatamin kronologian oikein, voimme nähdä, että transsendenttisen tiedon lisäksi Srimad Bhagavatam antaa historiallisen kuvauksen maailmankaikkeuden historiasta, jossa on tarkat päivämäärät monille universaaleille tapahtumille, jotka modernit tutkimukset ovat vähitellen vahvistaneet.


        Tämä on sinänsä todiste Srimad Bhagavatamin jumalallisuudesta ja todiste siitä, mitä Vedat sanovat ihmiskunnan alkuperästä ja luomisen prosessista.


        Jos tuhansia vuosia sitten kaikki ihmiset olivat luolissa asuvia ja eläimiä metsästäviä aboriginaaleja, kuten moderni paleontologia uskoo, kuinka on mahdollista, että Srimad Bhagavatamin kirjoittajat tiesivät maailmankaikkeuden luomisen ja muiden kosmisten tapahtumien ajankohdat tarkemmin kuin modernit tutkimukset, sekä yksityiskohdat maailmankaikkeuden rakenteesta, jotka ovat edelleen modernin tieteen tuntemusta edellä?


        Seuraamalla tarkasti Brahmassa nykyisin elävien eri Manujen kertomuksia, voimme yhdistää eri tapahtumat tiettyjen Manujen hallituskauteen ja tällä tavalla ymmärtää niiden kronologian. Hieman monimutkaisempien laskelmien avulla voimme jopa yhdistää Srimad Bhagavatamissa kuvatut kosmiset tapahtumat modernin tieteen tutkimuksiin planeettojen tapahtumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Manu-syklien ymmärtäminen on avain Srimad Bhagavatamin kronologian ymmärtämiseen. Aluksi Srimad Bhagavatam saattaa vaikuttaa kirjalta, joka sisältää erilaisia tapahtumia, joilla ei ole syvällistä hengellistä merkitystä eikä keskinäistä yhteyttä.


        Kun kuitenkin ymmärrämme Srimad Bhagavatamin kronologian oikein, voimme nähdä, että transsendenttisen tiedon lisäksi Srimad Bhagavatam antaa historiallisen kuvauksen maailmankaikkeuden historiasta, jossa on tarkat päivämäärät monille universaaleille tapahtumille, jotka modernit tutkimukset ovat vähitellen vahvistaneet.


        Tämä on sinänsä todiste Srimad Bhagavatamin jumalallisuudesta ja todiste siitä, mitä Vedat sanovat ihmiskunnan alkuperästä ja luomisen prosessista.


        Jos tuhansia vuosia sitten kaikki ihmiset olivat luolissa asuvia ja eläimiä metsästäviä aboriginaaleja, kuten moderni paleontologia uskoo, kuinka on mahdollista, että Srimad Bhagavatamin kirjoittajat tiesivät maailmankaikkeuden luomisen ja muiden kosmisten tapahtumien ajankohdat tarkemmin kuin modernit tutkimukset, sekä yksityiskohdat maailmankaikkeuden rakenteesta, jotka ovat edelleen modernin tieteen tuntemusta edellä?


        Seuraamalla tarkasti Brahmassa nykyisin elävien eri Manujen kertomuksia, voimme yhdistää eri tapahtumat tiettyjen Manujen hallituskauteen ja tällä tavalla ymmärtää niiden kronologian. Hieman monimutkaisempien laskelmien avulla voimme jopa yhdistää Srimad Bhagavatamissa kuvatut kosmiset tapahtumat modernin tieteen tutkimuksiin planeettojen tapahtumista.

        Veda-ihmisenä totean:
        kristityt ovat karkottaneet minut palstoilta julmuudella, väärällä yllyttämisellä, väärillä syytöksillä ja jatkuvalla sekaantumisella ja pakottamisella omaan uskoonsa. Kiitän EI-kristittyjen kiinnostuksesta ja yhteistyöstä. Nyt voin keskittyä enemmän etätyöhöni, joka on jo jäänyt taka-alalle.
        Suosittelen kaikkia kiinnostuneita tallentamaan kaikki mielenkiintoiset aiheet ennen kuin kristittyjen invaasio poistaa ne kaikki.
        En palaa tänne enää koskaan, paitsi huomenna, jolloin lisään lisää samaa tekstiä eri paikkoihin.
        Kirjoitan saman viestin nyt kymmeniin eri ketjuihin. Huomenna postaan vielä muutaman, niin ainakin se säilyy jossain.
        Pian alkaa suuri kristittyjen pakkokäännyttäjien riemunhuuto, pitkäksi, pitkäksi aikaa, kuukausiksi tai vuosiksi.
        Jossain vaiheessa kristityt kumoavat ja ivailevat kaikkia Veda-tietokantoja. Vielä enemmän kuin aikaisemmin.
        Ennustukseni: pian koko hindufoorumi tulvii kristittyjen uhkailuja ja käännyttämistä. Kaikki hindulaisuutta ja Vedoja koskevat viestit, jotka voidaan poistaa, poistetaan, mutta ilmeisesti kaikkea ei voi poistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veda-ihmisenä totean:
        kristityt ovat karkottaneet minut palstoilta julmuudella, väärällä yllyttämisellä, väärillä syytöksillä ja jatkuvalla sekaantumisella ja pakottamisella omaan uskoonsa. Kiitän EI-kristittyjen kiinnostuksesta ja yhteistyöstä. Nyt voin keskittyä enemmän etätyöhöni, joka on jo jäänyt taka-alalle.
        Suosittelen kaikkia kiinnostuneita tallentamaan kaikki mielenkiintoiset aiheet ennen kuin kristittyjen invaasio poistaa ne kaikki.
        En palaa tänne enää koskaan, paitsi huomenna, jolloin lisään lisää samaa tekstiä eri paikkoihin.
        Kirjoitan saman viestin nyt kymmeniin eri ketjuihin. Huomenna postaan vielä muutaman, niin ainakin se säilyy jossain.
        Pian alkaa suuri kristittyjen pakkokäännyttäjien riemunhuuto, pitkäksi, pitkäksi aikaa, kuukausiksi tai vuosiksi.
        Jossain vaiheessa kristityt kumoavat ja ivailevat kaikkia Veda-tietokantoja. Vielä enemmän kuin aikaisemmin.
        Ennustukseni: pian koko hindufoorumi tulvii kristittyjen uhkailuja ja käännyttämistä. Kaikki hindulaisuutta ja Vedoja koskevat viestit, jotka voidaan poistaa, poistetaan, mutta ilmeisesti kaikkea ei voi poistaa.

        Avaamme uudelleen Instagram-tilimme ja muitaki tileja, ja me muut ja olemme edelleen siellä ryhmämme kanssa. Kerromme muille entisille kristityille, nykyisille hinduille, että jatkamme edelleen samojen aiheiden parissa, mutta emme ole enää täällä. Monet heistä, siis nykyisistä hinduista ovat jo ilmaisseet tyytymättömyytensä tähän häirintään.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3372
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3167
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2668
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      86
      1477
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1189
    Aihe