Huvittavaa että turmeltuneisiin länsimaihin on levinnyt näin voimakkaasti nimen omaan tämä kaikkein ahdasmielisin, puritaanisin ja elämänkielteisin hindulaisuuden lukemattomista haarautumista. Ei se tosin ole estänyt varsinkaan Amerikan krishnalaisia sortumasta kaikenlaisiin paheisiin, mitä on julkisuudessa ollut esillä jo monta vuosikymmentä...
Krishnalaisuus: hindujen lestadiolaisuutta
3
791
Vastaukset
- kasvatus
Se miksi krishnalaisuus täällä länsimaissa pärjää, eikä idässä, johtuu siitä, että täällä ihmisillä on kristillinen kasvatus taustalla. Täällä ihmisillä pitää olla yksi ja oikea oppi, ja ennenkaikkea joku sanomassa, mikä se sitä oikeaa on. Noille nuorille länsimaisille ihmisille hindulaisuus on liian vaikeaa ja monitahoista. Heille pitää olla selkeämpi ja yksinkertaisempi uskonto. Kristilliseen perinteeseen kasvatettuna he eivät kestä moniarvoisuutta.
- Berekja
Itse olen joskus tutkinut Hare Khrisna uskontoa monien muiden uskontojen ja uskomusten ohella (esim. shamanismi) ja kyllä siinä aika tiukat lait olivat, esimerkiksi seksiä sai harrastaa avioliitossakin vain lapsenteko tarkoituksessa, ja sitten ne ruokajutut lihan lisäksi oli kielletty esim. sienet ja sipuli.
Itsellä ei ollut itsekuria sellaiseen, varsinkin kun minulla oli alkoholi ja huumeriippuvuus johon Khrisna ei voinut tuoda apua. Lopulta tutkineena eri uskontoja, olin sekavassa mielentilassa ja epätoivoisessakin elämäntilanteessa, silloin rukoilin että: "sinä Jumala joka olet tehnyt tämän maailmankaikkeuden ja minutkin, jos ole olemassa niin auta minua"
Silloin törmäsin ihmisiin jotka kertoivat evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, ja vaikka en olisi silloin voinut kuvitellakaan uskovani kristinuskoon, niin tapahtui ihme ja Jumala kutsui minua yhteyteen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja sain paitsi syntini anteeksi niin vapauduin niistä päihteitten kahleista, yhtäkkiä vain ei tehnyt mieli viinaa, huumeita, pillereitä eikä edes tupakkaa, olin vain vapaa.
Minun ei tarvinnut hokea Hare Khrisnaa tai yrittää olla hyvä, kaikki vain tuli Jumalan armosta, lahjana. Kuvani kristinuskosta muuttui täysin se ei ollut yksinkertaisesti sitä mitä moni luulee, Jumalan rakkaus täyttyi minut ja olisi tehnyt mieli halata kaikkia ihmisiä, joskus suvaitsemattomat, ahdasmieliset ja tietämättömät ihmiset väittävät perusteettomasti että olen homojen vihaaja, rasisti tai jotain vastaavaa koska olen kristitty, mutta se kuuluu asiaan, niinhän Jeesustakin syytettiin vaikka mistä.
Kirjoitin tämän vain pienenä vihjeenä jollekin totuuden etsijälle, jos et löydä täyttymystä Khrisnasta niin miksi et kokeilisi Jeesusta, tuskin kukaan muukaan rakastaa sinua niin paljon että on kuollut sinun puolestasi ja vielä pahojen tekojesi tähden. - Berekja
Berekja kirjoitti:
Itse olen joskus tutkinut Hare Khrisna uskontoa monien muiden uskontojen ja uskomusten ohella (esim. shamanismi) ja kyllä siinä aika tiukat lait olivat, esimerkiksi seksiä sai harrastaa avioliitossakin vain lapsenteko tarkoituksessa, ja sitten ne ruokajutut lihan lisäksi oli kielletty esim. sienet ja sipuli.
Itsellä ei ollut itsekuria sellaiseen, varsinkin kun minulla oli alkoholi ja huumeriippuvuus johon Khrisna ei voinut tuoda apua. Lopulta tutkineena eri uskontoja, olin sekavassa mielentilassa ja epätoivoisessakin elämäntilanteessa, silloin rukoilin että: "sinä Jumala joka olet tehnyt tämän maailmankaikkeuden ja minutkin, jos ole olemassa niin auta minua"
Silloin törmäsin ihmisiin jotka kertoivat evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, ja vaikka en olisi silloin voinut kuvitellakaan uskovani kristinuskoon, niin tapahtui ihme ja Jumala kutsui minua yhteyteen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja sain paitsi syntini anteeksi niin vapauduin niistä päihteitten kahleista, yhtäkkiä vain ei tehnyt mieli viinaa, huumeita, pillereitä eikä edes tupakkaa, olin vain vapaa.
Minun ei tarvinnut hokea Hare Khrisnaa tai yrittää olla hyvä, kaikki vain tuli Jumalan armosta, lahjana. Kuvani kristinuskosta muuttui täysin se ei ollut yksinkertaisesti sitä mitä moni luulee, Jumalan rakkaus täyttyi minut ja olisi tehnyt mieli halata kaikkia ihmisiä, joskus suvaitsemattomat, ahdasmieliset ja tietämättömät ihmiset väittävät perusteettomasti että olen homojen vihaaja, rasisti tai jotain vastaavaa koska olen kristitty, mutta se kuuluu asiaan, niinhän Jeesustakin syytettiin vaikka mistä.
Kirjoitin tämän vain pienenä vihjeenä jollekin totuuden etsijälle, jos et löydä täyttymystä Khrisnasta niin miksi et kokeilisi Jeesusta, tuskin kukaan muukaan rakastaa sinua niin paljon että on kuollut sinun puolestasi ja vielä pahojen tekojesi tähden.anteeksi, se olikin Krishna, eikä Khrisna, vaikeita sanoja lukihäiriöiselle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379