Krishnalaisuus: hindujen lestadiolaisuutta

Gopien rakastaja

Huvittavaa että turmeltuneisiin länsimaihin on levinnyt näin voimakkaasti nimen omaan tämä kaikkein ahdasmielisin, puritaanisin ja elämänkielteisin hindulaisuuden lukemattomista haarautumista. Ei se tosin ole estänyt varsinkaan Amerikan krishnalaisia sortumasta kaikenlaisiin paheisiin, mitä on julkisuudessa ollut esillä jo monta vuosikymmentä...

3

729

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvatus

      Se miksi krishnalaisuus täällä länsimaissa pärjää, eikä idässä, johtuu siitä, että täällä ihmisillä on kristillinen kasvatus taustalla. Täällä ihmisillä pitää olla yksi ja oikea oppi, ja ennenkaikkea joku sanomassa, mikä se sitä oikeaa on. Noille nuorille länsimaisille ihmisille hindulaisuus on liian vaikeaa ja monitahoista. Heille pitää olla selkeämpi ja yksinkertaisempi uskonto. Kristilliseen perinteeseen kasvatettuna he eivät kestä moniarvoisuutta.

      • Berekja

        Itse olen joskus tutkinut Hare Khrisna uskontoa monien muiden uskontojen ja uskomusten ohella (esim. shamanismi) ja kyllä siinä aika tiukat lait olivat, esimerkiksi seksiä sai harrastaa avioliitossakin vain lapsenteko tarkoituksessa, ja sitten ne ruokajutut lihan lisäksi oli kielletty esim. sienet ja sipuli.
        Itsellä ei ollut itsekuria sellaiseen, varsinkin kun minulla oli alkoholi ja huumeriippuvuus johon Khrisna ei voinut tuoda apua. Lopulta tutkineena eri uskontoja, olin sekavassa mielentilassa ja epätoivoisessakin elämäntilanteessa, silloin rukoilin että: "sinä Jumala joka olet tehnyt tämän maailmankaikkeuden ja minutkin, jos ole olemassa niin auta minua"
        Silloin törmäsin ihmisiin jotka kertoivat evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, ja vaikka en olisi silloin voinut kuvitellakaan uskovani kristinuskoon, niin tapahtui ihme ja Jumala kutsui minua yhteyteen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja sain paitsi syntini anteeksi niin vapauduin niistä päihteitten kahleista, yhtäkkiä vain ei tehnyt mieli viinaa, huumeita, pillereitä eikä edes tupakkaa, olin vain vapaa.
        Minun ei tarvinnut hokea Hare Khrisnaa tai yrittää olla hyvä, kaikki vain tuli Jumalan armosta, lahjana. Kuvani kristinuskosta muuttui täysin se ei ollut yksinkertaisesti sitä mitä moni luulee, Jumalan rakkaus täyttyi minut ja olisi tehnyt mieli halata kaikkia ihmisiä, joskus suvaitsemattomat, ahdasmieliset ja tietämättömät ihmiset väittävät perusteettomasti että olen homojen vihaaja, rasisti tai jotain vastaavaa koska olen kristitty, mutta se kuuluu asiaan, niinhän Jeesustakin syytettiin vaikka mistä.
        Kirjoitin tämän vain pienenä vihjeenä jollekin totuuden etsijälle, jos et löydä täyttymystä Khrisnasta niin miksi et kokeilisi Jeesusta, tuskin kukaan muukaan rakastaa sinua niin paljon että on kuollut sinun puolestasi ja vielä pahojen tekojesi tähden.


      • Berekja
        Berekja kirjoitti:

        Itse olen joskus tutkinut Hare Khrisna uskontoa monien muiden uskontojen ja uskomusten ohella (esim. shamanismi) ja kyllä siinä aika tiukat lait olivat, esimerkiksi seksiä sai harrastaa avioliitossakin vain lapsenteko tarkoituksessa, ja sitten ne ruokajutut lihan lisäksi oli kielletty esim. sienet ja sipuli.
        Itsellä ei ollut itsekuria sellaiseen, varsinkin kun minulla oli alkoholi ja huumeriippuvuus johon Khrisna ei voinut tuoda apua. Lopulta tutkineena eri uskontoja, olin sekavassa mielentilassa ja epätoivoisessakin elämäntilanteessa, silloin rukoilin että: "sinä Jumala joka olet tehnyt tämän maailmankaikkeuden ja minutkin, jos ole olemassa niin auta minua"
        Silloin törmäsin ihmisiin jotka kertoivat evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta, ja vaikka en olisi silloin voinut kuvitellakaan uskovani kristinuskoon, niin tapahtui ihme ja Jumala kutsui minua yhteyteen Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta ja sain paitsi syntini anteeksi niin vapauduin niistä päihteitten kahleista, yhtäkkiä vain ei tehnyt mieli viinaa, huumeita, pillereitä eikä edes tupakkaa, olin vain vapaa.
        Minun ei tarvinnut hokea Hare Khrisnaa tai yrittää olla hyvä, kaikki vain tuli Jumalan armosta, lahjana. Kuvani kristinuskosta muuttui täysin se ei ollut yksinkertaisesti sitä mitä moni luulee, Jumalan rakkaus täyttyi minut ja olisi tehnyt mieli halata kaikkia ihmisiä, joskus suvaitsemattomat, ahdasmieliset ja tietämättömät ihmiset väittävät perusteettomasti että olen homojen vihaaja, rasisti tai jotain vastaavaa koska olen kristitty, mutta se kuuluu asiaan, niinhän Jeesustakin syytettiin vaikka mistä.
        Kirjoitin tämän vain pienenä vihjeenä jollekin totuuden etsijälle, jos et löydä täyttymystä Khrisnasta niin miksi et kokeilisi Jeesusta, tuskin kukaan muukaan rakastaa sinua niin paljon että on kuollut sinun puolestasi ja vielä pahojen tekojesi tähden.

        anteeksi, se olikin Krishna, eikä Khrisna, vaikeita sanoja lukihäiriöiselle


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe