rengas liikkuu vanteessa

guttaperkaa

eli toinen taka rengas on liikkunut 1/4 kierrosta vanteella .. syy moiseen ...??? renkaat merkattu allelaiton yhteydessä.!auto etuvetoinen. 3 rengasta ok tästä johtuen on joutunut tasapainottamaan koska tasapainopiste muuttuu ja täristää.!ihmettelen kyseistä ilmiötä..

11

2555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aropupu01

      Rengas liian iso...
      Eli valmistuksessa tullut liian iso kaulus eikä rengas pysy paikallaan kun ei puristu vannetta vasten.
      Jos on äskettäin laitettu niin eiköhän se asetu kun rasvat kuivaa sieltä..

      • olleet

        jo 1 kk


      • olleet kirjoitti:

        jo 1 kk

        ja jos tuon viikon aikana on alkanut ravistaa ni uus tasapainotus ni pitäs olla sillä jämpti.

        tietysti tuo, liian suuri selityskin on mahdollinen, ja jos kyseessä halparengas ni ei edes ihme.


    • Juhe

      Olen miettinyt samaa mahdollisuutta omissa vanteissa/renkaissa. Muutaman kilometrin menee hyvin ja taas alkaa täristää.
      Minkä merkkiset renkaat ? Mulla Nokia NRVi 215/45/17

      • energyt

        205/55/16 tonnin verran ajettu


    • suositellaan..

      En nyt väitä että sinä olisit tähän syyllistynyt, mutta sekä talvi- että KESÄrenkaille suositellaan "sisäänajoa" tapauksesta riippuen n. 150-500 kilometriä, talvirenkaissa ymmärrettävästi nastojen asettumisen ja jatkossa pysyvyyden vuoksi mutta myös kesärenkaissa sen vuoksi että asennuksessa käytetyt rengasrasvat kuivuvat, ja tänä aikana myös suoritetaan pyöränpulttien jälkikiristys.

      Jos lähtee rengasliikkeen pihasta nakit ulvoen fiilistelemään uusia renkaita, voi olla aika varma siitä että vetävien pyörien renkaat pyörähtävät vanteilla tuoreine rasvoineen.

      • eka

        viesti tarkemmin... sitten vasta kommentoi


      • Tarkemmin
        eka kirjoitti:

        viesti tarkemmin... sitten vasta kommentoi

        "En nyt väitä että sinä olisit tähän syyllistynyt"


      • se revittely
        Tarkemmin kirjoitti:

        "En nyt väitä että sinä olisit tähän syyllistynyt"

        mielestäni vaikuta paljoa etuvetoisessa autossa takarenkaisiin jotka pyörivät vaan vauhdin mukaan vapaasti... eli tätä ihmettelen et ko kymysys koskee takarengasta etuvetoisessa autossa


      • myöskin
        se revittely kirjoitti:

        mielestäni vaikuta paljoa etuvetoisessa autossa takarenkaisiin jotka pyörivät vaan vauhdin mukaan vapaasti... eli tätä ihmettelen et ko kymysys koskee takarengasta etuvetoisessa autossa

        Ei se pelkkä revittely ja sudittelu, on muitakin tekijöitä kovassa ajossa jotka saattavat tuoreilla rasvoilla rengasta liikuttaa.


    • maukkavee

      olisko kasattu kuorma-autonrenkaille tarkoitetulla rasvalla,joka ei kuivu koskaan?(eli kumi pyörii vanteen ympärillä)toinen juttu voi olla,että asentaja ei ole saanut rengasta kunnolla vanteelle(tasapainokone vaatii paljon painoja) joten on merkannut liidulla merkin venttiilin kohdalle ja on purkanut renkaan uudelleen,pyöräyttänyt 1/4 kierrosta kumea,jotta renkaan painavin kohta ja vanteen painavin kohta kumoavat toisensa ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe