Hei!
Teemme tutkimusta keliakian hoitomenetelmistä ja ruokavaliosta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää keliakiapotilaiden kokemuksia hoidosta ja ruokavaliosta.
Tutkimus toteutetaan ryhmähaastatteluna Helsingissä ja Tampereella 8. ja 9. elokuuta 2007. Haastattelun kesto on korkeintaan kaksi tuntia ja kiitoksena osallistumisesta saa 30€ lahjakortin Stockmannille. Ryhmissä keskustellaan tutkijan johdolla keliakian hoidosta ja ruokavaliosta. Osallistujilta ei edellytetä mitään asiantuntemusta, oma kokemus keliakian hoidosta riittää. Vapaamuotoisessa haastattelussa selvitetään potilaiden kokemuksia keliakian hoidosta ruokavaliolla ja mahdollisesta kiinnostuksesta ruokavalion korvaavaan lääkehoitoon. Haastattelua edeltää pieni esitehtävä (ruokapäiväkirja), johon aikaa menee puolisen tuntia.
Etsimme tutkimukseen 18-70 -vuotiaita henkilöitä, joilla on diagnosoitu keliakia tai henkilöitä jotka hoitavat tai ovat mukana perheenjäsenen (puolison tai lapsen) keliakian hoidossa. Varsinkin keliakiaa sairastavien lasten vanhempia kaivattaisiin mukaan tutkimukseen, samoin aika vastikään diagnosoituja, joille ruokavalion noudattaminen on vielä opettelua.
Mikäli kiinnostuit, ota yhteyttä, niin kerron lisää tutkimuksesta ja sen tekijöistä.
Sanni
Yhteydenotot sähköpostitse: tutkimukset(at)gmail.com
tai puhelimitse: 0440112161
Keliakiatutkimus
tutkimus
1
1066
Vastaukset
- Voi näitä aikoja :-(/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313914- 412629
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412607Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82385- 292228
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3042113- 381839
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461508- 1411477