psoriasis? kuva :)

niiin. voisko tää olla psoriasista vai mitä ihmettä. http://s203.photobucket.com/albums/aa90/plaaplaa2/?action=view¤t=IMG_1643.jpg

mulla on molemmissa polvissa ja ihan samassa kohtaa tommoset ihme läiskät.. ovat olleet jo jonkun aikaa.
välillä ne lähtee osittain pois ja sitten tulee taas takaisin.
tänään aloin sitten huolestua kun osa "rakkuloista" muuttui violetiks että ei kai mitää melanoomaa sentäs ole.

mutta kiitos jos joku tietää :)
73307
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

niin sitä vielä että olen koittanut googlettaa kaikkia kuvia, mutta missään psoriasis ei ole näyttänyt tolta. sen takia ajattelin kysellä täältä :)
ja olen 23v.

Äänestä

• Lessu kirjoitti:

psorilta näyttää ja on tyypillinen paikka psorille mutta toinen vaihtoehto tuli mieleeni, nimittäin ihokeliakia. Onko suvussasi keliakiaa?

http://www.keliakialiitto.fi/view/categories.asp?document_id=50

itseasiassa mulla on keliakia ja olen ollut sillä ruokavaliolla nyt kolmisen kuukautta.. mietin kans ensin että voisko se olla ihokeliakiaa, mutta kun noi ei kumminkaan ole hävinnyt.

mutta jos vaikuttaa psoriakselta niin hyvä tietää :) kattoo nyt miten noi kehittyy tosta.. kunhan ei ala leviimään :|

Äänestä

• hmmm. kirjoitti:

itseasiassa mulla on keliakia ja olen ollut sillä ruokavaliolla nyt kolmisen kuukautta.. mietin kans ensin että voisko se olla ihokeliakiaa, mutta kun noi ei kumminkaan ole hävinnyt.

mutta jos vaikuttaa psoriakselta niin hyvä tietää :) kattoo nyt miten noi kehittyy tosta.. kunhan ei ala leviimään :|

selvyyden kun pyydät lääkäriä ottamaan koepalan ihottumasta ja lähettämään patologille lausuttavaksi. Onnistuu ihan terveyskeskuslääkärillä. Näin selviää psori.
    Olen lukenut että jos halutaan selvittää ihokeliakaa, täytyy koepala ottaa terveestä kohtaa ihoa. En tiedä miksi mutta kyllä lääkäri varmaa tietää. Sinun kannattaa otattaa sekä ihottumasta että terveestä kohtaa koepala.

Äänestä

• hmmm. kirjoitti:

psorin hoidossa olen havainnut hyväksi monivitamiinit helokkiöljy tyrniöljy kalanmaksaöljy oliiviöljy ubikinoni alfalipoiinihappo 400mg vrk karnosiini msm eli rikki,siinä tuotteet joita käytän päivittäin ja olen päässyt eroon läiskistä!!!

Äänestä

Näyttäisi enemmän atooppiselta ihottumalta.

Äänestä

Joo

Äänestä

Kommentoi aloitusta

hmmm. kirjoitti:

niiin. voisko tää olla psoriasista vai mitä ihmettä. http://s203.photobucket.com/albums/aa90/plaaplaa2/?action=view¤t=IMG_1643.jpg

mulla on molemmissa polvissa ja ihan samassa kohtaa tommoset ihme läiskät.. ovat olleet jo jonkun aikaa.
välillä ne lähtee osittain pois ja sitten tulee taas takaisin.
tänään aloin sitten huolestua kun osa "rakkuloista" muuttui violetiks että ei kai mitää melanoomaa sentäs ole.

mutta kiitos jos joku tietää :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu