Mitä maksaa vikamuistin nollaus?

pek

Ajotietokoneet yleistyvät autoissa. 90% vikailmoituksista on kuitenkin niin sanottuna "turhia" vikoja jotka pitää käydä nollauttamassa.

Vertailua asiaan liittyen siis missä vikamuisti kannattaa nollata. Alla olevan esimerkin vuoksi toisissa paikoissa, kun vikamuistin nollaus voi maksaa 340% enemmän kuin toisissa.

Joten laitetaan asiasta pystyyn gallup kuinka paljon vikamuistin nollaaminen missäkin maksaa.


VV-auto: 51eur (auto VW golf)
Autotalo Laakkkonen: 15eur (auto VW golf)

17

10474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töytätekevä

      Meillä on minun mielestä vikamuistinluku/ nollaus noin 30€... Mutta tässä tapauksessa uskoisin, että autollesi on tehty muutakin kun tämä työvaihe. Esimerkiksi tarkastettu jokin komponentti samalla ilman vikaa löytämättä. 5 vuoden työ kokemuksella voin kertoa, että en ole ikinä nähnyt asiakkaan huijjaus tapauksia, itse en haluaisi tämmöistä ainakaan omalletunnolleni. Meillä on kumminkin iso talo ja kaikki sen työntekijät eivät ole asiakasystävällisiä...

      • vikamuistin nollaus VV:ssä

        Joo kuitti on tallessa. Hinta 51euroa. Mitä tehdään? Löytyykö hinnastosta sama hinta vai onko asiakasta huijattu. Kuluttaja-asiamieheen asap yhteys?


      • vikamuistin nollaus VV:ssä kirjoitti:

        Joo kuitti on tallessa. Hinta 51euroa. Mitä tehdään? Löytyykö hinnastosta sama hinta vai onko asiakasta huijattu. Kuluttaja-asiamieheen asap yhteys?

        auto-sähkönykäsellä maksoi 47€.mielestäni liikaa!


      • anttii
        arvo-poika kirjoitti:

        auto-sähkönykäsellä maksoi 47€.mielestäni liikaa!

        GALLUP

        VV-auto: 51eur (auto VW golf)
        Autotalo Laakkkonen: 15eur (auto VW golf)
        Auto-Sähkönykänen: 47eur
        Lappeenrannan Autosähkö Oy: 30eur


      • on.
        anttii kirjoitti:

        GALLUP

        VV-auto: 51eur (auto VW golf)
        Autotalo Laakkkonen: 15eur (auto VW golf)
        Auto-Sähkönykänen: 47eur
        Lappeenrannan Autosähkö Oy: 30eur

        Törkeää, miten voi maksaa yli 50eur. Tälläiset autoliikkeet tulee laittaa boikottiin.


      • Anonyymi
        arvo-poika kirjoitti:

        auto-sähkönykäsellä maksoi 47€.mielestäni liikaa!

        Köyhälle kaikki kallista, mutta pitää sen firmankin saada jotain ja työntekijä palkkansa. Mutta kukaan muun ei mitään tarvitse saadakkaan, kun itse saan ilmaiseksi.


      • Anonyymi
        on. kirjoitti:

        Törkeää, miten voi maksaa yli 50eur. Tälläiset autoliikkeet tulee laittaa boikottiin.

        Kyllä mekin laitamme tuollaiset persaukiset boikottiin.


    • sitä

      pitää nollailla ja maksaa itsensä kipeäksi jos auto toimii ja varoitusvaloja ei pala?Tämän päivän autot ovat hetkellisiä ja aika monessa jatkuviakin vikoja täynnä mutta auto toimii silti.

      • sitroen.

        niitä turhia vikamuisteja tulee, on autossa perusvika, mikä perusvika aiheuttaa tarpeettoman vikamuistin ilmaantumisen. Juuri tällaisia parusvikoja varten takuut ja kuluttajansuojat on tehty. Vaatikaa perusvian korjausta takuuna ja myös tälle korjaukselle normaalia pitempi takuu.
        Kyllä ne teitä kusettavat, mutta perusvian korjaus saattaa olla vaikeaa, vaikka maahantuojan piikkiin ne takuut menevät. Tästä kusetuksesta ei pääse muuten eroon kuin panemalla kovan kovaa vastaan. Kuluttaja-asiamieheen vain yhteyttä!
        Eiköhän elektroniikkaroskan laatu ala paranemaan tai koko roska vähenemään, kun tulee tehtaalle maksamaan riittävästi.


      • sitten
        sitroen. kirjoitti:

        niitä turhia vikamuisteja tulee, on autossa perusvika, mikä perusvika aiheuttaa tarpeettoman vikamuistin ilmaantumisen. Juuri tällaisia parusvikoja varten takuut ja kuluttajansuojat on tehty. Vaatikaa perusvian korjausta takuuna ja myös tälle korjaukselle normaalia pitempi takuu.
        Kyllä ne teitä kusettavat, mutta perusvian korjaus saattaa olla vaikeaa, vaikka maahantuojan piikkiin ne takuut menevät. Tästä kusetuksesta ei pääse muuten eroon kuin panemalla kovan kovaa vastaan. Kuluttaja-asiamieheen vain yhteyttä!
        Eiköhän elektroniikkaroskan laatu ala paranemaan tai koko roska vähenemään, kun tulee tehtaalle maksamaan riittävästi.

        tulee muutos jos kaikki maailman autoilijat yhtyvät barrikadeille,mutta tehtaita ei edelleenkään kiinnosta miten meillä suomessa autot toimivat(ei tarpeeksi myytyjä autoja).Täällä kyllä uhotaan kuluttaja-asiamiehistä ja muusta kovistelusta mutta suomalainen tyytyy osaansa ja jupisee itsekseen, joskus ehkä myös naapurille jos on enää väleissä.


      • eiliseltä

        jos auto on vuosimallia 2001 tai nuorempi ei tule leimaa paperiin mikäli muistissa on vikakoodeja.


      • gfa8gf78a
        eiliseltä kirjoitti:

        jos auto on vuosimallia 2001 tai nuorempi ei tule leimaa paperiin mikäli muistissa on vikakoodeja.

        MetroAirport 250€ ja tosi kuin vesi!!


    • Kanttivolvo

      Volvo 940 - ilmainen (luku- ja nollauslaite autossa vakiovarusteena). Asiat eivät ole näemmä menossa parempaan suuntaan.

      • Jarkko

        Aika rahastusta maksaa yhdestä vikamuistin nollaamisesta 50euroa tai enemmän. Toi ei ole enää edes kohtuullista.

        Tulee siinä asentajalle aika korkea tuntipalkka jos hän vaikka 8-autoa tunnissa nollaa. 400Eur!!. Tämä tekee 40-tuntisella työviikolla kuukaudessa 64kEur puhdasta tuloa. Vastaavat vuositulot huoltamolle n.800kEur.


      • Elvis oli kala
        Jarkko kirjoitti:

        Aika rahastusta maksaa yhdestä vikamuistin nollaamisesta 50euroa tai enemmän. Toi ei ole enää edes kohtuullista.

        Tulee siinä asentajalle aika korkea tuntipalkka jos hän vaikka 8-autoa tunnissa nollaa. 400Eur!!. Tämä tekee 40-tuntisella työviikolla kuukaudessa 64kEur puhdasta tuloa. Vastaavat vuositulot huoltamolle n.800kEur.

        "Aika rahastusta maksaa yhdestä vikamuistin nollaamisesta 50euroa tai enemmän. Toi ei ole enää edes kohtuullista.

        Tulee siinä asentajalle aika korkea tuntipalkka jos hän vaikka 8-autoa tunnissa nollaa. 400Eur!!. Tämä tekee 40-tuntisella työviikolla kuukaudessa 64kEur puhdasta tuloa. Vastaavat vuositulot huoltamolle n.800kEur. "

        Laskeppa samalla kaavalla parturin vuosiansio... Melkoiset tulot on niilläkin. Pitäisikö ryhtyä parturiksi.


      • rahastusta
        Elvis oli kala kirjoitti:

        "Aika rahastusta maksaa yhdestä vikamuistin nollaamisesta 50euroa tai enemmän. Toi ei ole enää edes kohtuullista.

        Tulee siinä asentajalle aika korkea tuntipalkka jos hän vaikka 8-autoa tunnissa nollaa. 400Eur!!. Tämä tekee 40-tuntisella työviikolla kuukaudessa 64kEur puhdasta tuloa. Vastaavat vuositulot huoltamolle n.800kEur. "

        Laskeppa samalla kaavalla parturin vuosiansio... Melkoiset tulot on niilläkin. Pitäisikö ryhtyä parturiksi.

        Lasketaan parturin tulot millä kaavalla hyvänsä ei parturi pääse kuin kymmenes osaan tosta. Siellä saa vielä asiakaspalvelua isolla A:lla, mutta tämä on silkkaa rahastusta.


    • jolla koodit

      luetaan ja nollataan niin voit itse hoitaa homman ja viellä kaikkien muidenkin autot eipä pääse kukaan huijaamaan tyhmää kuluttaja raukkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe