Heips!
Tämä ei varsinaisesti koske kasveja, mutta talomme valtaa joka kesä n. heinäkuun puolivälissä lentomurkut! Niitä tulee aivan käsittämättömän paljon eikä meillä ole hajuakaan mistä niitä tulee. Niitä tulee ensin vain muutamia ja sitten pikku hiljaa enemmän.
Tässä vaiheessa niitä yleensä myrkytetään ja sitten ne kuolevat ja ovat päivän tai pari poissa. Myrkytyksen jälkeen murkkuja ilmestyy entistä enemmän. Talo on 70-luvulla rakennettu. Myrkkyjä on kokeiltu useita erilaisia ja mikään ei lopullisesti tehoa. Tämä on nyt kolmas tai neljäs vuosi, kun tätä tapahtuu. Muutimme taloon 5 vuotta sitten ja murkkuja ei silloin ollut.
Kaipaisin vinkkejä, että mitä tehdä päästäkseen lopullisesti eroon näistä syöpäläisistä. On erityisen epämukavaa, kun ne vallottavat makuuhuoneen ja kylpyhuoneen. Alla on linkki kuvaan murkusta. Ei erityisen selvä kuva, mutta saa edes jonkin käsityksen. Murkku on n. 1cm pitkä.
http://smg.photobucket.com/albums/v442/Junboy/?action=view¤t=murkku.jpg
Lentomuurahaisia, mitä tehdä???
5
2196
Vastaukset 5
- Voi voi...
Mitä pikimmiten soitat osaavan tuholaistorjujan paikalle - siis et mitään naapurin pertsaa joka joskus on muurahaiskeon polttanut bensalla - muuten voi tulla talon uudelleenrakennus ajankohtaiseksi.
- ennen aikaan
niin että ruvettin kylvämään kaskiruista kun muurahaiset lenteli
Ikävä kyllä tämä lentomuurahaisten esiintulo todistaa, että talonne rakenteissa on muurahaisyhdyskunta/-kuntia. Se sinällään ei olisi huolestuttavaa, mutta muurahaisten olemassaolo viittaa vahvasti kosteusvaurioihin puurakenteissa (tai esim. lastulevyissä). Ja varmaankin tiedät, siitä voi tulla kallista ja hankalaa...
Suosittelen kosteusmittauksia rakenteissa varsinkin siellä, mistä muurahaiset tuntuvat ilmestyvän.- sinun keksitylle
jutuillesi ota asiosta vähän selvää......
- nnnn..
sinun keksitylle kirjoitti:
jutuillesi ota asiosta vähän selvää......
Meiltä muurahaiset löytyy sieltä missä on kuivinta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5681369Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän42743Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl468677- 34509
Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll4499Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37470Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin27464- 39447
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE143423- 22402