riisifrutti onko pastoröitu

marrasmasukki:)

olen pariin otteeseen syönyt riisifrutin... ja tänään katsoin tuoteselostetta... mistään kohasta en löytänyt että tuote olisi pastöroitu... mutta siihen sisältyy maitoa... joten saako niitä syödä turvallisesti?? kiitos vastauksesta!! :)

5

2157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn tyhmiä

eli siis onko niin että raskaana ollessa PITÄÄ syödä vain pastöroituja maitotuotteita vai onko niin ettei pastöroitua saa syödä? kylläpä iski tyhmyys taas..mietin vaan kun brietähän ei saa syödä ja kaupassa ainakin luin,että jokainen brie juusto sisälsi pastöroitua maitoa?
      kertokaa tyhmälle,kiitos!

• aloittaja

että homejuustoja ei saisi syödä... ja en niitä itse syökkään.... mutta tuo risifrutti mua nyt vähän vaivaa kun siinä ei ollut mainitaa pastöroinnista... hmm

• voi syödä turvallisin mielin

Pastöroituja maitotuotteita kuten maito, jogurtti, jäätelö jne. voi syödä ihan vapaasti. Mutta esim. tuorejuustoja sellaisenaan ei suositella. Voihan niitä silleenkin syödä, mutta listeria alttius on niissä suurempi. Tuorejuustot on hyvä kuumentaa (esim. jos pitsaan tai johonkin piirakkaan laittaa).

• kiitos=)
        voi syödä turvallisin mielin kirjoitti:

Pastöroituja maitotuotteita kuten maito, jogurtti, jäätelö jne. voi syödä ihan vapaasti. Mutta esim. tuorejuustoja sellaisenaan ei suositella. Voihan niitä silleenkin syödä, mutta listeria alttius on niissä suurempi. Tuorejuustot on hyvä kuumentaa (esim. jos pitsaan tai johonkin piirakkaan laittaa).

voi kauhia,mitä sitten tehdä kun on niiiin kova briehimo.ne juustot kaupoiss suorastaan hyppii silmille ja näyttää niin hyviltä=/ noh,itsekuria on kuitenkin sen verran että jos nyt röökinpolltokin loppui raskuden myötä kuin seinään niin tuskin mikään briehimo niin vaikea ois päihittää=) kiitos..

• 12356

ks. tuotteen valmistukseen on käytetty pastöroitua maitoa. Elikkä ei mitään hätää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      178
      5005
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4397
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27