Valotolpasta sammuu valot ohi kävellessä

naikkone81

Onko muille koskaan sattunut niin, että kun esim. kävelette kävelykadulla jossa on valot niin juuri kun olette jonkin tolpan kohdalla niin siitä tolpasta valot sammuu. Muissa valot palaa. Minulle ja parhaalle ystävälleni on sattunut näitä hyvinkin usein, varmaan 3-5 kertaa vuodessa. Välillä myös kun ajaa autotiellä niin juuri kohdalla valo sammuu. Paras ystäväni kertoi että vuosi sitten kun hän oli ajamassa töihin 35 km päähän niin matkalla hänen kohdallaan oli valo sammunut, hetki tämän jälkeen ystäväni ajoi lievän autokolarin.
Onko valojen sammumisella tarkoitus varoittaa jostain vai mistä ihmeestä tämä voi johtua !?

33

6338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman asian

      Etenkin teini-iässä mua alkoi ihan ihmetyttää mistä se johtuu, että niin usein mun kävellessä katulampun alta se sammuu. Nyt vanhemmiten harvemmin, mutta kuitenkin. En tiedä mistä johtuu. Saattaisko siihen vaan kiinnittää huomiota kun lamppu on muutenkin sammumassa, mutta muistikuvani mukaan ne syttyvät sitten uudestaan. Mikäköhän juttu noissa lampuissa on tosiaan. Jos ne on niitä mielenhallintalamppuja, mistä tuolla ufosivulla on ollunna juttua... :J)

      • Leme

        Kaikki katulamput saa sammumaan esim. potkaisemalla niiden varteen. Tärähdys aiheuttaa lampun elektroniikassa jonkun häiriön. Lamppu syttyy melko pian uudestaan. Kävelyn aiheuttama tärähtely voi sammuttaa herkimmät lamput.


      • aiheuttama
        Leme kirjoitti:

        Kaikki katulamput saa sammumaan esim. potkaisemalla niiden varteen. Tärähdys aiheuttaa lampun elektroniikassa jonkun häiriön. Lamppu syttyy melko pian uudestaan. Kävelyn aiheuttama tärähtely voi sammuttaa herkimmät lamput.

        tärinä sammuttaa lampun? Bull´s shit sanon minä!


      • Leme
        aiheuttama kirjoitti:

        tärinä sammuttaa lampun? Bull´s shit sanon minä!

        Onko kummitus todennäköisempi?


      • Leme
        aiheuttama kirjoitti:

        tärinä sammuttaa lampun? Bull´s shit sanon minä!

        En ole skeptikko, mutta useimpiin tällaisiin kysymyksiin on "tavanomainen" vastaus löydettävissä. Ei kaikki ole poltergeistiä.


      • teoria...
        Leme kirjoitti:

        Kaikki katulamput saa sammumaan esim. potkaisemalla niiden varteen. Tärähdys aiheuttaa lampun elektroniikassa jonkun häiriön. Lamppu syttyy melko pian uudestaan. Kävelyn aiheuttama tärähtely voi sammuttaa herkimmät lamput.

        No eikös potku oo pikkasen eri asia kun ohi kävely? Saa olla aika huonosti tien perusta tehty jos kävellessä tärähtää tolpan päässä :D
        Potkulla saa vaikka sammumaan mutta että ohi kävelemällä saa täriseen... Niin joo, jos on norsu tai muuten vaan norsun kokoinen :D


      • Leme
        teoria... kirjoitti:

        No eikös potku oo pikkasen eri asia kun ohi kävely? Saa olla aika huonosti tien perusta tehty jos kävellessä tärähtää tolpan päässä :D
        Potkulla saa vaikka sammumaan mutta että ohi kävelemällä saa täriseen... Niin joo, jos on norsu tai muuten vaan norsun kokoinen :D

        Muistin että olen sammuttanut katulampun myös hyppäämällä lampun edessä. Lapsena tuon ilmiön myös mina huomasin. Harva lamppu on niin herkkä että reakoi tuohon kävelyyn, mutta osa varmasti oli.


      • llllll
        Leme kirjoitti:

        Kaikki katulamput saa sammumaan esim. potkaisemalla niiden varteen. Tärähdys aiheuttaa lampun elektroniikassa jonkun häiriön. Lamppu syttyy melko pian uudestaan. Kävelyn aiheuttama tärähtely voi sammuttaa herkimmät lamput.

        Potkaisin kerran yhtä sammunutta katulamppua jonka jälkeen se syttyi ja kaikki muut kadun lamput sammuivat. Pisti kyllä hymyilyttämään.


      • Noita-Nainen.

        Se on tietynlaista "keskittynytta energiaa" - periaatteessa ihmisen oma sahkomagneettinen kentta, joka on silla hetkella aika voimakas.


      • Ovila

        kun oltiin hengailemassa ulkona, niin tienvarrelta sammui useampikin valotolppa, kun kaveri niitä potkiskeli ja ne sammui siitä. Ihmeen helposti vaan sammuivat. Kaveri oli aika pro siinä hommassa. Pimens varmaan 5 lamppua.


      • Anonyymi
        Leme kirjoitti:

        Kaikki katulamput saa sammumaan esim. potkaisemalla niiden varteen. Tärähdys aiheuttaa lampun elektroniikassa jonkun häiriön. Lamppu syttyy melko pian uudestaan. Kävelyn aiheuttama tärähtely voi sammuttaa herkimmät lamput.

        "Kaikki katulamput saa sammumaan esim. potkaisemalla niiden varteen. Tärähdys aiheuttaa lampun elektroniikassa jonkun häiriön. Lamppu syttyy melko pian uudestaan. Kävelyn aiheuttama tärähtely voi sammuttaa herkimmät lamput."


        Pitää paikkansa. Päin vastoin voi myös käydä: Kävellessäni piemeällä näin vähän matkan päässä katulampun sammuvan ja kun pääsin kohdelle, läpsäisin reippaahkosti pylvästä, minkä seurauksena lamppu syttyi taas. Olettaisin ettei ole niinkään kyse elektroniikasta vaan kaasupurkauksesta, joka lampussa sen valon aiheuttaa: sitä voi helpohkosti häiritä suuntaan ja toiseen.


    • Q-tamo

      Samaa käynyt minulle. Kerroin bussissa kaverille muutama vuosi sitten, että olen huomannu, että jotkut katulamput sammuu mun kohdalla. Kun päästiin bussista pihalle ja käveltiin vähän matkaa, niin katulamppu sammu meidän kohdalla. Kyllä siinä vähän väkisin rupesi hymyilyttämään...

    • Juttu---

      joskus aika nuorena pappulana, kun meni jonkun katulampun alta, se himmeni, tai sammui, mutta kun oli ohittanut sen, se paloi taas normaalisti.

      Onkohan se jotain, että vähän mäsä katulamppu himmenee kun sen ohi kävelee, kun ne askeleet heilauttaa sitä viallista lamppua kenties bakteerin verran, tai sitten voi kyseessä olla jokin ihmisen energiaan ja lampun sähköön tms juttu.

      • ois...

        ihan vaan sattuma? Sammuu ja syttyy, sellaista se on elämäkin mikä on myös pelkkä sattuma :)


      • tota tota
        ois... kirjoitti:

        ihan vaan sattuma? Sammuu ja syttyy, sellaista se on elämäkin mikä on myös pelkkä sattuma :)

        onks mun kaikki jutut sattumaa.


    • Bitchwitch

      kertaa on mullekkin sattunut noin.

      Valoilla ei ole tarkoitus varoittaa mistään.

      Lampun käyttäytyminen voi johtua myös sinusta itsestäsi, eli siis sinä itse aiheutat tuon lampun vilkkumisen sähköisellä varauksellasi, sillä meissä jokaisessa ihmisessä on sellainen.

      Itse posauttelen parhaimmillaan 4-8 lamppua päivässä sisällä talossa kun olen (todella) pahalla tuulella ja kosketan valokatkaisijaa. Hyvällä tuulella ollessani en muista moista tapahtuneen.

      Tohon kolarijuttuun tuli tunne, että se oli sattumaa osittain ja osittain se kolari mahdollisesti johtui sammuneen valon aiheuttamasta tarkkaavaisuuden hetkellisestä herpaantumisesta.

    • hörhöläinen

      Teissä Kaikissa jotka saatte aikaan Valotolpan Sammumisen niin Teissä asuu Suuri Pahuus sisällänne. Se saa jopa Itse Valon kavahtamaan ja pakenemaan.

    • vnjlöf

      Oon ite kans miettiny usein tota katulamppujen sammumista ja syttymistä..oli sittten matkassa kävellen tai autolla niin usein minulle käy niin..liekö sit sattumaa vai mitä? mut näköjään en oo ainoo.

    • Noita-Nainen.

      Ei se mikaan varoitus ole, vaan oma sahkomagneettinen kenttasi.:) Meikalle tuota tapahtuu JATKUVASTI.:)

      • hahahahahaha

      • kyse...
        hahahahahaha kirjoitti:

        ei ihmisillä mitään sähkömagneettista kenttää ole!

        hankkikaa yleistietoa niin ei tarvitsis hörhöillä!

        http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateilevat_laitteet/magneettikentat/fi_FI/index/

        kaikki kelle tätä valojen sammumista tapahtuu! Olette yhteydessä valon jumala Apolloniin. Hää on muinainen kreikkalainen jumala joka on tullut valitsemaan kansaansa...
        Hän voi torjua turmion ja parantaa tauteja, mutta hän saattoi myös aiheuttaa kuoleman. Ruumiin vammoja lääkitessään hän puhdisti myös sielun rikoksen tahrasta. Apollon seurasi Gaiaa ja Foibea Delfoissa Kreikan pyhimpänä oraakkelina. Apollonia kunnioitettiin Delfoissa ja Deloksessa vietetyissä juhlissa terveyden ja viisauden, järjen ja laulun jumalana.

        :D

        eli selvä tapaus...


    • morthax

      Minulle kävi samalla tavalla pari talvea sitten. Olin kävelyttämässä koiraa talvi-iltana, ja eräs katulamppu sammui, kun pääsin sen alle, kaikki muut paloivat kirkkaasti. Muutaman illan kuluttua olin samalla reitillä, ja katsoin kaukaa, että ovat saaneet vaihdettua lampun siihen, joka sammui. Samainen lamppu sammui jälleen, kun päsin sen alle. Mistä lie johtuu...

    • 83h

      Samanlaisia kokemuksia itselläkin.Tosin tapauksia enemmän nuorempana.Mutta vieläkin niitä välillä sattuu.Aina ei tarvitse edes ihan lampun alla olla,että se pimenee.Kauan aikaa olen itsekkin syytä tälle miettinyt.

    • ...........

      Olen kaverini kanssa moneen kertaan kävellyt jonnekkin paikkaan mihkä sitten ikinä ollaan oltu menossa, niin aina samasta tolpasta sammuu valo juuri kun olemme sen kohdalla. On kumpaakin jäänyt mietityttään nuo tapahtumat jonkinverran... Outoa juu...

    • minnieh20

      kävellessäni öisin töistä kotiin,saattaa montakin lamppua sammua juuri kun kävelen alta. Kotonakin valot välkkyvät ja sammuvat itsekseen Muutenkin sähköjen kanssa ongelmia ollut aina... täti kertoi että siihen saattaa vaikutta vihaiset henget tai poltergeistit.

    • Anonyymi

      Tiedän useita katulamppuja jotka sammuvat kun tulen kohdalle. Aina ei tarvi olla edes lähellä vaan valo sammuu 20 metrin päästäkin. Ohi ajaa autoja ja pyöräilijöitä ja kulkee kävelijöitä, mutta eivät he saa valoa sammumaan...

      • Anonyymi

        Minulla samoja kokemuksia nuorena (80-luvulla). Aina kun pyöräilin yhden valotolpan ohi, se sammui. Rupesin tarkkailemaan sitä ja huomasin, että edellä menevät eivät saaneet lamppua sammumaan, eivätkä perässäni tulevat. (Lamppu siis syttyi jonkin ajan päästä kun olin sen ohittanut.) Kun kerroin tätä ystävälleni viime talvena ja kävelimme tiellä, pian eräs katulamppu sammui kohdallamme! Kävelimme pihaan, johon jäimme juttelemaan joksikin aikaa, ja lamppu syttyi taas. Tosi kummallista minusta. Ei liity tärähdyksiin mitenkään.


    • Anonyymi

      Samoin tapahtui itselleni 80-luvulla. Kävelin katulampun ohi ja se sammui. Isompi kaverini käveli sen ohi ja ei tapahtunut mitään. Toistimme tätä joitain kertoja ja lopputulos oli aina sama. Erikoista.

      • Anonyymi

        "Erikoista."

        Jaa. Tuliko vedettyä jotakin, ja jos tuli, niin mitä tuli?
        Lamput tuppaa sammumaan . .


    • Anonyymi

      Mä menin lähelle risteystä ja samantien valo-ohjaus risteyksestä sammui kokonaan. Ei mitää valoa näkyny. Ehkä oon niin korkeissa energioissa että se vaikutti. Toinen asia joka ihmetytti kun odotin junaa kesällä 2019 Tampereella niin sähkölinjat ritisi ja jotai valoakin vähä näkyi. Oli outoja juttuja. Energiat oli kai suuret.

    • Anonyymi

      Mie kun kävelen ohi nii valot syttyy :D

    • Anonyymi

      Oltiin juuri ystäväni kanssa kävelämässä yöllä ja valot juuri tolpan kohdalla sammui juoksimme hädissään kotiin ja saimme melkein sydänkohtauksen voisko joku kertoa mistä se johtuu

    • Anonyymi

      Tiiän et vanha juttelu palsta mut toivon et sun kaveri on okei tai oli okei sen jälkee 🥺

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe