Joku otto ?

Ms.x

Uutta 136litraista asuttaa vasta muutamat pienet taistelukalanpoikaset. Lämpötila 27, pH 7.3, KH 2-3, GH 7, NO3 5-10, NO2 0.

Voisinko ottaa ottopariskunnan pohjalle jo ?
Tehokasta pientä, rauhallista levänsyöjää kaipaan. Eihän syö taistonpoikasia ? Mikä laji tarkemmin ottaen ? Varjon kirjan pohjalta enimmäkseen olen aatellut perunnuolimonnia (Otocinclus vestitus), koska lämpötilasuositus on korkeampi: 25-30 astetta. Kirjassa sanotaan, että pari pitäisi olla. Eli se tarkoittaa koirasta ja naarasta vai jompaa kumpaa sukupuolta kaksi ? Onko näissä sama kuin partiksissa, että lisääntyvät helposti ?

Miltä nitraattipitoisuus kuulostaa, kun poikasia on altaassa ? Suunnittelin tehdä pian vedenvaihdon. En ole vaihtanut vettä poikasten aikana, koska allas on kuitenkin suhteellisen iso "poikasaltaaksi". Ovat syöneet kahta eri nestemäistä poikasruokaa, artemiaa myös olen laittanut. Taistot on kuoriutuneet pe 20.7.

5

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Otto vois tykätä kovemmasta virtauksesta kun taistolapset ja varsinkin lämpimässä vedessä.
      Suosittelisin mieluummin sukarapuja tuonne. :)

      • Ms.x

        Kiitti Rihma :)

        Olen joskus lukenut, että sukaravut voisivat syödä kalanpoikasia ?
        Ja isompana taistelukala taas voi syödä sukarapuja ?
        Oisko kuitenkin muitakin vaihtoehtoja levänsyöjäksi?
        Tiedän, ettei taistot tykkää virtauksesta, mutta täytyyhän pinnassa kuitenkin virtausta olla. Eikö semmoinen pintavirtaus riitä otoille, miten otoille olette järjestäneet tuon virtauksen (en tietenkään sit voi semmoista harkitakaan taistovauvojen takia) ?

        Allas kooltaan siis 136litraa, merkiltään joki-akvaario: mitat pituus75, korkeus 55, (valaisinkannella), syvyys 33 cm.

        Isommassa altaassa, jossa taistopariskunta, virtausta on pinnassa takaseinän tuntumassa hyvinkin, mutta pintaan ulottuvilla kasveilla ja suodattimen virtauksen suuntaamisella sivulle viistoon seinään päin, olen taistoja ajatellen järjestänyt tyynempiä kohtia. Kuplapesä pysyy hyvin suodattimen vieressä, jossa on pistianurkkaus.


    • harakka1

      Otot ovat parvikaloja eikä mitään parittain otettavia. Ei niistä edes ota tolkkua kuka on koiras ja kuka naaras. Eivät varmaan lisäänny akvaariossasi eli aivan huoleti voit ottaa vaikka 6 kpl.
      Kilttejä kavereita ovat ja aivan varmaan taiston pojat saavat olla rauhassa.

      • Ms.x

        Kiitti.
        Varjo kuitenkin kirjassaan mainitsee tämän perunnuolimonninkohdalla, että pari, ei parvi. ??

        No, mä siirsin nyt kuitenkin sukaravut taistovauvojen altaaseen, kun aika moni puhui sen puolesta, ettei vauvoilla ole vaaraa niistä.
        Mut kyllä sinne pohjakalakin täytys saada. Ottojen virtaustarve nyt mietityttää, että onko se ihan välttämätön. Luonnossa hitaasti virtaavissa joissa ja puroissa elelee. Tuleehan kuitenkin tuonne suodattimen toimesta virtausta. Ei mitään kovaa, mutta virtausta kuitenkin. ?


      • Rihma

        Ei, otot eivät ole varsinaisesti parvikaloja ja niitä voi ottaa yhden tai vaikka vaan pari.
        Toki olen huomannut että ovat aktiivisempia isommalla joukkiolla, mutta ei kuitenkaan kuulu parvikaloihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe