Olen raskaana v 16 ja jännitän mahdollista raskausmyrkytystä, joka mulle tuli esikoista odottaessa. Silloin paineet olivat hyvin korkeat n. 220/120. Nyt neuvolassa ne ovat olleet siinä 130/76 tuntumassa (jännitän nykyään mittausta aivan mielettömästi), eli ok.
Kotona olen mitannut aamulla ennenkun nousen ylös sängystä ja olen saanut hyviä lukuja kuten esim. 101/72 korkeimmilaan on alapaine ollut siinä 86, mutta sekin vaan ensimmäisessä mittauksessa. Heti seuraavassa on jo pudonnut sinne 70-75.
Voinko nyt tosiaan luottaa siihen että verenpainetta ei ole? Pitäiskö mun mitata joskus esim. illalla istuessani, vai onko aamupaine sängyssä ok? Pelottaa mahdollinen verenpaineen nousu ja koska olen kärsinyt jo useita päiviä kovasta päänsärystä, johon ei oikein lääkkeetkään auta niin olen ajatellut että mulla voisi olla painetta...
Voinko olla rauhassa?
Kertooko lepopaine totuuden?
2
799
Vastaukset
- Mietteliäs-73
Ei kellään ole mitään vastattavaa??!
- kuuntele itseäsi
"Olen raskaana v 16 ja jännitän mahdollista raskausmyrkytystä, joka mulle tuli esikoista odottaessa. Silloin paineet olivat hyvin korkeat n. 220/120. Nyt neuvolassa ne ovat olleet siinä 130/76 tuntumassa (jännitän nykyään mittausta aivan mielettömästi), eli ok."
Tässä toteat aiemmat korkeat arvot ja nykyiset hyvät arvot. Asiathan ovat selvästi hyvin tällä hetkellä.
"Kotona olen mitannut aamulla ennenkun nousen ylös sängystä ja olen saanut hyviä lukuja kuten esim. 101/72 korkeimmilaan on alapaine ollut siinä 86, mutta sekin vaan ensimmäisessä mittauksessa. Heti seuraavassa on jo pudonnut sinne 70-75."
Tässä taas toteat toisellakin mittaustavalla ja mittarilla paineesi olevan hyvä. Asiathan ovat tämänkin mukaan hyvin.
"Voinko nyt tosiaan luottaa siihen että verenpainetta ei ole?"
Onko syytä olettaa, että neuvolassa ja kotona olevat mittarit ovat rikki, en usko.
Hyvältä näyttää
"Pitäiskö mun mitata joskus esim. illalla istuessani, vai onko aamupaine sängyssä ok?"
Mikä estää mittaamasta jos asia vaivaa?
"Pelottaa mahdollinen verenpaineen nousu ja koska olen kärsinyt jo useita päiviä kovasta päänsärystä, johon ei oikein lääkkeetkään auta niin olen ajatellut että mulla voisi olla painetta..."
Mittari kertoo verenpaineen ei päänsärky. Päänsärky johtuu usein muista asioista
"Voinko olla rauhassa?"
Miksi et. Tarkkailet vain tilannetta. Painettahan ei nyt ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .754406Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503095Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333075Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3962152Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171269Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 741186
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291055- 631045
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973