Liikaa kuitua?

voiko olla

Tässä nyt peräpukamien innoittamana aloitin erittäin kuitupitoisen ruokavalion, ja suoraan sanottuna tuntuu kuin ulostaisi kiviä. Vatsa toimii kyllä vähän liiankin hyvin, eli saatan joutua lähes juosta vessaan yhtäkkisesti niinkuin joskus kun on ollut ripuli, mutta kakka on siis todella kovaa. Voiko ruoka olla liian kuitupitoista? Olen syönyt all-bran muroja (niitä tikkuja), paljon hedelmiä, kasvispitoista ruokaa, täysjyväriisiä ja pastaa, täysjyväruisleipää ja jugurttia. Lisäksi tuntuu, että ruoka ei kunnolla imeydy, auttaisiko ehkä suolihuuhtelu tähän? Vai meneekö nämä oireilut ohitse kun vaan sinnikkäästi jatkan ruokavaliota, nyt siis syönyt näin vasta vähän yli viikon.

1

474

Vastaukset

• riittävästi, kun syöt paljon kuituja? VEsi saattaa auttaa normalisoimaan ulosteen koostumuksen.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

SEISKA.FI

• Maallinen ja henkinen omaisuus likoon! Joensuulainen Antti, 37, toteutti salaisen haaveensa – ”Vastoinkäymiset karkottivat auttajat!”
    • Laulajakaunotar Eini täyttää 60 vuotta: ”Olen helkutin hyvässä kunnossa!”
    • Parisuhde kriisissä! Kohukaunotar Suvi Pitkänen avautuu perhedraamastaan: Avomieheni ei luota tai usko minua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stefan on puhunut Seiskassa: Naapurien juoruaminen ei häntä haittaa.

Stefan kertoo, että rakentaa Sofian kanssa kotia tietoisena naapureiden katseista, eikä häntä haittaa, vaikka naapurit soittelevat heistä lehteen.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      7472