Kellä tietoa tarvitseeko hankkia mimmonen laskin kun alottaa lukemaan matematiikkaa yliopistossa. Lukiossa oli pitkällä käytössä Ti-86, pärjääkö?
Laskin?
4
1490
Vastaukset
- dfgdfgdfgdfgd
Hankkia TI-89 vaikka kyllä tuollakin pärjäisi. 89ssä on kuitenkin kaikki mahdollinen.
- dhfnygv
ainakaan turussa ei saa käyttää graafista laskinta matematiikan tenteissä.
- rkthepokhpo
Helsingin yliopiston matikan laitoksen tenteissä laskimia ja taulukoita saa pääsääntöisesti käyttää samoilla säännöillä kuin yo-kirjoituksissa (eli TI-86 käy, TI-89 ei). Tosin eipä siitä laskimesta hirveää hyötyä ole - mutta eipä haittaakaan.
- matikanopiskelija
Yliopistomatikka on sen verran teoreettista, että ei siellä laskinta tarvitse ollenkaan. Ainakaan minä en ole tenteissä tarvinnut kertaakaan, ja silti on maksimipisteitä tullut. Laskin vaan ei osaa todistaa kompaktien avaruuksien tuloavaruutta kompaktiksi. Samoin Maolin taulukoista ei ole yliopistomatikassa hyötyä, tai ainakin minä opettelin tärkeimmät kaavat ulkoa ja niistä johtamalla saan kaikki Maolista löytyvät asiat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066