Mulla on kaksi omenapuuta, jotka on nyt alkaneet kasvattaa uusia oksia rungon alaosasta ja sitten tulee uutta alkua maasta n. kymmenen sentin päästä rungosta. Pitäisikö nuo leikkaa poikki eli häiritseekö ne puun kasvua ja jos pitää niin milloinka se tehdään. Viime vuonna tuli omenoita aika hyvin, mutta nyt on toisessa puussa 2 omenaa, toisessa ei yhtään. Voisiko joku viisaampi valaista asiaa minulle, kiitos.
Heippa
omenan kasvattajat
2
276
Vastaukset
- satuliina
Jos uusi oksa on pieni ja vielä ruohomainen, niin sen voi poistaa ihan mihin vuodenaikaan hyvänsä. (Tämä ohje koskee kaikkia puita) Isommat ja puumaiset on syytä leikata vasta keväällä ennen kasvuunlähtöä.
Jos haluat pitää puun puumaisena, eli että siinä on aluksi paljas ruonko, niin poista oksat. Ja maan sisältä kasvavat ovat selvästikin villiversoja, eli ne ne voit poistaa heti. Voit kaivaa jopa vähän mullan alle, että saat syvemmältä poikki.- kovasti
minä toimin näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1082264- 841975
- 531566
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai501506- 1531476
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481384Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441314Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261156- 1111128
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251084