tein dumpin

pumpusta

tosa yhtenä päivänä ku ruuvailin ahdinta largooni ni mietin et pitäs saaha joku dumppi tai joku venttiili tohon imusarjaan päästään liikoja paineita pois..noh polkupyörän pumpun otin ja ruuvasin sen päänauki,mäntä pois varresta ja jousi siihen väliin(otin jousen siitä pumpun kahvasta mikä estää pohjaanlyöntiä)ruuvasin männän takas varteen jossa nyt jousi välis.sit porasin 2x 5mm reikää pumppuun alas et paine ku on n.0,7 bar ni mäntä menee reikien kohalle suhauttaen ilmat pois sopivasti..semmottii vaan ja hinnaks tuli 0 egee..patentti haettu joten äläkää matkiko :)

4

1478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotiräpeltäjät!

      minäpä rakensin viime viikolla turboahtimen pölynimurista, maalitelasta ja kahvipurkista.

    • voi jengasta

      nii ja se o säädettävä samalla koska siinä perässähä on jengat millä voi säätää jousen pituutta niihin porattuihin reikiin,unohtu kertoo äskö

    • *'*'

      Sun pitäis saada vielä kaasuläpän imusarjan puolelta "paine", sen männän yläpuolelle. Eli tarkoitus on, että kun kaasuläppä on auki (kiihdytät pirusti) on kaasuläpän molemmilla puolilla sama paine, ja dumpin mäntä pysyy jousikuorman avulla "kiinni". Kun kaasuläppä sulkeutuu, paine häviää imusarjan puolelta ja kaasuläpän toisella puolella paine kasvaa, jolloin jousikuorma ei enään jaksa pitää mäntää ja ilmat pääsee niistä reijistä pihalle. Tämä jousikuorma taas pitää säätää sopivaksi, jotta paineet ei karkaa kuin korkeammilla paineilla.
      Periaatteessahan tuo sun systeemi voi jollain lailla toimiakkin, jos vaikka oletetaan, että sulla on hukkaportissa paineet esim. 0.6 bar ja tuo "dumppi" aukeaa 0.7 bar. En tiedä paljonko paine kasvaa hetkellisesti kaasuläpän etupuolella, kun kaasuläppä sulkeutuu. Mutta mun mielestä hyvä että tällaisia koitetaan väsätä itse. Ei ne Merkkivehkeet aina oo se ainut vaihtoehto.

    • asentaja84

      nimenomaan dumppi on kaasuläpän toisella puolella kuin imusarja ja päällimmäisenä tarkoituksena päästää paineen ahtoputkistosta pois näin ollen vähentäen turbon rasitusta ja parantaen herkkyyttä seuraavan pykälän ollen silmässä. Rasituksen väheneminen tulee siitä, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin ahtopaine lähtee takaisin turbolle siipien edelleen pyöriessä. Ja kun tätä paineiskua ei tule takaisin turbolle vaan se päästetään vapaaksi konetilaan tai takaisin turbon toiselle niin viive on paljon pienempi kun pyörimisnopeutta ei hidasteta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      128
      3912
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      14
      3361
    3. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      3285
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3237
    5. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      57
      3214
    6. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      29
      2875
    7. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      47
      2677
    8. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2617
    9. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      67
      2397
    10. Mitä tuntemuksia

      Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2337
    Aihe