tosa yhtenä päivänä ku ruuvailin ahdinta largooni ni mietin et pitäs saaha joku dumppi tai joku venttiili tohon imusarjaan päästään liikoja paineita pois..noh polkupyörän pumpun otin ja ruuvasin sen päänauki,mäntä pois varresta ja jousi siihen väliin(otin jousen siitä pumpun kahvasta mikä estää pohjaanlyöntiä)ruuvasin männän takas varteen jossa nyt jousi välis.sit porasin 2x 5mm reikää pumppuun alas et paine ku on n.0,7 bar ni mäntä menee reikien kohalle suhauttaen ilmat pois sopivasti..semmottii vaan ja hinnaks tuli 0 egee..patentti haettu joten äläkää matkiko :)
tein dumpin
4
1441
Vastaukset
- kotiräpeltäjät!
minäpä rakensin viime viikolla turboahtimen pölynimurista, maalitelasta ja kahvipurkista.
- voi jengasta
nii ja se o säädettävä samalla koska siinä perässähä on jengat millä voi säätää jousen pituutta niihin porattuihin reikiin,unohtu kertoo äskö
- *'*'
Sun pitäis saada vielä kaasuläpän imusarjan puolelta "paine", sen männän yläpuolelle. Eli tarkoitus on, että kun kaasuläppä on auki (kiihdytät pirusti) on kaasuläpän molemmilla puolilla sama paine, ja dumpin mäntä pysyy jousikuorman avulla "kiinni". Kun kaasuläppä sulkeutuu, paine häviää imusarjan puolelta ja kaasuläpän toisella puolella paine kasvaa, jolloin jousikuorma ei enään jaksa pitää mäntää ja ilmat pääsee niistä reijistä pihalle. Tämä jousikuorma taas pitää säätää sopivaksi, jotta paineet ei karkaa kuin korkeammilla paineilla.
Periaatteessahan tuo sun systeemi voi jollain lailla toimiakkin, jos vaikka oletetaan, että sulla on hukkaportissa paineet esim. 0.6 bar ja tuo "dumppi" aukeaa 0.7 bar. En tiedä paljonko paine kasvaa hetkellisesti kaasuläpän etupuolella, kun kaasuläppä sulkeutuu. Mutta mun mielestä hyvä että tällaisia koitetaan väsätä itse. Ei ne Merkkivehkeet aina oo se ainut vaihtoehto. - asentaja84
nimenomaan dumppi on kaasuläpän toisella puolella kuin imusarja ja päällimmäisenä tarkoituksena päästää paineen ahtoputkistosta pois näin ollen vähentäen turbon rasitusta ja parantaen herkkyyttä seuraavan pykälän ollen silmässä. Rasituksen väheneminen tulee siitä, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin ahtopaine lähtee takaisin turbolle siipien edelleen pyöriessä. Ja kun tätä paineiskua ei tule takaisin turbolle vaan se päästetään vapaaksi konetilaan tai takaisin turbon toiselle niin viive on paljon pienempi kun pyörimisnopeutta ei hidasteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631596Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä291574Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251262- 1281135
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1761115Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047- 781046
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3121043