tosa yhtenä päivänä ku ruuvailin ahdinta largooni ni mietin et pitäs saaha joku dumppi tai joku venttiili tohon imusarjaan päästään liikoja paineita pois..noh polkupyörän pumpun otin ja ruuvasin sen päänauki,mäntä pois varresta ja jousi siihen väliin(otin jousen siitä pumpun kahvasta mikä estää pohjaanlyöntiä)ruuvasin männän takas varteen jossa nyt jousi välis.sit porasin 2x 5mm reikää pumppuun alas et paine ku on n.0,7 bar ni mäntä menee reikien kohalle suhauttaen ilmat pois sopivasti..semmottii vaan ja hinnaks tuli 0 egee..patentti haettu joten äläkää matkiko :)
tein dumpin
4
1454
Vastaukset
- kotiräpeltäjät!
minäpä rakensin viime viikolla turboahtimen pölynimurista, maalitelasta ja kahvipurkista.
- voi jengasta
nii ja se o säädettävä samalla koska siinä perässähä on jengat millä voi säätää jousen pituutta niihin porattuihin reikiin,unohtu kertoo äskö
- *'*'
Sun pitäis saada vielä kaasuläpän imusarjan puolelta "paine", sen männän yläpuolelle. Eli tarkoitus on, että kun kaasuläppä on auki (kiihdytät pirusti) on kaasuläpän molemmilla puolilla sama paine, ja dumpin mäntä pysyy jousikuorman avulla "kiinni". Kun kaasuläppä sulkeutuu, paine häviää imusarjan puolelta ja kaasuläpän toisella puolella paine kasvaa, jolloin jousikuorma ei enään jaksa pitää mäntää ja ilmat pääsee niistä reijistä pihalle. Tämä jousikuorma taas pitää säätää sopivaksi, jotta paineet ei karkaa kuin korkeammilla paineilla.
Periaatteessahan tuo sun systeemi voi jollain lailla toimiakkin, jos vaikka oletetaan, että sulla on hukkaportissa paineet esim. 0.6 bar ja tuo "dumppi" aukeaa 0.7 bar. En tiedä paljonko paine kasvaa hetkellisesti kaasuläpän etupuolella, kun kaasuläppä sulkeutuu. Mutta mun mielestä hyvä että tällaisia koitetaan väsätä itse. Ei ne Merkkivehkeet aina oo se ainut vaihtoehto. - asentaja84
nimenomaan dumppi on kaasuläpän toisella puolella kuin imusarja ja päällimmäisenä tarkoituksena päästää paineen ahtoputkistosta pois näin ollen vähentäen turbon rasitusta ja parantaen herkkyyttä seuraavan pykälän ollen silmässä. Rasituksen väheneminen tulee siitä, että kun kaasuläppä sulkeutuu niin ahtopaine lähtee takaisin turbolle siipien edelleen pyöriessä. Ja kun tätä paineiskua ei tule takaisin turbolle vaan se päästetään vapaaksi konetilaan tai takaisin turbon toiselle niin viive on paljon pienempi kun pyörimisnopeutta ei hidasteta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315693
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134012- 1962369
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661760Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791676Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351467Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741345viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195