Kertokaa kokemuksianne porilaisista kiinteistönvälittäjistä!!!
Kiinteistöä ostamassa.
79
8445
Vastaukset
- ...vaikka en ole nähnyt
...vuoteen. fiksu, hyvä tyyppi elämän ongelmista huolimatta. tuntee alan ja seudun todella hyvin. osaa myöntää virheensä, eikä myy P:tä. Olen tuntenut yli 12 vuotta.
- tiedonhaluinen kaupunkilainen
Jarkon elämän ongelmista on kyse?
- Anonyymi
Olet hän itse? Vedä käteen.
- myyjiä
Kotiviisikon naiset ovat ainakin ammattitaitoisia. Kotikadun Saulin kanssa olen tehnyt hyvät ja nopeat kaupat myymällä oman pois.
- api
Väitysprosentti oli?
- kusetettu
Kerrotko ystävällisesti mitä tarkoitat tässä tapauksessa ammattitaidolla?
Paljonko se maksaa myyjälle??
Entä ostajalle. - #######
kotiviisikon naisista pikkuisen eri
mieltä. ale asuntoja haluavat myyntiin. "oikean hintaisia" ei mielellään, myynti tehokkuus kärsii. - välityspalkkiot ovat
kusetettu kirjoitti:
Entä ostajalle.nousseet euromääräräisesti kohtuuttoman korkeiksi asuntojen hinnannousun myötä. Ala vaatisi ehdottomasti kunnon tuuletusta ja tervettä kilpailua.
Monien kiinteistövälittäjien ammattitaito, moraali ja oma talous ovat alapuolella arvostelun. Taustalta saattaa löytyä jopa rikollista toimintaa.
Isojenkin toimistojen henkilökunta suorittaa välistävetoja: edullisimmat kohteet ohjataan suoraan sukulaisille ja tuttaville tai ostetaan jopa itselle. Tällöin ei esittelyitä tai lehti-ilmoittelua kyseisten kohteiden osalta käytetä.
Ymmärtämättömän asiakkaan asunto hinnoitellaan alakanttiin ja ostetaan se itselle tai läheisille. - api
kusetettu kirjoitti:
Entä ostajalle.Maksaako nämä huippuammattilaiset lainkaan veroja?
- Anonyymi
api kirjoitti:
Maksaako nämä huippuammattilaiset lainkaan veroja?
Huipputason asuntovälistäjä on hyvä verosuunnittelija, homma on totaalisen hyvin hallussa,
kun vielä vetää palkat välistä, eli jättää ne palkkaturvan eli kaikkien muiden suomalaisten yhteiseksi huoleksi.
%A%x%R
Muistakaa:
Aina kun yrittäjä tekee konkelot, se tekee kuprun teidän kaikkien lompakkoon. - Anonyymi
api kirjoitti:
Väitysprosentti oli?
100
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huipputason asuntovälistäjä on hyvä verosuunnittelija, homma on totaalisen hyvin hallussa,
kun vielä vetää palkat välistä, eli jättää ne palkkaturvan eli kaikkien muiden suomalaisten yhteiseksi huoleksi.
%A%x%R
Muistakaa:
Aina kun yrittäjä tekee konkelot, se tekee kuprun teidän kaikkien lompakkoon.Olet oikeassa siis kuprun teidän lompakkoon mutta jätit mainitsematta tietysti häveliäisyystä kenen lompakkoon se kupru sitten menee kun duunari tekee ilman verokirjaa töitä ja ottaa samanaikaisesti kaikki mahdolliset yhteiskunnan tarjoamat tuet kuten asumistuet ynnä muut, jos kerran lähdetään kirjoittelemaan yllämainituista asioista on mielestäni vähintä että ollaan tasapuolisesti sitten rehellisiä/avoimia suuntaansa.
- oranssia väriä!
Saatuaan toimeksiannon mielenkiinto asiakkaaseen lopahtaa ja oma etu tulee päällimmäiseksi!
- kuttabergga
Täyttä kusetustahan tämä on.
Mitään vastuuta han ei oteta mistään, ostajalle ei kerrota epäkohtia , jos vaikka kaupat jää tekemättä ja mahtava palkkio saamatta.
Parhaimmassa tapauksessa ostaja ja myyjä ovat raastuvassa ja välittäjä laskee palkkiorahojaan (n 4.88%),etsien seuraavia uhrejaan!!!
- bength
Kuullessani sanan välittäjä, kaveria siteeratakseni: "poistan varmistimen"
Täysin tarpeeton porukka, pankki on hoitanut asiat tähän saakka,ja hoitaa edelleen!- keskustan asunnoista
Niin siis kyllä käytännössä on pakko käyttää välitysfirmaa. Monestakin syystä.
Mutta hei, onko viime aikoina Porissa asuntoja ollut aika vähän myynnissä? Kyllähän uustuotantoa lykkää koko ajan lisää, mutta seisooko muu välitys? Vai näenkö väärin? - olekaan
keskustan asunnoista kirjoitti:
Niin siis kyllä käytännössä on pakko käyttää välitysfirmaa. Monestakin syystä.
Mutta hei, onko viime aikoina Porissa asuntoja ollut aika vähän myynnissä? Kyllähän uustuotantoa lykkää koko ajan lisää, mutta seisooko muu välitys? Vai näenkö väärin?"Niin siis kyllä käytännössä on pakko käyttää välitysfirmaa. Monestakin syystä."
No ei todellakaan ole. Miksi olisi?
Neljäs omakotitalo minulla ja kaikki olen ostanut edullisesti suoraan omistajilta ilman vain välityspalkkiota kärkkyvää kiinteistönvälittäjää.
Kiinteistönvälitysala on täynnä muissa hommissa epäonnistuneita katkeria ihmisiä. Taso ainakin Porissa on mielestäni todella alhainen. - mutta missä ovat ostajat?
olekaan kirjoitti:
"Niin siis kyllä käytännössä on pakko käyttää välitysfirmaa. Monestakin syystä."
Neljäs omakotitalo minulla ja kaikki olen ostanut edullisesti suoraan omistajilta ilman vain välityspalkkiota kärkkyvää kiinteistönvälittäjää.
Kiinteistönvälitysala on täynnä muissa hommissa epäonnistuneita katkeria ihmisiä. Taso ainakin Porissa on mielestäni todella alhainen.Sille joka kirjoitti neljästä omakotitalosta:
Mistä sait vinkin myytävästä talosta? Ilmoituksia on minusta aika vähän lehdissä. Sitten täytyy olla aikamoinen asiantuntija, että uskaltaa ostaa omakotitalon: kunnon tarkistus, rasitteet, tulevat alueen suunnitelmat jne.
Varsinkin jos tulee toisesta maakunnasta, tietojen hankinnassa on kova homma työssäkäyvällä ihmisellä.
Mutta samaa mieltä olen välittäjistä. Millaista porukkaa niissä oikein on? Toisillehan lankeaa välitysvalkkio kuin manulle illallinen. Olen huomannut, että muutamat asunnot tuskin ehtivät kirjautua firman listoille, kun jo löytyy ostaja. Ilmoitus ehkä ehtii kerran pyörähtää etuovi-lehdessä ja muutaman päivän netissä. Näistä isojenkin talojen/ osakkeiden kaupoista välittäjä kääräisee ison ja aiheettoman summan liiveihinsä.
Mutta sitten toiset asunnot eivät kiinnosta oikein ketään. Porissa minulle ei ole oikein selvinnyt, miksi sinänsä laatuisa ja melko kohtuullisen hintainen osake ei tee kauppaansa, ei edes hyvästä yhtiöstä kunnon alueella.
Onko vika välitysfirmassa?
Periaatteessa minäkin kyllä osaan myydä ja ostaa asunnon ilman välittäjiä, ja olen niin tehnytkin. Mutta muualla, en Porissa.
Porin asuntokaupan laimeus ihmetyttää. Juuri äsken taas uutisissa mainittiin asuntojen jatkuva hinnannousu huhti-toukokuun aikana.
Täytyyhän ihmisten jossain asua. Missä ihmiset asuvat Porissa? - olisikaan
mutta missä ovat ostajat? kirjoitti:
Sille joka kirjoitti neljästä omakotitalosta:
Mistä sait vinkin myytävästä talosta? Ilmoituksia on minusta aika vähän lehdissä. Sitten täytyy olla aikamoinen asiantuntija, että uskaltaa ostaa omakotitalon: kunnon tarkistus, rasitteet, tulevat alueen suunnitelmat jne.
Varsinkin jos tulee toisesta maakunnasta, tietojen hankinnassa on kova homma työssäkäyvällä ihmisellä.
Mutta samaa mieltä olen välittäjistä. Millaista porukkaa niissä oikein on? Toisillehan lankeaa välitysvalkkio kuin manulle illallinen. Olen huomannut, että muutamat asunnot tuskin ehtivät kirjautua firman listoille, kun jo löytyy ostaja. Ilmoitus ehkä ehtii kerran pyörähtää etuovi-lehdessä ja muutaman päivän netissä. Näistä isojenkin talojen/ osakkeiden kaupoista välittäjä kääräisee ison ja aiheettoman summan liiveihinsä.
Mutta sitten toiset asunnot eivät kiinnosta oikein ketään. Porissa minulle ei ole oikein selvinnyt, miksi sinänsä laatuisa ja melko kohtuullisen hintainen osake ei tee kauppaansa, ei edes hyvästä yhtiöstä kunnon alueella.
Periaatteessa minäkin kyllä osaan myydä ja ostaa asunnon ilman välittäjiä, ja olen niin tehnytkin. Mutta muualla, en Porissa.
Porin asuntokaupan laimeus ihmetyttää. Juuri äsken taas uutisissa mainittiin asuntojen jatkuva hinnannousu huhti-toukokuun aikana.
Täytyyhän ihmisten jossain asua. Missä ihmiset asuvat Porissa?Ekan talon ostin 80-luvun lopulla ihan yksityiseltä myyjältä lehti-ilmoituksen perusteella. Oli noin 100 000mk alle listahintojen, pankinjohtajakin onnitteli hyvästä kaupasta.
Toinen tuli tutun välityksellä, omani myös myin tuttavalleni.Kolmannen ostin suoraan roskapankki Arsenalilta, suoraan sanoen tein elämäni kaupat.
Ja neljäs jälleen lehti-ilmoituksen perusteella.
Suoraan ostamisessa on sekin hyvä puoli että saat/voi keskustella enemmän suoraan omistajan kanssa. Toki montaa filunkkipetteriäkin olen nähnyt, mutta ne kannattaa heti unohtaa.
Tietotaitoa ei mielestäni niin ihmeemmin tarvita, kiinteistökartoituksen voi tilata itsekin, terve maalaisjärki riittää pitkälle. Toki itselläni sattuu olemaan kiinteistökorjaajan koulutus/kymmenen vuoden kokemus, myönnän että se kyllä auttaa. Mutta ei nämä hommat mitään raketti-inssin hommia ole.
Ja olen huomannut että monilla kiinteistön välitysfirmoilla ei ole hajuakaan kiinteistötekniikasta tms.
Jos ovat salaojat, perustukset ja katto kunnossa niin ollaan jo melko pitkällä. Emännät tuijottavat liikaa pintoja, ne ovat verraten edullisia korjat tapetilla ja laminaatilla, tapauksesta toki riippuen. - hermanni
olekaan kirjoitti:
"Niin siis kyllä käytännössä on pakko käyttää välitysfirmaa. Monestakin syystä."
Kiinteistönvälitysala on täynnä muissa hommissa epäonnistuneita katkeria ihmisiä. Taso ainakin Porissa on mielestäni todella alhainen.Voiko kuka vaan ryhtyä välittäjäksi?
Onko mitään vaatimuksia?
Valvooko näitä kukaan?
Habitakin oli päässyt ajankohtaisohjelmaan. - oopeli
olekaan kirjoitti:
Kiinteistönvälitysala on täynnä muissa hommissa epäonnistuneita katkeria ihmisiä. Taso ainakin Porissa on mielestäni todella alhainen."Niin siis kyllä käytännössä on pakko käyttää välitysfirmaa. Monestakin syystä."
Mikä pakko??????
Pistäppä kuule lehteen ilmoitus halutaan ostaa osastolle, kyllä löytyy!
Muista varoa välistä vetäviä välittäjiä, tuppaavat tarjoamaan, sillä kilpailu on kovaa, kuten esimerkistä huomaat.
Pääset myyjän kanssa suoraan neuvottelemaan kauppahinnasta, jolloin myyjällä on välittäjän palkkion verran esim. 200.000 €:n hintaisesta asunnosta neuvotteluvaraa 4.88 % alvi! joka tekee noin 9700 € 44.000 €= 53.700 € !
(Mikä tekee suomen markoissa suunnilleen noin osapuilleen 320.000 suomen markkaa)
[kun tuppaavat eerot/markat hämärtyä] - saksari74
olisikaan kirjoitti:
Ekan talon ostin 80-luvun lopulla ihan yksityiseltä myyjältä lehti-ilmoituksen perusteella. Oli noin 100 000mk alle listahintojen, pankinjohtajakin onnitteli hyvästä kaupasta.
Toinen tuli tutun välityksellä, omani myös myin tuttavalleni.Kolmannen ostin suoraan roskapankki Arsenalilta, suoraan sanoen tein elämäni kaupat.
Ja neljäs jälleen lehti-ilmoituksen perusteella.
Suoraan ostamisessa on sekin hyvä puoli että saat/voi keskustella enemmän suoraan omistajan kanssa. Toki montaa filunkkipetteriäkin olen nähnyt, mutta ne kannattaa heti unohtaa.
Tietotaitoa ei mielestäni niin ihmeemmin tarvita, kiinteistökartoituksen voi tilata itsekin, terve maalaisjärki riittää pitkälle. Toki itselläni sattuu olemaan kiinteistökorjaajan koulutus/kymmenen vuoden kokemus, myönnän että se kyllä auttaa. Mutta ei nämä hommat mitään raketti-inssin hommia ole.
Ja olen huomannut että monilla kiinteistön välitysfirmoilla ei ole hajuakaan kiinteistötekniikasta tms.
Jos ovat salaojat, perustukset ja katto kunnossa niin ollaan jo melko pitkällä. Emännät tuijottavat liikaa pintoja, ne ovat verraten edullisia korjat tapetilla ja laminaatilla, tapauksesta toki riippuen.Mistä löytää nopeasti ostaja talolle. Elämäntilanteemme vaatisi paikan vaihtoa, koska tämä paikka ei sovellut omaan käyttöömme. Talomme sijaitsee Pomarkun kauniissa maalaismaisemassa, jossa on oma rauha olla ja elää, mutta kennelin pitoon paikka ei sovellu ainakaan kun rotuna on saksanpaimenkoira. Siispä tässä oiva paikka isommallekin lapsiperheelle. Tietoja asunnosta nettiasunto sivustolla ja kohteen löytää Kohde-Id: 7513. Jos vaikka jollakin olisi tarvetta. Asunto on täysin asumiskelpoinen vaikka jotain pientä pinta remppaa vaatisi kun on monta lasta ja koiria.
- hihhih
oopeli kirjoitti:
Mikä pakko??????
Pistäppä kuule lehteen ilmoitus halutaan ostaa osastolle, kyllä löytyy!
Muista varoa välistä vetäviä välittäjiä, tuppaavat tarjoamaan, sillä kilpailu on kovaa, kuten esimerkistä huomaat.
Pääset myyjän kanssa suoraan neuvottelemaan kauppahinnasta, jolloin myyjällä on välittäjän palkkion verran esim. 200.000 €:n hintaisesta asunnosta neuvotteluvaraa 4.88 % alvi! joka tekee noin 9700 € 44.000 €= 53.700 € !
(Mikä tekee suomen markoissa suunnilleen noin osapuilleen 320.000 suomen markkaa)
[kun tuppaavat eerot/markat hämärtyä]juu.. pakkaa hämärtymään.. aikamoinen alvi sulla :)
- Anonyymi
Täytyyhän ihmisten jossain asua. Missä ihmiset asuvat Porissa?Noita asunnonmyyntivinkkejä saapi vaikka ilmoittamalla lehdissä taikka kauppojen seinillä olevilla ilmoitustauluilla sieltä minäkin hokasin yhden mökin enkä ole katunut pätkääkään,trokari jäi välistä ja maksun suoritin pankkini tiskillä joka täytti samalla paperit ja haki vielä todistajien nimetkin,mainittakoot että olen pankin omistaja jäsen vaikka melko pienellä panostuksella.
- Anonyymi
Täytyyhän ihmisten jossain asua. Missä ihmiset asuvat Porissa?Vain isot kaupat kiinnostaa. Kunnon välityspalkkio kuuluu ripeään ja asiakasläheiseen palveluun. Maksan mielelläni siitä että pääsen paperitöistä, ja asunto myydään parissa viikossa.
- Anonyymi
olekaan kirjoitti:
Kiinteistönvälitysala on täynnä muissa hommissa epäonnistuneita katkeria ihmisiä. Taso ainakin Porissa on mielestäni todella alhainen.Hirveätä valitusta siitä että välittäjä tekee sen mitä hänet on pyydetty tekemään, myymään asuntosi.
Sinä määräät hinnan, hän ei sitä tee. Jos menee liian halvalla, vika on omasi.
Vielä välittäjän pitäisi myydä ilmaiseksi eikä ottaa itselleen mitään.
Liian kallista, myyjä haukkuu välittäjää selän takana kun kaupat on tehty. Ei uskalla ennen. Siitä huolimatta että on itse laittanut nimensä myyntisopimukseen välittäjän kanssa, minkä suuruinen tulee olemaan palkkio kun kaupat on tehty. Sekin vielä, he tekevät työnsä omalla kustannuksellaan niin pitkän aikaa, kunnes kaupat on tehty.
Olisihan se glamouria, kun soittamalla saisi hemaisevan välittäjän heti paikalle kun tarvitaan. Hän tulisi seksikkäässä asussa, sopimukseen kuuluisi yö hänen kanssaan paremman luokan hotellissa, jossa laadittaisi myyntisuunnitelma.
Aamulla hän antaisi jo parikymmentä tuhatta omasta pussistaan etumaksua, siihen asti kun kaupat on tehty, ja jos ei kauppoja synny haluttuun hintaan, niin hänelle ei tarvitse maksaa etumaksua lainkaan takaisin. Lohtuna saisi vielä muutaman yhteisen yöpymisen ilmaiseksi. Tällaisen välittäjän minäkin haluaisin, arvopohjalla. - Anonyymi
Täytyyhän ihmisten jossain asua. Missä ihmiset asuvat Porissa?Miksi pitäisi katsella asuntoja vain kotipaikkakunnalta, onhan välittäjillä muuallakin kohteita.
- Anonyymi
hermanni kirjoitti:
Voiko kuka vaan ryhtyä välittäjäksi?
Onko mitään vaatimuksia?
Valvooko näitä kukaan?
Habitakin oli päässyt ajankohtaisohjelmaan."Voiko kuka vaan ryhtyä välittäjäksi"Tarkkana nyt ettei mene puurot ja vellit sekaisin,tarkoitan että väilittäjä on eri asia kuin kuntotarkastaja jälkimmäinen taitaa nykyisin vaatia jonkinlaisen kurssin en tiedä onko sekään pakollinen mutta välittäjä ei tiettävästi vaadi muuta kuin elinkeinon harjoittajan ilmoituksen ties minne nykyään ehkä verottajalle tai maistraattiin.
- ammattilainen
ja paljon kauppoja tehnyt. Airi Vuorisalo,Kiinteistöpori. Ei ole mikään vihreänokka,vaan pitkä kokemus takanaan.
Suosittelen!- A Vuorisalo itse:
kukaan muu ei olisi keksinyt käyttää tuollaisia adjektiiveja hänestä!
- väliveto
Tarpeeton porukka!
Siteeratakseni yhtä välittäjää kinnteitöstönvälittäjän roolista:
MONIPUOLISTA AMMATTITAITOA,LAAJA TEHTÄVÄKENTTÄ!!!
k.välittäjä kertoo myyjälle kaikki kaupan kannalta tärkeät tiedot:
-realistinen hinta-arvio
-realistinen käsitys myyntiajasta
-tieto siitä, meneekö myyjältä kaupasta veroa!!!
k.välittäjä toimii myyjän puolesta:
-Tilaa tarvittavat asiakirjat: *
-Järjestää näyttelyt
-Ottaa vastaan tarjoukset ja toimittaa ne myyjälle
ja kaikeksi lopuksi ja huipennukseksi:
*laatii myyjälle ja ostajalle kauppakirjan lain edellyttämällä tavalla, sekä huolehtii muista kaupan toteuttamiseen liittymisistä tehtävistä. elleivät myyjä ja ostaja toisin sovi?
(varmaan jonkun konsulentin laatima ylistys)
Tästä myyjä maksaa kauppahinnasta n. 4.88% alvi!!!!
200.000,-eeron kiinteistöstä ,näin päissään laskien se tekkee n. 9760,-eeroa alvi!!!!Tyhjästä!!!
VOI HYVÄT MYYJÄT!!!! kyllä teitä kusetetaan!!!
Näistä ihmeellisistä ja suurista tehtävistä maksatte satumaisia hintoja.
Ja, jos myöhemmin löytyy esim. kosteusvikoja... yksin olette. Tähän loppuu välittäjän monipuolinen ammattitaito.
KENEN SUOJELUKSESSA TÄMÄ PORUKKA ON??????? - api
väliveto kirjoitti:
Tarpeeton porukka!
-realistinen hinta-arvio
-Järjestää näyttelyt
*laatii myyjälle ja ostajalle kauppakirjan lain edellyttämällä tavalla, sekä huolehtii muista kaupan toteuttamiseen liittymisistä tehtävistä. elleivät myyjä ja ostaja toisin sovi?
200.000,-eeron kiinteistöstä ,näin päissään laskien se tekkee n. 9760,-eeroa alvi!!!!Tyhjästä!!!
Ja, jos myöhemmin löytyy esim. kosteusvikoja... yksin olette. Tähän loppuu välittäjän monipuolinen ammattitaito.
KENEN SUOJELUKSESSA TÄMÄ PORUKKA ON???????Kohta avataan netissä asuntojen huutokauppa- sivut.
Jokainen asuntonsa myyjä (osake ja kiinteistö), voi myydä asuntonsa netin välityksellä.
Sieltä saa tulostettua kaikki kaupanteossa tarvittavat asiakirjat ja ohjeet.
Jokainen myyjä pystyy tämän hoitamaan, vaikka sukulaislapsen tai hyvän ystävän avustuksella!
Sanokaa yksikin hyvä syy mihin näitä "välittäjiä" tarvitaan ylisuurine välityspalkkioineen????
Ajattele hyvä myyjä omilla aivoillasi:
Esim: 200.000 euron asunnostasi "välittäjä nappaa n.9500 euroa ja vielä maksat päälle alvin!
Välittäjän vastuu loppuu kauppakirjan luovutustilaisuuteen.
Valtiovaltakaan ei puutu tähän, koska alvi menee valtion kassaan. - MYYNKÖ?
api kirjoitti:
Kohta avataan netissä asuntojen huutokauppa- sivut.
Jokainen asuntonsa myyjä (osake ja kiinteistö), voi myydä asuntonsa netin välityksellä.
Jokainen myyjä pystyy tämän hoitamaan, vaikka sukulaislapsen tai hyvän ystävän avustuksella!
Sanokaa yksikin hyvä syy mihin näitä "välittäjiä" tarvitaan ylisuurine välityspalkkioineen????
Esim: 200.000 euron asunnostasi "välittäjä nappaa n.9500 euroa ja vielä maksat päälle alvin!
Valtiovaltakaan ei puutu tähän, koska alvi menee valtion kassaan.Katsokaa hyvät myyjät:
www.finnreal.fi
Voiko myynti olla helponpaa , jää välittäjien mahtavat "välistävetopalkkiot" pois alvi.
Laskekaa paljonko välittäjä vetää välistä myyjältä esim. 300tuh euron asunnostanne?
(4.88%:n mukaan se tekee noin 15.000 euroa !!!!
Päissään laskien ja kuudella kertoen n.90.000mk alvi.
Tyhjästä, tekemättä oikeastaan yhtään mitään.
(Ai niin se vastuu ja ammattitaito???)
Pystyn tinkimään välistävetäjien hinnasta, koska ilmaa on.
Välistäveto 15.000euroa ja vielä alvi 300.000:sta eurosta on 66.000 euroa. ELIKKÄ YHTEENSÄ NOIN 81.000 euroa.
Markoissa liki 1/2 miljoonaa markkaa!!!!!!!
Sekoittiko euro päät????
Mahtavat tulot välistävetäjille, mutta myös alveina valtion pohjattomaan kassaan. - api
api kirjoitti:
Kohta avataan netissä asuntojen huutokauppa- sivut.
Valtiovaltakaan ei puutu tähän, koska alvi menee valtion kassaan.Katso:
www.finnreal.fi - ollipoika
api kirjoitti:
Katso:
www.finnreal.fiMyin tässä männä keväänä osakehuoneiston, eikä kyllä tullut mieleenikään antaa välittäjän tehdä sitä.
Kaksi kertaa ilmoitus paikallisessa lehdessä ja kerran paikallisen marketin ilmoitustaululla, ja katso , soittoja tuli useita.
Olipa tuolla joukossa muutama ahne välittäjäkin palkkion toivossa onneaan kokeilemassa.
Kaupat syntyivät itsetehdyllä kauppakirjalla. Pankki ja isännöitsijä hoitivat loput.
En kyllä ymmärrä, mihin tarvitaan välittäjiä näin yksinkertaisessa asiasa!
(Arvatkaa kuinka paljon tuli säästöä??????) - jefunauta
ollipoika kirjoitti:
Myin tässä männä keväänä osakehuoneiston, eikä kyllä tullut mieleenikään antaa välittäjän tehdä sitä.
Kaksi kertaa ilmoitus paikallisessa lehdessä ja kerran paikallisen marketin ilmoitustaululla, ja katso , soittoja tuli useita.
Olipa tuolla joukossa muutama ahne välittäjäkin palkkion toivossa onneaan kokeilemassa.
Kaupat syntyivät itsetehdyllä kauppakirjalla. Pankki ja isännöitsijä hoitivat loput.
En kyllä ymmärrä, mihin tarvitaan välittäjiä näin yksinkertaisessa asiasa!
(Arvatkaa kuinka paljon tuli säästöä??????)en arvaa.. kui paljo?
- Anonyymi
Terveisin Airi Vuorisalo joka kirjoitti jutun:)
- Anonyymi
Tää Vuorisalon porukka on tainnut itse kirjoittaa ks. jutun.
Täysin ylimielisiä paskoja toimitusjohtaja on tällä hetkellä niin ylimielinen ostajaa kohtaan.
Häneltä en osta mitään asuntoa. Tarjoan suoraan myyjälle.
Sen 240000€ heti lapaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää Vuorisalon porukka on tainnut itse kirjoittaa ks. jutun.
Täysin ylimielisiä paskoja toimitusjohtaja on tällä hetkellä niin ylimielinen ostajaa kohtaan.
Häneltä en osta mitään asuntoa. Tarjoan suoraan myyjälle.
Sen 240000€ heti lapaan.Tarkoitat varmaan tuota Christer Vuorisaloa.
Olen ollut hänen kanssaan kaupoissa mutta sanon samaa ylimielinen paska. En osta myöskään häneltä mitään. Ei tunne kohteiden oikeaa hintaa vaan ajattelee vain omaa etuaan. Tulisipa korkojen nousu. Olisin niin onnellinen jos korko olisi 2,3% siinä ylivelkaiset olisivat kusessa🤘 - Anonyymi
väliveto kirjoitti:
Tarpeeton porukka!
-realistinen hinta-arvio
-Järjestää näyttelyt
KENEN SUOJELUKSESSA TÄMÄ PORUKKA ON???????Hello. Olen Ken. Olen myos mukana kiinteistobisnes taalla.
Perustin ensimmainen toimisto kuusi vuotta sitten. Se menestui kovin, minusta tuli kovaksi keitetu kiinteisto-guru.
Nyt vuoden loppu tilintarkastus sanoi etta pitaa lopetaa. Lopetin. Nut olen sitten pelka Kenguru. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitat varmaan tuota Christer Vuorisaloa.
Olen ollut hänen kanssaan kaupoissa mutta sanon samaa ylimielinen paska. En osta myöskään häneltä mitään. Ei tunne kohteiden oikeaa hintaa vaan ajattelee vain omaa etuaan. Tulisipa korkojen nousu. Olisin niin onnellinen jos korko olisi 2,3% siinä ylivelkaiset olisivat kusessa🤘Olen todellakin samaa mieltä kyseisestä välittäjästä.
- EI KIINTEISTÖPORILLE
EN IKINÄ voi suositella ainkaan KIINTEISTÖPORIA ja erityisesti Christer Vuorisaloa. Hänen palvelunsa on väliinpitämätöntä ja töykeää.Olin taannoin häneen yhteydessä kiinnostuksesta ostaa heidän välittämänsä asunto. Puhelimeen vastaaminen tapahtui väliinpitämättömästi ja asuntoa oli vaikea päästä katsomaan. Puhelimessa Christer valitteli kiirettä ja asiakkaan ehdottaessa päiviä niin vastauksena oli " Ei sovi ", ihan kuin se asiakasta kiinnostaisi. Lisäksi soittopyynnön sijaan hän käski asiakkaan soitella hänelle takaisin.Meni aivan täysin maku asunnon ostamisesta, saatikka oman asunnon välitettäväksi antamisesta. Kyseinen firma ei tule ikinä välittämään minun tai perheeni asuntoja. Enkä häntä voi kenellekään muullekaan suositella.
- mävaan
Itse juuri myin asuntoni ja käytin kiinteistöporia ja juuri Christer Vuorisaloa ja minun taas on pakko kehua, itse olen asunnon myymis asioista pihalla kuin lumiukko mutta asuntoni myyminen sujui täysin mutkitta, Christer hoiti lähes kaiken ja selitti asiat niin että tyhmempikin ymmärtää, itseni ei tarvinnut muuta tehdä kuin siivota asunto näyttöjä varten ja käydä pankissa tekemässä kaupat, kaikki tämä kuukauden sisään, kiitos!
- Anonyymi
Mä vaan tiedoksi.
Olikohan sukulainen ?
Hoiti lähes kaiken....
Näin on Uskotko itsekkään tuota???
- Anonyymi
Kirsi, kauniisti istuu farkut, mahtava cameltoe :D
- Anonyymi
Huom! Meillä on näyttöä :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huom! Meillä on näyttöä :D
Näyttävä cameltoe :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näyttävä cameltoe :D
Kirsi kuka, missä? :)
- Anonyymi
Christer Vuorisalo on ainakin niin huono ja töykeä ostajaa kohtaan. Arvostaa omia kohteita maasta taivaisiin. Prosentit mulle...
- Anonyymi
Ja vielä vuodella 2021 voi tälle tosiasialle sanoa aamenen!
- Anonyymi
Vuorisalo ihan perseestä, oksettava itsekäs tapaus. Kiinteistöpori ehdoton ei. KIERTÄKÄÄ KAUKAA!!
- Anonyymi
Vuoden sisällä ostanut ja myynyt kaksi osaketta kyseisestä firmasta. Kokemuksella voin kertoa olevan aivan hyvä kiinteistövälitys firma.
- Anonyymi
Christer Vuorisalo on todellakin paskantärkeä asunnonvälittäjä. Ei tulisi mieleen ostaa häneltä yhtään mitään. Ei osaa kuvailla aluetta saatikka esitellä asuntoa ulkopaikkakuntalaiselle sijoitusasunnon etsijälle. Toista kertaa en "palvelujaan" käytä.
- Anonyymi
Kiinteistömaailman näytön jälkeen oli kotona paikat rikottu. Välittäjää ei asia kiinnostanut tippaakaan. Välttäkää näitä retkuja!!
- Anonyymi
Kuka oli välittäjänä tässä vähärauman hometalojutussa?
- Anonyymi
Juu olisi kiva tietää tämä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu olisi kiva tietää tämä...
Mitä sillä tiedolla tekisit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sillä tiedolla tekisit.
Osasin välttää henkilöä ja putiikkia neropatti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osasin välttää henkilöä ja putiikkia neropatti.
Tarkoitatko kiinteistönvälittäjää.
- Anonyymi
Kaikki huijareita.
- Anonyymi
Kyllä tämä on saletti asia että kaikki perustuu omanvoiton maksimointiin oli sitten myyjä tai asunnon välittäjä pitäkää tämä koko ajan mielessänne.En ole tavannut yhtään väittäjää joka tekisi tämän kaltaista työtä vain harrastuksenaan ilmaiseksi.
- Anonyymi
Miksi pitäisi? Käytkö itse töissä tekemässä asioita toisten hyväksi joviaalista mielenlaadusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi? Käytkö itse töissä tekemässä asioita toisten hyväksi joviaalista mielenlaadusta?
Kiinteistövälittäjä on kuin autokauppias, se haluaa tehdä voittoa. Niinkuin jokainen järkevä, siihen kaupankäynti perustuu.
Kauppiaita on hyviä ja huonoja. Hyvä kauppias joustaa ehdoissa, eikä vaadi kohtuuttomia. Sitten on niitä kelmejä, joilla ei ole muita vaihtoehtoja kuin täysi hinta, heti, ei myönnytyksiä tai morjens.
Onneksi kauppiaan voi valita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinteistövälittäjä on kuin autokauppias, se haluaa tehdä voittoa. Niinkuin jokainen järkevä, siihen kaupankäynti perustuu.
Kauppiaita on hyviä ja huonoja. Hyvä kauppias joustaa ehdoissa, eikä vaadi kohtuuttomia. Sitten on niitä kelmejä, joilla ei ole muita vaihtoehtoja kuin täysi hinta, heti, ei myönnytyksiä tai morjens.
Onneksi kauppiaan voi valita.Moottorikelkan välittäjä.
- Anonyymi
Kamelinvarvas-Kirsi on sosiopaatti mutta saa kaupat tehtyä.
- Anonyymi
Vihreillä arvoilla seison. Paras välittäjä on myös kallein, koska ei ole ilmaisia lounaita.
- Anonyymi
Kuka tämä cameltoe-kirsi?
- Anonyymi
Sitä minäkin ihmettelin. Ehkä kuulemme vielä?
- Anonyymi
Kirsillä on komia cameltoe
- Anonyymi
no kerro nyt, saakeli soikohon, enempi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no kerro nyt, saakeli soikohon, enempi!
Se on varmaan joku persufantasia juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmaan joku persufantasia juttu.
Ei oo, kyllä Kirsi käy suihkussa.
- Anonyymi
Katselimme aikamme Porista kiinteistöä kesäasunnoksi. Valitettavasti hinnat eivät kohdanneet muualla Suomessa olevien kiinteistöjen hinnassa suhteessa kuntoon. Tämä osittain kiinteistövälittäjien vaikutuksesta, kiinteistöt eivät liiku nykyhintapyynneillä mikä estää vaihtuvuuden. Oletteko huomanneet, että samat asunnot myynnissä vuodesta toiseen, tulevat aika-ajoin uudestaan myyntiin. Oikein hinnoiteltuna menee keskimäärin 2 viikossa, mutta ovat olleet liian isoja käyttöömme.
Porin keskustasta alkaa palvelutkin vähenemään eikä se Porijazzikaan juuri mitään arvoa tuo. Lopulta oikotie ehdotti Raaseporiasta täysin kunnostettua (98m2 3h k sauna ) hirsitaloa omalla tontilla hintapyynti 135te mihinkä päädyimme. Raaseporissa ehkä enemmän kulttuuriakin. Heippa Pori!- Anonyymi
Heippa!
- Anonyymi
Niin... onhan silläkin eroa ostaako asunnon Helsingborgista, Helsingforssista , Vähä-raumalta vai Raumalta?
Eri paikka, eri hinnat.
Saa Poristakin Turkua halvemmalla kämpän/mökin?
- Anonyymi
Op:n välittäjät Porissa kannattaa kiertää kaukaa. Ainakin yksi valehtelee törkeästi ja mitään vastuuta ei kiinteistövälitys ota heidän toimistaan. Syytteeseen ei Suomessa enää ketään saa ja puhutaan, että Suomessa ei ole korruptiota.
- Anonyymi
Kuka yksi OPssa valehtelee? Muita ei pidä leimata, jottet saa syytettä kunnianloukkauksesta.
- Anonyymi
Miten muuten onko myyjän kerrottava jos asunnossa joku kuollut? (rikos/oman käden kautta)
Ei varmaan ole uusien omistajien kuulla tätä naapureilta kun muuttaa paritaloonsa - Anonyymi
Ei voi tietää eikä saisikaan tietosuoja-asetuksen perusteella.
Huoneiston kuntoon ei ole vaikutusta. Jos on iloinen antaja asunut sekään ei vaikuta asunnon kuntoon.
Tuttu tuomari
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264