Lihavien kapina

Arvoisat lihavat henkilöt,

Nyt teidän avuksenne on saapunut henkilö joka tietää
mitä tulee tehdä: ekaksi te menette peilin ääreen ja
jos sieltä näkyvä henkilö ei mielytä, niin aloitatte kapinan ruokaa ja herkkuja vastaan.
Arvaan varmaan oikein kun sanon, että monet teistä
suuntaavat huomenna jälleen ruokakauppaan ostoksille. Ok, eihän siinä mitään pahaa ole, jos
vain osaisitte luovia itsenne rasvaisten tavaroiden ohi. Tänään ette lastaakkaan ruokakärryjänne tuulihatuilla, suklaalla, majoneesilla, maidolla, voilla, lardilla, vaan
ruisleivällä, vichy-vedellä, tomaateilla ja
tuoreella kalalla. Ajatelkaa tutun kauppiaanne ilmettä, kun hän huomaa teidän ostoksenne kassalla.
Vaikka rahaa ei menekkään sen vähempää kuin ennen, niin olette ottaneet ensimmäisen askeleen parantumista kohti. Sitkeästi muutama viikko kitumista terveellisellä eineksillä ja muutos on melko dramaattinen :) Entisen hyllyvän ruokarosvon tilalle on ilmestynyt itseluottamusta puhkuva ja määrätietoinen sankari. Vaikeata teille tämä kujanjuoksu varmasti on, mutta voittajat myös palkitaan.


"Mitä kovempi taistelu, sen suurempi on voitto"


MarttyyriMallari-TTt

18

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minähhh

      Onkohan tää nyt ihan tosissaan kirjoitettu? *Ei uskalla mitään muuten sanoa, jos ei varmasti voi tietää ja tuosta aloituksesta sitä ei oikein näe*

      • ajatteleppa kavereidesi ja muuteskin ympäristön reagtioita, kun otat laihdutuksen projektiksesi :)
        Veikkaan että he tulevat kateelliseksi ja te lihavat tarvitsette motiivia. Tässähän sitä on.


        "Ruoka haisee"


        MarttyyriMallari-TTt


      • minähhh
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ajatteleppa kavereidesi ja muuteskin ympäristön reagtioita, kun otat laihdutuksen projektiksesi :)
        Veikkaan että he tulevat kateelliseksi ja te lihavat tarvitsette motiivia. Tässähän sitä on.


        "Ruoka haisee"


        MarttyyriMallari-TTt

        No en mä ainakaan tunne tarvivani toisten kateutta mihinkään.

        Mutta tuo ihme yleistys osui silmään.

        "vain osaisitte luovia itsenne rasvaisten tavaroiden ohi. Tänään ette lastaakkaan ruokakärryjänne tuulihatuilla, suklaalla, majoneesilla, maidolla, voilla, lardilla, vaan
        ruisleivällä, vichy-vedellä, tomaateilla ja
        tuoreella kalalla"

        Tämä siis. Tottakai vissii niitäki löytyy, jotka sen kärrynsä herkuilla lastaa, tai ainakin niiden mukaan löytyy, jotka toisten ruokaostoksia muna kovana kyyläävät. Mutta varmasti aika moni on lihonut ihan normaalia ruokaa syömällä, annoskoot vain ovat olleet liian isoja.

        Mutta ehkäpä tämä keskustelu sitten olikin tarkoitettu juuri niille ihmisille, joille herkut ovat oikeasti ongelma. Siksi ehkä tuntui oudolta tuo että neuvona annetaan tuo, että pitäisi osata kaupassa vain mennä herkkuhyllyjen ohi ostamatta mitään. Että en silleensä pahalla tuota kysynyt, että onko viesti tosissaan kirjoitettu. :) Muttakun pitää työntää nenänsä joka asiaan .


      • minähhh kirjoitti:

        No en mä ainakaan tunne tarvivani toisten kateutta mihinkään.

        Mutta tuo ihme yleistys osui silmään.

        "vain osaisitte luovia itsenne rasvaisten tavaroiden ohi. Tänään ette lastaakkaan ruokakärryjänne tuulihatuilla, suklaalla, majoneesilla, maidolla, voilla, lardilla, vaan
        ruisleivällä, vichy-vedellä, tomaateilla ja
        tuoreella kalalla"

        Tämä siis. Tottakai vissii niitäki löytyy, jotka sen kärrynsä herkuilla lastaa, tai ainakin niiden mukaan löytyy, jotka toisten ruokaostoksia muna kovana kyyläävät. Mutta varmasti aika moni on lihonut ihan normaalia ruokaa syömällä, annoskoot vain ovat olleet liian isoja.

        Mutta ehkäpä tämä keskustelu sitten olikin tarkoitettu juuri niille ihmisille, joille herkut ovat oikeasti ongelma. Siksi ehkä tuntui oudolta tuo että neuvona annetaan tuo, että pitäisi osata kaupassa vain mennä herkkuhyllyjen ohi ostamatta mitään. Että en silleensä pahalla tuota kysynyt, että onko viesti tosissaan kirjoitettu. :) Muttakun pitää työntää nenänsä joka asiaan .

        se on tosissaan kirjoitettu. Ei kai kenenkään mieleen tulisi kirjoitaa tänne lihavien palstalle muuta kuin asiaa.
        Nyt on korkea aika ruveta laihkarille ja paras tulos saadaan aikaan kun on motiivia mukana hommassa.
        Sinusta voi tulla vielä normaalipainoinen, jos vain teet ohjeitteni mukaan. Minäkin heräsin äsken naisen vierestä jolla vatsa pompottaa, mutta se ei johdu ylipainosta. Ei tulisi mieleenikään ruveta syömään tähän aikaan ja vaikeata se olisikin, kun ei ole edes mitään ruokaa jääkaapissa :P
        Nyt sinä arvoisa minähhh rupeat laihduttamaan ja
        tulet sitten kertomaan miten kävi, saatana!!!


        "Terästä selkärankaan"


        MarttyyriMallari-TTt


      • minähhh
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        se on tosissaan kirjoitettu. Ei kai kenenkään mieleen tulisi kirjoitaa tänne lihavien palstalle muuta kuin asiaa.
        Nyt on korkea aika ruveta laihkarille ja paras tulos saadaan aikaan kun on motiivia mukana hommassa.
        Sinusta voi tulla vielä normaalipainoinen, jos vain teet ohjeitteni mukaan. Minäkin heräsin äsken naisen vierestä jolla vatsa pompottaa, mutta se ei johdu ylipainosta. Ei tulisi mieleenikään ruveta syömään tähän aikaan ja vaikeata se olisikin, kun ei ole edes mitään ruokaa jääkaapissa :P
        Nyt sinä arvoisa minähhh rupeat laihduttamaan ja
        tulet sitten kertomaan miten kävi, saatana!!!


        "Terästä selkärankaan"


        MarttyyriMallari-TTt

        Joku nyt ei oikein taas saa unta. :D

        Niin, mitkäs ne ohjeesi nyt olivatkaan? Kaupassa pitäisi oppia ohittamaan rasvaiset herkut niin, ettei lapa niitä kärryihinsä. Hmmh, osaan sen jo, minulle herkuttelu ei ole ongelma. Ja muita neuvoja ei aloitusviestissä muistaakseni sitten ollutkaan.

        Joten kiitoksia vain kovasti erittäin...hmm...houkuttelevasta... tarjouksesta alkaa laihdutuskuurille, mutta taidanpa tällä kertaa jättää sen väliin, mutta ehkäpäkenties sitten joku toinen kerta vaikka ;)

        "se on tosissaan kirjoitettu. Ei kai kenenkään mieleen tulisi kirjoitaa tänne lihavien palstalle muuta kuin asiaa."

        Tälle lauseelle tekisi mieli jo naurahtaa, mutta on jo sen verran selvää provoilua etten taida vaivautua. :D Tai sitten koko aloitus oli sitä, jotenkin meni tuon ylle lainatun lauseen mukana usko siihen, että tämä olisi tosissaan kirjoitettu. Mutta evt?

        Mutta tää neiti lähtee nyt nukkuun, kaameesta kapulasta tulee vielä kaameempi, jos on valvonut koko yön.


      • minähhh kirjoitti:

        Joku nyt ei oikein taas saa unta. :D

        Niin, mitkäs ne ohjeesi nyt olivatkaan? Kaupassa pitäisi oppia ohittamaan rasvaiset herkut niin, ettei lapa niitä kärryihinsä. Hmmh, osaan sen jo, minulle herkuttelu ei ole ongelma. Ja muita neuvoja ei aloitusviestissä muistaakseni sitten ollutkaan.

        Joten kiitoksia vain kovasti erittäin...hmm...houkuttelevasta... tarjouksesta alkaa laihdutuskuurille, mutta taidanpa tällä kertaa jättää sen väliin, mutta ehkäpäkenties sitten joku toinen kerta vaikka ;)

        "se on tosissaan kirjoitettu. Ei kai kenenkään mieleen tulisi kirjoitaa tänne lihavien palstalle muuta kuin asiaa."

        Tälle lauseelle tekisi mieli jo naurahtaa, mutta on jo sen verran selvää provoilua etten taida vaivautua. :D Tai sitten koko aloitus oli sitä, jotenkin meni tuon ylle lainatun lauseen mukana usko siihen, että tämä olisi tosissaan kirjoitettu. Mutta evt?

        Mutta tää neiti lähtee nyt nukkuun, kaameesta kapulasta tulee vielä kaameempi, jos on valvonut koko yön.

        Sinäkin olet jättäyt tietokoneen auki, jotta voit tarkkailla tätä keskustelua.
        Tehdään yx asia selväksi: on turha väittää kirjoituksiani provoiluksi, koska ne ovat mielipiteitä. Jos sinä keksit paremman laihdutus-suunnitelman kuin minä, niin antaa kuulua sitten vaan. Minä en ole lihava (185 cm/ 78 kg) mutta se ei tarkoita kuitenkaan sitä etten osaisi neuvoa läskejä.
        Kaikkein tärkeintä on motivaation hankkiminen ja siihen perustuu koko laihdutusneuvoni.
        Sinäkin voisit olla hoikka ja normaalin näköinen, jos vaan haluat, höpönassuni ;)
        Sitten kun olet laihtunut normaaliksi, niin vien sinut ravintolaan illalliselle ja sen jälkeen
        tulet kylään luoksemme.


        "Olen hengessä mukana raskaalla taipaleellasi"


        MarttyyriMallari-TTt


      • lainatakseni omia sanojasi:
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        ajatteleppa kavereidesi ja muuteskin ympäristön reagtioita, kun otat laihdutuksen projektiksesi :)
        Veikkaan että he tulevat kateelliseksi ja te lihavat tarvitsette motiivia. Tässähän sitä on.


        "Ruoka haisee"


        MarttyyriMallari-TTt

        ""I see you stand there, you think you are so cool, why dont you just fuck off""
        Sovella tätä itseesi!


      • julumettu juulia
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Sinäkin olet jättäyt tietokoneen auki, jotta voit tarkkailla tätä keskustelua.
        Tehdään yx asia selväksi: on turha väittää kirjoituksiani provoiluksi, koska ne ovat mielipiteitä. Jos sinä keksit paremman laihdutus-suunnitelman kuin minä, niin antaa kuulua sitten vaan. Minä en ole lihava (185 cm/ 78 kg) mutta se ei tarkoita kuitenkaan sitä etten osaisi neuvoa läskejä.
        Kaikkein tärkeintä on motivaation hankkiminen ja siihen perustuu koko laihdutusneuvoni.
        Sinäkin voisit olla hoikka ja normaalin näköinen, jos vaan haluat, höpönassuni ;)
        Sitten kun olet laihtunut normaaliksi, niin vien sinut ravintolaan illalliselle ja sen jälkeen
        tulet kylään luoksemme.


        "Olen hengessä mukana raskaalla taipaleellasi"


        MarttyyriMallari-TTt

        No jo on maailma mallillaan kun hullut riehuu valtoimenaan! Tää vielä kuvittelee että hänen juttunsa ovat jotenkin hauskoja. Tiedoksi vain että turhaa niitä läskejä on neuvoa, ei niillä ole omaa mieltä ja tahtoa. Samanlaista materiaalia se läski on kuin luu ja nahkakin. Jos kuvittelet pienessä mielessäsi että jokainen ylipainoinen mättää rasvaa ja sokeria kaiket päivät suuhunsa niin voin sanoa että ei poika, näin ei ole asia. Murheensa ja vastuksensa jokaiselle on tässä ellämässä annettu. Ei ole helppo tie kuljettavana sillä naisella joka on hullun kelkkaan eksynyt. Säälit ja sympatiat hänelle jos hän on todellinen eikä pelkkä hullun houre.


      • -Kiz
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Sinäkin olet jättäyt tietokoneen auki, jotta voit tarkkailla tätä keskustelua.
        Tehdään yx asia selväksi: on turha väittää kirjoituksiani provoiluksi, koska ne ovat mielipiteitä. Jos sinä keksit paremman laihdutus-suunnitelman kuin minä, niin antaa kuulua sitten vaan. Minä en ole lihava (185 cm/ 78 kg) mutta se ei tarkoita kuitenkaan sitä etten osaisi neuvoa läskejä.
        Kaikkein tärkeintä on motivaation hankkiminen ja siihen perustuu koko laihdutusneuvoni.
        Sinäkin voisit olla hoikka ja normaalin näköinen, jos vaan haluat, höpönassuni ;)
        Sitten kun olet laihtunut normaaliksi, niin vien sinut ravintolaan illalliselle ja sen jälkeen
        tulet kylään luoksemme.


        "Olen hengessä mukana raskaalla taipaleellasi"


        MarttyyriMallari-TTt

        Loisto tyyppi! *naureskelee* :D


      • minähhh
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Sinäkin olet jättäyt tietokoneen auki, jotta voit tarkkailla tätä keskustelua.
        Tehdään yx asia selväksi: on turha väittää kirjoituksiani provoiluksi, koska ne ovat mielipiteitä. Jos sinä keksit paremman laihdutus-suunnitelman kuin minä, niin antaa kuulua sitten vaan. Minä en ole lihava (185 cm/ 78 kg) mutta se ei tarkoita kuitenkaan sitä etten osaisi neuvoa läskejä.
        Kaikkein tärkeintä on motivaation hankkiminen ja siihen perustuu koko laihdutusneuvoni.
        Sinäkin voisit olla hoikka ja normaalin näköinen, jos vaan haluat, höpönassuni ;)
        Sitten kun olet laihtunut normaaliksi, niin vien sinut ravintolaan illalliselle ja sen jälkeen
        tulet kylään luoksemme.


        "Olen hengessä mukana raskaalla taipaleellasi"


        MarttyyriMallari-TTt

        No nyt tämä alkoi kyllä mennä jo vähän turhan omituiseksi. :D

        Mutta hassu kyllä olet, siitä ei pääse mihinkään 8]


      • eikä ottaa itseensä
        minähhh kirjoitti:

        No nyt tämä alkoi kyllä mennä jo vähän turhan omituiseksi. :D

        Mutta hassu kyllä olet, siitä ei pääse mihinkään 8]

        Ei kannata kinata, tyyppi ei selvästikkään tiedä mistä keskustelee. Seuraavassa elämässä hän on sika joskin sika on sympaattinen en toivo sialle pahaa. Mutta tämä tyyppi on lihotus-sika ja joutuu jouluna pöytää. Sitten ehkä karman laki täyttyy.


      • lainatakseni omia sanojasi: kirjoitti:

        ""I see you stand there, you think you are so cool, why dont you just fuck off""
        Sovella tätä itseesi!

        Jos ei mestarin neuvot kelpaa, niin hyvä on ei tartte lukea, eikä kommentoida,


        "Kiittämättömyys on maailman palkka"


        MarttyyriMallari-TTt


      • hoikistunut
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Jos ei mestarin neuvot kelpaa, niin hyvä on ei tartte lukea, eikä kommentoida,


        "Kiittämättömyys on maailman palkka"


        MarttyyriMallari-TTt

        Olet aivan oikeassa! Mutta heti alkaa ylipainoisten riveistä selitys ja kitinä... että herkuttelu ei ole ongelma.. tavallisella ruoalla on lihottu kun annoskoot on suuria. No mitäs muuta se on kuin herkuttelua? Ja miten niin alkuperäinen kirjoittaja ei tiedä mistä puhuu? Hän tietää varsin hyvin!

        Lihavuus on lähes ravinnosta kiinni, ja silloinkin kun se ei ole ravinnosta kiinni, siihen voi jokseenkin vaikuttaa ravinnolla ja liikunnalla.

        Eli kannatan tätä ruokakapinaa mitä ap teille ystävällisesti toivottaa. Olen itse entinen lihava, nykyään painan 64kg ja aion tiputtaa siitäkin vielä muutaman kilon. Olen oppinut matkan varrella että selityksillä ei laihduta. Alkuun selittelin, että minä vain olen isompi ihminen, tai että minulle ei sovi juoksulenkkeily, tai että minä tarvitsen sokeria jaksaakseni. Seliseliseli.

        Lihavuus on kuin alkoholismi, sitä luulee että siitä on vaikea päästä mutta kun pääsee vauhtiin niin huomaa että se on helppoa ja sitä paitsi mukavaa ja tyydyttävää! Joten inhotkaa niitä ruokianne, syökää kevyesti tai laatuherkkuja vain pienen määrän, ja kuluttakaa kaloreita joka päivä!

        Palkkioksi saatte ihanat vartalot, terveyttä ja itsetyytyväisen mielen. Minusta on ihana katsoa nykyään peiliin kun sieltä katselee normaalipainoinen, iloinen nainen jota katselee mielellään. Ja minä en väitä etteikö lihavakin voisi olla kaunis, mutta terveellinen hän ei ole, eikä hyvä esimerkki muille, eikä kukaan voi kääntää mielipidettäni siitä asiasta minkäänlaisin selityksin.


    • Veera^

      Mua naurattaa eniten toi kohta, että muutaman viikon laihdutuksella ne läskit onkin sitten hävinneet (tai jotenkin dramaattisesti ulkonäkö muuttunut). Laihduttamisesta kyllä tuntuu joillakin olevan sellanen ihme käsitys, että ne kilot muka karisis pois kun muutaman kurkun vetäsee ja vähän käy juoksemassa talon ympäri.

      • minim.

        Kyllä toi aloitusviesti on ihan ok, idea siinä on hyvä ja kannustava. Mutta oli tyyli mikä hyvänsa, niin lihavat löytää näistä viesteistä sanan tai lauseen jota rupeavat pyörittelemään tyyliin "ei pidä paikkansa", "ei toimi kaikilla" jne.

        Miks hel...tissä ette tajua että jostain on aloitettava, ruokavalio on pistettävä uusiksi, on syötävä vähemmän. Missä puhuttiin vain muutamasta kurkusta?

        Selittelijät paljastaa oman saamattomuutensa kun tulevat heti kitisemään että ei onnistu, kaikkeni oon yrittäny, ei oo helppoo... Sellaista ihmistä ei oo olemassa joka ei laihtuis jos syö vähemmän kun kuluttaa. Miljoona kertaa todettu täälläkin. Ruokariippuvaiset menkööt hoitoon!


      • ???????
        minim. kirjoitti:

        Kyllä toi aloitusviesti on ihan ok, idea siinä on hyvä ja kannustava. Mutta oli tyyli mikä hyvänsa, niin lihavat löytää näistä viesteistä sanan tai lauseen jota rupeavat pyörittelemään tyyliin "ei pidä paikkansa", "ei toimi kaikilla" jne.

        Miks hel...tissä ette tajua että jostain on aloitettava, ruokavalio on pistettävä uusiksi, on syötävä vähemmän. Missä puhuttiin vain muutamasta kurkusta?

        Selittelijät paljastaa oman saamattomuutensa kun tulevat heti kitisemään että ei onnistu, kaikkeni oon yrittäny, ei oo helppoo... Sellaista ihmistä ei oo olemassa joka ei laihtuis jos syö vähemmän kun kuluttaa. Miljoona kertaa todettu täälläkin. Ruokariippuvaiset menkööt hoitoon!

        Ihanaa kun laihat ihmiset ei sitä ruokaa tartte, ei tuu riippuvuutta....voihhh
        Rahaa jää varmaan paljon muuhun...vaikkapa sali korttiin vuodeks.....


      • ....
        ??????? kirjoitti:

        Ihanaa kun laihat ihmiset ei sitä ruokaa tartte, ei tuu riippuvuutta....voihhh
        Rahaa jää varmaan paljon muuhun...vaikkapa sali korttiin vuodeks.....

        Ottaa varmaan päähän kun jotkut osaa nauttia ruoasta ja herkuistakin kohtuudella. Ja jos pari kiloa tulee lisää niin toiset osaa heti ottaa itseään niskasta kiinni. Jotkut taas ihmettelevät parinkymmenen liikakilon jälkeen että mistäs noi nyt tuli..

        Ei siinä mitään jos joku vapaaehtoisesti on lihava eikä kärsi siitä millään lailla.
        Mutta jos haluaa laihtua niin se onnistuu kaikilta. Se vaatii VAIN muutosta.


      • Veera^
        minim. kirjoitti:

        Kyllä toi aloitusviesti on ihan ok, idea siinä on hyvä ja kannustava. Mutta oli tyyli mikä hyvänsa, niin lihavat löytää näistä viesteistä sanan tai lauseen jota rupeavat pyörittelemään tyyliin "ei pidä paikkansa", "ei toimi kaikilla" jne.

        Miks hel...tissä ette tajua että jostain on aloitettava, ruokavalio on pistettävä uusiksi, on syötävä vähemmän. Missä puhuttiin vain muutamasta kurkusta?

        Selittelijät paljastaa oman saamattomuutensa kun tulevat heti kitisemään että ei onnistu, kaikkeni oon yrittäny, ei oo helppoo... Sellaista ihmistä ei oo olemassa joka ei laihtuis jos syö vähemmän kun kuluttaa. Miljoona kertaa todettu täälläkin. Ruokariippuvaiset menkööt hoitoon!

        Alkuperäisessä tekstissä sanottiin, että muutamassa viikossa tulokset olisivat jo dramaattiset. Tarkoitin sitä, että kun luodaan tällaisia illuusioita ihmiset saattavat turhautua kun laihtumista ei heti tapahdukkaan. Pitäisi ymmärtää, että kyseessä on pitkä prosessi ja ruokavalion muutos loppuiäkseen eikä uskoa joihinkin pikakuureihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe