eteispalvelu

ei koskaan...

mikä uusi systeemi tämä oikein on...?mikä ihme eteispalvelumaksu täytyy maksaa, vaikka en jättäis takkia naulakkoon.? en ole ainakin vuoteen käynyt missään baareissa ja sitten viikonloppuna olin rikalassa...portsari sanoi ,että täällä see maksu on ollut aina....tosi ärsyttävä rahastusta.

68

8296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos

jäisit kotiin itkemään. Jos olet niin persaukinen, että iltasi menee pilalle pienestä sisäänpääsy maksusta, niin älä enää koskaan käy baareissa.

• ...

kyse ei ole sisäänpääsymaksusta...vaan sen lisäksi täytyy maksaa turhasta. ennen oli pääsylippu ja sitten kun jättää narikkaan jotain maksaa sen eteispalvelumaksun...mutta nyt täytyy see maksaa vaikka tulisi yläosa paljaana.

• pers*****

noi maksut.. RAHASTUKSEN MAKUA!! minulla ei ainakaan ole kyse siitä ettei minulla olisi rahaa sitä maksaa ja aina olen myös maksanut MUTTA en kylläkään tarvitse ko. palvelua..hetkenkulutua varmaan otetaan WC-maksu ravintoloissa/bubeissa?? onneks vielä sisältyy hintaan!! Aikoinaan kun meni ravintolaan niin EI OLLUT SIS:PÄÄSY MAKSUJA!! Kun myöhemmin asiakkaiden maksatusbuumi alkoi niin sis.pääsylipun hintaan alkuaikoina sisältyi es. metsästäjän voileipä tms. eikä ylimääräisiä narikka maksuja ollut :) NYKYISIN KOKO TOUHU ON RAHASTUSTA ennen toiminta oli ASIAKASLÄHTÖISTÄ!!

• ???????

ei vaan Rikala vaan ihan jokainen muukin mesta tavalla tai toisella nylkee asiakkaitaan erinnäisillä pakollisilla maksuilla oli sit takkii tai ei. Hmmmm.. taitanee muuten olla mestari ainut jossa ei sitä nyljetä asiakkailta vaiks oven viekus poke seisoiski!!!

• minä vain...

olen kyllä joutunut siellä maksamaan sen.... jollekin mäkikotkan nimiselle tyypillekö vain...

• rahaa

Rikalassa ja pulpukassa ainakin on käytössä ko systeemi. Kyseinen maksu on sikäli aivan ymmärrettävää, kun nykyään ovimiehet ovat pääsääntöisesti ulkoistettu. Kesäisin joutuisi tekemään töitä tappiolla, tekisitkö itse? Onnelassa on vahtimestareilla iso firma takana, joka ilmeisesti pystyy kesän ajan tekemään tappiota, koska siellä maksua ei peritä ellei jätä jotain naulaan.

• jkkhtfgvcbgdfxzcv
        rahaa kirjoitti:

Rikalassa ja pulpukassa ainakin on käytössä ko systeemi. Kyseinen maksu on sikäli aivan ymmärrettävää, kun nykyään ovimiehet ovat pääsääntöisesti ulkoistettu. Kesäisin joutuisi tekemään töitä tappiolla, tekisitkö itse? Onnelassa on vahtimestareilla iso firma takana, joka ilmeisesti pystyy kesän ajan tekemään tappiota, koska siellä maksua ei peritä ellei jätä jotain naulaan.

mutta vetoavat turvallisuuteen :(
        saa kuulemma olla rauhassa , heh, baarissa kun he vartioi, se maksaa.....

• on eri juttuja
        jkkhtfgvcbgdfxzcv kirjoitti:

mutta vetoavat turvallisuuteen :(
        saa kuulemma olla rauhassa , heh, baarissa kun he vartioi, se maksaa.....

Vartioisitko itse ilmaiseksi ( ja selvinpäin ) ja vastaisit turvallisuudesta kun salolaiset apinat juopottelee?
        Eteismaksu on kaikkialla muuallakin hiukankin tasokkaammissa ravintoloissa. Ehkäpä sinun pitänee tyytyä vain Leijonapubiin, sillä siellä sitä ei varmaankaan ole.

• suomemme maassa
        minä vain... kirjoitti:

olen kyllä joutunut siellä maksamaan sen.... jollekin mäkikotkan nimiselle tyypillekö vain...

kaikissa paikoissa se maksu on/tai ainakin olisi maksettava.
        Siitähän ei pääse mihinkään,kuin ei myöskään veronmaksuissa yleensäkään,jos et tee sitten jonkin sortin pimeetä BISNESTÄ.
        Ja paikoissa joissa sen maksat niin tiedät,että se PAIKKA MAKSAA AINAKIN VERONSA TUNNOLLISESTI,

• jvpoke

mikä uusi systeemi tämä oikein on. EHKÄ SE ON UUSI SINULLE KUN ET OLE KÄYNYT MUUALLA?

..?mikä ihme eteispalvelumaksu täytyy maksaa, vaikka en jättäis takkia naulakkoon.? KOSKA YLEENSÄ/JOSKUS OVIMIESTEN PALKKA ON SIDOKSISSA JUURI NÄIHIN MAKSUIHIN

en ole ainakin vuoteen käynyt missään baareissa ja sitten viikonloppuna olin rikalassa...portsari sanoi ,että täällä see maksu on ollut aina....tosi ärsyttävä rahastusta. AI ÄRSYTTÄVÄÄ? MIKÄ ON SITTEN ÄRSYTTÄVÄMPÄÄ 1) KÄTKET TAKKIIN JA JUOT RAVINTOLASSA OMIA TASKUSTA JA LÄHDETTE KOKO PÖYTÄ ULOS KUN JÄÄTTE KIINNI 2) OTAT PUUKOSTA TAI PIIKISTÄ SEKÄ PIIKISTÄ JOKA ON KÄTKETTY TAKKIIN 3) VAI LUUSERIT JA TIETTYYN JOUKKOON KUULUVAT PITÄVÄT TAKKIA PÄÄLLÄ 4) ASIA ON VAIN NIIN ETTÄ TAKKI PÄÄLLÄ EI OLLA.

Ja jossei sinulla ole varaa maksaa muutamaa ylimmäräistä euroa suosittelen asioimista tarjouskaljaostoksissa ruokakaupassa ja pysymistä kotona. ravintolan tarkoituksena on tuottaa voittoa.

• olet oikeassa..

yleensä/tai ainakin useimmilla ravintoloilla on todellakin portsari palvelut ulkoistettu,jotenka
        sehän on aivan paivänselvä asia,että palkat/verot/vakuutukset y.m.. maksetaan nimenomaan eteispalvelumaksuilla.Eihän kukaan ilman palkkaa todellakaan työtänsä tee,näin vaan on.
        Taidat olla niitä sen "ei vaan ennenvanhaan" tälläista ollut ihmisiä.Silloin mentiin työväentalolle tanssimaan ja maksettiin narikkamaksu talvella,mutta kesällä sitä ei tarttenu,ku ei ollu takkiakaan.Jos olet niitä ihmisiä niin pysyppä kiltisti kotona kaupankaljoja litkien.
        Portsarit ovat siellä todellakin meidän kaikkien turvana myöskin.!

• ei-poke
        olet oikeassa.. kirjoitti:

yleensä/tai ainakin useimmilla ravintoloilla on todellakin portsari palvelut ulkoistettu,jotenka
        sehän on aivan paivänselvä asia,että palkat/verot/vakuutukset y.m.. maksetaan nimenomaan eteispalvelumaksuilla.Eihän kukaan ilman palkkaa todellakaan työtänsä tee,näin vaan on.
        Taidat olla niitä sen "ei vaan ennenvanhaan" tälläista ollut ihmisiä.Silloin mentiin työväentalolle tanssimaan ja maksettiin narikkamaksu talvella,mutta kesällä sitä ei tarttenu,ku ei ollu takkiakaan.Jos olet niitä ihmisiä niin pysyppä kiltisti kotona kaupankaljoja litkien.
        Portsarit ovat siellä todellakin meidän kaikkien turvana myöskin.!

Tätä samaa virttä veisataan. Pakko ottaa rahaa kun muuten ei saisi palkkaa. Ihme ettei Prisman kassalla pysäytellä ihmisiä ja oteta paria euroa. Kato kun rahaa olisi pakko saada.

En ole koskaan saanut kuittia vaikka rahat on otettu. Miksi en? Ilmeisesti rahat menevät verottajan ohi.

Mikseivät kahva-apinat pyydä rahojaan työnantajiltaan? En minäkään rosvoa asiakkaita jos oma työnantaja ei maksa tarpeeksi palkkaa.

Muutama vuosi on vierähtänyt, kun viimeksi baarissa asioin. Sillon kävin Mollissa. Poke pelasi jotain rahapeliä ja vasemmalla kädellä peri "palvelumaksun". Itse avasin ulko-oven mennen tullen, eikä ollut takkia päällä. Paska poke, paska mesta.

• jvpoke
        ei-poke kirjoitti:

Tätä samaa virttä veisataan. Pakko ottaa rahaa kun muuten ei saisi palkkaa. Ihme ettei Prisman kassalla pysäytellä ihmisiä ja oteta paria euroa. Kato kun rahaa olisi pakko saada.

En ole koskaan saanut kuittia vaikka rahat on otettu. Miksi en? Ilmeisesti rahat menevät verottajan ohi.

Mikseivät kahva-apinat pyydä rahojaan työnantajiltaan? En minäkään rosvoa asiakkaita jos oma työnantaja ei maksa tarpeeksi palkkaa.

Muutama vuosi on vierähtänyt, kun viimeksi baarissa asioin. Sillon kävin Mollissa. Poke pelasi jotain rahapeliä ja vasemmalla kädellä peri "palvelumaksun". Itse avasin ulko-oven mennen tullen, eikä ollut takkia päällä. Paska poke, paska mesta.

Ammattikunta koostuu monelaisista osaajista; tuskin Mollin ravitola on ainut paikka missä olet saanut huonoa palvelua, mutta ilmeisesti olet saanut huonoa
        kun muistat mainita asian viellä kahden vuoden päästä?

Prisman kassa on aivan eri juttu kuin ravintola. Toivottavasti olet jo keksinyt parempia vertauksia?

Ns tipit ovat verottomia jos eivät yksin muodosta palkkaa ja vuotuista ansiota, vain hölmö tekee töitä ilman että ilmoittaa tulojaan verottajalle, joten uskon sinun olevan jälleen hakoiteillä?

Kun kerran kahdessa vuodessa et ole tehnyt ravintokäyntiä, niin mikset samassa tavoittelisi esim viiden vuoden pussikaljakautta.

• jees....
        jvpoke kirjoitti:

Ammattikunta koostuu monelaisista osaajista; tuskin Mollin ravitola on ainut paikka missä olet saanut huonoa palvelua, mutta ilmeisesti olet saanut huonoa
        kun muistat mainita asian viellä kahden vuoden päästä?

Prisman kassa on aivan eri juttu kuin ravintola. Toivottavasti olet jo keksinyt parempia vertauksia?

Ns tipit ovat verottomia jos eivät yksin muodosta palkkaa ja vuotuista ansiota, vain hölmö tekee töitä ilman että ilmoittaa tulojaan verottajalle, joten uskon sinun olevan jälleen hakoiteillä?

Kun kerran kahdessa vuodessa et ole tehnyt ravintokäyntiä, niin mikset samassa tavoittelisi esim viiden vuoden pussikaljakautta.

minulla ei pahaa sanotavaa pokeista. Mutta tämä uusi tupakkalaki ajaa kyllä meiluummin pussikaljoille. Poket vahtivat nykyisin terasseja ja jengi seilaa edestakaisin mukien kanssa. Mikä mahtaa olla meno talvella??

• enmaksa
        jees.... kirjoitti:

minulla ei pahaa sanotavaa pokeista. Mutta tämä uusi tupakkalaki ajaa kyllä meiluummin pussikaljoille. Poket vahtivat nykyisin terasseja ja jengi seilaa edestakaisin mukien kanssa. Mikä mahtaa olla meno talvella??

Minä vältän paikkoja jossa minulla maksatetaan palvelusta jota en tarvitse kuten tässä tapauksessa eteispalvelu maksu. Minulla ei ole kesäisin takkia ja siten en myöskään jätä mitään narikkaan. Uskomattominta oli Vanhan Mestarin poken vaatimus riisututtaa minulla blaserini joka kuului normaaliin naisen asustukseen. Tuskin ukoilta pikkutakkeja otattaa pois.
        Sinne ei siis enää ikinä! Baarikierroksen teko Salossa näyttää kuihtuvan kun periaatteesta en noihin paikkoihin lähde. Makakoot ravintoloitsija vahtimestarien palkan kuten kuka tahansa muukin yrittäjä työntekijöittensä palkat maksaa.

• jep jep
        enmaksa kirjoitti:

Minä vältän paikkoja jossa minulla maksatetaan palvelusta jota en tarvitse kuten tässä tapauksessa eteispalvelu maksu. Minulla ei ole kesäisin takkia ja siten en myöskään jätä mitään narikkaan. Uskomattominta oli Vanhan Mestarin poken vaatimus riisututtaa minulla blaserini joka kuului normaaliin naisen asustukseen. Tuskin ukoilta pikkutakkeja otattaa pois.
        Sinne ei siis enää ikinä! Baarikierroksen teko Salossa näyttää kuihtuvan kun periaatteesta en noihin paikkoihin lähde. Makakoot ravintoloitsija vahtimestarien palkan kuten kuka tahansa muukin yrittäjä työntekijöittensä palkat maksaa.

otetaan poket pois ovelta! kuka menee väliin kun baarissa tapellaa? sinäkö?
        istuisitko iltaa paikassa mikä on täynnä hörhöjä jotka on nauttinut muutakin kun alkoholia....mielestäni se 2 egee on pieni hinta siitä että voit rauhassa rentoutua ja pitää hauskaa....

• ei-poke
        jep jep kirjoitti:

otetaan poket pois ovelta! kuka menee väliin kun baarissa tapellaa? sinäkö?
        istuisitko iltaa paikassa mikä on täynnä hörhöjä jotka on nauttinut muutakin kun alkoholia....mielestäni se 2 egee on pieni hinta siitä että voit rauhassa rentoutua ja pitää hauskaa....

No problem. Maksan sulle 2e siitä että pidät paikan rauhallisena. Ja sä maksat mulle 2e siitä etten ala riehumaan.

Asiakkaana oletan, että järjestyksenvalvonta kuuluisi myytyjen tuotteiden hintaan. Ilmeisesti näin ei ole. Ihme ettei muuten paikallisessa ruokakaupassa vaksit ota maksua. Syyhän olisi sama.

Sitä ihmettelen vain, että miksi raflat sitten myyvät viinaa kännisille, vaikka tietävät että tappeluhan siitä syntyy. Ja lakikin sen kieltää. Ja siksi asiakkaiden pitää maksaa pokeille.

• vuokrataan...
        ei-poke kirjoitti:

No problem. Maksan sulle 2e siitä että pidät paikan rauhallisena. Ja sä maksat mulle 2e siitä etten ala riehumaan.

Asiakkaana oletan, että järjestyksenvalvonta kuuluisi myytyjen tuotteiden hintaan. Ilmeisesti näin ei ole. Ihme ettei muuten paikallisessa ruokakaupassa vaksit ota maksua. Syyhän olisi sama.

Sitä ihmettelen vain, että miksi raflat sitten myyvät viinaa kännisille, vaikka tietävät että tappeluhan siitä syntyy. Ja lakikin sen kieltää. Ja siksi asiakkaiden pitää maksaa pokeille.

Monessa paikassa nykyään homma toimii niin, että ravintoloitsija vuokraa narikkaa toiselle yrittäjälle. Tämä yrittäjä sitten kerää kaikilta sen kaksi euroa, jolla hän maksaa vahtimestareiden palkat, narikkavuokran ynnä muut kulut. Jos tätä maksua ei kaikilta kerätä, on päivänselvää että ainakin kesällä mennään reilusti tappiolla.

Älkää hyvät ihmiset moittiko yksittäisiä vahtimestareita tässä asiassa, eivät he niitä ahneita ole. Ennemminkin ravintoloitsija käärii rahaa taskuun ja saa vielä vahtimestaripalvelut kaupan päälle. Nykyään vakiintunut systeemi taitaa olla "mätä"?

Kommentistasi "2 euroa minulle etten ala riehumaan" heijastuu juuri nykyajan, "minulla on oikeuksia mutta ei velvollisuuksia" mentaliteetti. Käyttäytymisestä ei ole enää mitään tietoa kun lähdetään baariin, tumpataan tumpit lattialle tai minne sattuu vaikka tuhkis on vieressä, heitetään kuitit lattialle, varmuuden vuoksi vielä hajoitetaan ravintolan vessasta vaikka käsipyyheteline, revitään kyltit seinistä yms. Sitten itketään kun sisäänpääsymaksu on vaikka 5 €, jollainhan ne korjaus- ja siivouskulutkin on katettava.

• tSalo
        ei-poke kirjoitti:

Siitä en varmasti usko koituvan edes pikkutytölle ongelmia, jos sinä alat riehumaan.

Yksi syy varmasti palvelumaksujen perimiseen on juniorit. Juniorit kun hyppäävät myös kaikki talvet ilman takkia, koska ei ole varaa maksaa palvelumaksuja? Onko pikkupojat ja tytöt näin? On
        Ihan sama vaikka ulkona olisi 30astetta pakkasta niin silti takki autoon ja baariin. Naurettavaa.

Maksetaan nyt kaikki vaan kiltisti ne maksut niin voidaan kaikki pitää hauskaa eikä vinkua täällä. Kaikkihan tietää että viinan se kaikki raha menee mikä illalla oli kukkarossa vaan ei aamulla enää. ei ovelle. :)

• rande_79
        vuokrataan... kirjoitti:

Monessa paikassa nykyään homma toimii niin, että ravintoloitsija vuokraa narikkaa toiselle yrittäjälle. Tämä yrittäjä sitten kerää kaikilta sen kaksi euroa, jolla hän maksaa vahtimestareiden palkat, narikkavuokran ynnä muut kulut. Jos tätä maksua ei kaikilta kerätä, on päivänselvää että ainakin kesällä mennään reilusti tappiolla.

Älkää hyvät ihmiset moittiko yksittäisiä vahtimestareita tässä asiassa, eivät he niitä ahneita ole. Ennemminkin ravintoloitsija käärii rahaa taskuun ja saa vielä vahtimestaripalvelut kaupan päälle. Nykyään vakiintunut systeemi taitaa olla "mätä"?

Kommentistasi "2 euroa minulle etten ala riehumaan" heijastuu juuri nykyajan, "minulla on oikeuksia mutta ei velvollisuuksia" mentaliteetti. Käyttäytymisestä ei ole enää mitään tietoa kun lähdetään baariin, tumpataan tumpit lattialle tai minne sattuu vaikka tuhkis on vieressä, heitetään kuitit lattialle, varmuuden vuoksi vielä hajoitetaan ravintolan vessasta vaikka käsipyyheteline, revitään kyltit seinistä yms. Sitten itketään kun sisäänpääsymaksu on vaikka 5 €, jollainhan ne korjaus- ja siivouskulutkin on katettava.

Sillon kun olin nuorempi ja vielä sai baareissa vetää röökiä, mä kyllä melkeen aina karistin tuhkat maahan minne sattuu ja tumppasin lattialle, oli sitte kokolattiamatto tai parketti. Samoin tyhjät röökiaskit lensi lattialle. Näin tapahtu niin pääsymaksullisissa paikoissa kuin muissaki baareissa.
        Viihtymäänhän sinne maksavat asiakkaat tulee, joten so what

• jartsu77
        rande_79 kirjoitti:

Sillon kun olin nuorempi ja vielä sai baareissa vetää röökiä, mä kyllä melkeen aina karistin tuhkat maahan minne sattuu ja tumppasin lattialle, oli sitte kokolattiamatto tai parketti. Samoin tyhjät röökiaskit lensi lattialle. Näin tapahtu niin pääsymaksullisissa paikoissa kuin muissaki baareissa.
        Viihtymäänhän sinne maksavat asiakkaat tulee, joten so what

oltiin yhessä pitsa-kepap paikassa syömässä reilu kymmenen vuotta sitten. Ei ollu tupakkikieltoa, mutta ei tullu tuhkiksii pöytään vaikka pistin tupakaks. Karistin ja stumppasin lattialle. Syötiin pitsat ja kiskottiin loppuilta kaljaa samass pöydäss pilottirotsit päällä. Kun vislattiin, niin pitsapojat kanto seittemän markan keskaripulloja pöytään. Kaveritkin alko polttaa ja röökit tumpattiin lattiaan kun ei tuhkiksii vieläkään kuulunu. Heitin vielä tyhjän röökiaskin ja uuden askin avausroippeet lattialle pöydän alle. Loppuillasta vielä innostuttiin kun oltiin jo sopivassa kaasussa tanssimaan jukepoksin tahdissa äijäporukalla pöydillä.

Rento meno ok. Ei tarvittu pokee eikä pääsymaksuja. Lähtiessä Aasian pitsapojat vielä kiitteli ja toivotti tervetulleeks uudestaan. Oltiin pelastettu illan myynti.

• tanekeke
        jartsu77 kirjoitti:

oltiin yhessä pitsa-kepap paikassa syömässä reilu kymmenen vuotta sitten. Ei ollu tupakkikieltoa, mutta ei tullu tuhkiksii pöytään vaikka pistin tupakaks. Karistin ja stumppasin lattialle. Syötiin pitsat ja kiskottiin loppuilta kaljaa samass pöydäss pilottirotsit päällä. Kun vislattiin, niin pitsapojat kanto seittemän markan keskaripulloja pöytään. Kaveritkin alko polttaa ja röökit tumpattiin lattiaan kun ei tuhkiksii vieläkään kuulunu. Heitin vielä tyhjän röökiaskin ja uuden askin avausroippeet lattialle pöydän alle. Loppuillasta vielä innostuttiin kun oltiin jo sopivassa kaasussa tanssimaan jukepoksin tahdissa äijäporukalla pöydillä.

Rento meno ok. Ei tarvittu pokee eikä pääsymaksuja. Lähtiessä Aasian pitsapojat vielä kiitteli ja toivotti tervetulleeks uudestaan. Oltiin pelastettu illan myynti.

baarikäytöstä. Käytöstavat tais jäädä narikkaan tai kotiin.

• hekeke
        jartsu77 kirjoitti:

Kunnon meno teillä siellä pitsakuppilass! Olisimpa ollu mukana melskaamass!

• rompe123
        jartsu77 kirjoitti:

ja kannattaa tollasii jartsun mainitsemii pikkukuppiloita. Nuorena käytiin joskus about 90luvun puolivälissä paljon tollasissa. Oltiin usein vkl liikkeellä chevy vanilla ja ryypättiin matkalla kunnon pohjat autossa, paitsi kuski :(
        Loppuillaks mentiin koko äijäremmi dokaamaan johonki pieneen baariin esim pitsabaariin. Ei ollu pääsymaksuja eikä pukupakkoo. Lippikset päässä ja pilotti tai nahkarotsi päällä kiskottiin pitsaa, veettiin kaljaa pullon suusta, poltettiin röökiä ja mekastettiin.

Tollasii paikkoja (jos vielä on) kannattaa ilman muuta suosia. Niiss oli retee kännäys meno taattu.

• rompe124
        rompe123 kirjoitti:

ja kannattaa tollasii jartsun mainitsemii pikkukuppiloita. Nuorena käytiin joskus about 90luvun puolivälissä paljon tollasissa. Oltiin usein vkl liikkeellä chevy vanilla ja ryypättiin matkalla kunnon pohjat autossa, paitsi kuski :(
        Loppuillaks mentiin koko äijäremmi dokaamaan johonki pieneen baariin esim pitsabaariin. Ei ollu pääsymaksuja eikä pukupakkoo. Lippikset päässä ja pilotti tai nahkarotsi päällä kiskottiin pitsaa, veettiin kaljaa pullon suusta, poltettiin röökiä ja mekastettiin.

Tollasii paikkoja (jos vielä on) kannattaa ilman muuta suosia. Niiss oli retee kännäys meno taattu.

Kyllä sitä aikamoinen meteli oli päällä kun känninen äijälauma mekasti ilman että ovimiehet olis heittäny ulos. Laseja särky, juomia kaatu, röökit viskottiin ja stumpattiin mihin sattu. Mutta oli hauskaa ja rento meininki!
        Toiset viihty ja toiset myi kaljaa - ja siivos sotkut. Se oli ihan ok.

• jee

Narikkamaksu on sitä varten että säilytetään sitä takkia tai mitä sinne sitten jättääkään. Jos et käytä narikkaa ei myöskään tarvitse maksaa mitään vitun maksua tyhjästä, ei luulis olevan iso asia tajuta! Mut riksun ääliöt ei näköjään tajua, ja jos kerran palkka on sidottu tohon niin menköön muihin hommiin, vittu tyhjästä ei makseta. Tai jos joku haluaa maksaa ni voin laittaa tilinumeron ni saa hyvällä omallatunnolla laittaa rahaa tulemaan. Luulis pääsymaksun olevan, ja varsinkin juomien hinnan niin korkea että sillä joku riksukin tekee tulosta jo..

• jvpoke

Ehkä olisi reilumpaa laittaa ovelle kyltti kello 21:n jälkeen.
        " pääsymaksu 2 e, sisältää narikan" niin kaikki olisivat tyytyväisiä? Tosiasia on kuitenkin se että kaikki ravontolaitsijat eivät ole mitään logiikan riemuvoittoja ja milloinkas sinä olet saanut kehuja kun olet neuvonut pomojasi?
        Yleisenä harhakäsituksenä oluen juojille tuntuu olevan että ravintolassa, johon pubitkin kuuluvat niin asiakkailla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.

• vastaavasti
        jvpoke kirjoitti:

Ehkä olisi reilumpaa laittaa ovelle kyltti kello 21:n jälkeen.
        " pääsymaksu 2 e, sisältää narikan" niin kaikki olisivat tyytyväisiä? Tosiasia on kuitenkin se että kaikki ravontolaitsijat eivät ole mitään logiikan riemuvoittoja ja milloinkas sinä olet saanut kehuja kun olet neuvonut pomojasi?
        Yleisenä harhakäsituksenä oluen juojille tuntuu olevan että ravintolassa, johon pubitkin kuuluvat niin asiakkailla on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia.

Ja toisaalta poket kuvittelevat että heillä on velvollisuuden kautta oikeus nyhtää rahat pois.

Ovella pitää lukea "pääsymaksu" jos kerran se 2e on edellytys sisälle pääsemiseen. Narikkamaksu se ei ole, jos hinta kerran peritään kaikilta oli takkia tai ei.

• olet niin saamarin...
        vastaavasti kirjoitti:

Ja toisaalta poket kuvittelevat että heillä on velvollisuuden kautta oikeus nyhtää rahat pois.

Ovella pitää lukea "pääsymaksu" jos kerran se 2e on edellytys sisälle pääsemiseen. Narikkamaksu se ei ole, jos hinta kerran peritään kaikilta oli takkia tai ei.

fiksu tyyppi,että oletkin niin"etuoikeutetussa" asemassa,että et kuulu niihin IHMISIIN,jotka tietävät jo tullessaan,että(joko luin lehdestä tai tiesinpä jo ennestäänkin),että joka ikiseen paikkaan,jonne Suomessa yritänkään sisään,niin joudun maksamaan sen turvallisuuteeni liittyvän maksun,joka on kaikissa paikoissa se nimenomainen 2 €!!!

• juopporetku
        olet niin saamarin... kirjoitti:

fiksu tyyppi,että oletkin niin"etuoikeutetussa" asemassa,että et kuulu niihin IHMISIIN,jotka tietävät jo tullessaan,että(joko luin lehdestä tai tiesinpä jo ennestäänkin),että joka ikiseen paikkaan,jonne Suomessa yritänkään sisään,niin joudun maksamaan sen turvallisuuteeni liittyvän maksun,joka on kaikissa paikoissa se nimenomainen 2 €!!!

älä sentaan yleistä, koska toi eteispalvelu maksu
        on kuitenkin aika harvinainen. salossa kyllä pokefirmat näköjään käyttää sitä paljon, mutta mennään vaikka turkuun tai muualle niin kyllä eteispalvelu maksut on aika vähissä

• Juuri
        juopporetku kirjoitti:

älä sentaan yleistä, koska toi eteispalvelu maksu
        on kuitenkin aika harvinainen. salossa kyllä pokefirmat näköjään käyttää sitä paljon, mutta mennään vaikka turkuun tai muualle niin kyllä eteispalvelu maksut on aika vähissä

Siellä Turussa niitä asiakkaita riittääkin eri tavalla kuin Salossa, löytyy jopa niitä takkeja sen verran ettei heidän tarvitse maksaa siitä että käy töissä..

• juopporetku
        Juuri kirjoitti:

Siellä Turussa niitä asiakkaita riittääkin eri tavalla kuin Salossa, löytyy jopa niitä takkeja sen verran ettei heidän tarvitse maksaa siitä että käy töissä..

kuulehan ny, ei turussa pubeihin tarvii jättää takkeja, eikä silti ole mitään eteispalvelu maksuja. eikä missään turkulaisessa yökerhossa ole eteispalvelu maksua, usein kesällä tehdään plus miinus tulos,

• o.v imikko

kyllä se kai on niin, että suurimmalla osalla vahtimestareista on takuupalkka ja palvelurahat ovat päällisosa. Jos poke on nice, niin mikä ettei tippiä jättäis, mutta nykyään joutuu siis maksamaan ravintolan vahtimestarin palkan suoraan käteen.
      Koska en ole näitä kavereita ottanut töihin, en katso olevani palkanmaksuvelvollinen. Koittakaa hyvät miehet hoitaa tää asia jollain muulla tavalla.

• ,,,näin...

,,,sanon ,kun portsari ojentaa kouransa lähtiessäni kapakasta ulos yöllä - kokeilkaapa!

• @@@@@@@@@@@
        ,,,näin... kirjoitti:

,,,sanon ,kun portsari ojentaa kouransa lähtiessäni kapakasta ulos yöllä - kokeilkaapa!

Pitäisiköhän tää narikkamaksu esim. sisällyttää viiden euron pääsylipun hintaan, tai siihen päälle, jolloin narikka olisi "ilmainen"? Kuulostaa ihanteelliselta.. Ongelmia kuitenkin on siinäkin:

- Ravintoloitsija ei varmasti suostu vähentämään lipputulojaan kolmeen euroon/lippu

- Keskiviikkoisinkin joutuu ostamaan lipun, sekös taas kismittää. varsinkin kun se on enemmän kuin 2 €, pitäähän lipunmyyjänkin palkka maksaa..

- Jos lipun hinta nousee seitsemään euroon niin siitähän vasta äläkkä syntyy. Ja taas kirjoitellaan suomi24:ään

Kyllä se minuakin kiristää maksaa se pakollinen maksu kun rikalaan menen, ymmärrän kuitenkin asian toisenkin puolen..

• ehhee..
        @@@@@@@@@@@ kirjoitti:

Pitäisiköhän tää narikkamaksu esim. sisällyttää viiden euron pääsylipun hintaan, tai siihen päälle, jolloin narikka olisi "ilmainen"? Kuulostaa ihanteelliselta.. Ongelmia kuitenkin on siinäkin:

- Ravintoloitsija ei varmasti suostu vähentämään lipputulojaan kolmeen euroon/lippu

- Keskiviikkoisinkin joutuu ostamaan lipun, sekös taas kismittää. varsinkin kun se on enemmän kuin 2 €, pitäähän lipunmyyjänkin palkka maksaa..

- Jos lipun hinta nousee seitsemään euroon niin siitähän vasta äläkkä syntyy. Ja taas kirjoitellaan suomi24:ään

Kyllä se minuakin kiristää maksaa se pakollinen maksu kun rikalaan menen, ymmärrän kuitenkin asian toisenkin puolen..

rikalassa ainakin ollut,että ovelta sisänpääsy S-etukortilla 3 euroa ja sitten 2euroa annat narikkaan....muuten lippu 5 euro ja 2euroa narikka. vois kyllä olla niin ,että on vaan yksi sisäänpääsylippu sisältäen "narikkamaksun". ei tarvitsee jakaa 2 euron kolikkoita .....

• ammattiportsari
        ehhee.. kirjoitti:

rikalassa ainakin ollut,että ovelta sisänpääsy S-etukortilla 3 euroa ja sitten 2euroa annat narikkaan....muuten lippu 5 euro ja 2euroa narikka. vois kyllä olla niin ,että on vaan yksi sisäänpääsylippu sisältäen "narikkamaksun". ei tarvitsee jakaa 2 euron kolikkoita .....

btw iso osa postsareista saa ainoastaan sen rahan mitä asiakkaat maksaa..eli eteispalvelurahan..asian nimellä ei pitäisi olla väliä..maksetaan siitä että että on rauhallista ja turvallista.

• juopporetku
        ammattiportsari kirjoitti:

btw iso osa postsareista saa ainoastaan sen rahan mitä asiakkaat maksaa..eli eteispalvelurahan..asian nimellä ei pitäisi olla väliä..maksetaan siitä että että on rauhallista ja turvallista.

jos poke saa rahan pelkästään asiakkailta, niin paljonko hän siitä maksaa veroa, todennäköisesti ei yhtään. sen takia on tehty ulkoistettuja firmoja jotka eivät toimi palvelurahalla( eteispalvelu)jos riksussa kaikki maksaisivat niin
        pokien raha määrä on aika suuri. taitaa vielä mennä suoraan taskuun......

• palkka...
        ammattiportsari kirjoitti:

Pitäiskös alkaa pokeksi? 200 asiakasta illassa. 2e per nuppi. Se tekee 400e puhtaana käteen per ilta. Koska kuitteja en ole ikinä nähnyt, niin oletan ettei veroja makseta.

• Exit only
        ehhee.. kirjoitti:

Mahdollisesti lipusta erikseen peritävään narikka maksuun on varmaan syynsä.
        Voisi mahdollisesti olla vaikka sellainen, että jos maksetusta pääsylipusta ravintola maksaa ensin arvonlisäveron.
        Jonka jälkeen ehdotetusta lipun yhteyteen sisällytetystä narikka maksusta joka on järjestyksen valvojien palkkaa josta
        kyseiset henkilöt maksavat käsittääkseni ennakko veroa ja vastaavasti ravintola maksaa kyseisestä henkilöstön sivukulut.

Eli olisiko mahdollisesti syynä erilliseen perintään vaikka pääsylipun verotuskäytäntö ?
        Toisin sanoen ravintola maksaisi ensin heidän palkastaan arvonlisäveroa ja Järjestyksenvalvojat ennakko veroa.

• toisin ajattelija
        palkka... kirjoitti:

Pitäiskös alkaa pokeksi? 200 asiakasta illassa. 2e per nuppi. Se tekee 400e puhtaana käteen per ilta. Koska kuitteja en ole ikinä nähnyt, niin oletan ettei veroja makseta.

Nyt kun osasit laskea, että 200 x 2 = 400 niin kannaattaa lähteä notkumaan ovella ja pyydellä sitä 2 euroa!
        Ensinnäkin kukaan ei ottaisi laistasi idioottia töihin, suurin ovimiehistä laskuttaa omalla toiminimellä ja viimeiseksi, entäs eläkkeet!!!???
        miettikäähän nyt oikeasti ihmiset!

• jvpoke

Johan on keskustelua syntynyt.
      Täytynee myöntää etten ole ollut salossa pokena, mutta tunnen paikat ja osan pyörittäjistä.

On nyt kuitenkin niin että: sesonkipäivinä ke-pe-la
      on yleensä myös jonkinlainen sisäänsääsymaksu.
      Asiakas äänestää lompakolla eli voit vapaasti mennä paikkaan missä ei ole pokea ja narikkaa.

Tuota aikaisempaa pikkutakki-juttua en ymmärrä, mutta kuten sanoin" juntit dokaavat takki päällä" herrasmieshet eivät koskaan; harvalle ei tee pahaa katsoa aikamiehiä jotka ovat ennen poken saapumista astelleet pubiin kauhtuneessa paidassa ja pyöräilysortseissa.

Kun poke on läsnä: saat harvoin puukosta, nyrkistä, neulasta tai niistä kaikista etkä joudu todistamaan miesten vesssan huumekauppaa saati oksentelevia asiakkaita, tuoppisi kaatajia, vittuilijoita, deekuja, nistejä, heitä kaikkia joita myyjien ei kuulu poistaa.

Baari on paikka missä pidetään hauskaa, ns aikuisten leikkipaikka, elämän ehtoa.

• tuokin

Mutta nyt pitää huomata se, että humalaiset eivät olisi niin suuri ongelma, elleivät baarit toimisi lain vastaisesti. Kaksi suurta ongelmaa:
        1) Selvästi humalaisille anniskellaan. Anniskelu on jopa humalahakuista. Tilasimpa baarissa kerran III oluen. Baarimikko sanoi että IV olisi saman hintaista. Sanoin etten halua sitä, mutta baarimikko vain ihmetteli ja jankkasi että ota nyt nelosta.

2) Poket päästävät selvästi liikaa porukkaa sisälle. Baaritiskeille ei mahdu, istumaan ei pääse. Ei ihme että töykitään ja tönitään, siitähän ne tappelut syntyvät.

• jvpoke
        tuokin kirjoitti:

Mutta nyt pitää huomata se, että humalaiset eivät olisi niin suuri ongelma, elleivät baarit toimisi lain vastaisesti. Kaksi suurta ongelmaa:
        1) Selvästi humalaisille anniskellaan. Anniskelu on jopa humalahakuista. Tilasimpa baarissa kerran III oluen. Baarimikko sanoi että IV olisi saman hintaista. Sanoin etten halua sitä, mutta baarimikko vain ihmetteli ja jankkasi että ota nyt nelosta.

2) Poket päästävät selvästi liikaa porukkaa sisälle. Baaritiskeille ei mahdu, istumaan ei pääse. Ei ihme että töykitään ja tönitään, siitähän ne tappelut syntyvät.

1) baarimikko siis kertoi että saat samaan hintaan parempaakin ja sinä et tykännyt kun toinen koitti asiakaspalvella sinua?
        2) joskus väkeä saattaa olla liikaa, mutta ravintolan tarkoitusena on aina tuottaa voittoa. mene esim tiiistaina baariisi niin ihmiset eivät häiritse sinua.
        ei tappelun synnyille ole yhtä syytä.

• ETTÄ..
        tuokin kirjoitti:

ravintolat eivät saa tarjoilla humalaiselle.
        Oletkohan itse koskaan mennyt ravintolaan,Täysin, selvinpäin,enpähän tahdo millään uskoa sitä.
        Suurin osa(ehkä olet se pienenpieni % ovat jo kotosalla,taikka sitten näissä kuuluisissa vauhdinotto paikoissa pohjustaneet itseään.
        Olisikohan sinun mielestäsi paras vaihtoehto ravintoloille(elävän musiikin tarjoajille,taikka muiden pitempään auki oleville paikoille)paras vaihtoehto,että käännyttäisivät alkometrin kanssa puhalluttamalla ihmiset oviltansa kotiin taikka takaisin vauhdinotto paikkoihinne.!!!

• Näin on
        ETTÄ.. kirjoitti:

Oletkohan itse koskaan mennyt ravintolaan,Täysin, selvinpäin,enpähän tahdo millään uskoa sitä.
        Suurin osa(ehkä olet se pienenpieni % ovat jo kotosalla,taikka sitten näissä kuuluisissa vauhdinotto paikoissa pohjustaneet itseään.
        Olisikohan sinun mielestäsi paras vaihtoehto ravintoloille(elävän musiikin tarjoajille,taikka muiden pitempään auki oleville paikoille)paras vaihtoehto,että käännyttäisivät alkometrin kanssa puhalluttamalla ihmiset oviltansa kotiin taikka takaisin vauhdinotto paikkoihinne.!!!

Asiakkaat tulevat jo valmiiksi ainakin lievässä humalassa,jotkut jopa niinkin paljon,että on pakko käännyttää ovelta pois.
        Sitten ovat ne,jotka AINA jollakin Tapaa ainakin Yrittävät kuljettaa omia juomiaan mukanaan,joita käyvät sitten VC:ssä juomassa.!!(taikka sitten pöydän alta,mikä sekin on aikakin tavallista yritystä)
        Siitä ovat tyhjät pullot todisteina siivoojille.
        Millähän luulette sitten työntekijöiden palkkojen,tarjoilijoiden,portsareiden,baarimikkojen,vakuutusyhtiöiden,ESIINTYJIEN,jotka yleensä vievät suuren osan illan kuluista,ainakin jos nimi on tunnettu,vuokrien,sähkölaskujen,vesilaskujen,...y.m..maksujen hoituvan.Ja onhan meillä sitten vielä tämä niin RAKAS verottaja,joka tutkii ja on varmasti tutkinutkin jo jokaikisen salolaisen ravintolan.
        Sehän on tietysti oikeinkin,kukaanhan ei pääse vetämään välistä.
        Mutta vielä PORTSARIT OVAT aivan välttämättömiä ainakin salolaisessa yöelämässä.!!!!!!!!

• on se että tarjoillaan niin
        ETTÄ.. kirjoitti:

humalaisille jotka eivät enää tukematta pystyssä pysy !
        Tämä on aivan alkoholilain vastaista eli LAITONTA.
        Olen nähnyt eräänkin pubin ovesta autettavan sisään ihmistä jolle ei ovi tahtonut millään riittää, oli niin humalassa jo mennessään. Ja nimenomaan ovella oli poke :(
        ja sinulle joka et usko että kukaan menee selvinpäin
        ravintolaan, takuuvarmasti menee ja tulee myös selvinpäin ulos :) käyn karaokea laulamassa, ravintolan kuuluu tarjota myös alkoholittomia drinkkejä.
        ravintolat tiukempaan valvontaan että joutuvat poistamaan liian humalaiset sekä alaikäiset, asiakkaita riittäisi kyllä, ehkä paremmin kun olisi vähän väljempää ja siistimpää...

• tSalo
        tuokin kirjoitti:

Et taida olla suomalainen?

Oletko koskaan kuullut suomalaisista juomatavoista/tottumuksista? Ja silti ihmettelet miksi tarjoilija tarjosi IV:tä jos se oli samanhintaista. Totta helvetissä suomalaisten juominen on humalanhakuista. Hölmö :)

• jihuuuuuuuu
        tSalo kirjoitti:

Et taida olla suomalainen?

Oletko koskaan kuullut suomalaisista juomatavoista/tottumuksista? Ja silti ihmettelet miksi tarjoilija tarjosi IV:tä jos se oli samanhintaista. Totta helvetissä suomalaisten juominen on humalanhakuista. Hölmö :)

Olen siirtynyt lavoille baarien, yökerhojen sijasta. En viihdy kännissä ja nykypäivänä niin sekaisin olevien ihmisten seassa viihtyy vielä vähemmin ok-kunnossa joten hurautan autollani lavoille, tanssin hyvien orkesterien tahdissa tanssitaitoisten selväpäisten miesten kanssa. Suosittelen. Upeaa, että trendi on se, että sinne menee nuoretkin ja kivoissa farkuissa ja noin ettei se todellakaan ole mitään mammojen ja pappojen touhua. :D

• -"-
        jihuuuuuuuu kirjoitti:

Olen siirtynyt lavoille baarien, yökerhojen sijasta. En viihdy kännissä ja nykypäivänä niin sekaisin olevien ihmisten seassa viihtyy vielä vähemmin ok-kunnossa joten hurautan autollani lavoille, tanssin hyvien orkesterien tahdissa tanssitaitoisten selväpäisten miesten kanssa. Suosittelen. Upeaa, että trendi on se, että sinne menee nuoretkin ja kivoissa farkuissa ja noin ettei se todellakaan ole mitään mammojen ja pappojen touhua. :D

Lopettakaa hyvät ihmiset sen viinan kanssa läträäminen niin ei tule näitä ongelmia ja rahatkin menevät johonkin parempaan.niin ja poketkin pääsevät johonkin oikeisiin töihin.siis sellaisiin josta maksavat myös veroa.

• b.a. ari
        -"- kirjoitti:

Lopettakaa hyvät ihmiset sen viinan kanssa läträäminen niin ei tule näitä ongelmia ja rahatkin menevät johonkin parempaan.niin ja poketkin pääsevät johonkin oikeisiin töihin.siis sellaisiin josta maksavat myös veroa.

Läträämistä ei pidä lopettaa kun lisätä.
        Kaljaa ja röökiä, kyllä lähtee. Kituuttamalla ei elämä pitene, tuntuu vaan aika pidemmältä sillä tavalla. Ja pokelle tippiä, kuuluuko sana, mitä?.

• B. A. ARI
        b.a. ari kirjoitti:

Läträämistä ei pidä lopettaa kun lisätä.
        Kaljaa ja röökiä, kyllä lähtee. Kituuttamalla ei elämä pitene, tuntuu vaan aika pidemmältä sillä tavalla. Ja pokelle tippiä, kuuluuko sana, mitä?.

Läträystä lisää. Kaljaa ja röökiä. Nälkä lähtee syämällä ja muija juomalla, kyllä näin on!. Baariin ja joka ilta, mars mars!. pokelle kunnon tipit lähtiessä, kuuluuko sana, mitä!.

• Mitä palvelu sisältää ...

Narikka / Eteispalvelu pitää sisällään käsittääkseni
      muutakin kuin takin säilytyksen.
      Kyseiset järjestyksenvalvojat turvaavat häiriöttömän asioinnin kyseisessä paikassa.
      Poistavat tarvittaessa häiritsevästi ja uhkaavasti käyttäytyviä asiakkaita, selvittelevät perheriitoja ,pelastavat ex poika/tyttö ystäviltä, etsivät humalassa kadotettuja tavaroita tarvittaessa. Auttavat väsyneitä asiakkaita turvallisesti taksiin,pukevat ja auttavat vessaan väsyneitä, auttavat itsensä loukanneita,kuuntelevat ihmisten murheita ja yrittävät jopa korjata joskus kenkiä .. Ovat jopa järjestäneet puhtaat vaatteet housuihinsa kakanneelle ripulista kärsineelle asiakkaalle nolaamatta kyseistä ihmistä!
      Eli tekisitkö itse samaa keskellä yötä viikonlopulla 2 euron maksusta ???
      Eli kenen puoleen ensimmäisenä käännyt jos sinulla on ravintolassa vaikeuksia jonkun kanssa ???
      Toisin sanoen aika paljon muutakin kuin säilyttävät takkia narikassa !
      Sanoisinkin, että ilman ravintolan hyvää osavaa pokea on ilta taatusti metsässä.
      Osaava poke on palkkansa ansainnut on sitten takkia tai ei ...

• nimenomaan on palkkansa

ansainnut, maksaja vaan on ravintola jonka ovella hän työskentelee, ei sisään kävelevä ihminen.

• jep jep
        nimenomaan on palkkansa kirjoitti:

ansainnut, maksaja vaan on ravintola jonka ovella hän työskentelee, ei sisään kävelevä ihminen.

ravintoloitsia ja jv ovat eri firmoista?

• =Osss
        jep jep kirjoitti:

ravintoloitsia ja jv ovat eri firmoista?

se kyseinen kaksi euroa on niiden portsareiden palkka josta ravintola ei ota välistä yhtään! ei kai kukaan tee työtä ilmaiseksi. ja portsarit ovat ravintolassa jokaisen turvaksi! ! ! jos ei ole varaa ylinmääräiseen kateen euroon Rikalassa menkää vanhaan postiin!
        - se joka tietää asiasta -

• Surffari

...pari harhakäsitystä:

Ravintoloitsija EI halua mitään narikkamaksuja sisällytettävän pääsymkasuihin tai muihin koska
      sillä tavoin ravintolan omat pääsymaksut näyttävät edullisemmilta.

Kuten jo aiemmin on todettu, ravintoloiden järjestyksenvalvonnasta on tehty bisnestä.

Ravintola vuokraa narikan yritykselle, joka maksaa siitä sovitun summan. Samalla yritys sitoutuu
      järjestämään ravintolaan sen/lain vaatiman määrän järjestyksenvalvojia eli sitoutuu hoitamaan ko.
      ravitsemusliikkeen asiakkaiden turvallisuuden.

Ei se 2 euroa ole siitä **tun takista, vaan sillä turvataan kaikkien ravintolan asiakkaiden hauskanpito.
      Se nyt on vaan niin että nämä yrittäjät ovat keksineet narikan ja takit eräänlaiseksi legacy-ansaintamalliksi.

Yhtä hyvin voitaisiin alkaa pyytämään turvallisuusmaksua. Tämä tuskin taas sopisi ravintolayrittäjälle,
      koska siitä saattaisi saada sellaisen kuvan, että ravintolassa ei ole turvallista.

Se mitä niistä narikka-maksuista jää raflalle suoritetun osuuden jälkeen,
      menee JV-firman omistajien pussiin ja järkkäreiden liksoihin. Aivan sama kuin joka ostetusta
      kaljasta menee osa kyyppareiden palkkoihin.

Välillä kyllä tulee miettineeksi, että minkä **tun takia jotkut siitä kahdesta eurosta jaksavat ruikuttaa.

Jos esim illassa menee 50€, 2€ on 4% illan kokonaiskustannuksista.

Mainittakoon, että Onnelassa oli aluksi pakollinen eteispalvelumaksu kaikilta, mutta ravintola luopui siitä
      asiakkaiden painostuksesta. Rikalassa ilmeisesti jengi on maksukykyisempää, tai rikalan viehätys(????) on niin
      suuri että siellä homma on mennyt läpi.

• Asiat asioina ja paikan päällä

Näkyy käynnistyneen tyhmien pers aukisten valitus aalto.
      Asia on niin, että kaikkien työssä olevien palkka kerätään kunkin baarin / firman asiakkailta.
      Kustannukset sisällytetään hintoihin tai peritään erikseen tavalla tai toisella.
      Tässä tapauksessa peritään erikseen ja etukäteen palvelusta joka sisältää osana myös narikka/eteispalvelun nimellä kulkevan palvelumaksun.
      Jos asiakkaalla ei siihen ole varaa, on silloin EHKÄ väärässä paikassa asioimassa.
      Silloin olisi ehkä paremminkin syytä asioida perusturvaviraston asiakas palvelu pisteessä .
      Niiden palkkahan maksetaan meidän kaikkien vero maksuista kuten myös rahat jotka jakavat asiakkailleen ..

Eli pysykää poissa pers aukiset ruikuttajat jos ei ole varaa maksaa palvelusta, menkää juomaan vetenne ja vichynne vaikka torille.

• r?k?l?

Menin baariin maksoin sisäänpääsymaksun 5€. Lisäksi oli narikkamaksu 2€, annoin pokelle 5€ ja odottelin vaihtorahaa, takaisin sain vain vihaisen mulkoilun. Rahaa oli mennyt 10€ ennen kuin olin yhtäkään juomaa saanut. Talouteni ei yhteen kolmeen euroon kaadu, mutta kyse on periaatteesta.
        Yleensä aina olen tippiä antanut pokeille, mutta kyseinen poke ei sitä saanut.

• Dan---master

siel o mauritsi ollu persauki ison egonsa kans!!!

• Ei tod. Salolainen

On kyllä ihme rutisijoita ja itkijöitä täälläkin. Nykyaikana on tapana itkeä ja rutista joka asiasta ja portsarit on kusipäitä yms. Eiköhän tuo narikkamaksu takilla/ilman ole ihan ravintolan itse määrittämä asia. Jos baari haluaisi itse maksaa portsarille sen 2€ per asiakas että kaikki pääsisi vaikka pubiin ilmaiseksi sisään niin varmaan maksaisi, eli turha tosta on järjestyksenvalvojia syyttää. Siinä saa aika mies olla narikassa jos on itse päättänyt ottaa asiakkaalta sen 2€ kai se olisi helppoa ottaa vaan ravintolalta tai sitten ihan verokortilla. Sitten päästään siihen ongelmaan että kuinka moni baari Salossa oikeasti tuottaa. Kaikki on liian kallista ja portsarikin vielä kinuu narikkarahaa...Huh Huh. Ihan asiakkaiden iloksi omistajat pitävät veloilla baarinsa Salossa pystyssä eihän siitä voittoa kannatta koittaa ottaa. ??? Tehkää itse yötöitä ja katsokaa selvin päin ihmisen käytöstä kännissä, jollain paskalla palkalla. Eli jos joku pubi mikä 2€ ottaa sisäänpääsystä on liian kallis niin eiköhän noita ilmaisiakin löydy esim: leijonatupa. Ja jos ette tykkää jostain baarista ja sen maksupolitiikasta niin älkää menkö. Kyllähän Mersukin syö rahaa enemmin kuin Toyota. Salolaiset on siitä vielä ihmeellisiä asiakkaita että haluaa halvalla päästä räkälöihin juomaan ja syödä halpaa kebabia naamariin päivästä toiseen. Ketä järkevä täällä enää kiinnostaa sijoittaa laatupaikkaan kun sitä ei arvosteta. Normaalit ihmiset ei pahemmin enää baareissa liiku vaan ne samat juopot tuol ravaa vaan. Menkääs Helsinkiin vaikka Tigeriin tai johonkin niin katsokaa hintatasoa, jos verkkareissa ja oksennuspaidoissa edes pääsette sisään. Ihmeen kateellista ja paskanjauhajia ihmiset tuntuu kans olevan tässä kylässä. Tukekaa sit baareja lompakoillanne niin täällä jotain kannattaa yrittääkin. Itse ihmetyttää tollanen tyhmä käytös. Eikö olisi joskus hienoa mennä baariin sisään, heittää se pari € pokelle, heittää läppää iskeä joku nainen tarjota sille juominen ja lähteä muija kainalossa kotiin antaa portsarille 2€ uloslähtiessä ja se tilaisi sulle taksin pihaan.?? Ei näköjään vaan liian kännis sisään heti paukuttaa turpaa ovella(kun on auktoriteettiongelma) kitistä tiskillä juomien hintaa. oksentaa vessaan jja torigrillil aukoo naamaa. sit ihmetellään kun sua seuraavalla kerralla katotaan vähän omituisesti. Ketään NAINEN siis ei hutsu vaan nainen ei ainakaan käyttäytyisi noin ja kyllä jätkänkin täytyy olla ihan uuno tehdessään noin. Mut ku ei ymmärrä paremmasta niin mikäs siinä... IHME SAKKIA

• lklklskds
        Ei tod. Salolainen kirjoitti:

On kyllä ihme rutisijoita ja itkijöitä täälläkin. Nykyaikana on tapana itkeä ja rutista joka asiasta ja portsarit on kusipäitä yms. Eiköhän tuo narikkamaksu takilla/ilman ole ihan ravintolan itse määrittämä asia. Jos baari haluaisi itse maksaa portsarille sen 2€ per asiakas että kaikki pääsisi vaikka pubiin ilmaiseksi sisään niin varmaan maksaisi, eli turha tosta on järjestyksenvalvojia syyttää. Siinä saa aika mies olla narikassa jos on itse päättänyt ottaa asiakkaalta sen 2€ kai se olisi helppoa ottaa vaan ravintolalta tai sitten ihan verokortilla. Sitten päästään siihen ongelmaan että kuinka moni baari Salossa oikeasti tuottaa. Kaikki on liian kallista ja portsarikin vielä kinuu narikkarahaa...Huh Huh. Ihan asiakkaiden iloksi omistajat pitävät veloilla baarinsa Salossa pystyssä eihän siitä voittoa kannatta koittaa ottaa. ??? Tehkää itse yötöitä ja katsokaa selvin päin ihmisen käytöstä kännissä, jollain paskalla palkalla. Eli jos joku pubi mikä 2€ ottaa sisäänpääsystä on liian kallis niin eiköhän noita ilmaisiakin löydy esim: leijonatupa. Ja jos ette tykkää jostain baarista ja sen maksupolitiikasta niin älkää menkö. Kyllähän Mersukin syö rahaa enemmin kuin Toyota. Salolaiset on siitä vielä ihmeellisiä asiakkaita että haluaa halvalla päästä räkälöihin juomaan ja syödä halpaa kebabia naamariin päivästä toiseen. Ketä järkevä täällä enää kiinnostaa sijoittaa laatupaikkaan kun sitä ei arvosteta. Normaalit ihmiset ei pahemmin enää baareissa liiku vaan ne samat juopot tuol ravaa vaan. Menkääs Helsinkiin vaikka Tigeriin tai johonkin niin katsokaa hintatasoa, jos verkkareissa ja oksennuspaidoissa edes pääsette sisään. Ihmeen kateellista ja paskanjauhajia ihmiset tuntuu kans olevan tässä kylässä. Tukekaa sit baareja lompakoillanne niin täällä jotain kannattaa yrittääkin. Itse ihmetyttää tollanen tyhmä käytös. Eikö olisi joskus hienoa mennä baariin sisään, heittää se pari € pokelle, heittää läppää iskeä joku nainen tarjota sille juominen ja lähteä muija kainalossa kotiin antaa portsarille 2€ uloslähtiessä ja se tilaisi sulle taksin pihaan.?? Ei näköjään vaan liian kännis sisään heti paukuttaa turpaa ovella(kun on auktoriteettiongelma) kitistä tiskillä juomien hintaa. oksentaa vessaan jja torigrillil aukoo naamaa. sit ihmetellään kun sua seuraavalla kerralla katotaan vähän omituisesti. Ketään NAINEN siis ei hutsu vaan nainen ei ainakaan käyttäytyisi noin ja kyllä jätkänkin täytyy olla ihan uuno tehdessään noin. Mut ku ei ymmärrä paremmasta niin mikäs siinä... IHME SAKKIA

Jätkä kaivoi sitten melkein vuoden vanhan kuolleen ketjun ja alkoi valittamaan. Ihme valittajia maailma täynnä. Sulla on aina kaikki huonosti?

• viinamies.

Opettele apina kirjoittamaan lyhyemmin tai ainakin käyttämään kappalejakoa, paljon mukavampi lukea! Tuota selostusta ei kukaan jaksa lukea loppuun asti!

Ja jos taloutenne on kiinni 2:sta eurosta, jääkää kotiin!

• jep jep

Salossa usein siihen 2€ sisältyy se että pääset viellä poken kanssa pikkasen myöhemmin tappelemaan.

Olisivat edes asiakasystävällisiä ja kohtelijaita, mutta lähinnä etsivät riitaa, kun muuten ovella niin tylsää.

Ja auta armias jos piikasen pistät vastaan ja poke alakynnessä, niin sitten makselet itsesi kipeäksi korvauksista ja oikeudenkäyntikuluista, koska oikeus kallistuu aina poken puolelle lähes poikkeuksetta.

• MIHITÄÄMAAILMAOMENOS

ainahan ne vaksit ovella sitä kähyä haastaa eikä ikinä ne "oikeassa olevat selvinpäin liikkeellä " olevat asiakkaat :-) mielestäni vaksit on täysin turhia ku aina ne haastaa ja hakkaa, me käydää selvinpäin baareissa ja aina saadaan turpiinsa pokeilta vaikka emme todellakaan tehneet mitään! useimmiten baareista löytyy oven suusta nykyään ne videokameratkin jotka myöhemmin julkistetaan perniön seudun lehden kotisivuilla mahtilööpeillä "Pulen poket hakkasivat viattoman viimeisenpäälle fiksun Kiskolais nuoren" ja sitte pieksinnän jälkeen tulee poliisipartio huudeille ja heittää sut koppiin kaasut silmissä ja hakkaa vielä vähän kylkiin, putkassa aamutuimaan huumepoliisit pistelee sua kannabispiikillä ja sä et voi tehdä mitään tälle asialle ku avata epätoivosesti salakuljetun androidi puhelimensa ja kirjoiittaa tästä suomi24 chattiin! :

• Drugs and Rock n rol

Juu mä olen samaa mieltä iha siokoja noi poket!! vittu jos mul o asusteis vikaa ni sais kyl kattoo omii hormoneil täytettyi lihaksii....se o epävarmuutta tollanen punttisalil käyminen muutenkin kun ei muuten saa itseluottamusta...Make lov not warr...Siat!!

• ....................

Rikalan uudet poket ovat täysiä KUSIPÄITÄ! Eivät osaa työtään ollenkaan, vaan leikkivät vitun kovaa.. Mahtaako ottaa pattiin kun pienellä palkalla vahditaan humalaista jengiä? Jos sitä ei kestä kannattaisko harkita ammatin vaihtoa...

• Tyytymätön rikalaan

Rikalan poket ovat niin ammattitaidottomia. Niin kovaa jätkää ollaan ovella mut todellisuudes vittu mitä pellejä. Teet pienenkin mokan jossaan kohtaa niin heti tullaan ja heitetään ulos ja viellä porttikiellot kaupanpäällä. Saako siitä hyvän mielen ja pippelin pidennystä? Rikala olisi todella mielyttävä paikka ilman näitä pokeja. Uudet tilalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe