ilmenee kiusaamista. Olen mukana kyläyhdistystoiminnassa ja meillä on aika hirmu puheenjohtajana. Hän johtaa laumaansa diktaattorin ottein ja jos ei ole aina samaa mieltä hänen kanssaan niin pois vaan semmonen ihminen toimikunnasta. Minä olen nyt hänen hampaissaan. Se tuntuu pahalta, mutta hoksasin että tämähän on vapaa-ehtoista toimintaa ja voin jäädä pois koska vaan. Olisin tykännyt toimia vielä, mutta suuntaan tarmoni muualle. Miten tällaiseen ihmiseen pitäisi suhtautua? Luulin tällaisen kuuluvan nuoruuden kipuilemiseen.
Vielä tässä iässä
6
508
Vastaukset
- voi vaihtaa
jos enemmistö jäsenistä on sitä mieltä.
- pikkaraine
"Miten tällaiseen ihmiseen pitäisi suhtautua? Luulin tällaisen kuuluvan nuoruuden kipuilemiseen."
Aneletko apuja, jotta voittaisit vastustajaksi tuntemasi puheenjohtajan.
Voi itse alkaa puheenjohtajaksi,
jos on kykyjä.
Tuo kyläyhdistys on kuin koti,
lasten/jäsenten pitäisi toimia aikuisten/puheenjohtajan ja päätösten mukaisesti.
Mitä siitä tulisi jos kaikki olisivat kaikessa vähän eri mieltä kuin puheenjohtaja?Luuletkos sinä,että puheenjohtaja PÄÄTTÄÄ kaikki asiat !!!? Kyllä kuule HYVÄ puheenjohtaja kuulee kaikkia johtokunnanjäseniä ja Yhdessä päätetään asioista. Olen nähnyt sellaistakin,että pj. on järjestänyt ja sopinut kaikki asiat ennen kokousta ja se kyllä ottaa pattiin,kun nuija kolahtaa ennen viimeistä pistettä. Sellaisessa puljussa ei tartteis muita jäseniä,kuin pj.
- tarkemmin
hankipanki kirjoitti:
Luuletkos sinä,että puheenjohtaja PÄÄTTÄÄ kaikki asiat !!!? Kyllä kuule HYVÄ puheenjohtaja kuulee kaikkia johtokunnanjäseniä ja Yhdessä päätetään asioista. Olen nähnyt sellaistakin,että pj. on järjestänyt ja sopinut kaikki asiat ennen kokousta ja se kyllä ottaa pattiin,kun nuija kolahtaa ennen viimeistä pistettä. Sellaisessa puljussa ei tartteis muita jäseniä,kuin pj.
Luuletkos sinä,että puheenjohtaja PÄÄTTÄÄ kaikki asiat !!!? Kyllä kuule HYVÄ puheenjohtaja kuulee kaikkia johtokunnanjäseniä ja Yhdessä päätetään asioista.
----------
eli tiedät että puheenjohtaja ei ole yllä kuvatusti toiminut ?
aloittaja voi olla "äksy ämmä" jonka elämänkokemus perustuu luuloihin, ei tietoon,
usein nuo kiukuttelevat ovat itsekin jotenkin elämässään epäonnistuneita ja silti luulevat kaiken tietävänä.
jos hän on niin mainio, miksi ei pyri ja ole jo puheenjohtaja ? tarkemmin kirjoitti:
Luuletkos sinä,että puheenjohtaja PÄÄTTÄÄ kaikki asiat !!!? Kyllä kuule HYVÄ puheenjohtaja kuulee kaikkia johtokunnanjäseniä ja Yhdessä päätetään asioista.
----------
eli tiedät että puheenjohtaja ei ole yllä kuvatusti toiminut ?
aloittaja voi olla "äksy ämmä" jonka elämänkokemus perustuu luuloihin, ei tietoon,
usein nuo kiukuttelevat ovat itsekin jotenkin elämässään epäonnistuneita ja silti luulevat kaiken tietävänä.
jos hän on niin mainio, miksi ei pyri ja ole jo puheenjohtaja ?Sen vuoksi kerroinkin,että asioista yksin,ennen kokousta päättävä PJ on todella P----mainen.Toisaalta,jos johtokunta on nynny,PJn pitää osata "pilkkiä" mielipiteitä. Mutta omavaltainen ei saisi olla .- Onneksi minä olen päässyt kaikista puljuista pois,enkä ikinä enää lähde mihinkään yhdistystoimintaan.
esitä eriävät mielipiteesi ja omat ehdotuksesi asiallisen jämäkästi.
Joskus ikävästi käyttäytyvä diktaattori tukahduttaa koko toiminnan ja tappaa yhdistyksen. Jos koet asian tärkeäksi ja sinulla on hyviä ehdotuksia, älä turhaan luovuta. Joskus muutkin rohkaisevat mielensä, kun yksi uskaltaa avata suunsa.
Vaadi, että puhutaan asioista asiallisesti eikä alennuta henkilökohtaisuuksiin menevään ilkeilyyn. Kyläyhdistyksessä luulisi olevan tilaa monenlaisille ajatuksille ja aktiviteeteille. Jos itse toimit asiallisesti ja kunnioittavasti, onnistut varmaan muuttamaan tilanteen positiivisemmaksi. Usein ihmiset jupisevat asioista kaikkialla muualla, mutta eivät oikeasti halua tai uskalla laittaa itseänsä likoon tilanteen muuttamiseksi. Ehkä puheenjohtaja pitää asemaansa tärkeänä ja pelkää menettävänsä sen, jos tulee uusia aktiivisia ihmisiä mukaan toimintaan. Vahva fiksu ihminen kuuntelee myös omastaan poikkeavia näkemyksiä, vaikka voi hänkin tietysti tarvittaessa yrittää tukahduttaa turhaa jaarittelemista kokouksessa, ettei kaikki jäisi vaan puhumiseksi.
Jos itse olisin sinun tilanteessasi, katsoisin, voinko muuttaa sitä ja ellen onnistuisi, jatkaisin matkaani. Kuka tietää, jos "lauma" olisi vaikka pitkään odottanut, että joku laukaisisi ikävän tilanteen. Mieti itse, mikä on sinusta tärkeätä ja toimi sen mukaan. Hyvää jatkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1481208Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491105- 127988
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205921Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13835Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
- 39812