Muurahaiset vihaisia!

Pirkko

Kamala kuin äkäisiä muurahaiset voivat olla!! Olimme mökillä pari yötä, ne tulivat jopa sänkyyn asti! Mitä ei ole ennen tapahtunut, vaikka mökki on ollut suvun hallussa jo pian 30vuotta. Onkos nyt jotai uutta "tappaja-muurahaista" liikkeellä kun itse heräsin siihen että joku (murkku) puri minun kaulaa yöllä klo 2!! Niitä näkyikin olevan liikkeellä silmin nähden enemmän kuin ennen.

Lähellä on ollut aina ISO pesä, mutta olemme eläneet aina hyvin sovussa aina tähän asti. Onkos nyt välit menneet jostain syystä? Vaihtaako ne kulkureittejä joskus?


Osaako joku auttaa? Kertoa vaikka mistä sais apua? En uskalla viedä lapsen lapsia enää yöksi sinne, jos ne syö kaikki...

7

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sannikaarina

      ...etikkaa. Sprayaa sitä talon ympäri tai ainaskin sellaseen kohtaan mistä arvelet niiden tulevan sisälle. Olen karkottanu tällä tavalla murkut sekä sisältä että ulkoa. Ulkona yrittivät pesiytyä mun kukkapenkkiin ja rapun oven eteen.
      Olis kiva saada kuulla sulta onnistuitko näillä eväillä.

      • vanhin voitehista

        nimittäin kiehuva pesä jossakin lähettyvillä.


      • sannikaarina
        vanhin voitehista kirjoitti:

        nimittäin kiehuva pesä jossakin lähettyvillä.

        ..vielä etikkajuttuun...
        Kun sinun täytyy jokatapauksessa siivota komerot ym. paikat, laita pesuveteenkin etikkaa. Sillä voit pestä vaikka jokapaikan. Jos et sinä tai perheesi siedä sen hajua, pyyhi esim. lattiat viimeks jollain hyväntuoksusella lattianpesuaineella tai pyykinhuuhteluaineella. Älä seinänvieriä. Etikan haju häviää niin ettette sitä huomaa, murkut kyllä huomaa sen eivätkä tule.


      • Kaste
        sannikaarina kirjoitti:

        ..vielä etikkajuttuun...
        Kun sinun täytyy jokatapauksessa siivota komerot ym. paikat, laita pesuveteenkin etikkaa. Sillä voit pestä vaikka jokapaikan. Jos et sinä tai perheesi siedä sen hajua, pyyhi esim. lattiat viimeks jollain hyväntuoksusella lattianpesuaineella tai pyykinhuuhteluaineella. Älä seinänvieriä. Etikan haju häviää niin ettette sitä huomaa, murkut kyllä huomaa sen eivätkä tule.

        Kanelia olen itse käyttänyt ja ovat pysyneet sen jälkeen pihan puolella. Kulkureitille vaan hienoa kanelia sirotellen, ni johan tehoo.


    • Tänä kesänä on ollut todella monen näköisiä muurahaisia liikenteessä, pieniä ns. kupliaisista, punamuurahaisiin ja lentäviin muurahaisiin.

      Jo kotonan, kun olin lapsi, meillä laitettiin seinän vieriin (kivijalan) meri- tai jotain muuta karkeaa suolaa ja koskaan ei muurahaiset tulleet sisälle. Sitä samaa olemme kokeilleet rivitaloyhtiössämme hyvällä menestyksellä.

      Sokerin tai sokeria sisältävien leivonnaisten muruja tai avointa sokeriastiaa ei sovi jättää terasseille/parvekkeille tai pihanurmelle ellei halua muurahaisjoukkoja kotiinsa.

      Kiitos etikkavihjeestä, sitä en ole tiennytkään.

      • muurahaiset

        meidänkin mökin nurkilta


    • Itse kokeilin ripotella kulkureiteille hienoa valkopippuria, eikä ole murkkuja sen koommin asuntoomme tullut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe