Millainen auto on Mazda 6 ? Kävin koeajamassa Mazda 2.0 TD:een ja vaikutti aikas hyvältä. Kertokaa mitä mieltä olette Mazda 6:sta
Mazda 6
28
10289
Vastaukset
- zerr
Mikäs sen mukavampaa, kun saa omistaa testivoittaja auton. Hyvä auto! Tyylikäs ja hyvä menopeli. Testit ja kokemukset puhuvat puolestaan. Mazda 6 on nyt täydellinen, kun alussa olleisiin tyyppivikoihin on puututtu.
- M6 pettynyt
Olen kyllä pahasti pettynyt M6 ajo-ominaisuuksiin (vaikka jotkun kehuvatkin), niin ei ainakaan minun masa ole mitenkään hyvä ajettava, On nimittäin erittäin tuuliherkkä ohjaus. Jo pikku puhuri heittää kaistan toiseen laitaaan. Ensi luulin että autossa on jotain vikaa ja olen käynyt läpi kaikki mahdolliset etupään tarkistukset ja huolto sanoo ettei autossani ole mitään vikaa, "se vain on sellainen". Ei ainakaan kannata uskoa noita "menee kuin juna" myyntipuheita. Toinen epämiellyttävä asia on se, että auto on liian matala sekä sisältä, että maavara. Jos ajelet mökille, niin mökkitiellä saa ajaa todella varoen ettei saa pohjakosketusta. No, jos jotain positiivista olisi sanottava, niin eipä ole ollut vikoja, eli kestävä on. Niin minun malli on M6 2006 sport wagon.
- pitkä matka
Yksi esimerkki on muusikot,joille tulee paljon kilometrejä.Yhtään M6:sta en ole heillä nähnyt,mutta paljon esim.isoja Volvoja,Mersuja,Mersun maastureita.Sama juttu "kaupparatsujen"kohdalla.
- kelvenne
pitkä matka kirjoitti:
Yksi esimerkki on muusikot,joille tulee paljon kilometrejä.Yhtään M6:sta en ole heillä nähnyt,mutta paljon esim.isoja Volvoja,Mersuja,Mersun maastureita.Sama juttu "kaupparatsujen"kohdalla.
Juttu aikoihin,niin että haitarin,ja kitaran soittajista kannattaisi oppia ottaa,tai myyntiedustajista,jotka yrittävät tuputtaa huimasti hinnoiteltuja tuotteitaan.
Sopivan auton hankkiminen,se on monen tekijän summa,siinä ynnätään niin kuin-,ja yritetään saada aikaan jonkinlainen kompromissi.
Mielestäni M6 on varsin hyvä valinta.
Itse ajelin M3 kuluneen viikon aikana 1900km,ja aivan mukavastihan tuo sujui.
Mutta.Hyvää päivän jatkoa. - zerr
pitkä matka kirjoitti:
Minusta on väärin rinnastaa mazda 6 noihin kalliimpiin autoihin mersuun volvoon jne. liikutaan eri hintatason autoissa.
Yhdelle kirjoittajalle sanoisin; Jos ei maavara kerran riitä, miksi menit laittaan kutosen? - tavallista...
zerr kirjoitti:
Minusta on väärin rinnastaa mazda 6 noihin kalliimpiin autoihin mersuun volvoon jne. liikutaan eri hintatason autoissa.
Yhdelle kirjoittajalle sanoisin; Jos ei maavara kerran riitä, miksi menit laittaan kutosen?On muuten hyvin tavallista, että kuutosta verrataan 10-20 k€ kalliimpiin autoihin. Mistähän johtunee...?
- maastoautokaan
Mulla on yli 200 tuhatta ajoa takana, ja kaikki on maantiellä ajettua. Eikä ajettavuuden suhteen juurikaan moitteita ole. Olen 182 cm pitkä, siis luullakseni n. keskimittainen, ja ei minulla ainakaan ole ongelmaa, että auto olisi liian matala sisältä. Voisi tietysti kokeilla, jos vipuaa penkin ihan ylimpään asentoon ja selkänojan pystyyn, niin sitten, mutta en kyllä tykkäisi enää ajoasennosta. Joka on toki yksilöllinen mieltymys.
Maavara, njoo kutosessa 150 mm, mondeo 103 mm, accord 150 mm, Audi A6 108 mm, sonata 160 mm...Nuo maavarat sieltä täältä maahantuojien sivuilta, aika monella merkillä eivät ole laittaneet. Mutta jos ei korkein, niin eipä kyllä matalinkaan tuo maavara. Mutta eipä tuota ole maastoautoksi tehtykään.
Nuo myyntipuheethan voi tarkistaa sillä, että ottaa auton pitempään koeajoon, ja ajelee mahdollisimman monenlaisilla teillä, niin kyllä se pitäisi tuntua. Vai liekkö niin, että muuttaa tapansa, kun kaupat on tehty. Mutta ken ei tykkää, niin silloinhan voi seuraavan kerran autoa vaihtaessaan vaihtaa parempaan, on minullakin tullut muissa merkeissä pettymyksiä eri asioiden suhteen, ja silloin on sitten merkki vaihtunut... Kuutosenkaan hintaluokassa ei sitä täydellistä autoa ole, jos kohta ei kalliimmissakaan, joissa voi tulla myös kalliimpia pettymyksiä.. - vai niin
millainenhan "pikkunapoleon" väittää mazdaa matalaksi sisältä? Itsellä oli edellinen auto kutonen ja oikein hyvin mahtui pääkin mukaan vaikka mittaa on 197cm.
Tuuliherkkäkään ei ollut, mutta se tosin saattaa riippua renkaistakin. Ei kannata ostaa halpoja renkaita ainakaan.
- More-K
Vuoden vanhasta kutosesta on hyvää kerrottavaa. Ei ongelmia tähän menneessä ja mukava ajettava.
- TK123
Dieselfarkku haussa ja Mazda yksi vaihtoehto. Onko huoltoväli 2.0 td:ssä 20 tkm? Jakohihna on vissiin dieselkoneessa, joten paljonko vaihtoväli mitähän ko. vaihto maksanut, jos joku on tehnyt?
- ToBeat
TK123 kirjoitti:
Dieselfarkku haussa ja Mazda yksi vaihtoehto. Onko huoltoväli 2.0 td:ssä 20 tkm? Jakohihna on vissiin dieselkoneessa, joten paljonko vaihtoväli mitähän ko. vaihto maksanut, jos joku on tehnyt?
Mazda 6:ssa ei ole jakoremmiä vaan ketju = ei remmin vaihtoa. Olen Itse juuri tilannut Mazda 6 2.0 Tdi Wagon Active mallin, entinen on VW 2.0 Tdi ja ainakin koeajon perusteella Mazda vaikutti paremmalta ajaa ja se on hiljaisempi. Käytän autoa työssäni päivittäin ja kilometrejä tulee > 1000 km viikossa. Mazdassa näytti huoltohinnat olevan noin puolet VW:n huoltohinnoista.
- kulttis75
ToBeat kirjoitti:
Mazda 6:ssa ei ole jakoremmiä vaan ketju = ei remmin vaihtoa. Olen Itse juuri tilannut Mazda 6 2.0 Tdi Wagon Active mallin, entinen on VW 2.0 Tdi ja ainakin koeajon perusteella Mazda vaikutti paremmalta ajaa ja se on hiljaisempi. Käytän autoa työssäni päivittäin ja kilometrejä tulee > 1000 km viikossa. Mazdassa näytti huoltohinnat olevan noin puolet VW:n huoltohinnoista.
Siis TD 89 kW ja remmillä on.
- ToBeat
kulttis75 kirjoitti:
Siis TD 89 kW ja remmillä on.
OK, siinä "isomassa" koneessa remmiä ei ole
- oulunpoika
ToBeat kirjoitti:
OK, siinä "isomassa" koneessa remmiä ei ole
Mazdan 2 ja 2,3l pensakoneissa on ketjut jakopäässä, mutta dieseleissä on läskiremmit.
Siksi laitoinkin Hondan Accord dieselin, koska Hondassa on ketju.
Minulla on ollut ym. mainitut 6 Mazdat. Autot oli hyviä, mutta diesel ei käynyt minulle sen remmiasian takia, turhaa rahanmenoa. Syö dieselin edullisuuden pois.
- qtonen
mulla on nyt 20000km takana M6 2,0 wagon AT - 06, ja korjaamolla on tullut käytyä useamman kerran, vikoja on ollut pari kolme, mutta ei osaa delta-autolla korjata. 2x on airbagvalo palanut, puoltoa on "korjailtu" ja nyt tutkitaan maahantuojan kanssa raidetangon kolahtelua. ensin sanoivat sitä klassiseksi mazdan viaksi, että vaihdetaan jotku rasvat. varmaan vaihtoivatkin, mutta turhaa työtä kun vika ei ollut se. ja nyt on koelauta ruvennut pitämään jotain resonanssi ääniä, ei vika mutta ottaa päähän. Mulla on ilmeisesti joku maanantai auto. ja vielä lisäisin tähen että rattia kääntäessä siitä kuuluu joku ihme ääni niinkuin jokin olisi irti, eikä sitäkään delta saanut pois.
itteläni on m6 Wagon 2,0l, 2006, Poltin kerran vaihdettiin, mutta on toiminut ihmeen hyvin... ei mitään vikoja ainakaan vielä ole ilmaantunut... oli mulla kerran ranskis, johon piti jo 50tkm. jälkeen kannentiiviste vaihtaa...
- mistä roikkuu
Ostin kuutosen 2004 2.0 farkku ja kilometrejä on reilut 100tkm. Vikoja on ollut tasan yksi, eli puoltaminen, joka on nyt kunnossa.
Tuulisella kelillä auto on todella hankala ajaa. En tiedä sitten onko asialle mitään tehtävissä, mutta kyseinen ominaisuus on todella rasittava.
Muuten auto on ok, eikä sitä paljon mainostettua ruostettakaan ole näkynyt, vaikka uitan autoa pk-seudun suolavellissä. - kulttis75
Jos nimenomaan dieseliä ajattelet, niin kyllä Mazda ajaa asiansa. Tietysti vuosimallilla on omat tekijänsä. Jos ostat uutta, niin voisin olettaa että, omaani vaivannut ainoa varsinainen TD-koneen ongelma on jo korjattu. Muita pieniä vikoja on ollut, mutta takuukin oli.
Itse en pidä oman autoni ominaisuudesta ohjautua voimakkaasti tien kallistusten mukaan. Enkä automaatti-ilmastoinnista. Sen sijaan pidän tiloista, ulkonäöstä(myös sisältä) ja kohtuullisen tehokkaasta koneesta. - Ex fordikuski
Eli minulla on uusi M 6 farkku automaatti ja vasta kolme tonnia takana. Aiempaa kokemusta Mazdasta ei ole.
Sanon ensin hyvät puolet mitkä tulee mieleen:
-Hyvä ajettavuus (ainakin näin kesäkelillä, talvesta en tiedä.
-Hyvät tilat kokoluokassaan
-Tyylikäs ulkonäkö.
-Hyvä varustetaso
-Paljon säilytyslokeroita
Sitten huonot puolet mitä tulee mieleen:
-Kamalat, hiertävät turvavyöt
-Äänekäs ilmastointilaite
-Tavaratilan sisällä on molemmin puolin "tekniset" luukut, joiden kannet irtoavat liian helposti. esim. jos koira hieman nojaa niihin.
-Edessä on jokin älyvapaa pieni luukunkansi, joka aukeaa itsekseen.
Siis ihan ok menopeli, mutta paranneltavaakin siis löytyisi. Toisaalta, missä tuon hintaluokan (ja kalliimmassakin) ei olisi paranneltavaa...?- mieeeeltä
Olen samaa mieltä noista hyvistä asioista mitä edelliseen kirjoittajaan tulee. Erimieltä olen miinus asioista noista takaluukuista joita mielestäni on runsaasti ja mielestäni hyvin toimivat. Jopa hyvin käyttökelpoiset. saaa olla aika fiksu lassie että saa ne peräluukun säilytystilat auki.Turvavyöt ovat myös mielestäni standardia.Itsellä 1.8 manuaali farkku ja paras auto tähän mennessä.
- Entinen fordkuski
mieeeeltä kirjoitti:
Olen samaa mieltä noista hyvistä asioista mitä edelliseen kirjoittajaan tulee. Erimieltä olen miinus asioista noista takaluukuista joita mielestäni on runsaasti ja mielestäni hyvin toimivat. Jopa hyvin käyttökelpoiset. saaa olla aika fiksu lassie että saa ne peräluukun säilytystilat auki.Turvavyöt ovat myös mielestäni standardia.Itsellä 1.8 manuaali farkku ja paras auto tähän mennessä.
En tarkoitakaan niitä tavaratilan sivuilla olevia tiloja, vaan itse takakannen sisäpuolen etuosassa olevaa kahta luukkua, joiden takana on jotain sähköjohtoja tms. Ne aukeavat ihan painamalla. Olen joutunut teippaamaan ne kiinni, kun ne olivat ison koiran jäljiltä aina irrallaan tavaratilassa. Ei koira niitä avaamalla avaa, riittää että nojaa niihin pyllyllään.
Turvavyöstä...niin varmasti standardia, mutta mistä voi johtua, että se hiertää solisluun yläpuolelta? Ja sama on myös matkustajalla. Takapenkkiläisistä en tiedä, kun ei meillä ole ikinä takapenkkiläisiä. Edellisessä autossa (Ford Mondeo) en vastaavaa huomannut, enkä sitä edellisessä (Peugeot 307), enkä yhdessäkään Opelissa tai Volvossa, joita meillä on ollut aikoinaan. Jos sen saisi jotenkin säädettyä, niin olisin tiedosta kiitollinen. - samaa mieltä
Entinen fordkuski kirjoitti:
En tarkoitakaan niitä tavaratilan sivuilla olevia tiloja, vaan itse takakannen sisäpuolen etuosassa olevaa kahta luukkua, joiden takana on jotain sähköjohtoja tms. Ne aukeavat ihan painamalla. Olen joutunut teippaamaan ne kiinni, kun ne olivat ison koiran jäljiltä aina irrallaan tavaratilassa. Ei koira niitä avaamalla avaa, riittää että nojaa niihin pyllyllään.
Turvavyöstä...niin varmasti standardia, mutta mistä voi johtua, että se hiertää solisluun yläpuolelta? Ja sama on myös matkustajalla. Takapenkkiläisistä en tiedä, kun ei meillä ole ikinä takapenkkiläisiä. Edellisessä autossa (Ford Mondeo) en vastaavaa huomannut, enkä sitä edellisessä (Peugeot 307), enkä yhdessäkään Opelissa tai Volvossa, joita meillä on ollut aikoinaan. Jos sen saisi jotenkin säädettyä, niin olisin tiedosta kiitollinen.Iltapäivälehden testiryhmä oli kanssasi täysin samaa mieltä turvavöistä.Vaikka testaajia ei ollut kun muutama,niin erikokoiset ihmiset antoivat varsin vakuuttavan kuvan asiasta.JOKIN ON PIELESSÄ!!! ja on korjaamisen aika,vaikka ei ne kuitenkaan korjaa.
- huomaamatta...
samaa mieltä kirjoitti:
Iltapäivälehden testiryhmä oli kanssasi täysin samaa mieltä turvavöistä.Vaikka testaajia ei ollut kun muutama,niin erikokoiset ihmiset antoivat varsin vakuuttavan kuvan asiasta.JOKIN ON PIELESSÄ!!! ja on korjaamisen aika,vaikka ei ne kuitenkaan korjaa.
Onkohan ne huomannu, että sitähän voi säätää...?
- SixSix
Entinen fordkuski kirjoitti:
Turvavyöstä...niin varmasti standardia, mutta mistä voi johtua, että se hiertää solisluun yläpuolelta? Ja sama on myös matkustajalla. Takapenkkiläisistä en tiedä, kun ei meillä ole ikinä takapenkkiläisiä. Edellisessä autossa (Ford Mondeo) en vastaavaa huomannut, enkä sitä edellisessä (Peugeot 307), enkä yhdessäkään Opelissa tai Volvossa, joita meillä on ollut aikoinaan. Jos sen saisi jotenkin säädettyä, niin olisin tiedosta kiitollinen.Toinen Mazda6 menossa nelihenkisellä perheellä eikä yksikään perheenjäsen oli valitellut turvavöistä! Ei edes 4000 km:n lapinreissulla viime kuussa...
- kuinka alhaalta
SixSix kirjoitti:
Toinen Mazda6 menossa nelihenkisellä perheellä eikä yksikään perheenjäsen oli valitellut turvavöistä! Ei edes 4000 km:n lapinreissulla viime kuussa...
liikkeelle, kun noin paljon tuli lapinmatkalla. Sveitsistä =)?
- hämmästelen
SixSix kirjoitti:
Toinen Mazda6 menossa nelihenkisellä perheellä eikä yksikään perheenjäsen oli valitellut turvavöistä! Ei edes 4000 km:n lapinreissulla viime kuussa...
Ihmettelen myös. Yritin tuossa töistä ajellessa keksiä, mitä niissä turvavöissä oikein on sitten huonoa. No, kun laitoin keskipilarista sen säädön ihan alimmaiseen asentoon, niin sitten oli hiukan hassun oloinen tällaisella keskimittaisella 182 senttisellä hemmolla. Mutta käsittääkseni se säätö on siinä sitä varten, että saa sopivalle korkeudelle. Muuten ei minusta sen kummempi kuin muissakaan autoissa. Voisko joku vähän selventää, mikä niissä vöissä oikein on sitten olevinaan vikana?
- SixSix
kuinka alhaalta kirjoitti:
liikkeelle, kun noin paljon tuli lapinmatkalla. Sveitsistä =)?
... alhaalta. Ja lapin kiertueeseen sisältyi myös Ruotsin ja Norjan lappia ristiin rastiin...
- oulunpoika
Minulla on ollut kaksi 6 Mazdaa pensakoneella. Toinen oli 2,3l GT. Autot oli hyviä, mutta tarvitsin ajojen takia dieselin ja valintani oli päivän selvä. Valitsin Hondan Accordin dieselinä. Polttoaineen kulutus pienempi, auto hiljaisempi ja tärkein jakopäähän ei Hondassa tarvitse vaihtaa läskiremmiä, koska Hondassa on ketju. Ketjun vaihdosta tulee melkoinen kustannus. Hondassa on HOTGAS LÄMMITYSSYSTEEMI, joka antaa lämpöä pian. Viime talvena oli kovimmat pakkaset -30 astetta ja lämpöä riitti.
Talvirenkaat on 16" ja kesäkumit on 17" ja hyvältä tuntuu.
Hondan vääntö 340, joka riittää aivan varmasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3126078Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483586Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462760"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242151Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001718- 661150
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni142942Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10918Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11874