Rakastunut Oinasmieheen

epätoivoinen kalat (n)

Tapasin oinasmiehen, joka on oinaan perikuva. Kamalan itsepäinen, älykäs, itseriittoinen, hallitsevan oloinen, ja hänen täytyy saada päättää kaikki itse. Hänellä on vahva (melkein neuroottinen) tarve saada olla riippumaton mistään. Kiivaan ja tulisen oloinen, äkäistyy helposti, kyllästyy helposti. Hyvinä hetkinä romanttinen, suojeleva, huomaavainen, kerrassaan hurmaava. Olen todella rakastunut..

Mutta.. itse olen kalat ja alussa tein sen virheen, että roikuin liikaa tässä miehessä, ihailin, palvoin ja annoin rakkaudentunnustuksia, mies taisi ahdistua ja vetäytyä ja on sen jälkeen ollutkin aika hankala saavutettava. Nyt ollut aika kylmän, tunteettoman ja vetäytyvän oloinen ja pelkään, että olen mokannut koko jutun. Olisi pitänyt kait alkuun itsekin pidätellä tunteita ja olla vähemmän aktiivinen. Nyt olen ollutkin melkein kokonaan passiivinen, etten kadottaisi sitä pientäkin mahdollisuutta häneen. On vain niin kovin vaikean oloinen mies ja vaikka rakastankin häntä niin hänen seurassaan minulla on aina hieman sellainen olo, että olen jotenkin huonompi, heikompi ja epävarmempi. On vaikea tietää miten tätä miestä lähestyisi ja millainen hänen seurassaan olisi, ettei hän ahdistuisi ja tuntisi oloaan kahlituksi? Olisiko neuvoja?

10

3974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kala kans

      Kuulostipa tutulta

      • tämäkin kala

        Kovin on tuttua Oinasta tällekin Kalalle. Ei oikein tiedä, miten Oinaan kanssa olisi, toisinaan tosiaan Oinas on hyvin välittävä, mutta jo seuraavana päivänä saattaa tuulla ihan eri suunnasta ja tämä Kala on ainakin silloin ihan ymmällä taas eikä tiedä mitä pitäisi Oinaan kanssa tehdä. Omia tunteita ei tahdo uskalla näyttää, kun ei ole mitään varmuutta Oinaan reaktiosta siihen. Jotenkin olen huomannut Oinaan pakoilevan myös omien tunteiden esilletuomista eli ehkä se Oinas on sitten epävarma myös Kalan suhteen juuri tämän Kalan viileydestä. Toisaalta tuntuu, että jos vain oikeaan aikaan osaisi iskeä, sen Oinaan saisi itselleen, mutta taitaa se myös vaatia sitä ennen paljon uhrautumista ja sietämistä. Ainakin omalla Oinaallani on tarvetta vapaaseen tilaan, mutta itseäni tuo liiallinen vapauden antaminen välillä pelottaa petetyksi tulemisen merkeissä.

        Tiedän, että olemme vaikeassa tilanteessa, mutta toisaalta emmehän me itse kaipaa sellaista, joka ei osoita välittämistä tai on pitkään "hiljaa", joten kaipaisiko Oinaskaan sellaista? Ehkä meidän sitten pitää vaan uida sen Oinaan ympärille eikä sitä pakoon. Jos Oinas ei Kalaansa halua, niin emme ole sitten sitä ansainneetkaan, vaan jossain odottaa se parempi saalis. Näin olen alkanut ajattelemaan ja aikonut ottaa tuota Oinastani sarvista kiinni ja sanoa miten haluan asioiden olevan.


    • neitsyt nainen

      Oinasmies on monellakin tapaa "hankala" tapaus. Välillä jäämies ja välillä loistava ja huomaavainen rakastaja. Oinas ei siedä ripustautumista, vaan tarvitsee vierelleen tasa-arvoisen kumppanin. Oinasta tulee kannustaa ja kehua ja hänen ideoihinsa tulee suhtautua innostuneesti. Kumppanilla olisi hyvä olla omat vahvuusalueensa, eikä hänen tulisi pyrkiä päihittämään oinasta millään osa-alueella. Hän on melko hallitseva, mutta ei kuitenkaan halua itselleen mitään piikaa tai alamaista. Joten omista menoista ja ystävistä tulisi pitää kiinni. Minulla oinaan kanssa seurustelu on ollut melkoista vuoristorataa..mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että ehdottomasti minulle paras mies..vaikka vaikeuksia on ollut muillekin jakaa.. Edellä mainitut kommentit oinasmiehestä tietysti perustuvat vain minun omiin kokemuksiini, eivätkä ole yleistettävissä. Pidä oinasmieheesi yhteyttä, ole kiinnostunut hänen tekemisistään ja yritä olla neutraali. Oinas kyllä alkaa yhteistyöhön, jos on oikeasti kiinnostunut. Onnea matkaan.

      • Härkä nainen

        Asiaa puhut :). Oinas tarvitsee rinnalleen naisen jonka itsetunto kestää nämä viileät kaudetkin.
        Piikaa ja jees naista ei oinas kaipaa vaan ihmisen jolla on mielipiteitä ja ajatuksia, kunhan muistaa innostua oinaan ideoista ja ihailla oinasta.
        kokemuksesi pitkälti samankaltaisia kuin omani. Kirjoitustasi lukiessani oli kuin olisi lukenut yhteenvetoa meidänkin suhteesta :). Tämä oinas on parasta mitä minulle on tapahtunut oikuistaan huolimatta.

        Oinasmies kyllä ilmaisee kiinnostuksensa kun et "tyrkytä" itseäsi. Ole hiukan viileämpi, mutta tuo ilmi mielenkiintosi oinaan tekemisiin ja esitä ihailusi hänen tekemisistän. Kunnioita oinaan omantilan tarvetta. Siitä se lähtee :) Onnea matkaan :).


      • jolla samat kokemukset
        Härkä nainen kirjoitti:

        Asiaa puhut :). Oinas tarvitsee rinnalleen naisen jonka itsetunto kestää nämä viileät kaudetkin.
        Piikaa ja jees naista ei oinas kaipaa vaan ihmisen jolla on mielipiteitä ja ajatuksia, kunhan muistaa innostua oinaan ideoista ja ihailla oinasta.
        kokemuksesi pitkälti samankaltaisia kuin omani. Kirjoitustasi lukiessani oli kuin olisi lukenut yhteenvetoa meidänkin suhteesta :). Tämä oinas on parasta mitä minulle on tapahtunut oikuistaan huolimatta.

        Oinasmies kyllä ilmaisee kiinnostuksensa kun et "tyrkytä" itseäsi. Ole hiukan viileämpi, mutta tuo ilmi mielenkiintosi oinaan tekemisiin ja esitä ihailusi hänen tekemisistän. Kunnioita oinaan omantilan tarvetta. Siitä se lähtee :) Onnea matkaan :).

        Minun oinaani haluaa olla ehdottomasti se auktoriteetti ja päättäjä. Mutta tarpeen tullen pinnan alta löytyy myös se pehmeämpi oinas. Tunteista puhuminen on tuskaa. Itse jouduin kaivamaan vastaukset mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. Eli onko hänellä tunteita minua kohtaan. Ja olihan niitä vaikka kuinka paljon. Ilmeisesti oinas olettaa toisen tietävän ilman sanomisiakin, mitä hän tuntee. Minä taas olen se epävarma vaaka, joka aina miettii....... Mutta nyt on kaikki tosi hyvin eikä tarvitse enää miettiä.
        Onnea matkaan


      • Härkä nainen
        jolla samat kokemukset kirjoitti:

        Minun oinaani haluaa olla ehdottomasti se auktoriteetti ja päättäjä. Mutta tarpeen tullen pinnan alta löytyy myös se pehmeämpi oinas. Tunteista puhuminen on tuskaa. Itse jouduin kaivamaan vastaukset mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. Eli onko hänellä tunteita minua kohtaan. Ja olihan niitä vaikka kuinka paljon. Ilmeisesti oinas olettaa toisen tietävän ilman sanomisiakin, mitä hän tuntee. Minä taas olen se epävarma vaaka, joka aina miettii....... Mutta nyt on kaikki tosi hyvin eikä tarvitse enää miettiä.
        Onnea matkaan

        oinas oli se joka ensimmäisenä tunnusti kiintymyksensä. Minä hitaana härkänä pohdiskelin mielessäni kuinka kertoa oinaalle tunteistani.
        Niinhän se usein oinaiden kans on et haluavat olla niitä auktoriteettejä ja päättäjiä, mutta viisas nainen saa kuitenkin tahtonsa läpi oveluudella :).
        Oinasta kun ei kesytetä väkisin eikä väsyttämällä vaan hellästi rakastamalla (ja hyvillä hermoilla).


      • oinasnaaras
        jolla samat kokemukset kirjoitti:

        Minun oinaani haluaa olla ehdottomasti se auktoriteetti ja päättäjä. Mutta tarpeen tullen pinnan alta löytyy myös se pehmeämpi oinas. Tunteista puhuminen on tuskaa. Itse jouduin kaivamaan vastaukset mieltäni vaivanneisiin kysymyksiin. Eli onko hänellä tunteita minua kohtaan. Ja olihan niitä vaikka kuinka paljon. Ilmeisesti oinas olettaa toisen tietävän ilman sanomisiakin, mitä hän tuntee. Minä taas olen se epävarma vaaka, joka aina miettii....... Mutta nyt on kaikki tosi hyvin eikä tarvitse enää miettiä.
        Onnea matkaan

        Onnea vaan elämällesi oinasmiehen kanssa. Itse olen oinasnainen ja ihanan vaakamieheni kanssa ollaan oltu naimisissa jo yli 30 vuotta. Tosi hyvin on mennyt ja olen edelleenkin rakastunut mieheeni. Luonnehoroskoopin(ja oman kokemukseni)mukaan parhaiten oinaalle sopivat vaaka, jousimies ja leijona, myös kaksonen käy. Ei TODELLAKAAN kalat eikä neitsyet!


    • oinasmies

      Kysy siltä oinaaltasi, että mitä hän haluaa sinusta - ihan suoraan. Olen itsekin kalanaiseen ollut pitkään jo rakastunut, mutta ongelma hänen kanssaan lienee juuri se suoruuden puuttuminen.

      Jos hän kovasti tuntuu siitä kysymyksestä ahdistuvan, niin anna hänelle päivä tai kaksi aikaa miettiä asiaa.

      Mutta ongelma on siinä, että jos oinas alkaa latelemaan rakkaudentunnustuksia ja tuleekin torjutuksi, niin se kirpasee oinasta ja syvältä ;)

      Tsemppiä, oinas kyllä vastaa rehellisesti, mutta voi sitten tietenkin olla että se on ikävää kuultavaa.

      • niinhän se on

        Itsellä juuri se ongelma, että olen rakastunut oinasmieheen, sanon monesti, kuinka paljon tykkään ja välitän, saamatta mitään vastakaikua, kuitenkin olisi kiva kuulla itsekkin että toinen välittää.

        Kyllä se kirpasee ketä tahansa, jos sanotaan että välittää ja rakastaa, mutta ei koskaan saa vastaan mitään.

        Joskus kuitenkin kannattaa ottaa riski, eihän sinun nyt suoraan tarvi sanoa, että rakastat, mutta osoita käytökselläsi kuinka paljon välität, anna aikaa miettiä. Luulen että kalanaisesti hymyilisi ja leijuisi seitsemännessä taivaassa, ainakin niin minä tekisin.

        En tiedä mitä tekisin sen oinaan kanssa, antaisinko vain olla, vai vieläkö jaksan pitää kiinni ja yrittää saada tunteilleni vastakaikua.


      • oinasmies
        niinhän se on kirjoitti:

        Itsellä juuri se ongelma, että olen rakastunut oinasmieheen, sanon monesti, kuinka paljon tykkään ja välitän, saamatta mitään vastakaikua, kuitenkin olisi kiva kuulla itsekkin että toinen välittää.

        Kyllä se kirpasee ketä tahansa, jos sanotaan että välittää ja rakastaa, mutta ei koskaan saa vastaan mitään.

        Joskus kuitenkin kannattaa ottaa riski, eihän sinun nyt suoraan tarvi sanoa, että rakastat, mutta osoita käytökselläsi kuinka paljon välität, anna aikaa miettiä. Luulen että kalanaisesti hymyilisi ja leijuisi seitsemännessä taivaassa, ainakin niin minä tekisin.

        En tiedä mitä tekisin sen oinaan kanssa, antaisinko vain olla, vai vieläkö jaksan pitää kiinni ja yrittää saada tunteilleni vastakaikua.

        Jeps, rohkeasti kimppuun vain. Kysyt mitä hän haluaa sinusta tai mitä merkitset hänelle, sillä se ainakin selviää.

        Ja mitäpä voit menettää, jos hän sanookin, ettei halua sinusta ystävää enempää. Sitten ainakin tiedät ja voit suunnata kohti uusia vesiä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe