Solukaverit

aeeeeeeeeeeee

kertokaa te jotka olette solussa asuneet/asutte, minkälaisia ovat solukaverinne? Ovatko esim. kaikki sovitut työt helposti hoituneet jne?

12

2533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sattumaa, että

      täältä et omaan tilanteeseesi saa vinkkiä.

      Ensimmäiset solukaverini olivat kaameita. Toinen oli laiska ja bilettäväinen. Hän taisi ansaita lisäansioitakin ihan maailman vanhimmalla ammatilla.

      Ja se toinen oli kuin jostain kauhuleffasta repäisty: mielenterveys oli todella hakusessa. Hän mm. sotki jääkaapin seinät/hyllyt aina jollain möhnällä, jos pesin sen. Hän poistui yhähdellen huoneeseensa leipä suussa ja jogurtti kädessä, jos toinen meistä muista uskalsi mennä käytävällä vessaan kun hän oli keittiössä. Koskaan hän ei sanonut meille muille mitään, edes "hei". Emme tulleet juttuun ollenkaan. Huoneen ovia ei uskallettu pitää öisin auki.

      Toinen solukaveriporukkani olikin sitten oikein mukava ja meillä homma skulasi ihan ok.

      Onnea vaan sullekin. Ja kannattaa heti alkaa jonottamaan yksiötä.

    • .....................

      Tyttösoluissa kuulema pää hajoaa. Itselläni on kokemusta kahdesta soluasunnosta jossa asui pelkästään miehiä, kaikki asiat hoitui niin kuin piti ja minkäänlaista kinaa ei ollut. Olen kuullut että tyttösoluissa tulee aika usein yhteenottoja.

      • sukupuolikysymys 8-o

        Ei siis persoonallisuuskysymys. Tytöt on kuulemma semmoisia ja pojat on kulemma tämmöisiä. Siis aina on kuulemma niin ja tämä on tärkeetä. Kuulemma on näin.

        Kuulemma joskus on tullut joku kypsäkin kommentti joltain sukupuolelta, mutta kumpi se nyt olikaan? Onks kukaan kuullu?


      • Huoh...
        sukupuolikysymys 8-o kirjoitti:

        Ei siis persoonallisuuskysymys. Tytöt on kuulemma semmoisia ja pojat on kulemma tämmöisiä. Siis aina on kuulemma niin ja tämä on tärkeetä. Kuulemma on näin.

        Kuulemma joskus on tullut joku kypsäkin kommentti joltain sukupuolelta, mutta kumpi se nyt olikaan? Onks kukaan kuullu?

        Miehet ja naiset ovat erilaisia, naisilla on pimppi ja miehillä on kikkeli. Muitakin eroja on mm. aivojen rakenteessa ja sosiaalisessa käyttäytymisessä (johon soluasuminen luetaan).
        Jos luet taaksepäin viestejä niin huomaat että useat tytöt ovat kertoneet juuri minkälaisia "narttuja" heidän kanssaan asuu ja miehet ovat olleen tyytyväisiä.


      • solussa asunut
        Huoh... kirjoitti:

        Miehet ja naiset ovat erilaisia, naisilla on pimppi ja miehillä on kikkeli. Muitakin eroja on mm. aivojen rakenteessa ja sosiaalisessa käyttäytymisessä (johon soluasuminen luetaan).
        Jos luet taaksepäin viestejä niin huomaat että useat tytöt ovat kertoneet juuri minkälaisia "narttuja" heidän kanssaan asuu ja miehet ovat olleen tyytyväisiä.

        Asuin solussa puolisen vuotta (3 hengen tyttösolu). Alussa oli kaksi tosi mukavaa kämppistä, hommat hoitui ja oli ihan hauskaa asua solussa. Toinen muutti kuitenkin aika pian pois, ja tilalle tuli melko epäsosiaalinen tapaus, joka aika tehokkaasti vältteli mm. roskien ulosvientiä ja siivousta. Muuten suht rauhallinen tyyppi, eli lähinnä lukittautuneena omaan huoneeseensa tietokonetta näpytellen.

        Tällä oli kuitenkin omituinen tapa kommunikoida lappusin, vaikka oltaisiin päivällä nähty ja juteltu niin illalla saattoi odottaa lappu, missä valitettiin liian kovaäänisestä tiskaamisesta(!). Syytti hän minua kerran toiselle kämppiksellemmekin ulko-oven auki unohtamisesta, vaikken ollut ollut koko päivänä kotonakaan, ja itse hän oli käynyt sinä aikana ulkona pariinkin kertaan.

        Hyviäkin kämppiksiä voi siis sattua kohdalle, tai sitten ei. Omalla kohdallani voisin sanoa, että tilanteet olivat suht lieviä mutta epämukavia kuitenkin. Ja onhan se selvää, että aikuisia ihmisiä yhteen sirotellessa ei aina välttämättä kemiat kohtaa, varsinkaan jos sattuu kaksi tai useampi voimakastahtoinen henkilö saman katon alle.


    • EvilLady

      itse olen asunut.Jotku olivat mukavia ja tulimme hyvin toimeen.Mutta välillä tuli riitelyä mun ja muitten kavereitten tupakan poltosta.Sovitut työt eivät oikeen onnistuneet kukaan ei uskaltanut sanoa tee nyt sitä sun tätä.. Kaikki tekivät jos vaan itse halusivat.Yleensä joutui tiskaamaan toistenkin tiskit,kun jotkut eivät tiskanneet viikkoon tai pitempään aikaan.

    • exopiskelija

      1. vuosi
      - 2 kämppistä, joista toinen narkkari ja toinen muuten vaan juoppo ja muuten vaan... ööö... siinä hilkulla. Silkkaa helvettiä.

      2. vuosi
      - 2 kämppistä joista toinen ujo ja hiljainen urheilijapoika, täysin vaaraton. Toisen kanssa olit hyvät välit ja hauskaa oli.

      3. vuosi
      - ulkomailla solussa. 4 kämppistä joista yksi ylimielinen britti, toinen moppitukkainen norski, kolmas joku kitaristi jota en nähnyt kuin kerran ja neljäs irakilainen insinööri (ennen sotaa). Ihan hyvä porukka, mitä nyt yks tulipalo ja yleisesti ottaen kaamea sotku.
      - Suomeen palattuani 1 kämppis, joka myös harmiton hissukka. Jäin kesäksi kämpälle ja sain kämppiksenkin huoneen käyttööni

      4. vuosi
      - 1 kämppis, vanha tuttu ja hyvä tyyppi 2. ja 3. vuodelta

    • ....

      1. kämppis ei ollut ikinä himassa joten ei mtn ongelmia.

      2. kämppis istui huoneessaan ja poistui sieltä vain kouluun kauppaan, ei siivonnut eikä juurikaan kommunikoinut. Asui kämpässä n. kuukauden ja muutti sitten takaisin vanhempiensa luo.

      3. kämppis oli omituinen, mielenvikainen nörtti. Tämäkin tapaus poistui harvoin himasta ja metelöi kaikki yöt. Löysi koulusta itselleen jätkäkaverin, jonka aina raahasi kämppään mölisemään keskellä yötä ja kokkasi tälle safkaa keittiössä hirveällä kolinalla. Näistä vierailuista ei tietenkään sopinut ilmoittaa etukäteen eikä tullut mieleenkään, että jotkut haluavat nukkua yöllä. Neiti myös unohti ulko-oven auki mennen tullen, silitysraudan/uunin päälle, vesihanan valumaan ym. Asiallisista keskusteluyrityksistä seurasi aina hirveä itkuhuutoraivari ja syyttely joten päätin muuttaa pois.

    • sikamikanico

      Itselläni oli viimelukuvuonna 7 minä eli 8 samassa solussa ja ihan hyvin tultiin toimeen vaikka oltiin täysin erillaisia. Siinä pitää vaan jokaisen joustaa vähän. ja pitää olla pitkä pinna kansXD Mutta esim naapurisolussa oli pelkkiä tytöjä myös ja he eivät tulleet sitten millään toimeen keskenään: yksi varasteli, yks hommautu raskaaks ja yks ei tullut mitenkään ihmisten kanssa toimeen. Poikasoluissa sitten taas tultiin jotenkuten toimeen mutta siivous ei sujunut millään ja oli paljon riitoja keskenään( eli pojatkin riitelevät, ei vain tytöt!!)

      Se on tuuripeliä millaset kämppikset saa. Onnea soluelämään vaan. saatat menettää järkes siinä samalla:D

    • ichiro

      Soluelämä varmaan vaihtelee ihan laidasta laitaan. Itse asun ensimmäisessä kämpässäni johon muutin tammikuussa. Tää on kahden hengen solu. Solukaverini on ihmisenä mukava ja tullaan muuten hyvin juttuun, mutta hän on laiska ja ei jaksa hoitaa kotia. Eipä hänellä kyllä ole omia välineitäkään, esim. imuria tms. Muuttaessani tähän minulle sanottiin solukaverini olevan raitis, mutta hän on pahasti alkoholisoitunut ja käyttää silloin tällöin subutexia ja substralia itsensä rauhoittamiseen. Hän koittaa kovasti päästä irti alkoholista ja tarvitsee siksi muita päihteitä tueksi. Homma ei muuten minua haittaisi, mutta hän usein raivostuu humalassa juuri siihen alkoholismiin kun ei pysty lopettamaan ja rikkoo silloin paikkoja. Jos olen kotona ja tätä tapahtuu, hän pysyttelee omassa huoneessaan ja rikkoo omia tavaroitaan ja huonettaan, mutta nyt oon pari kertaa ollut porukoilla viikonloppuisin ja kotiin tullessani oon huomannut että olohuoneen seinä on paskana. Nyt käyn huomenna puhumassa asunnon omistajalle asiasta ja katson kuinka käy. Joko hän saa heittää solukaverini ulos ja hänen kustannuksella korjata paikat tai sitten muutan itse. Rikkinäisessä kämpässä en aio asua.

      Sen voin sanoa, että solukaverille ei ainakaan kannata rahaa lainata ja ei hirveästi mitään muutakaan. Kannattaa ottaa tiukka linja heti alusta pitäen.

    • smrojnjfnmåkk

      SUBSTRALIA????? :D Typerys.

    • pk-seutulainen

      Asun kolmen hengen soluasunnossa. Täällä on minun lisäkseni suht. mukava vaihto-oppilas, siivoaa YLEENSÄ jälkensä. Ajan kuluessa minua on kuitenkin alkanut ärsyttää aivan suunnattoman paljon tytön hiustenlähtö.. eihän siinä muuten mitään, jokaisen oma asia muttakun näitä hiuksia löytyy jokaisesta jokaisen käytössä olevasta huoneesta runsaastikin. On tehnyt muutaman kerran mieli mainostaa hänelle jotain Priorinin tapaista..
      Toinen kämppikseni on enemmänkin bilettäjä, mutta ei se useinkaan häiritse. Hän kysyy minun ja vaihtarin lupaa kavereiden tuomiseen, mutta kyllä siihen on tullut heräiltyä kun yksi tulee kotiin kaatokännissä eikä tiedä, pitäisikö mennä auttamaan se käytävältä omaan huoneeseensa vai jättää sammumaan sinne.
      Olen ihan tyytyväinen kämppiksiini, se on vain ja ainoastaan tuurista kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe