Onko kellään kokemuksia pahoinvointilääkkeistä??

käyttänyt

Olisin kiinnostunut odottajista, jotka ovta joutuneet käyttämään raskauspahoinvointiin lääkkeitä? Itse jouduin käyttämään stemetil nimisiä peräpuikkoja ja kun ne eivät auttaneet niin eräs nuori lääkäri määräsi minulle zofran Zydis nimistä (yleensä SYÖPÄPOTILAILLE tarkoitettu lääke)!!!!!Onko kellään kokemusta tästä lääkkeestä?

6

7206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa.

reseptivapaasti multitabsin/ vitan inkivääritabletteja jotka on tarkoitettu erityisesti raskauspahoinvointiin.
      tai sitten tavalliset b6-vitamiinit, mitkä auttoivat minulla..ehkä 2pv viikossa olen iltaisin pahoinvoiva vaikka vitamiinia syönkin...parani siitä 7/7 huomattavasti.
      muista pahoinvointilääkkeistä minulla ei ole tietoa.

• veitikka 1

Mulla oksentelua 2 kk.Välillä niin paha että vaan oksentelin ja mikään ei pysynyt sisällä.Olin sairaalassakin.Siellä sain juuri tota Zofrania ja kotiinkin reseptin.Käytin lääkettä vain kun oksentelin koko päivän ja ei edes nesteet pysyneet sisällä.(etten kuivuisi uudelleen)mutta joku 6 tabl.koko aikana.Ensin mulle määrättiin kotiin Primerania, mutta se sai mut levottomax ja aattelemaan synkkiä mietteitä.En uskaltanut sitä enää ottaa.
      En olisi halunnut ottaa ollenkaan lääkkeitä,mutta lääkäri vannoi ettei siitä ole haittaa sikiölle ja että pahempi jos kuivun ja ei mene ravintoa vatsaani..ja olihan se ihanaakun helpotti joksikin aikaaoksentelu.

• juux

Millä raskausviikoilla käytit Zofrania???

• veitikka 1
        juux kirjoitti:

Millä raskausviikoilla käytit Zofrania???

rv 8-13

• Anonyymi

Arka aihe ja en tiedä lukeeko näitä enään ketään. Mulle määrättiin zofran käyttöön rv4+2 Max annostus 8mg 3x/vrk. Tämä auttaa todella ja syön tällä hetkellä 4mg 3x/vrk. Nyt vk 9+1, ahdistaa ja pelottaa että aiheutan halkion lapsellemme. Olen tehnyt aiemmin 3 aborttia todella vaikean hypermesisken takia, tämän takia lääkkeet sain aikaisin ja oli valmiiksi lääkäri kontaktikin. Joten asiaa on harkittu, mutta nyt epäilyttää ja pelottaa. Onko joku syönyt läpi raskauden zofrania/ondasetronia? Aiemmin minulla siis 1 lapsi, jonka hypermesis alkoi 1,5 vk viimeisimmistä kuukautisista ja loppui ja helpotti vasta kun istukka tuli ulos.

• Anonyymi

Hei, onko liian uteliasta kysyä, oliko lapsellasi huulihalkio tms ? Ystävälläni käytössä zofran ekalla raskauskolmanneksella ja hän ja me läheiset mietimme aiheuttaakohan sikiölle vaurioita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      194
      3538
    2. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      12
      3190
    3. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      63
      2499
    4. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      9
      2145
    5. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1950
    6. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      6
      1868
    7. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      40
      1698
    8. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      90
      1581
    9. Mikä kaivatussasi

kolahti? 💥
      Ikävä
      72
      1133
    10. Kenen luo menisit nyt

jos se olisi mahdollista?
      Ikävä
      74