Onko kellään kokemuksia pahoinvointilääkkeistä??

käyttänyt

Olisin kiinnostunut odottajista, jotka ovta joutuneet käyttämään raskauspahoinvointiin lääkkeitä? Itse jouduin käyttämään stemetil nimisiä peräpuikkoja ja kun ne eivät auttaneet niin eräs nuori lääkäri määräsi minulle zofran Zydis nimistä (yleensä SYÖPÄPOTILAILLE tarkoitettu lääke)!!!!!Onko kellään kokemusta tästä lääkkeestä?

5

4001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa.

      reseptivapaasti multitabsin/ vitan inkivääritabletteja jotka on tarkoitettu erityisesti raskauspahoinvointiin.
      tai sitten tavalliset b6-vitamiinit, mitkä auttoivat minulla..ehkä 2pv viikossa olen iltaisin pahoinvoiva vaikka vitamiinia syönkin...parani siitä 7/7 huomattavasti.
      muista pahoinvointilääkkeistä minulla ei ole tietoa.

    • veitikka 1

      Mulla oksentelua 2 kk.Välillä niin paha että vaan oksentelin ja mikään ei pysynyt sisällä.Olin sairaalassakin.Siellä sain juuri tota Zofrania ja kotiinkin reseptin.Käytin lääkettä vain kun oksentelin koko päivän ja ei edes nesteet pysyneet sisällä.(etten kuivuisi uudelleen)mutta joku 6 tabl.koko aikana.Ensin mulle määrättiin kotiin Primerania, mutta se sai mut levottomax ja aattelemaan synkkiä mietteitä.En uskaltanut sitä enää ottaa.
      En olisi halunnut ottaa ollenkaan lääkkeitä,mutta lääkäri vannoi ettei siitä ole haittaa sikiölle ja että pahempi jos kuivun ja ei mene ravintoa vatsaani..ja olihan se ihanaakun helpotti joksikin aikaaoksentelu.

      • juux

        Millä raskausviikoilla käytit Zofrania???


      • veitikka 1
        juux kirjoitti:

        Millä raskausviikoilla käytit Zofrania???

        rv 8-13


    • Anonyymi

      Arka aihe ja en tiedä lukeeko näitä enään ketään. Mulle määrättiin zofran käyttöön rv4+2 Max annostus 8mg 3x/vrk. Tämä auttaa todella ja syön tällä hetkellä 4mg 3x/vrk. Nyt vk 9+1, ahdistaa ja pelottaa että aiheutan halkion lapsellemme. Olen tehnyt aiemmin 3 aborttia todella vaikean hypermesisken takia, tämän takia lääkkeet sain aikaisin ja oli valmiiksi lääkäri kontaktikin. Joten asiaa on harkittu, mutta nyt epäilyttää ja pelottaa. Onko joku syönyt läpi raskauden zofrania/ondasetronia? Aiemmin minulla siis 1 lapsi, jonka hypermesis alkoi 1,5 vk viimeisimmistä kuukautisista ja loppui ja helpotti vasta kun istukka tuli ulos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe