Fiat Ducato alusta/Adria matkailuauto antenni?

karavaanariko

Missä 2007 mallisessa Ducatossa sijaitsee radion antenni? Itse asennin radion mutta antenni oli valmiiina, kuuluvuus on todella heikko.

9

5282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös adria

Oletko varma, että autossa on antenni valmiina ettei ois vaan antennivalmius eli antennijohto? Mulla on kanssa tuliterä matkailuauto, eikä siinä vakiona ollut antennia enkä sitä lisävarusteena tilannut. Eli jos autossa ei näy ulkoista antennia eikä tuulilasiin tms ole laitettu mitään ikkuna-antennia (joiden kuuluvuus melko heikko omien kokemusten perusteella) niin sitten joudut asentamaan sen.
      Vaihtoehdot on käytännössä just tollanen tuulilasiantenni tai sitten ihan oikea piiska, mitä varten voi tehdä vaikka auton etulokariin reiän sopivaan paikkaan. Adrian koriin en lähtisi ainakaan itse tekemään reikiä, koska se mitätöi mitä ilmeisemmin tiiveystakuun ja sitten mahdollisessa vuototapauksessa saa taistella kuka korvaa vahingot.

• karavaanariko

Ei näy ulkoista antennia, eli johdolla varmaankin kuului jotenkin. Nyt laitoin tuulilasin yläreunaan antennin ja hyvin alkoi kuulumaan. Ihme että kaiuttimet ja antennijohto kuitenkin on. TV antenni johdon reiän kyllä porasin jo katon läpi... tiiveystakuu taitaa olla samaa luokkaa kun henkilöautojen puhkiruostumattomuus takuut, en aio siihen vaadittavia tarkastuksia teettää. Mikä auto sinulla on? Fiatin rungolla?

• myös adria
        karavaanariko kirjoitti:

Ei näy ulkoista antennia, eli johdolla varmaankin kuului jotenkin. Nyt laitoin tuulilasin yläreunaan antennin ja hyvin alkoi kuulumaan. Ihme että kaiuttimet ja antennijohto kuitenkin on. TV antenni johdon reiän kyllä porasin jo katon läpi... tiiveystakuu taitaa olla samaa luokkaa kun henkilöautojen puhkiruostumattomuus takuut, en aio siihen vaadittavia tarkastuksia teettää. Mikä auto sinulla on? Fiatin rungolla?

Radiovalmius pitää sisällään tosiaan vain antennijohdon ja kaiuttimet, itse soitin ja antennipiiskan tai ikkuna-antennin asennus jää ostajan tehtäväksi/teetettäväksi.
        Toi tiiveystakuu on sikäli hyvää pitää voimassa, koska asuntoautojen mahdolliset kosteuskorjaukset on älyttömän kalliita, ja jos asunto-osa pääsee vettymään ja homehtumaan kunnolla koko auto on käytännöllisesti katsoen arvoton. Mutta kait se vuoden riski on aika pieni kun huolehtii että tiivistysmassat on kunnossa ja just tiivistää kaikki itse tehdyt reiät reilusti massaa käyttäen. Mun auto on -07 mallinen puoli-integroitu Adria 680sp, Fiatin 3.0 multijet alustalla.

• karavaanariko
        myös adria kirjoitti:

Radiovalmius pitää sisällään tosiaan vain antennijohdon ja kaiuttimet, itse soitin ja antennipiiskan tai ikkuna-antennin asennus jää ostajan tehtäväksi/teetettäväksi.
        Toi tiiveystakuu on sikäli hyvää pitää voimassa, koska asuntoautojen mahdolliset kosteuskorjaukset on älyttömän kalliita, ja jos asunto-osa pääsee vettymään ja homehtumaan kunnolla koko auto on käytännöllisesti katsoen arvoton. Mutta kait se vuoden riski on aika pieni kun huolehtii että tiivistysmassat on kunnossa ja just tiivistää kaikki itse tehdyt reiät reilusti massaa käyttäen. Mun auto on -07 mallinen puoli-integroitu Adria 680sp, Fiatin 3.0 multijet alustalla.

Melkein sama auto, pienemällä koneella vain, 2.3 multijet 660SP -07. Tiedätkö mikä on pun/musta johto joka tulee tv kaappiin ja vastakkaiselle puolelle autoa kaappiin? Johtojen toista päätä en ole löytänyt...

• myös adria
        karavaanariko kirjoitti:

Melkein sama auto, pienemällä koneella vain, 2.3 multijet 660SP -07. Tiedätkö mikä on pun/musta johto joka tulee tv kaappiin ja vastakkaiselle puolelle autoa kaappiin? Johtojen toista päätä en ole löytänyt...

Se puna-musta johto on valmius matkustamon kaiuttimille, jos sellaset haluaa asentaa. Ihan hyvä idea valmistajalta vetää johdot valmiiksi, jos takamatkustajatkin haluaa nauttia musiikista kunnolla.
        Oletko muuten seuraillut paljonko 2.3 litranen auto kuluttaa dieseliä? Mulla on 3.0 litranen mennyt vähän alle 11 L/100km sekalaisessa ajossa.

• karavaanariko
        myös adria kirjoitti:

Se puna-musta johto on valmius matkustamon kaiuttimille, jos sellaset haluaa asentaa. Ihan hyvä idea valmistajalta vetää johdot valmiiksi, jos takamatkustajatkin haluaa nauttia musiikista kunnolla.
        Oletko muuten seuraillut paljonko 2.3 litranen auto kuluttaa dieseliä? Mulla on 3.0 litranen mennyt vähän alle 11 L/100km sekalaisessa ajossa.

Kaiuttimia arvelinkin, mutta missä toiset päät? Keskikonsolissa radion takana ei ainakaan näy. Kulutusta en ole laskenut mutta ajotietokone näyttää 10.5 - 12l/100km. 100km/h ajettaessa vie tuon 12l/100km helposti ainakin tällä pienemmällä koneella.

• myös adria
        karavaanariko kirjoitti:

Kaiuttimia arvelinkin, mutta missä toiset päät? Keskikonsolissa radion takana ei ainakaan näy. Kulutusta en ole laskenut mutta ajotietokone näyttää 10.5 - 12l/100km. 100km/h ajettaessa vie tuon 12l/100km helposti ainakin tällä pienemmällä koneella.

En ole itsekään vielä kerennyt asentamaan takakaiuttimia joten ihan faktatietoa ei oo, mutta luulen kyllä että piuhat on kiinni keskikonsolissa radion takana olevassa ISO -liittimessä. Enpä tiedä onko ne kytketty erikseen takakaiuttimiksi vaiko samaan etukaiuttimien kanssa, mutta kyllä ne kytkettynä pitäis olla. Täytyypä perehtyä itsekin asiaan kun asennan takakaiuttimet, mutta ihmettelisin todella kovasti jos niitä ei olisi kytketty valmiiksi.

• karavaanariko
        myös adria kirjoitti:

En ole itsekään vielä kerennyt asentamaan takakaiuttimia joten ihan faktatietoa ei oo, mutta luulen kyllä että piuhat on kiinni keskikonsolissa radion takana olevassa ISO -liittimessä. Enpä tiedä onko ne kytketty erikseen takakaiuttimiksi vaiko samaan etukaiuttimien kanssa, mutta kyllä ne kytkettynä pitäis olla. Täytyypä perehtyä itsekin asiaan kun asennan takakaiuttimet, mutta ihmettelisin todella kovasti jos niitä ei olisi kytketty valmiiksi.

Tuli testattua, oli ne kytketty takakaiuttimiksi, radion ISO liitimelta vain ennemmin katsoin että ei näkynyt samanlaisia johtoja eikä mittari näyttänyt mitään kun ei ollut radio päällä testatessa. Johdot luultavasti jatkettu Fiatin omasta johtosarjasta.

• myös adria
        karavaanariko kirjoitti:

Tuli testattua, oli ne kytketty takakaiuttimiksi, radion ISO liitimelta vain ennemmin katsoin että ei näkynyt samanlaisia johtoja eikä mittari näyttänyt mitään kun ei ollut radio päällä testatessa. Johdot luultavasti jatkettu Fiatin omasta johtosarjasta.

Näin arvelinkin, koska eihän tehtaan ois ollut mitään järkeä vetää johtoja kaappiin ja jättää ne kytkemättä iso -liittimeen.
        Ei muuta kuin mukavia reissuja uudella autolla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      109
      6953
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4451
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      3945
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3538
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      191
      3502
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2979
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2684
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2542
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13