Olen menossa Sofiaan, Sunny Beachille ja Plovdiviin elokuussa. Kokemuksia rahanvaihdosta pankissa tai rahanvaihtotoimistoissa? Entä Forexin kurssi verrattuna kurssiin Bulgariassa? Kiitos vastauksista!
Missä vaihtaa paikallista rahaa?
8
2125
Vastaukset
- Forexilla
Forexissa kannattaa vaihtaa sen verran, että voi sitten kotimaahan palattua vaihtaa levat takaisin euroihin ilman kuluja. Primoskossa sai satasella kolme levaa enemmän, kuin Forexilta. SB:ssä on hyvin toimivat Crownin(kruunun)vaihtokioskit, missä rahanvaihto on turvallista.
- jejeeeje
Vaihda vain pankissa
- Kusetukseen kyllästynyt
Sinulle, joka kyselit rahanvaihdosta. Tiedän ainakin Sunny Beachissa käyneenä, että vaihda Suomessa hiukan rahaa ehkä 200e on sopiva määrä ja vaihda sit esim,SB:llä CROWN valuutanvaihtopisteissä siis VAIN ja AINOASTAAN siinä tai pankissa, mut älä missään muussa valuutanvaihtopisteissä!!! Sinua todennäköisesti yritetään kusettaa muualla! CROWN valuutanvaihto kioskeja on ainakin SB:llä useita ja ne eivät huijaa eikä kuseta sinua!Tietenkin oman hotellisi respa myös vaihtaa, mutta saat huonomman kurssin!
- 123
on nostaa rahaa Visalla tai vastaavalla pankkiautomaateista. Saat aina senhetkisen kurssin, huonona puolena voi pitää pieniä nostokuluja.
- Quieto_
Olen menossa avomieheni kanssa viikoksi Nessebariin ja rahanvaihto mietityttää. Saako visa elektronilla nostettua rahaa automaateista/pankista? Vai nostanko tarpeeksi euroja Suomessa ja vaihdan osan kerrallaan ensin Suomessa ja sitten Bulgariassa..?
- Mara-Mara
Crown on turvallinen paikka vaihtaa rahaa, olen samaa mieltä. Niitä on Sunny Beachillä tosi paljon eikä kannata hämääntyä siitä, että ne saattavat olla vain neliömetrin kokoisia koppeja. Oppaat ainakin suosittivat nimenomaan Crownia ja saivat meidätkin muuttamaan aikeemme nostaa levoja Visalla "seinästä". He sanoivat, että eivät uskalla sanoa, että se on turvallista. Uskoimme heitä sitten mekin vähän pitkin hampain, ja käytimme vain Crownia. Sieltä voi nostaa rahaa myös Visalla (Visa Electronista en osaa sanoa), siitä meni muistaakseni 5e maksu.
- mieluiten
Quieto_ kirjoitti:
Olen menossa avomieheni kanssa viikoksi Nessebariin ja rahanvaihto mietityttää. Saako visa elektronilla nostettua rahaa automaateista/pankista? Vai nostanko tarpeeksi euroja Suomessa ja vaihdan osan kerrallaan ensin Suomessa ja sitten Bulgariassa..?
Suomesta rahat, Bulgarian pankkiautomaatit saattavat ottaa kortin sisään, odottaa että näppäilet tunnusluvun ja ne saa sen tietoonsa sitten. Rahat häviää tililtä yllättäen..
- 123
Mara-Mara kirjoitti:
Crown on turvallinen paikka vaihtaa rahaa, olen samaa mieltä. Niitä on Sunny Beachillä tosi paljon eikä kannata hämääntyä siitä, että ne saattavat olla vain neliömetrin kokoisia koppeja. Oppaat ainakin suosittivat nimenomaan Crownia ja saivat meidätkin muuttamaan aikeemme nostaa levoja Visalla "seinästä". He sanoivat, että eivät uskalla sanoa, että se on turvallista. Uskoimme heitä sitten mekin vähän pitkin hampain, ja käytimme vain Crownia. Sieltä voi nostaa rahaa myös Visalla (Visa Electronista en osaa sanoa), siitä meni muistaakseni 5e maksu.
on hyvä nostaa. Täytyy katsoa, että automaatti on kiinni pankin seinässä. ( niitä kun välillä on ykisinäisinä koppeina puskassa..)
Viisi kertaa olen ollut Bulgariassa, neljässä eri kaupungissa ja kylässä olen rahaa nostanut. Eikä mitään ongelmia. Nythän juuri Suomessa kopioitiin pankkikortteja ns. kylmillä huoltoasemilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686787
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes532146- 562088
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571194- 541192
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141081Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14937