Eli mulla on nyt loppuraskaus meneillään, viikkoja 37 6 ja on tässä muutamina päivinä nyt ollu pahoinvointia. Eilenki tuli tosi huono olo ja piti vaan mennä makuulleen ja yöllä monta kertaa heräsin ku oli niin huono olo, samoin tänä aamuna. Onko kellään muulla kokemusta tämmösestä että loppuraskaudestaki ois pahoinvointia? vai onkohan kenties jossain vikaa... Mahatautia tämä tuskin on ku se aina välillä lähtee pois ja tulee sitten takas.
loppuraskaus + pahoinvointi
9
26758
Vastaukset
- Aapeliina
No mulla alkoi tänään viikko 39 ja pari pv olen oksentanut ja ripuloinut. Sitä ennen oli muutama pv sellaista yökötystä, ihan kuin alkuraskaudessakin. Ilmeisesti sekin on ihan normaalia. Jostain luin että loppuraskaudessakin voi tulla noita pahoinvointi juttuja.
- rv 31
Mulla alkoi viikko 31 ja ihmettelen samaa kun taas alkoi pahoinvointi ja ällötys olo. kahvia ei pysty juomaan edes senkään vertaa kuin alkuraskaudessa.
- ja mulla
kans pahoinvointia, etenkin aamuisin. Joskus alussa kun oli tosi pahaa pahoinvointia luin että joillekkin tulee viimeisellä kolmanneksella uudestaan. Syytä en muista... hormonit?
- Syys mami
MOI!
Kun odotin esikoistani, pidin ns. raskauspäiväkirjaa. Tähän olen merkannut ennen synntystä, että mulla oli huonovointisuutta. Eli siis ilmeisesti joko supisukset/ hormoonit tai kohdunkaulan kypsyminen aiheuttaa tuon huonovointisuuden. Myös verensokerin lasku voi aiheuttaa huonovointisuutta. Eli siis iltapala kannttaa muistaa syödä ja tarvittaessa varata aamuksi yöpöydälle esim: keksi, jonka voi ottaa jos pahaolo on jo aamusta (verensokeri voi laskea yön aikana hyvinkin alas. Sillä vastaatahan nyt jo kahden ihmisen ravinnontarpeesta. Loppuraskaudessa energiantarve on noin 500kcal enemmän kuin normaalisti.) - Syys mami
MOI!
Unohdin vielä mainita, että joillekkin loppuraskaudessa selällään makuu aih. huonovointisuutta. Tällöin istukan verenkierto voi heikentyä. Tätä asentoa ei suositellakaan loppuraskaudessa, ainakaan pitkäksi aikaa. Myös verenpaineen lasku voi aih. huonovointisuutta. - Sanniliinu
Mulla on nyt rv 31 ja pahoinvointi alkanut uudestaan. Usein närästää ja oksettaa ihan niin kuin alkuraskaudesta..täytyy varmaan ottaa neuvolassa puheeksi.
- tiit3
Mulla on mennyt raskaus tosi hyvin ja helposti tähän asti. Mutta mulla alkoi kauhea pahoinvointi ja etova olo raskausviikolla 35. Johtuu varmaan siitä, että vatsa on niin korkealla ja suolet lytyssä kurkussa. Ei pysty syömään juuri mitään ja huolettaa, että miten selviän synnytyksestä ja tulevasta imetyksestä, kun kuihdun vain koko ajan enemmän. Vauva voi hyvin ja kasvaa normaalisti, mutta oma olo on kamala. Sain apua vyöhyketerapeutilta, joka poisti yläselän ja rintakehän jännityksiä, jotka ovat tulleet syömisen jännittämisestä ja huolesta, etten saa tarpeeksi ravintoa. Närästyslääkkeet pahentavat oloa. Suihku auttaa myös, kun tekee oikein pahaa. Sen lämpö auttaa rentouttamaan jännittyneenä olevat lihakset. Lisäksi apteekin lisäravintojuomilla mennään. Onneksi ei ole enää kovin kauan jäljellä.
- gkjg
No ei hätää, synnytyksestä selviää kyllä ja imettäessä voit sitten syödä taas normaalisti kun suolisto palailee oikealle paikalleen... :)
- 13+19
huomioi myös että raskausmyrkytys voi aiheuttaa pahoinvointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529