Voisiko joku yrittää selventää minulle, miksi saksalainen ei ymmärrä seisovan pöydän ruokailukulttuuria? Eikö heille opeteta mitään ruokailutapoja? Asia tuntuu olevan täysin ylivoimaista käsittää heille. Onko niin, etteivät he saa kotona lainkaan ruokaa?
Espanjalaiset ja italialaiset selvittävät tämän ongelmitta, mutta nuo saksalaiset...
Seisova pöytä
9
1491
Vastaukset
- eipä suomalaiset
paljon parempia tuossa suhteessa ole. Mene ruotsinlaivalle katsomaan sitä lautasten täyteen kasaamista (vaikka kaikkea ei tietenkään edes syödä), näyttää juuri siltä etteivät kotona saa syödäkseen.
- Kulttuurilähettiläs
Kysyin miksi espanjalaiset ja italialaiset eivät hämmenny seisovan pöydän ääressä, mutta saksalaisilta menee homma sekaisin?
- on olemassa mut
Juu, hauska ajatus, että Saksassa olisi esim.Raxsi tai vastaava jossa syöt niin paljon kuin maistuu. Ulos ei saa kuitenkaan viedä ruokaa.
En ole törmännyt tällaiseen ruokapaikkaan siellä ollessani. Onkohan edes olemassa?
Ja jos ei ole niin, miksiköhän …. hum - HotelliMatkailija
Olen kyllä ollut saksalaisissa hotelleissa aamupalalla. Ja en ole huomannut saksalaisista silloin sitä samaa käyttäytymistä, mitä seisovan pöydän tapauksessa saattaa sattua (eli mukaan lähtee taskusssa aamupuurokin).
Riippuukohan ruokailukäytös hotellin sijainnista? Eli mitä pohjoisempana hotelli, sitä... ? Vai esim. vuorokauden ajasta? Vai koskeeko tämä ruokailutapa ainoastaan saksalaisia bussimatkailijoita?- -Härmä-
...saksalainen sentään käyttää kaiken ottamansa ainakin jonkun hyväksi, menkööt puurot koiralle tai kenelle tahansa. Moni muu mättää lautasensa täyteen ja tyhjentää lopuksi puolet roskikseen.
Ett sillee... - pöytä Saksassa
-Härmä- kirjoitti:
...saksalainen sentään käyttää kaiken ottamansa ainakin jonkun hyväksi, menkööt puurot koiralle tai kenelle tahansa. Moni muu mättää lautasensa täyteen ja tyhjentää lopuksi puolet roskikseen.
Ett sillee...ja niitä löytyy isommissa kaupungeissa useampia.
Hinnat hyvin edullisia 6,50-15,00 paitsi kalliissa hotelleissa. Ja ihmiset käyttäytyvät oikein hyvin, mitä me olemme nähneet. Brunchille voi mennä useimmiten sunnuntaina noin klo 11 ja 15 välillä.
että jostakin syystä seisova pöytä on jäänyt saksalaisille vieraaksi, eikä silloin osata myöskään käyttäytyä toivotulla tavalla.
Tosin nykyaikaan kuuluu ottaa asioista selvää, ennenkuin joutuu uuteen tilanteeseen.
Tuntui omituiselta katsella tilannetta jossa yksi Kollegin taisteli jo käytetystä lautasesta tarjoilijan kanssa: " Mutta minähän haluan vielä syödä jotakin",johtoajatuksenaan.
Luulisin tilanteen syntyneen pelkästään tietämättömyydestä, joka olisi helposti ollut väistettävissä.
Yrityksissä jossa on tapana järjestää koulutus ym. tilaisuuksia hyvissä hotelleissa, voisi joskus ottaa ohjelmaan ns. hyvän käytöksen perusoppiakin.
Ei varmasti vahingoittaisi ketään.- saksalainen
Nuo puheenvuorothan viitavat ihan näihin 70-luvulla kehitettyihin asenteisiin, joilla Suomessa yritetiin morkataa saksalaisia turisteja.
Kyllä Europassa eniten matkustava kansa, eli saksalaisest, osaavat käytäytyä seisovan pöydän ääressä siinä missä muutkin.
On aivan turha jälleen kehitä satu muovipussiruokailijoista. Ehkä olisi fiksumpi mietiä, miten heitä saisi takaisin käymään Suomessa. Ainakin nyt ovat jo osannut mene ystävällisimpiin maihiin, valintavara ja raha kun on. - haccis
olen havainnut,että tapana on laittaa annos jokaiselle valmiiksi ja antaa se sitten pöytään.
Siis ruuan valmistaja laittaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171065124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103319Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2282230Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232043Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin21442Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491154- 721140
- 1761034
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959