...siellähän sitä tuli sitten käytyä ja tsekattua 26 vuoden aikana, välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän digattua lempibändiä. Pikkasen aina hirvittää kun tämmöstä elämää suurempaa asiaa lähtee omin silmin kattelemaan ja omin korvin kuuntelemaan...että mitähän sieltä sitte tarttuu korvatulppiin mukaan.
Ensinnäkin: jonkinlaisena lämppäriaktina vois ajatella tuota Uriah Heeppiä joka esiintyi ennen Motörheadia. Pikkasen täytyy päivittää kaikille Heeppi-tietoutta ajantasalle. Oli muuten uskomattoman hieno keikka Uriah Heepillä tuolla Seinäjoen vauhtiajoissa...kertakaikkiaan ihan täyden kympin juttu ,soitannollisesti, biisivalinnoilla,soundillisesti ja show toimi aivan heleskutin hienosti. Uriah Heep on tosi kovassa iskussa ja uusi rumpalikin oli ottanut paikkansa hienosti bändissä ja osoitti ettei tosiaankaan ole mikään helläkätinen kaveri kannujen kanssa.
Settilista oli valittu hyvällä maulla ja jännite säilyi upeasti koko keikan ajan. Ensin tuli ilmeisesti hiukkasen uudempaa kamaa jonkin verran ja sitten paukahti ilmoille ensimmäinen meikäläisellekin tuttu biisi "free me" joka soi todella tuoreesti. Homma jatkui "sunrisella" joka piti sisällään aivan uskomattoman hienon bändijammailun joka päättyi biisin vaihtumiseen suoraan lennosta "look at yourself" paukahti ilmoille. July morning lähti kuin varkain liikkeelle ja kuulosti kyllä hienolta kun siitä oli jo aikaa vierähtänyt kun olin biisin viimeksi kuullutkaan.
Encorena kuultiin sitten upea "bird of pray" jonka jälkeen tietysti jyrähti "easy livin". Viimeisenä kipaleena soittivat hienon klassikon "lady of black" joka tuherrettiin pilalle jättämällä pois kokonaan se dramaattinen bassonpumputus...liian akustisesti yrittivät vetää ja pilalle meni. Ei voi mitään.
Bändi toimi tosi hyvin ja näki että nämä kaverit eivät ole lavalla vain rahan takia vaan siellä t-paidan alla sykkii ihan oikea rokkisytän...
No sitten se varsinainen pääruoka : Motörhead.
"Pojat" tuli lavalle minuutilleen just niinku pitikin ja ekkana sitten jyrähti täysillä sieltä Spades albumilta "live to win" , toimi kyllä tylyn hienosti lavalla tuo biisi mikä taasen ei ole levyllä erottunut minään suosikkibiisinä,ainakaan minulle. Sitten jatkettiin overkilliltä poimitulla upealla "stay clean "- klassikolla...kyllä tuossa biisissä se basso soi nimenomaan just niinku tällä bändillä pitääkin soida. "Metropolis" alkoi soimaan ja siinä vaiheessa alko tulla jo mieleen teinipoika-ajat...
Jyystö jatkui hiukkasen uudemmalla biisillä mitä en tunnistanut ...mutta kuulosti ihan motörheadilta. Sitten vasta alkoi Lemmykin tulemaan pikkasen juttutuulelle ja ensimmäisen ja ainokaisen kerran vähän huudatti yleisöäkin..kysymällä notta kun niillä on maailman kovaäänisin bändi niin mahtaakohan olla myös maailman kovaäänisin yleisökin? No olihan se aika kova ääninen...kieltämättä. Sitten herra basisti kehuskeli vähäsen meitä ja täräytti ilmoille "over the top"- omistettuna yleisölleen.
Lemmyn puheripuli jatkui ja seuraavan biisin spiikkauksessa hän ihmetteli että mahtaakohan suurin osa yleisöstä olla edes ollut syntynyt silloin kun tämä seuraava biisi ekka kerran soitettiin..."I got mine":han se sieltä tärähti markkinoille kaiken kansan kuunneltavaksi. Turhaan vinoili...olihan siellä meitä vanhempiakin kuin tuon biisin ikä.
Rokettirolli jatkui ja vuorossa oli jokunen taasen tälle kuulijalle tuntematon veto mutta tutun kuulosta nekin oli (jostakin syystä)...sitten pärähti sacrificen jännät soitukuviot ilmoille ja sitä alkoikin jo odottelemaan jotta oliskohan se rumpusoolon paikka (ja ilmeisesti Lemmyn taukoa) ... ja sieltähän se tulikin sitten , voi mahoton paikka tuota rumpalipoikaa ei voi muuta sanoa. Tuolla rumpusoololla herra kyllä varmisti kuolemattomuutensa taas kerran rumpaleiden aikakirjoissa, aivan upeaa paukutusta joka on pakko jokaisen itte kuulla ja nähdä, se oli kun ilotulitus.
Homma jatkui ja "rock`n`roll" paukahti soimaan, joka näyttää toimivan keikalla paremmin kuin levyllä , ei ollut yhtään valju. Sitten tuli taasen kamaa jota ei meikäläinen tunnistanut oliskohan ollut "going to Brazil" joukossa? Setin viimeisenä kipaleena paukahti sitten ilmoille varsinainen mestariteos "killed by death" , joka jyräs klassisemman hevin koulukunnan oppien mukaan hienosti loppuun saakka...
Sitten minuutilleen tasan tunnin kuluttua aloituksesta viimeiset soinnut ja varsinainen setti oli siinä.
Encoreahan kansa vaatii tuossa tapauksessa kun eihän ne soittaneet edes "sitä" biisiä. Sen mitä kansa vaatii ,sen se demokraattisessa Suomessa saa. Bändi tuli lavalle ja rumpali asettui kylpypyyhkeineen lavan eteen akustisen kitaransa kanssa ja muutkin saapuivat paikalle ja alkoi sitten tuo paljon kiitelty ja nyt voin itsekin olla samaa mieltä että yllättävän hyvin toimiva "whorehouse blues" jossa kuultiin sitten Lemmyn soittavan ihan munniharppua...hyvältä kuulosti.
No sitten tuli SE BIISI seuraavaksi ..ja kansahan tykkäs kovasti. Kuulosti muuten ihan pilkulleen samalta kuin "no sleep..." -levyllä ja kesti vissiin tasan kolmeminuuttia. Vihonviimesenä kipaleena tuli yks minun henk.koht. suosikkibiisini ..."overkill" joka kulki kun juna eteenpäin ,pysähtyäkseen taasen asemalle poimimaan mukaan ne muutamat jotka ei vielä tuossavaiheessa olleet hokanneet mistä tässä touhussa on kyse...
Sitten oli vuorossa Lemmyn kiittelyt ja herra kiteytti vielä lopuksi sen syyn miksi hää vielä lavalle tämän bändin keulahahmona jaksaa nousta...we are motörhead and we play rockinfuckinroll...
...että semmosta! Käykäähän tsekkaamassa paikanpäällä kun ovat tulossa vielä tämänkin vuoden aikana Suomeen. Yllättävän paljon oli nuorta väkeä tuolla Seinäjoen keikalla, olin ihan hämmästynyt kun odotin että siellä olis ollu lähinnä näitä meikäläisiä vanhoja diggareita ja kun muistaa vielä että eihän tämän bändin kamaa juuri ratiossa soitella nykyään....on se vaan kone!
motörhead seinäjoella...
33
4027
Vastaukset
- wizzö
...asiallisesta raportista. Samaa mieltä molemmista bändeista sekä myös aiemmin soittaneesta Tik Takista, jota muuten Phil Campbellikin seurasi lavan reunalta melkein koko setin ajan.
Motörhead muuten aloitti keikan Snaggletoothilla, eikä mielestäni Rock´n Roll-biisiä tullut lainkaan? Niin ja hieno oli myös yllätysveto Thin Lizzy/Bob Seger-biisi Rosalie!- aloittaja
...olla hieman epätarkkuuksia, kun en ihan pelkän vesipullon voimalla keskittynyt keikkaan...heh. Snaggletooth se avausbiisi taisikin olla . Olin kyllä rock`n`rollin soinnut kuulevinani , biisihän on kyllä tosi lyhkänen veto 1,5 minsaa...No Rosaliehan se siellä välillä soikin...en tunnistanut kyllä ollenkaan.
..Tik Tak jäi meiltä kuulematta kun tultiin vasta Mamban aloittaessa paikanpäälle. - Lemmy73
aloittaja kirjoitti:
...olla hieman epätarkkuuksia, kun en ihan pelkän vesipullon voimalla keskittynyt keikkaan...heh. Snaggletooth se avausbiisi taisikin olla . Olin kyllä rock`n`rollin soinnut kuulevinani , biisihän on kyllä tosi lyhkänen veto 1,5 minsaa...No Rosaliehan se siellä välillä soikin...en tunnistanut kyllä ollenkaan.
..Tik Tak jäi meiltä kuulematta kun tultiin vasta Mamban aloittaessa paikanpäälle.Kiitokset siitä minunkin puolestani. :)
Harmittaa, että jäi tämä keikka itseltäni
väliin. Ei kellään olisi tarkkaa settilistaa? - alottaja
Lemmy73 kirjoitti:
Kiitokset siitä minunkin puolestani. :)
Harmittaa, että jäi tämä keikka itseltäni
väliin. Ei kellään olisi tarkkaa settilistaa?..vaan. Yritin tässä välittää fiiliksiä teillekin, jotka ette paikanpäällä olleet. Tuo settilista kiinnostas minuakin ...on näköjään pikkusen heittoja/puutteita noissa omissa havainnoissa.
- Troyat
alottaja kirjoitti:
..vaan. Yritin tässä välittää fiiliksiä teillekin, jotka ette paikanpäällä olleet. Tuo settilista kiinnostas minuakin ...on näköjään pikkusen heittoja/puutteita noissa omissa havainnoissa.
Tällainen Vauhtiajojen settilista löytyi netistä. Vastaa kyllä omiakin muistikuvia.
Snaggletooth
Stay Clean
Be My Baby
Killers
Metropolis
Over The Top
One Night Stand
I Got Mine
Tradegy
Rosalie
Sacrifice
Just Cos You Got The Power
Going To Brazil
Killed By Death
Whorehouse Blues
Ace of Spades
Overkill - alotttaja
Troyat kirjoitti:
Tällainen Vauhtiajojen settilista löytyi netistä. Vastaa kyllä omiakin muistikuvia.
Snaggletooth
Stay Clean
Be My Baby
Killers
Metropolis
Over The Top
One Night Stand
I Got Mine
Tradegy
Rosalie
Sacrifice
Going To Brazil
Killed By Death
Whorehouse Blues
Ace of Spades
Overkillkiitti! Siinähän ne on ...näköjään jotakin muistikuviani sattuikin ihan kohdalleen...rock`n`rollia ei näköjään soittaneet vaikka allekirjoittanut olikin soinnut kuulevinaan...eipä ihme että se kuulostikin pikkasen erilaiselta versiolta..heh heh!
- !!!
alotttaja kirjoitti:
kiitti! Siinähän ne on ...näköjään jotakin muistikuviani sattuikin ihan kohdalleen...rock`n`rollia ei näköjään soittaneet vaikka allekirjoittanut olikin soinnut kuulevinaan...eipä ihme että se kuulostikin pikkasen erilaiselta versiolta..heh heh!
Hyvä setti. Btw, mikäs toi Rosalie biisi oikein oli?
- alotaja
!!! kirjoitti:
Hyvä setti. Btw, mikäs toi Rosalie biisi oikein oli?
..että se siis on thin lizzyn ja näköjään bob segerinkin levyttämä biisi? Setti toimi kyllä hyvin.
- jatikka
Troyat kirjoitti:
Snaggletooth
Stay Clean
Be My Baby
Killers
Metropolis
Over The Top
One Night Stand
I Got Mine
Tradegy
Rosalie
Sacrifice
Going To Brazil
Killed By Death
Whorehouse Blues
Ace of Spades
OverkillMulle ei mahu kaaliin miksi Just Coz You... pysyy sitkeästi mukana kuvioissa.
- !!!
jatikka kirjoitti:
Mulle ei mahu kaaliin miksi Just Coz You... pysyy sitkeästi mukana kuvioissa.
...
- alotaja
jatikka kirjoitti:
Mulle ei mahu kaaliin miksi Just Coz You... pysyy sitkeästi mukana kuvioissa.
..kun biisin levyltä kuuntelin ja muistelin keikkaa niin siellähän se ampiaiskomppibiisi tosiaankin soi jossakin välissä...levyllä kuulostaa hiukkasen tylsähköltä mutta taasen livenä oikein hyvin toimiva ...siinä on vähän semmosta jamimeninkiä ja katkaisee mukavasti noita nopeampien paahtobiisien tahtia....sen takia se siellä setissä roikkuu ...luulisin.
- sdfsdfsd
alotaja kirjoitti:
..kun biisin levyltä kuuntelin ja muistelin keikkaa niin siellähän se ampiaiskomppibiisi tosiaankin soi jossakin välissä...levyllä kuulostaa hiukkasen tylsähköltä mutta taasen livenä oikein hyvin toimiva ...siinä on vähän semmosta jamimeninkiä ja katkaisee mukavasti noita nopeampien paahtobiisien tahtia....sen takia se siellä setissä roikkuu ...luulisin.
Pitäähän aina setissä ole "lepobiisikin" välissä.
- alottajaa
sdfsdfsd kirjoitti:
Pitäähän aina setissä ole "lepobiisikin" välissä.
..pitääkin...sitäpaitsi tuo biisihän on varsinainen soittajan biisi,pitää sisällään kaikki mahdollisuudet vaikka mihin jamisessioihin jos orkesteri vain sattuu sopivalle tuulelle...en ihmettele enää, kun sen nyt osasin yhdistää oikein , miksi setissä pitävät.
- jatikka
!!! kirjoitti:
...
Soon jotenki väkisin puurtamisen kuulonen. Keikan suvantovaihe tulee muutenkin Huoratalon kohilla, niin antais muuten mennä vaan reippaita ralleja. So not, Lemmy setä tietää varmasti parhaiten...
- ne todelliset
rock'n roll tyypit,siis ne todelliset motorhead äijät?Tää "raportti" kuulostaa sellaiselta "kyllä mäkin olin joskus nuori mutta kun noita lapsiakin on nykyään ja muija ei tykkää kun mä oon täällä tulee varmaan sanomista mut nyt mä näytin sille"-tyyppiseltä vuodatukselta.
- dfsdfsd
Olipa vuodatus. :)
- aloitajaa
..muuta. Missähän ne piileskelee? Pieni arvaus olis etteivät sormiansa paljoa näppiksillä liikuttele,siis ihan ne aivan oikeat rock`n`roll tyypit? Tässä meikäläisen iässäkään nyt ei oikein viitsi enää kokopäivätoiminen "rokkiäijäkään" olla...kun ei siitä paljoa leipä irtoa...mitään näytöntarvetta ei meikäläisen kohdalla näin hölmöissä asioissa olekaan ollut sittemmin kuin teiniajoista irti pääsin, missä teikäläinen näyttääkin vielä tukevasti oleilevan...?
- aloitteentekijä
dfsdfsd kirjoitti:
Olipa vuodatus. :)
..tämän raportin kirjoittaja on kovinkaan mustasukkainen jos tänne palstalle jokunen muukin laittaisi kokemuksensa kyseisestä aktista...;)
- Mä oon
aloitajaa kirjoitti:
..muuta. Missähän ne piileskelee? Pieni arvaus olis etteivät sormiansa paljoa näppiksillä liikuttele,siis ihan ne aivan oikeat rock`n`roll tyypit? Tässä meikäläisen iässäkään nyt ei oikein viitsi enää kokopäivätoiminen "rokkiäijäkään" olla...kun ei siitä paljoa leipä irtoa...mitään näytöntarvetta ei meikäläisen kohdalla näin hölmöissä asioissa olekaan ollut sittemmin kuin teiniajoista irti pääsin, missä teikäläinen näyttääkin vielä tukevasti oleilevan...?
ikuinen teini vaikka kohta 40 mittarissa.Kauko Röyhkän sanoin mielummin vanha kuin aikuinen :D
- alkottaja
Mä oon kirjoitti:
ikuinen teini vaikka kohta 40 mittarissa.Kauko Röyhkän sanoin mielummin vanha kuin aikuinen :D
..Kauko tietää tämmöset asiat... Suurinpiirtein samaa ikäluokkaa näköjään täs ollaankin:)
- kysyisin
alkottaja kirjoitti:
..Kauko tietää tämmöset asiat... Suurinpiirtein samaa ikäluokkaa näköjään täs ollaankin:)
tuliko legendaarinen "Dave make 'em deaf"-osio?Näinhän se Lemmyllä on ollu tapana sanoa muutaman biisin jälkeen.Sitten on volataso noussut.
- alkoittaja
kysyisin kirjoitti:
tuliko legendaarinen "Dave make 'em deaf"-osio?Näinhän se Lemmyllä on ollu tapana sanoa muutaman biisin jälkeen.Sitten on volataso noussut.
..se mörisi volyymistä...että kuuluuko varmasti tuonne taaksekin tai jotakin sinnepäin...en oikein kuullut enkä saanut selvää noista välipuheista kuin paikkapaikoin...sori.
- Bon Scott
Joskus kymmenisen vuotta sitten tullut MH nähtyä nummirockissa, ja jo silloin ajattelin, että livebändinä MH toimii äärimmäisen hyvin! Kiva kuulla, että homma toimii vieläkin!
- alhottaja
kyllä MH on nimenomaan livebändi. Sitähän se on kyllä aina ollutkin. Toimi kyllä lavalla niin hienosti että voin hyvällä omallatunnolla mainostaa ja retostaa kaikille että kannattaa mennä paikanpäälle myös noille tuleville keikoille täällä lintukodossa.
Olihan tuossa pientä sekoilua noissa minunkin havainnoissa mutta ,laitetaan se nyt kuitenkin tilanteen piikkiin ja kun en nyt kuitenkaan ammattireportterikaan ole...
- oqq
Täysin ihmeellistä että Dr.Rock ei ollutkaan aloitus biisi?onko joku samaa mieltä?
- alottajja
..bändillä olis niitä klassisia aloitusbiisejä todennäköisesti enemmän kuin jollakulla ns.normibändillä mahdollisia biisejä parintunnin täyteen settiin...? Koita siinä sitten valita.
- stone deaf
hienoista sanoista maailman kovimmasta bändistä. Oltiin paikanpäällä ja samansuuntasta mieliin pukkas meillekki. Kerranki asiallista juttua tälläki palstalla. Se alotus oli muute snagletooth eikä tuo live to win veto. Muuten samaa mieltä.
- aloittajah
..hyvää on helppo kehua , paskasta ei saa hyvää paljolla puhumallakaan! Näin se vaan on musiikissa tuo asia. Tuo aloitusbiisi oli siis "Snaggletooth", ei suinkaan tuo minun mainostamani "live to Win"..sekaannus tuli siitä kun alussa oli niin paljon hässäkkää ja haettiin vielä paikkoja siellä tungoksessa kun musa jo alkoi soimaan ja kuulija ei oikein ollut tarkkaavaisessa tilassa just silloin...sori.
- Helsinkiin ja Ouluun..
aloittajah kirjoitti:
..hyvää on helppo kehua , paskasta ei saa hyvää paljolla puhumallakaan! Näin se vaan on musiikissa tuo asia. Tuo aloitusbiisi oli siis "Snaggletooth", ei suinkaan tuo minun mainostamani "live to Win"..sekaannus tuli siitä kun alussa oli niin paljon hässäkkää ja haettiin vielä paikkoja siellä tungoksessa kun musa jo alkoi soimaan ja kuulija ei oikein ollut tarkkaavaisessa tilassa just silloin...sori.
..pitäneekö paikkansa?
Kaapelitehtaan keikka -05 oli kova, tosin happi meinasi loppua ja se vähän haittasi.
Ehkä jäähallilla paremmat olosuhteet? - aloittaaa
Helsinkiin ja Ouluun.. kirjoitti:
..pitäneekö paikkansa?
Kaapelitehtaan keikka -05 oli kova, tosin happi meinasi loppua ja se vähän haittasi.
Ehkä jäähallilla paremmat olosuhteet?Oulussa Club Teatriassa, Tampereella jäähallissa ja Helsingissä Jäähallissa...? Näinkö se meni...? Tuttumies oli kanssa siellä kaapelitehtaalla -05 ja kertoi että MH oli hyvä ja settilista ok...mutta ääni kuulemma kiersi vähän helevetisti eli soundipuoli petti silläkertaa. Noinko se meni siellä silloin?
- keikka..
aloittaaa kirjoitti:
Oulussa Club Teatriassa, Tampereella jäähallissa ja Helsingissä Jäähallissa...? Näinkö se meni...? Tuttumies oli kanssa siellä kaapelitehtaalla -05 ja kertoi että MH oli hyvä ja settilista ok...mutta ääni kuulemma kiersi vähän helevetisti eli soundipuoli petti silläkertaa. Noinko se meni siellä silloin?
..mun mielestäni soundit oli ok, tosin olin niin fiiliksissä ja osin maistissa että pieni epävire ei siinä korvaan olisi muutenkaan pistänyt.
Ainoastaan hapen puute haittasi ja keikan loppuvaiheessa oli sen johdosta jo hieman tunkkainen fiilis.
Toivon että Hallilla ei tätä ongelmaa tule.
- maisaL
..täähän on parempi juttu tosta keikasta ku meidän lehdessä. Hyvä juttu.
- allottajaa
..perhana. Eikai sentään nyt kuitenkaan. Mutta kiitti kauniista sanoistasi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984