Oireina mulla seuraavaa: kämmenissä kutisevaa pienirakkulaista ihottumaa, erityisesti sormissa ja kämmenpohjissa. Erilaisia vatsaoireita: turvotusta, ummetusta, alavatsakipua erityisesti vasemmalla puolella. Oireina myöskin alaselkäkipu joka johtaa vasempaan jalkaan. Lääkärissä ravasin aikani, otettiin verikoe, joka kuitenkin oli negatiivinen, eli ei keliakiaa?? Sitten törmäsin tähän nykypäivän "muotidieettiin" eli vähähiilihydraattiseen ruokavalioon, eli ei viljatuotteita ensinkään. Aluksi en sitä sen kummemmin ajatellutkaan, mutta jossain vaiheessa huomasin että ed. mainittuja oireita ei enää ollutkaan. Sitten mulle kävi se tyypillinen laihduttajan vaiva eli aloin taas lipsua ja syödä esim. viljatuotteita, ja olo taas ihan hirvee.
Osaako kukaan sanoa miks testissä ei näkynyt mitään viittausta keliakiaan vaikka oireet kuitenkin hävisivät kun jätin viljatuotteet pois?
Testeistä?
2
594
Vastaukset
- VatsaVammainen
Ihan yleistä on ettei testeissä näy mitään vaikka oireita on. Joillakin diagnosoiduilla keliakiapotilailla on mennyt vuosia oireiden alkamisesta siihen, kun vasta-aineet on ensimmäisen kerran verikokeissa olleet koholla.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että myös muita viljaan liittyviä vatsavaivoja on kuin keliakia. Voit kokeilla sitä, että jätät gluteenipitoiset viljat pois mutta käytät gluteenittomia hiilarilähteitä (riisi, maissi, tattari jne) ja katsot onko olossa sillä dieetillä eroa. Joskus vatsaoireet voivat johtua hillihydraattien käymisestä tms mikä ei liity gluteeniin mutta aiheuttaa samantyyppisiä oireita. Toki jos suvussasi on keliakiaa niin sitten on syytäkin epäillä että kyse voisi olla siitä. - voi olla
myös vilja-allergia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1581172Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17806Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 42686
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637