Oireina mulla seuraavaa: kämmenissä kutisevaa pienirakkulaista ihottumaa, erityisesti sormissa ja kämmenpohjissa. Erilaisia vatsaoireita: turvotusta, ummetusta, alavatsakipua erityisesti vasemmalla puolella. Oireina myöskin alaselkäkipu joka johtaa vasempaan jalkaan. Lääkärissä ravasin aikani, otettiin verikoe, joka kuitenkin oli negatiivinen, eli ei keliakiaa?? Sitten törmäsin tähän nykypäivän "muotidieettiin" eli vähähiilihydraattiseen ruokavalioon, eli ei viljatuotteita ensinkään. Aluksi en sitä sen kummemmin ajatellutkaan, mutta jossain vaiheessa huomasin että ed. mainittuja oireita ei enää ollutkaan. Sitten mulle kävi se tyypillinen laihduttajan vaiva eli aloin taas lipsua ja syödä esim. viljatuotteita, ja olo taas ihan hirvee.
Osaako kukaan sanoa miks testissä ei näkynyt mitään viittausta keliakiaan vaikka oireet kuitenkin hävisivät kun jätin viljatuotteet pois?
Testeistä?
2
697
Vastaukset
- VatsaVammainen
Ihan yleistä on ettei testeissä näy mitään vaikka oireita on. Joillakin diagnosoiduilla keliakiapotilailla on mennyt vuosia oireiden alkamisesta siihen, kun vasta-aineet on ensimmäisen kerran verikokeissa olleet koholla.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että myös muita viljaan liittyviä vatsavaivoja on kuin keliakia. Voit kokeilla sitä, että jätät gluteenipitoiset viljat pois mutta käytät gluteenittomia hiilarilähteitä (riisi, maissi, tattari jne) ja katsot onko olossa sillä dieetillä eroa. Joskus vatsaoireet voivat johtua hillihydraattien käymisestä tms mikä ei liity gluteeniin mutta aiheuttaa samantyyppisiä oireita. Toki jos suvussasi on keliakiaa niin sitten on syytäkin epäillä että kyse voisi olla siitä. - voi olla
myös vilja-allergia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 562906
- 89988
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!13987- 49886
- 84844
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35761- 95729
Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27660Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap86615- 48585